Albert Hall: Dessutom är snödrivorna man utkastar folk i mjuka och gula . Vi pissar ju på dem. Annat är det i Gavle. Där får man sjutton inte gå ut. de är väl rädd att man smugglar ut sprit.
Du har naturligtvis rätt, det är ingen ovanlig syn. Fast dom flesta brukar ändå inte lägga märke till det eftersom vi har för vana att klä av oss spritt språngande och endast iförd luliohalsduk till allas vår förvåning bli utslängda från Kempis. Inte så kul att bli utslängd endast iförd en halsduk, om än vacker sådan, och en sjuttifemma. Det är en jävla tur att Kempis ligger långt söderut så det inte är så kallt.
Hmm, nu vill jag inte vara oförskämd, men luliosupportrar med sjuttiofemmor är väl inte en direkt ovanlig syn? Fast var fick du årtalet ifrån? Jag blir lite osäker nu, för hockeyn gjorde väl sitt intåg i Lulio ungefär när Thorbjörn Fälldin avgick?
Decolletage har väl alla Lulio-supportar? I varje fall de jag har träffat, synnerligen charmiga figurer.
Huge: Det är rätt vanligt med folk som egentligen inte vågar vittna, men nuförtiden löser man det genom medhörning. Den tilltalade får - om det kan antas att vittnet inte vågar yttra sig om den tilltalade finns närvarande - sitta i ett annat rum, där han (har aldrig varit med om att det har varit en hon någon har varit skitskraj för) kan höra utsagan, och får inte se den som vittnar.
Kickan: Är så Geflig man kan bli.... Numer nästan naturaliserad Ståkkhålmare, fast den DiLeva-liknande dialekten har man kvar, det kan vänner och bekanta intyga. Annars brukar ju de flesta norrlänningar komma "hem" och snacka ekensmål efter att ha bott härnere 1 vecka. Dejtade för övrigt ett stors från Bergnäset när vi dristade oss till ett besök i Lule hamn. Det bestående minnet av visiten var dock ett slagsmål på Statt mellan en tokig jugoslav och en av våra värnpliktiga på Tor. Vår kille hade enligt juggen kikat lite för djupt ner i decolletaget på dennes flickvän, vilket renderade i en s.k dansk skalle. Stort tumult med undertecknad som åsyna vittne. Förhör av polis på plats och skrivande av rapport. Ingen annan ville vittna. Förklaringen kom ett halvår senare då jag låg på repövning i Härnösand. Besked om inställelse i Luleå tingsrätt för vittnesmål i ovannämnda händelse. Utanför rättssalen satt juggen med advokat samt jag själv, helt ensam utan ngn rättshjälp. Döm om min förvåning när advokaten kommer fram och försöker smöra, utan resultat. Väl inne i rättsalen ändrade lagvrängar´n raskt taktik och försökte snärja det stackars vittnet med ledande frågor och diverse andra knep. Även detta utan framgång: huliganen dömdes till fängelse i ett halvår tror jag det var. Efteråt kom åklagaren fram och tackade mig. Varför? Jo, den åtalade hade gäckat polisen under lång tid och undvikit lagens långa arm pga att ingen vågade vittna av rädsla för repressalier. Tur man inte hade en aning om detta. Nåväl, slutet gott allting gott. Sensmoral: titta aldrig ner i urringningen på en vacker kvinna. Om du inte har en djävligt hård näsa....
Albert Hall: Ja jag vet. Han var Snygg-Brabenec. Det var faktiskt du som skrev "Snygg-Brabenec" först, men det var efter att jag och vivix, och kanske även Suz, ägnat åtskilliga inlägg åt att beskriva hur snygg han var.
Snygg-Obsut är even snyggare än Snygg-Brabenec. Och even bättre.
Fast nog saknar man Snygg-B nu med tanke på centerbesättningen.
Var det verkligen jag som började med Snygg-Brabenec? Inte för att det gör mig så särskilt mycket eftersom han var... ja du vet. Även om han som hockeyspelare blandade rena rama underverken med rena rama kalkoner.
Om jag får gissa/tycka så är nog den här mannen i din smak. Dessutom är han en oerhört bra back att ha på offensiva blå linjen.
Huge: Hehe, det där med isbrytaren påminner mig om en kompis till mig, som tidigare var tillsammans med en fd LHF-spelare. Första gången hon träffade honom och han sa att han hade ett säsongsbetonat arbete undrade hon om han jobbade på en isbrytare. Hon hade just sett ett program om isbrytare på TV och tyckte att slutsatsen var nästintill solklar.
Vi har faktiskt inte haft någon snö förrän typ nu. Inte känns den så farlig heller, även om jag hoppas att den smälter bort och inte lägger sig riktigt ännu. Vintern är nog lång ändå.
Jag tycker du ska göra som jag och bli norrlänning igen, för nog är du väl Gävlig från början?
Bäst av allt är ju förstås att bli Norrbottning och slippa klumpas ihop med resten av landet - alltså Sydbottningarna.
Terapi brukar ibland ha en tendens att innehålla konsumtion av vissa oalkoholfria alternativ. Därför så ser jag mig tvungen att länka till en artikel med en sakkunnig på detta område.
Kickan: Ähh... Jag jobbade på statsisbrytaren Tor vintern 74/75 som telegrafist och vi låg ofta i Luleå, när vi inte låg i Skelleftehamn eller Holmsund. Snön ni begåvas med är ju bara lite fjantigt pudersocker som man blåser bort med en lätt utandning. Härnere vräker det ner dasslock som väger bly. Hjälm anbefalles å det varmaste. Och då snackar vi inte om huvudskydd på rinken... Här står bilarna parkerade som packade sillar efter trottoarkanterna (fråga Westerlind som prånglar ut fulöl meddelst lastbil), så ngn snöröjning kan man inte räkna med. Eller som man meddelade i Mosebacke Monarkis nyheter: "Snöröjningen i Mosebacke har tillfälligt upphört då någon lagt vantarna på vantarna. Röjningen sker för tillfället genom att man svänger med fötterna"
En annan nyhet:
"Någon har skändat den Mosebaskiska fanan genom att kliva på densamma. Fanan är som bekant brun till färgen, gjord av kokos och försedd med inskriptionen: VÄLKOMMEN"
Kickan: Ähh... Jag jobbade på statsisbrytaren Tor vintern 74/75 som telegrafist och vi låg ofta i Luleå, när vi inte låg i Skelleftehamn eller Holmsund. Snön ni begåvas med är ju bara lite fjantigt pudersocker som man blåser bort med en lätt utandning. Härnere vräker det ner dasslock som väger bly. Hjälm anbefalles å det varmaste. Och då snackar vi inte om huvudskydd på rinken... Här står bilarna parkerade som packade sillar efter trottoarkanterna (fråga Westerlind som prånglar ut fulöl meddelst lastbil), så ngn snöröjning kan man inte räkna med. Eller som man meddelade i Mosebacke Monarkis nyheter: "Snöröjningen i Mosebacke har tillfälligt upphört då någon lagt vantarna på vantarna. Röjningen sker för tillfället genom att man svänger med fötterna"
En annan nyhet:
"Någon har skändat den Mosebaskiska fanan genom att kliva på densamma. Fanan är som bekant brun till färgen, gjord av kokos och försedd med inskriptionen: VÄLKOMMEN"
westerlind: Snygg-namnen har funnits längre än så. Tror att Albert var först med Snygg-Brabenec. Fast det var nog de kvinnliga skribenterna som först sa att Brabenec var rätt snygg innan Albert första gången skrev "Snygg-Brabenec". En förklaring så du inte får fel uppfattning om Albert.
Nu har vi fullt upp med att fundera ut nya snyggnamn. Det finns några nyförvärv som ligger rätt bra till.
westerlind: Jag går ju inte på några fotbollsmatcher även om David Beckham är snygg. Fast jag var på Råttsunda med ett ex en gång. Vet dock inte vilka lag som spelade eftersom jag läste en tidning under matchen.
Albert Hall: Tur för Spicen att någon gillar henne. Det sägs att hon har blivit så mager att hennes betydligt vackrare make inte ens vill ha sex med henne längre, så graviditeten måste ha varit en fyllemiss.
Kickan: Sådärja, äntligen kom erkännandet, Kickan: Snygg-Beckham. Och Knas gillar snygg-Janne. Ändå går utvecklingen framåt: Inom en snar framtid hoppas jag att vi även kommer att få se kvinnor som går på matcher för att de är intresserade av sport.
LL: 1 september -94 (tror det var -94, men kan ha varit -95. Troligen -94) snöade det som fan i Stockholm. Jag trodde att jag drabbats av någon slags psykos eller bara allmänt hallucinerade när jag vickade på persiennerna på morgonen och såg att det kommit över en decimeter snö under natten. Då längtade jag hem till Norrbotten. Snöröjning verkade ingen ha hört talas om. Fast iofs räknar väl ingen med 1 dm snö den 1/9 någonstans i Sverige.
I Luleå är det alltid fint på gatorna när man går till jobbet på morgonen sedan snön lagt sig, liksom i resten av Norrbotten. Fast här vet de ju att man inte röjer en hel stad på en kvart utan kör i princip hela natten om det snöar.
Paddan: Det kan mycket väl vara så, så varannan match får jag köpa en skitdyr väska, och varannan måla en LHF-logga på väggen. Jaja, väggarnas yta i det rummet ska väl räcka i två säsonger iaf, sedan får jag gå lös på något annat rum. Värre med väskorna dårå. Måste jag köpa såna väskor varannan match kostar det ju mellan 250 000 och 300000/säsong. Det känns lite dyrt tycker jag, om än det är kul med väskor och skor.
Kickan: Jag skrev ca -30 grader och det är det ju cirka - vad bråkar du om? Det är för många som tänker som djurister, tycker lilla jag.
LL: Jag måste medge att jag stod och tjoade när Lulio ledde med 2-0 mot Djurgården. Jag tänkte också att: "Vilken tur, nu får äntligen LL se en Lulio-seger, alive".
Tänk att du är den ende pimpelfiskaren som uppskattar teknisk och underbar fotboll, jag håller med dig, i dessa tider drömmer man sig hellre över till Highbury och den magiska fotboll som presteras där. (Kickan räknas inte, den enda bollsport hon är intresserad av är korgboll.)
Kickan: Köp du din MoDiorväska, jag är säker på att det finns någon från Sollefteå som gärna ger ett bidrag för att din dröm ska gå i uppfyllelse.
Kickan: äh, det är väl mest i media det målas upp som kaos och katastrof. Den enda gången jag har upplevt att det har varit några problem här nere på de snart fyra år jag har bott här var kring jul/nyår för två år sedan (eller var det tre?) då det snöade utav bara helvete - faktiskt i sådana mängder som till och med hade ställt till det i Luleå. Fast skillnaden var väl att i Luleå hade det varit struligt i ett par timmar på morgonkröken medan det här nere var struligt i fyra-fem dagar.
Kickan: Jag har för mig att Diorväskeshoppandet var i samband med den andra raka vinsten, dvs matchen efter planerandet att måla fondväggen med någon hiskelig logga. Fast med tanke på hur bra jag verkar vara på att komma ihåg saker och ting så är jag inte säker.
westerlind: vaddå, han sade ju inget om hur långt efter solskenet som regnet skulle komma?
I morgon blir det nog tre poäng, det törs jag nog tro på. Det laget har visat på senare tid tyder på en formmässigt uppåtgående trend trots att poängutdelningen på senare tid inte varit vad man kanske hade önskat. Den senaste matchen var ett steg i rätt riktning trots många insläppta, så det borde bli seger i morgon med tanke på att det är hemmaplan. Men det får inte bli för stillastående, framför allt inte från Henry och innermittfältet (framför allt Viera) får inte tappa så många bollar på egen planhalva som man har tenderat att göra i de senaste matcherna. Och så är det förstås bra om Lehmann kan vara så god att minimera antalet jättetavlor.
(sådär, det är bra terapi att fundera på Arsenals kommande matcher i stället för den där konstiga sporten som spelas på is)
I vart fall skulle det få motståndarna att garva ihjäl sig och är alla motståndare döda så vinner man ju hur som helst. Man kunde ju kombinera det med grisrosa dräkter med mintgröna prickar för ännu bättre effekt. gärna lite trikåliknande, typ vad MooDoo... balettdansöser och isprinsessor tycker om att klä sig i.
En vacker och medmänsklig tråd för människor i nöd. Precis vad jag vad behövde. Vad snällt. Jag känner mig genast lite mer optimistisk. Till och med inför morgondagen. Kanske kan det bli ett någorlunda hedersamt nederlag mot Håve ändå?
Nu när jag känt den medmänskliga värmen så har jag för första gången i mitt liv dessutom kommit på en positiv sak om Modo. Det är tack vare dom vi inte har tio raka nederlag.
westerlind: Jaså, är det. senast jag kollade var det ett par grader minus.
Fast jag har hört att det är snökaos i Fjollträsk. Rätt åt er. Särskilt som Fjollträskare är idioter när det gäller snöröjning vilket medför totalkaos om det kommer mer än ett par cenrtimeter snö.
Huge: Jag har en alternativ lösning. När vi vann borta mot HV (tror det var den matchen) sa jag att jag skulle måla en LHF-logga på min röda fondvägg när jag målat den och resten av rummet. Det har inte blivit av att måla loggan ännu eftersom det är ett sånt pillergöra att rita dit alla detaljer. Kanske är det loggans frånvaro som har gjort att vi har förlorat, förlorat och åter förlorat? Hur som helst tog jag fram OH-apparaten jag har lånat från jobbet för en stund sedan och har börjat rita upp loggan. Om jag målar dit den fort som fan så vinner vi nog imorgon, tror du inte?
Det är värre om det var den andra grejen jag gjorde i samband med samma match (tror det var samma, Paddan får rätta mig om jag har fel) var avgörande. Jag hade lovat mig själv att belöna mig med en Diorväska jag suktat efter om LHF vann. LHF vann, och väskan blev min. Nu känns det ju lite som att det blir lite dyrt om man skall köpa väskor som kostar över 10 papp till sig själv för att LHF skall vinna, så jag hoppas att det var frånvaron av loggan som orsakade LHF:s negativa trend snarare än väskan.
Yrar du människa? I Lulio är det ca -30 grader just nu. Jag har hört att i Delfinen har de inte konstfruset - de har varmluftsaggregat för att isen inte ska bli för hård.
Kickan: Eftersom du har ävlats och gjort en speciell terapitråd så kan jag ju inte låta bli att lämna ett bidrag.
Jag har en liten fundering, en sån där skräckinjagande hand med en tumme vänd i en riktning pekande uppåt borde väl få motståndarna att fullkomligt pissa ner sig. Inte funderat på att byta till någon sån tuff logga på matchtröjorna?
Kickan: Det är nog bra med pyskologer och andra svartmän, men till syvende och sist så är det nog bara hårt arbete och att nöta vidare som gäller. Hur är det man säger: Efter regn kommer sol. Eller var det: Efter regn kommer ösregn? Ähh, det ordnar upp sig för er också (bara det inte blir på vår bekostnad)... ;-)
NuMo: Så du får delta hela säsongen dårå? Först pga förlusterna, och sedan pga att all glädje är borta. *tycker synd om*
Jag hoppas att vi lulingar inte skall behöva terapi förrän tills strax efter jul. Behövs den längre än så bör de öppna några av de numera stängda och nedlagda dårhusen för att bårhusen inte skall bli överbelagda.
Huge: Vi har haft psykologer kopplade till truppen rätt länge. Innan den nuvarande hade vi ju Plate. Han funderade ut så listiga grejer som att om man satte snedställda streck längst ner på tröjorna så skulle spelarna se större ut, och därmed skulle motståndarna skita ner sig så fort de såg en luling och vi skulle vinna SM-guld, eller nåt.
Resultatet blev väl "eller nåt". Fast tanken var säkert god om än tröjorna förfulades i och med att idén genomfördes.
Kickan: Jag deltar i terapin för egen självläkning således. Snart kommer Pirro att ställa sig i båset och då jämarns skall ni se att glädjen försvinner och förlusterna med den.
NuMo: Jag förstår att du tycker det ; ) Och skulle du ha menat det så tycker jag att du också ska delta i våran terapi, för då har du blivit sympatisk.
Förrexten kan du delta i den i alla fall. MooDoo är ju inte så jävla lysande som det lag som enligt massmedia skulle vara världens bästa lag borde vara.
Får väl instämma i jämmerkören. Vi har ju erfarenhet av dessa saker, som du vet. Ett tag var ju flygvapnet inkopplat för vår del. Kanske vore nå´t för lulingarna: en bombmatta över Coop Arena.... :-)
Se vad bra Albert, vi har en alldeles ny och fin terapitråd. Fuck krisgrupper - de gör säkert bara allt värre. Det enda som skulle hjälpa är att de söver ner en och väcker en först när tabelläget och trenden för LHF känns lite mer positivt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (14)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
22% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?