Det skulle förresten vara intressant att se en sammanställning av hur många mål som görs i numerära underlägen i dag kontra mot ett par år sedan. Jag har i alla fall fått känslan att det görs betydligt fler sådana mål nu.
Betänk att 2 av våra bästa spelare saknas i vår redan tunna trupp, både Micke och Obi ... När dessutom kärringarna börjat få ordning på grejorna och dessutom köpt 2 av dom bästa målspottarna utanför NHL Rosa och Janttunen så ...
Poäng idag är inget annat än sensation tycker jag.
Freddan: visst vore det trevligt med vinst i dag, men vi får samtidigt inte fokusera för mycket på fjärdeplatsen. Det är trots allt slutspelet som är det viktigaste. Även om vi blir femma är det faktiskt vår näst bästa placering på nio säsonger, dvs sedan säsongen 96/97 då vi slutade tvåa. Vi blev fyra 99/00, annars har vi inte varit högre upp än sjätte plats under de säsonger som har gått sedan dess.
LL: Är mer att släppa in 2 mål på 30 sek som känns fisakobetonat. En förlust vore inte speceillt överraskande med tanke på förutsättningarna inför matchen.
Salcin: fiasko vete fasen om vi ska kalla det. Timrå är bra just nu, och vi har gått på kort om folk de senaste matcherna plus att vi har Renberg borta i dag. Jag blir inte ett dugg förvånad om vi torskar i dag och inte heller särskilt upprörd. Jag kommer inte att gråta blod om vi blir femma i stället för fyra, för den placeringen gör ändå ingen skillnad om inte kvartsfinalen går till sju matcher, och dessutom tenderar hemmaplansfördelen att vara mycket mindre i slutspel, så jag är inte ens så säker på att det är den jättefördel (ja, möjligen ekonomiskt iofs) som många vill ha det till.
Oj, 15-2 i skott till Timrå. Det låter inget vidare.
Portello: jag kan tänka mig att det är rätt många spelare (i alla lag, inte bara i LHF alltså) som är rätt slitna nu. Tycker man har hört omdömet "dåligt spel, tempofattigt" om mer eller mindre alla matcher i de senaste tre-fyra omgångarna.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
36% (20)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
27% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?