Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

The Tvävling!

« · 323253 Till forumet

Sv: The Tvävling!
Portello: Tyvärr verkar jag vara avsågad i botten.
Kommentera

Dysso: Det är rätt jämt mellan 3:e och 9:e plats. Och jag räknar kallt med att klättra upp några platser till.
Kommentera

lizzard: Det är dags att börja tippa på riktigt nu då alternativt att Luleå börjar köra efter dom resultat jag har tippat.
Kommentera

Albert Hall:

Jag hävdar fortfarande att det berodde på HV's ras, nu har HV bara spelat ett par dåliga matcher, och jag har bara tippat dåligt ett par gånger. :)
Kommentera

lizzard:

Frågan är när Dyssos sedvanliga ras ska komma? Ifjol kom det vid novemberuppehållet har jag för mig. Vid juluppehållet räknar jag i alla fall med att ha en klar ledning.
Kommentera

Tänkte uppdatera tävlingen såhär under uppehållet

1. Dysso (4-120) (placering i totalen/totalpoäng)
2. Albert Hall (16-102)
3. Suzanne (45-90)
4. Kickan (52-89)
5. Portello (59-88)
6. Paddan (59-88)
7. Frisco (62-87)
8. Salcin (66-86)
9. Hälge (115-81)
10. JOY (126-67)
Kommentera

Albert Hall: Förmodligen inte...

Nu när jag ändå pratar om tvävlingen, så ska jag passa på att tippa några omgångar.
Kommentera

Hälge: Om jag får gissa, utan att kolla, så är det nog inte så många som tog så värst mycket poäng i tvävlingen idag.
Kommentera

Albert Hall: Vilken tur att jag har glömt att tippa resultatet i denna omgång.

Jag hade haft tokfel.
Kommentera

Paddan: Nej, det är faktiskt inte alltid trevligt. Jag tippade 12 omgångar på en gång inför premiären. För ett par matcher sedan var jag helt säker på att jag tippat ett visst resultat, men när jag sedan kollade tävlingen upptäckte jag att det kan jag inte alls ha gjort, för då skulle jag ha haft 3 poäng till. För att förebygga såna tråkiga överraskningar kommer jag hädanefter att tippa på nytt i varje match, och de tidigare tipsen ligger kvar endast om jag av någon anledning inte har möjlighet att lägga in ett nytt tips. Om Tvävlingen kan man ju annars konstatera att jag börjar tycka att jag har gett er tillräckligt med försprång och under de senaste omgångarna klättrat ikapp lite, så snart är ordningen återställd (bara Dysso börjar rasa i tabellen).

Funderar på att knappa ur telefonen och låtsas ovara och jobba. Folk började ringa för ett bra tag sedan för att fråga om något som inte skall meddelas förrän kl 14, så jag kan ju bara gissa hur det kommer att vara efter kl 14. Bäst att stänga av mobilen också eftersom vissa journalister tydligen har numret till den.
Kommentera

Albert Hall: Wow, det var ju riktigt trevligt det här med att tippa en jädra massa omgångar i förväg och sen kasta mailen med tipsbekräftelserna.

Känner sig nästan som ett barn på julafton när det är dags att kolla hur många poäng det blivit i den senaste omgången.

Verkar ju stämma också det där fenomenet med att när jag tippat bra har MoDo spelat med huvudet under armen.
Hystade in 15 poäng i senaste omgången av Tvävlingen så nu är det väl bara att förbereda sig på en nollpoängare i nästa omgång.
Kommentera

Dysso: *suck*

Du har nog en hel del kvar att lära innan du på allvar kan ta upp kampen om tvävlingssegern.
Kommentera

Albert Hall:

Öl oseriöst? Aha .. Du menar att man inte ska dräpa en back före varje tippning när man uppnått en bra placering? Jag trodde alkoholen i ölen skulle konservera placeringen i tvävlingen?
Kommentera

Albert Hall:

Jag brukar vara ganska svårövertygad om det mesta som inte är min grundinställning, starta inte något nu ;-)
Kommentera

lizzard: Ok, jag såg att du inte hade alla omgångar reggade. Du får så klart gärna uppdatera när du vill.
Kommentera

Björn VII: Jag såg att nått liknande inträffat igår, tror det var i Brynäs gb. Så det är inte SÄKERT att jag gjorde fel tror du?
Kommentera

Albert Hall: Tyvärr måste jag meddela att jag drar mig ur tävlingen för flera omgångar när jag tippat har resultaten inte blivit reggade. Har fått mail och allt men det har inte poängförts. Tyvärr har jag inte kvar mailen heller så jag kan inte maila till webmasterna och berätta vilka resultat jag hade. Men jag kan gärna vara med i ledningen och försöka uppdatera the tävling var 5:e omgång som dom gör på sidan.
Kommentera

Dysso: Hmpff! Öl är oseriöst under säsong. Det borde du också lära dig så skulle du nog hänga med lite längre i tvävlingstoppen...
Kommentera

Albert Hall:

Jag tror att det är en form av belöning för att man skriver saker med högt läsvärde - men de är roligast att få när man försöker trötta ut en motdebattör med en 50-radersdräpare och helt plötsligt står där en visuell 75-radare.
Kommentera

Albert Hall:

Vissa ser dubbelt, du ser bara lite halvt om halvt? Du kanske behöver ta en öl? :)
Kommentera

Varför blev det så underligt med att en del saker upprepades? Så såg det INTE ut när jag postade det. Det är jag nästan säker på.
Kommentera

The Tvävling!
Så var det då dags för en uppdatering av Tvävlingen, eller The Tvävling som den numera är omdöpt till för att sätta en lite mer internationell prägel på namnet.

Som vanligt så har Dysso inledd säsongen övertygande. Vi som varit med några säsonger vet ju att detta är brukligt och absolut inget att oroa sig för. Dysso är oerhört lat på att sköta sin grundträning och brukar i regel inte orka hålla uppe denna standard så värst långt in i serien, något som han för övrigt har gemensamt med sitt favoritlag. Nej, som jag ser det så är det nog jag själv som imponerat mest hittills med en raskt stigande formkurva dessutom. Nu har jag en, åtminstone liten, chans att för andra gången i mitt liv ta hem delsegern i omgång 5-10 i totalen och därmed ytterligare en snygg lulehockeykepa. Jag ligger 6 pinnar efter Hecht med en match kvar. Bara två mål det. Fast det gäller nog att inte tippa ett alltför vanligt resultat eftersom det är ett par andra som ska passeras också.

Intressanta saker i övrigt: Portello på plats 3 med 45 poäng och hans trätobroder Paddan 4:a med lika många poäng. Varför är då Portello före undrar en del av er som inte kan reglerna ordentligt. Enkelt, jag citerar direkt från regelboken: ”om två tvävlande hamnar på samma poäng så rankas alltid den som visat bättre omdöme vid val av favoritlag högre”. Därför är Portello före. Överlägset.

Likadant är det i spännande förhållandet Kickan-Frisco. Frisco förresten? Ja, han deltar med wild card. Tillsvidare. Försöksinskriven skulle man kanske kunna uttrycka det.

Hälge är en rookie som ju egentligen mest är med för att se och lära, men man måste ju ändå bli lite småimponerat av hans insatser hittills. 55 poäng är inte så dåligt trots allt för en nykomling. JOY och lizzard har dock en del kvar att bevisa, men rutinerade som dom är, formkurva dessutom. Nu har jag en, åtminstone liten, chans att för andra gången i mitt liv ta hem delsegern i omgång 5-10 i totalen och därmed ytterligare en snygg lulehockeykepa. Jag ligger 6 pinnar efter Hecht med en match kvar. Bara två mål det. Fast det gäller nog att inte tippa ett alltför vanligt resultat eftersom det är ett par andra som ska passeras också.

Intressanta saker i övrigt: Portello på plats 3 med 45 poäng och hans trätobroder Paddan 4:a med lika många poäng. Varför är då Portello före undrar en del av er som inte kan reglerna ordentligt. Enkelt, jag citerar direkt från regelboken: ”om två tvävlande hamnar på samma poäng så rankas alltid den som visat bättre omdöme vid val av favoritlag högre”. Därför är Portello före. Överlägset.

Likadant är det i spännande förhållandet Kickan-Frisco. Frisco förresten? Ja, han deltar med wild card. Tillsvidare. Försöksinskriven skulle man kanske kunna uttrycka det.

Hälge är en rookie som ju egentligen mest är med för att se och lära, men man måste ju ändå bli lite småimponerat av hans insatser hittills. 55 poäng är inte så dåligt trots allt för en nykomling. JOY och lizzard har dock en del kvar att bevisa, men rutinerade som dom är, är jag inte särskilt orolig på lång sikt.

Ställning just nu efter segermatchen mot Mif i omgång 9:

1. Dysso (5-76) (placering i totalen-totalpoäng)
2. Albert Hall (32-67)
3. Portello (45-63)
4. Paddan (45-63)
5. Suzanne (59-60)
6. Kickan (70-58)
7. Frisco (70-58)
8. Salcin (82-56)
9. Hälge (91-55)
10. JOY (143-42)
11. lizzard (164-35)

Förstapriset är en CD med massor av bra musik från Delfinen/COOP-arena. Datum för prisutdelningen är ännu inte definitivt satt men blir troligen av vid den första finalmatchen i COOP-arena i slutet av mars 2004.
Kommentera

« · 323253