Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan

« · 478541 Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan
phillsky: Halleluja! Amen och allt det där.
Kommentera

Vivix: Att skriva "Hata" dittan och dattan tillför inget, det tycker inte jag heller.

Det jag reagerar mot är att när Sjögren gjorde det han gjorde, då var han "hjärndöd" m.m.

Nu när det här kommer upp med Åkerström så ska vi glömma det, för sånt händer.

Och som sagt så är det inte detta med Åkerström som de flesta reagerar mot utan det är det fula spelet som Luleå spelade igår.
Kommentera

Hälge: Alla är oobjektiva när det kommer till sitt eget lag. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Vad jag menar är att man kan ju försöka hålla saker på en någorlunda nivå.

Ni behöver förövrigt inte glömma nått, men ni har sagt vad ni tycker i ca 15 timmar nu. Vi har hört till leda vilket grislag ni tycker att vi är. Det räcker nu. Vi kan gärna diskutera matchen osv om diskusionen är sådan att det går. Ids inte tjafsa om grishockey och fult spel, vi kommer ändå aldrig att komma överens. Vi har nämligen en helt annan åsikt och den lär inte förändras av några gläfsares åsikt även om det ältas i tre år.
Kommentera

Vivix: Så sant, så.
Kommentera

Hälge: Jag tycker vi ska glömma både den med Åkerström och Sjögren. Vi har ju konstaterat att det är sånt som händer i hockey. När det gäller matchen igår och det fula spelet, så har jag fått det berättat från flera håll opartiska och partiska från båda håll, att det tydligen var hugg och slag från båda håll. Det var synd att man inte såg matchen själv, nu får man gå på sånt som andra säger. Det som förvånar mig i såna fall (om dom nu spelade fult) är att det har dom inte gjort i nån match som jag har sett. OK dom där obligatoriska hakningarna och fasthållningarna fanns med. Men det ju pysslar alla lagen med så det borde alla vara vana med nu.
Kommentera

phillsky: Ja, jag behöver inte älta det något mer iaf.
Kommentera

phillsky: Mängden av utvisningsminuter i andra perioden visar väl ändå på att det var fult spel det handlade om i den här matchen?
Kommentera

phillsky: Luleå spelade som de brukar mot Timrå med Hugg och slå metoden, och det som var väldigt synd som kanske kunde ha räddat matchen var att domarn skulle taggit på sig glasögon eller nått, för det var inte mycket han såg åt något håll. och jag hoppas Kalle K bara fick en ledbands uttöjning så han kommer ut på isen igen innan slutspel.
Kommentera

Selina: Ja var dom "rätt dömda" så stämmer det säkert. Det vill säga om det bara var luleå som syndade vill säga. Såg han allt från båda lagen? Tog han allt för båda lagen? Jag vet inte, jag var inte där. Jag får lita till er, och det jag hör och läser.
Kommentera

NR_9: Brukar det vara så mycket hugg och slag? Är det verkligen så illa? Är det så mycket värre än i andra matcher? Men som sagt jag har bara sett en match lule-timrå i år så jag kan inte utala mig i dom övriga. Den jag såg var det bara hakningar och fasthållningar och då från båda håll.

Jo jag hörde att domarn typ SÖG, men det är inte så ovanligt. Dom jojjar med nivån så fasligt tycker jag. Det värsta är att vissa kan ändra nivå flera gånger per period. Det kan inte vara lätt att som spelare veta vart nivån ligger.

Ja det får man verkligen hoppas, var han inte skadad nyss?
Kommentera

phillsky:

Glöm inte att det är ju som bekant så här, INGA DOMARE = Ingen Match *S*

De gör så gott de kan, jag skulle inte vilja byta med dem, men när en Domare tjänar mellan 5000-6000 per match så kanske man kan ifrågasätta vissa domares insatser i es, Lärking å andra sidan var bra igår, det såg jag på Canal +!1 ;)
Kommentera

phillsky: Japp, det här var Koskinens andra match efter skada.Man får verkligen hoppas att han kommer tillbaka.Synd om honom.
Kommentera

mattias - 74:
Hörde att Lärking lyckades dömma bort ett regelrätt mål.Kan du berätta mer om det?
Kommentera

Portello: Det var tråkigt.
Kommentera

Portello:

Ja det var faktikst fel men Mike Helber hade en bra analys på det. domarna har en halv ekund och bestämma sig men han hade tydligen erkänt felet sedan, Lundkvist hade en del av benskyddet utanför målgården och en spelare råkade väl toucha det som det såg ut och domaren gjorde wash out tecknet men som sagt Helberva lungn i Syodion men inte publiken, han var bra för övrigt
Kommentera

mattias - 74: Tyckte själv att det såg ut som att Bülow, eller vem det nu var, i skottögonblicket touchar Henkes målvaktsmask med axeln när han åker in framför mål för att försöka skymma. Men jag har iofs bara sett situationen en gång.
Kommentera

mattias - 74: Lärking Hurrrv don't get me started. Det jag inte fattar är varför sverige klamrar sig fast vid en domars systemet. Tre par ögon och tre hjärnor är bättre än en.
Kommentera

Portello: Ä jag kan inte hålla mig. Hur många matcher har Lärking avgjort i elitserien i år. Den karln har ju ett gäng assist i ES i år.
Kommentera

« · 478541