Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Tråd-byte

« · 235319 · » Till forumet

Sv: Tråd-byte
Hälge: Jag lämnade öppet mål med avsikt. Skulle bara kolla vem som kom först.
Du vann! ;)
Kommentera

Albert Hall: Jag tror att ni är dumma. ;-)
Kommentera

Med Sandström ska det skrivas kontrakt och det ett långt sådant. Snabbt. En spelare som Taavola verkligen fått att växa genom att ge förtroende. När han kom till Lule så var han en hygglig allsvensk spelare, nu landslagsmässig.

Burra nämner att andra klubbar är och rycker i honom under säsong utan att vi blir särskilt upprörda. Ändå är han en urluling som är uppvuxen på Mjölkudden. Varför accepterar vi det? Är det för att vi vet hur det går till i den stora världen eller är vi dumma? :)
Kommentera

Lulekickan:
Äsch, det är väl bara att sätta ihop några internmatcher eller något sånt så är väl sponsorerna nöjda. Huvudsaken är väl att det händer någonting nere på isen och att de kan sitta i sina glasburar och dricka öl.
Kommentera

Hälge: Något måste man ju få roa sig med.

Kickan: Tycker det är rätt roligt med Silly season, men rätt mycket får man nog ta med en nypa salt.
Kommentera

Portello: Som vanligt och det är väl ganska kul, tycker jag. Tänk vad tråkigt om man inte skulle få våndas något när hockeyn tar ledigt. :-)
Kommentera

Portello: Nalle m.fl. brukar ha en mängd rykten att komma med under silly, varifrån de sedan kommer vet jag inte. Själv deltar jag inte i spekulationerna.
Kommentera

Lulekickan: Hörde det på bussen igår. hur sant det är vet jag inte.
Men som sagt, det lär nog florera mycke rykten om spelare.
Kommentera

Portello: Var kommer alla rykten ifrån?
Kommentera

Lulekickan: Hoppas dom inte plockar honom.
Är det sant att Jonte är på g hem till Sverige?
Kommentera

Portello: Ja, av laget som brukar plocka till sig lulingar - Anaheim.
Kommentera

Lulekickan: Nästan så att man hoppas att han inte blir FÖR bra. Man vill ju inte han ska sticka över pölen :).
Är han draftad?
Kommentera

Portello: Sandström är kung. Han hör hemma i landslaget vilket jag hoppas att Hardy snart inser. Kul att min favvoback från förra säsongen har utvecklats så och blivit ännu mer min favvoback. Han kan bli precis hur bra som helst.
Kommentera

Sven Savage: Jag tycker ändå han har gjort en ganska bra säsong. Han har mognat sedan han blev pappa och har inte samlat på sig särskilt många utvisningsminuter. Han sparar nävarna till tillfällen då de verkligen behövs, som i fallet Sjögren.
Kommentera

Lulekickan: Hoppas verkligen Luleå skriver ett långtidkontrakt med Janne. Allt annat vore tjänstefel tycker jag.
Kommentera

Portello: En spelare med större hjärta för sitt lag är ytterst svår att finna, och i den bemärkelsen är han nästan oersättlig.
Kommentera

Portello: I vissa lägen är han mycket svår att ersätta. När styvben elakt attackerade myllys allt värre för varje match, var det inte många lulingar som var beredda att försvara honom på ett sådant sätt att det inte upprepades. Men det fick ett stopp, sedan fredrik diskuterat saken med finn-olsen och andra. Och mot lallarna i februari tror jag inte så många förklarat för crisschecking sjögren att så gör man inte mot bulan.

Men när pucken var i spel hade man trott ännu mer på honom. Dock kan man inte bortse från att lules försvar i år varit ett av elitserien bsäata. Jämför det, med läget under tidigare år, då indianer var vanliga sätt att komma ur situationer. Mindre defensiv prägel på försvarsspelet skulle säkert fått fredrik svensson att synas mycket mer i år.
Kommentera

Lulekickan: Hoppas kan man ju alltid. Men han är nog inte oersättlig.
Kommentera

Sven Savage: Förmodligen kommer han att återfinnas nere i Fjollträsk, tyvärr.
Kommentera

Portello: Ja, jag är medveten om det, fast jag hoppas i alla fall. Han är numera nästan mer norrbottning än de infödda, men jag förstår honom och flickvännen om man ser till lite andra saker när man har skaffat barn. Hur som helst kommer han alltid att vara luling för mig.
Kommentera

Portello: Tänk om han återfinns nere i fjollträsk igen? För mig skulle det kännas mycket, mycket konstigt att se lulehockey här nere möta ett lag med Fredrik Svensson line-uppande.
Kommentera

Lulekickan: Ja, det är en ovanlig situation. Allt som oftast har det funnits så mycket att självklart bygga vidare på, och några förluster men andra nya har gjort att man alltid kommit till serien med känslan av att NU, kan det vara vår tur igen.

Men nu vet man inte. Uffe berättade ju att han går så det måste hända rätt mycket. Ny tränare, nytt system, förändringar i spelarled.

Kanske är det dags att inte se hur det fixar sig till september, utan mer än tidigare lägga en målsättning för två eller tre år.

Klart att en stor del av laget inte är kvar om 2-3 år, bl a ett helt gäng trotjänare, ett antal av de största hjältarna, som kommer att lägga rören på hyllorna så småningom.

Burra är ett mysterium den här säsongen. Tidigare kunde han ensam i en femma vara en garant för att i detta byte skall det snurras upp motståndare, men nu får han inte riktigt upp farten, tycks det som. Visst kämpar han, och kämpar oerhört, men det är som hade han 20 kg i en rygga att bära på? man hoppas han finner sig och sin hockey igen. En burra, i burraform, är perfekt del av ett snabbt effektivt lule.

Om fredrik tycker jag som du. Det är så skönt att veta att om våra motståndare slänger alla hinder överbord och fular sig mot de våra har vi iaf fredrik som plockar ned vem som helst i elitserien man mot man och flera gånger gjort det. Emellanåt har han varit riktigt, riktigt bra för övrigt dessutom, gjort uppåkningar och tagit sig in och skapat målchanser på egen hand. Jag har noterat att folk är rätt försiktiga när han kommer, de går inte gärna på och beter sig vidrigt när de vet att han är så stark som han är. Fast han utvecklades inte vidare som han hade hoppats för något-några år sedan. Hade han lyft sig ytterligare något då skulle han varit stjärna i NHL nu. I stället blev han mer anonym. Konstigt?
Kommentera

Lulekickan:Fredde sa att han trivdes väldigt bra men att han kände
att det var dax för något nytt. Så vi kan nog räkna bort honom.
Kommentera

Sven Savage: Huga Savage, nu började jag tänka på vilka vi kan komma att förlora till nästa säsong förutom allt jag tänkt om eländet efter förlusten mot TIK. Fredde är en spelare jag verkligen skulle vilja ha kvar i laget. Han står alltid upp för sina lagkamrater och en sådan kille är mycket värd, oerhört mycket. Åh så jag önskar att han skulle säga nej till fjollträsklagen även om han har hemlängtan och kanske vill hem sedan han blivit pappa i somras.

Burra har haft det tungt den här säsongen. Han är en av de våra, en verklig urluling. Kanske behöver han miljöombyte, det känner han bäst själv, men hur det än blir önskar jag honom alla lycka i framtiden. Väljer han ett annat lag hoppas jag att han är tillbaka hos oss om ett par år när han insett att de däringa andra inte var särskilt skojsiga. En så trevlig kille som Burra är värd ett lycka till vad han än beslutar sig för.
Kommentera

Hm. Har suttit och läst på om min "kommande klubb", Timrå IK. Mycket information om lallarna att hämta ute på nätet.

Mest imponerande är väl hur brandskattade de blivit alla år, från femtiotalet och framåt, har fr a Brynäs men också andra sydbottniska lag sugit landslagsman efter landslagsman från Lallarna.

De här rackarna firade 25-årsjubileum redan 1954, och nämns ofta som en klassiker. Fast det var antagligen inte lika svårt förr i tiden. Det fanns inte så många hockeylag överhuvudtaget, ju.

Timrå tillhörde division 1 norra under 20 år, från säsongen 56/57 till 75/76 och försvann i princip när elitserien startade. Man lyckades krångla sig upp några gånger 77/78 samt 81/82, men degraderades omedelbart och var därefter utanför finrummet innan de återvände för 2 säsonger sedan.

Visst är de klassiker, Lallarna, men det betyder framför allt att de hållit på länge. Hockey-konkurrensen var inte lika stor förr i tiden, och det fanns två division-1-grupper med sammanlagt 16 lag fördelade på en nordlig och en sydlig serie.

Det jag slagits av, under genomläsningen, är att vi nästa år spelar vår 20e säsong i elitserien. DET är imponerande. Fan, vad vi är bra!
Kommentera

Paddan: En annan sak som är trist med att åka ut förutom att det är jävligt trist just att åka ut är att vi inte kunde kamma hem pengarna för alla matcharrangemang vi skulle ha fått sälja om vi hade gått vidare. Vi hade kunnat sälja fler matcharrangemang än antalet matcher om vi så hade spelat 3 gånger 7 matcher i slutspelet. Förhoppningsvis vill sponsorerna satsa de pengarna till nästa säsong istället.
Kommentera

Portello: Jaha, jag trodde att du menade den vanliga 4:an. Ärligt talat visste jag inte att de sände kvalserien överhuvudtaget. Jag kommer nog iaf att se några Lövenmatcher på plats om de tar sig vidare.
Kommentera

Lulekickan: Den nya 4 plus eller vad den nu ska heta kan jag inte se eftersom jag inte har digitalbox eller nå liknande.
Bor i lägenhet och har kabeltv.
Kommentera

Portello: Jag trodde inte det fanns någon som har TV som inte har 4:an. Hur kommer det sig att du inte har den när du till och med har filmkanaler?
Kommentera

Lulekickan: Jo, jag förstod det.
Kommentera

Lulekickan: Nope, menade att jag skulle se dom på tv. Fyrans nya kanal ska ju sända från kvalserien. Jag har tyvärr inte den kanalen men det har dom.
Kommentera

Portello: Jag räknade inte Linkpingsanhängarna utan syftade snarare på andra lags anhängare.
Kommentera

Portello: Det var väl det jag hade för mig. Jag trodde du menade se matcherna live, som jag väl får ägna mig åt nu när det är färdigslutspelat för LHF.
Kommentera

Lulekickan:
Inte ens av sina egna supportrar? ;)
Kommentera

Lulekickan: Dom bor två mil söder om Piteå. Första byn i Norrbotten för övrigt.
Kommentera

Zoogin: Ja, det vore onekligen något. Linkping skulle vara saknad av ingen om de åkte ut.
Kommentera

Portello: Bor inte dina föräldrar i Piteå? Var bor de annars - i Umäää eller i Schtaan?
Kommentera

Zoogin: Ja just det ja :).
Iofs tycker jag att derbygrupperna ska skrotas.
Kommentera

Albert Hall: Lite trist att det skall behöva vara så, särskilt som gröningarnas enda chans att om något år ens existera som klubb är att ha ett bra samarbete med LHF.
Kommentera

Portello: Tänk om både SAIK och Löven går upp, vilken derbygrupp det skulle bli: LHF, SAIK, Löven och Modo.
Kommentera

Portello: Ulf är kul. Jag brukar skratta när jag har läst hans inlägg.
Om man enbart läst hans inlägg så skulle man tro att lulehockey aldrig vunnit en enda match. Han kommenterar bara njutnigsfullt när vi förlorat, aldrig annars... :)
Kommentera

Albert Hall:Kan hända att det blir åka och hälsa på mor och far för att få se Kvalserien. Hoppas bara nu SAIK och Löven tar sig dit.
Kommentera

Egentligen så är det lite halvskönt att kunna njuta av resten av slutspelet och kvalserien utan att ha den minsta ångest och sömnproblem.

*försöker förtvivlat hitta nått positivt av att åka ut i fyra raka*
Kommentera

Lulekickan: Var Ulf. Han verkar hellre se att Luleå förlorar än att BIK vinner.
Kommentera

Portello: Låt dom jubla. Skulle vi jubla över BIK:s motgångar skulle vi däremot vara ständigt hesa nuförtiden.
Kommentera

Portello: Anders_T? Vad gröningarna tycker och det katten skiter sätter jag i samma påse.
Kommentera

Lulekickan:
Jo, jag förstår det.
Nej, nu är det dags att återgå till Monty Python´s Fliegender Zirkus.
För att saknaden inte skall bli för stor lämnar jag ett litet citat: "When you hit your thumb with an 8 pound hammer, its nice to be able to blaspheme. It takes a very strong, special minded atheist to jump up and down, with their their hand clasped under their other armpit and shout "Oh random fluctuations in the space time continuum "
Kommentera

Lulekickan: Och inte helt oväntat är det några skadeglada BIK:are som jublar över att TIK slog ut Luleå.
Vem det handlar om kan ni säkert lista ut...
Kommentera

Paddan: Det behöver inte vara särskilt dyrt att vara social. Dessutom skulle jag bli tokig av att bara vara hemma.
Kommentera

Lulekickan:
Nja, jag vet inte, tycker det låter lite halvdyrt det där sociala grejset. Är nog bättre att lätt apatisk ligga hemma, dra täcket över huvudet och lyssna på det frenetiska dunket från grannens vävstol...
Kommentera

« · 235319 · »