Luleå HF

116698 inlägg · 888 ämnen

Tips Elitserien 2002/03

107912 · » Till forumet

Sv: Tips Elitserien 2002/03
Albert Hall: Jorå, nog använder vi böckerna fortfarande, fast det är främst när vi sitter i förhandling eller om man bara skall bläddra fram något snabbt och den ändå ligger bredvid en på skrivbordet. När jag jobbar hemma använder jag internet. Jag har bara förra årets upplaga av lilla blå hemma och har inte någon större lust att släpa hem den flera kg tunga boken varje dag. Dessutom är Internet ett bättre alternativ eftersom man, om man väljer den kommenterade varianten, får länkar till rättsfall, förarbeten m.m. och kan hoppa direkt dit om man vill. Betydligt mer användbart än lilla blå alltså.

Viktor är en smart och ödmjuk grabb som står med båda fötterna på jorden. Han är inte den typen som ser det som självklart att han kommer att lyckas och är väl medveten om att mycket kan hända som gör att han får tänka om, och han inser vikten av att sköta skolan. Fast han har viljan att lyckas, och då är det svårt att tro att han inte kommer att göra det. Det är faktiskt inte förrän helt nyligen som han började satsa främst på hockeyn. Så sent som i fjol ägnade han minst lika mycket tid åt fotboll och var uttagen till länslaget - något som han fick tacka nej till eftersom det krockade med en Team 16-turnering.
Kommentera

Portello: Gissar på Gusten.
Kommentera

Lulekickan: Kör ni fortfarande med böcker? Jag trodde det var CD-rom och internet som gällde nuförtiden. Iofs roligare att se dig äta upp den blå boken än en CD-skiva kanske?

Men jag hoppas du slipper såklart. Nog har han förutsättningar i alla fall. Men det kan vara mkt annat som tar över i dom där åren. Har ju hänt många ggr förr att spelare som man varit övertygade skulle bli nått plötsligt bara ledsnat. Nu känner jag ju inte honom så jag vet inte hur han är som person.
Kommentera

Lulekickan:Allting är ju som bekant relativt, men flera år är ljusår antar jag ifall man skall mäta enligt det tidsspann som många här verkar räkna efter.
Kommentera

Lulekickan: Har du hört om det är Gusten eller Hento som kommer att vakta målet i kvällens drabbning?
Kommentera

Albert Hall: Skulle Viktor inte spela i ES i framtiden så lovar jag att käka upp den där tjocka, blåa boken som jag så ofta bläddrar i. Ja, nu bortser jag från den situationen att han blir skadad och tvingas lägga av med hockeyn dårå - i det läget tänker jag inte käka upp lilla blå.
Kommentera

Äh, fel av mig. Jag menar naturligtvis att skitsnackstråden är hetast.
Kommentera

Paddan: Flera år sedan är väl ganska länge sedan, elle?

Såg förresten att den här tråden är hetast just nu. Tänka sig, för någon månad sedan var den här gästboken närmast stendöd.
Kommentera

Lulekickan:För länge sedan är väl att överdriva, nu på slutet skulle jag säga.
Nä, nu kurrar magen så mycket så jag hör knappt vad jag skriver så nu är det dags för lite kommunlunch.
Kommentera

Paddan: Nej, du tillhör nog de som insett att Frölunda m.fl. klubbars juniorverksamhet passerat Modo för länge sedan, och kommande säsong tror jag faktiskt att LHF:s b-jun på allvar är en utmanare till Frölunda i kampen om SM-guldet. Vissa modoiter skulle förstås säga "Men Modos 86:r vann ju pojk-SM ju", utan att närmare fundera över att det kanske är så att de bästa 86:orna i landet faktiskt spelade på en högre nivå än så.

Om Hardy tar med vad som helst behöver man ju egentligen inte ens fundera över. Han tog ju med Finn-Olle en gång i tiden...
Kommentera

Lulekickan:Men, vad är det jag hör, eller ser blir det väl. Skulle vi inte vara "bästigast" längre? Jäklar och dumma jag som hela tiden gått och inbillat mig detta :-)
Angående danskan så är det väl bara att prata med munnen ful av gröt så....

Hmm, en Ewing i landslaget. Tar Hardy med allting nuförtiden eller? :-)
Kommentera

Albert Hall: Så det är därför plantis inte är så bästigast längre, smågrabbarna får ägna en stor del av tiden åt att plugga danska istället för att spela hockey. Inte undra på då att Modos hockeygymnasium numera inte är lika populärt som tidigare.

Hoppas förresten det går bra för JR i landslaget, det förtjänar han.
Kommentera

Albert Hall: Därför dom har en bild
Kommentera

Kan någon förklara för mig varför det är något slags öga framför en del signaturer när man tjuvkikar?
Kommentera

Paddan:

Det är bra för hockeyn i Norrbotten att vi förlorade. Det inspirerar säkert smålagen att få vinna ibland.

Såg föressten, på tal om pessimism, att Knaskamilla hade 10 budord från en pessimist i sin profil. Det värsta är att jag inte upplevde dom speciellt pessimistiska.
Kommentera

Albert Hall: Eller, "Vi hade missförstått och trodde att det var rollerhockey"
Kommentera

Lulekickan: Jag tror inte grabbarna haft någon tid över till hemlängtan där i plantskolan.
All tid hade nog ått åt till att plugga danska för att dom skulle hänga med i snacket i klubben.

Jag har filat på mina bortförklaringar lite. Så här låter ju bättre:
Glöm inte att vi saknade samtliga våra A-landslagsmän!

Onödigt att påpeka att det bara är en ju........
Kommentera

Albert Hall: Jag är nog tvärtom. Jag vill helst undvika att vara alltför pessimistisk eftersom det känns som att jag då skall överföra mina känslor på alla jag möter, och om pessimismen sprider sig till truppen förlorar vi. Alltså är jag optimist, även om jag inte låter optimismen överskugga verkligheten.

En till bortförklaring om det skullebehövas någon: "Vi lät dem vinna så de ska ha något att glädjas åt under året, så mycket annat att glädja sig åt finns ju annars inte i Boden"

Det stämmer att vi inte vunnit något av de tre senaste mötena. Förra året förlorade vi och de två mötena innan dess slutade oavgjort.
Kommentera

Portello: Jajemen. Kul att de trivs och har funnit sig väl till rätta här. Hade klubben som rövar bort små barn och döper om dem till sina egna lyckats locka dem till sig hade de bergis suttit och haft hemlängtan nu.
Kommentera

Albert Hall: Har redan läst den artikeln.Tror ändå inte att luleå ska ha några större svårigheter att tända till. Vetskapen att det var ett tag sedan dom slog BIK borde vara tillräckligt .
Kommentera

Var f-n kom dom här &#8211 ifrån?
Jag bara kopierade och klistarde in.
Kommentera

Portello: B-O Karlsson i BIK är ju lite inne på samma tankegångar som jag i min bortförklaringsberedskap:

"– För oss i BIK är det lätt att tända till mot ett av landets bästa hockeylag, men Luleås spelare har säkert grymma motivationsproblem. Det är bara att gå till mig själv – spelar vi mot lag som Östersund har i alla fall jag det väldigt svårt med motivationen, säger han med ålderns rätt."

Detta är klippt ur Kuriren.nu, kunde inte fixa direktlänk.
Rubriken på artikeln är Åldermannen.
Kommentera

Albert Hall: Det dära kan du sluta att slösa din värdefulla tid på . Klart att vi vinner ikväll :)
Hoppas det kommer mycket Lulingar till matchen , så det blir lite drag.
Kommentera

Albert Hall:Varför inte:
Det måste ha varit något fel på sportdrycken
eller
Det är ju bara vi som kan spela hockey!
Kommentera

Portello: Såklart!
Ska bli oerhört kul att äntligen få se Lule. Av tradition har vi ju svårt med Boden. Jag tror faktiskt inte att vi vunnit nått av dom tre senaste mötena. Åtminstone inte dom två senaste.
Men ikväll blir det seger, det är jag säker på, tror jag. Kanske. Jag är en sån där människa som aldrig som aldrig vågar vara optimist. Besvikelsen blir mindre då, när det går åt H-vete, inbillar jag mig.
Jag har redan börjat fila på lite bortförklaringar ifall (hemska tanke):

Vi är nedtränade.
Vi hade inte vårt bästa lag, bla saknades vår landslagsman.
Vi hade inte vår bästa keeper i målet.
Motivationen i såna här matcher är alltid större hos den som är underdog.
Vi tog det medvetet lite lugnt eftersom vi var rädda för skador mot det där huggargänget.

Jag ska fundera ut några till om det skulle behövas mot elaka jobbarkompisar imorron.
Kommentera

Albert Hall: Visst ska du till Boden ikväll ?
Kommentera

Här är en länk till artikeln.
Kommentera

Portello:
Tragiskt att läsa att 16-åringar blir kallade svikare.

Annars verkar det vara bra grabbar vad jag hört. Båda fötterna på jorden och jobbar hårt. Säkert kommer någon av dem att spela i elitserien en dag. Kanske alla tre till och med.
Kommentera

Lulekickan: Du har väl läst repotaget om Ville,Danne och Viktor på NSD??
Kommentera

Lyckades hitta mitt senaste inlägg om b-jun så jag fortsätter b-jundiskussionen i samma tråd. De fortsätter vinna med stooora siffror, även om de inte gjorde 19 eller 14 mål idag som de gjorde i ett par tidigare matcher. Idag blev det blygsamma 7-1 mot PHC.
Kommentera

Zoogin:Inte min del de hör inte hemma i kvalserien d ska va på slutspelsplats både mif å modo å oxå Luleå
Kommentera

Viktor fortsätter att göra massor av mål. Idag gjorde han 3 när LHF:s b-jun slog SAIK med 9-5.
Kommentera

kings135se: Det verkar som att vissa personer tar illa vid sig när det gäller tippning av placeringar. Sedan så undrar jag om man verkligen behöver vara dum i huvudet för att få rätt. Skulle jag däremot få rätt på tipset så får du gärna skrika att jag hade tur!!!
Kommentera

BlackBay: Fagemo har varit kung under försäsongen. 9 poäng (5+4) på 10 träningsmatcher. Fortsätter han så när säsongen kör igång lär han göra sin bästa säsong någonsin. Han och Jonas Rönnqvist går perfekt ihop och den kedjan blir något att frukta för motståndarna.
Kommentera

Lulekickan: Hur har det gått för Fagemo så här långt?
Kommentera

Förresten kan jag ju nämna att min nya idol Viktor Lindgren, den blivande stjärnplaymakern i ES och team 16-coachens favorit förra säsongen gjorde 4 av LHF:s mål. Kung Viktor!
Kommentera

Våra b-jun spöade förresten tiiimet med 14-1 i lördags. Kanske dags att de får möta mer värdigt motstånd snart. Siffror som 19-2 och 14-1 känns ju inte direkt skrämmande för LHF:s del när det är LHF som står för de stora siffrorna.
Kommentera

kings135se: Hur man tippar är väl subjektivt. Tycker man att pölsa är ett soplag så tippar man dem på en sopplats, svårare än så är det inte och det är väl inget att gå i taket för. Alla kan väl inte tycka likadant.
Kommentera

är du dum i huvet får du rätt så jävlar skriker jag att du hade tur så här är det BRYNÄS SKA VA LÄNGRE UPP din sopiga tippare
Kommentera

BlackBay: Fast Padda är ju modoit dårå, så han kanske inte kan svara på hur livet känns för en tik i det läget.

Grattis till cupsegern förresten, för visst vann ni väl?

LinKÖPing kanske får byta namn till Linköpingenting nästa år om intäkterna inte når de höjder de hoppas på. De mediokra spelare de betalat överpris för lär ju vilja ha lön under hela kontraktstiden så blir intäkterna lägre än väntat blir det väl förmodligen köpstopp.

Paddan: Redogörelsen för klubbnamnen får du nog imorgon. Just nu har jag fullt upp med att leka 80-tal tillsammans med ca 40 andra som drömmer sig tillbaka till nedre tonåren när allt var bekymmersfritt och okomplicerat. Fast jag kan börja med att berätta att Pölsa kommer sig av att tecknet för Pölsa och Gävle är likadant på teckenspråk enligt Savage, även om en Pölsasupporter bestämt hävdade att det inte alls är så, och följaktligen blev Brynäs Pölsa på lulingska.

Med Styvben ligger det till så här. Den första idrottsföreningen på Djurgården bildades av eldsjälen Styvben Starke som bland annat blev såväl ordförande som kassör. Idrottsföreningen lades dock ner efter några månader då man hittat Styvben gravt berusad vid Djurgårdsbrunnskanalen och fann att han supit upp klubbkassan som inte längre innehöll en endaste styver. Alltså blev DIF Styvben.
Kommentera

Paddan: Visst är livet härligt för en TIKare en sån gång? Att relativt enkelt få slå upphaussade linKÖPing
Kommentera

Portello: MoDo är ännu värre
Kommentera

Paddan: Har det inte i grundutbudet men jag tycker att det är värt att betal drygt 200 spänn för det /månad.
Mest för sporten dårå för att de flesta filmerna dom sänder suger :/
Kommentera

Portello: Canal vad för nånting, här nere ingår inte såna där intressanta kanaler i kabelutbudet, har man tur så kanske det finns någon granne som har parabol så man kan sitta där och plågas/njuta.

Äh fan, nu är det dags att få sig lite mat innan grabbarna kommer och vi drar iväg djupare in i skogen på lite fest, jädra pissväder bara.
Kommentera

Paddan: Stämmer nog bra det du säger.
Alltså kan det inte bli Onsdag snart så man får se lite hockey.
Canal + gjorde reklam för sina sändningar från ES , man fick rysningar i kroppen och började nästan skaka. Är man sjukligt hockey tokig eller vad? :)
Kommentera

Portello: Det kan väl ha att göra med att , om jag inte har fel, själva HS är en suverän produkt som några TIKar konstruerat. Antar att det har någonting att göra med någon viss klubb som viftar med stora sedelbuntar framför relativt medelmåttiga spelare och därigenom driver upp en sedan tidigare eskalerande löneutveckling i elitserien. Att sedan Timrå, "tipsexperternas stryklag" spöar LHC så ordentligt att de inte kommer att kunna sitta på hela helgen kan också vara en annan faktor.
Kommentera

Paddan: Verkar vara väldigt många Tikar hära på HS.Dom och LHC:arna tycker tydligen lite olika om det mesta hära :)
Kommentera

Lulekickan: Precis, börjar redan nu att bäva för den dagen räkningen dimper ner i lådan. Man kanske skulle tejpa igen inkastet och sätta sitt namn på grannens dörr istället :-)
Men det är väl sånt man får leva med när de inte behagar ansluta oss här i byhålan till bredbandsanslutningen som passerar bara ett par hundra meter ifrån oss. Eller så får man helt enkelt flytta till något ställe med bredband.
Kommentera

Portello: Precis, jag är en stolt Isprinsessesupporter :-)
Kommentera

Puffen: OIm du kollar in Paddan:s info så ser du att han inte är någon Luleå nisse.....
Kommentera

107912 · »