Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

Wikegård

« · 334843 · » Till forumet

Sv: Wikegård
Albert Hall: Vad ska man säga om denna avstängningen då?
Tycker det hela är komiskt :)
Kommentera

Jag missade hockeykväll igår, men kollade just på
www.tv4.se/_inc/cls/videolink.asp?ID=3798
Gick nog inte bara en säkring där, hela jäla proppskåpet verkar ju har gått för Lintner.

Undra vad Skrikegård har att säga om det då.
Ledins armbåge är ju inget i jämförelse med detta.
Samt Wrestlingstacklingen på Mange för några matcher sedan.
Kommentera

Lintner lär inte ens få något mer straff än det han fick under matchen, Det är ju skillnad på lag och lag nu är det DIF vi snackar om och inte någe annat lag DIFiplinnämden kan straffa med lite avstängningar!
Kommentera

Portello: Även om Lintner fick en ful tackling innan så gör man bara inte som han gjorde. Jag tycker det var väldigt tråkigt att se och jag hoppas att han mår väldigt dåligt just nu för annars är han inte normal.
Kommentera

Portello: Jaja, vi får väl se vad som händer.

Nu ska jag krypa till kojs och drömma om storsegern idag. Tyvärr fick vi 2 nya skador, precis när vi har kommit igång.
Kommentera

Hälge: Ska som sagt var bli väldigt intressant att se hur fortsättningen blir på det här.
Allt under 5 matcher är en stor fet skandal.
Kommentera

Dysso: Helt riktigt. Säga vad man vill om Sjögrens tackling, men här råder det inga tvivel om att han är ute efter att skada spelaren.

Minst 9 matcher, säger jag.
Kommentera

Hälge:

Jo, att den inte vet vad den sysslar med kan vi nog konstatera om att vi är överens om. Jag var faktiskt upprörd redan efter matchen HV - VF när det inte blev några avstängningar, om du orkar gräva i VF's GB så kan du nog hitta den diskussionen. Hursomhelst, om vi ska koncentrera oss på det här fallet, så vet jag inte vad dom ska dra till med nu för att sätta det här i relation till tidigare straff.

2 matcher för lite slagsmål.. Sjögrens tackling gav väl 9 matcher, och jag tycker det här är värre. Här är det inte EN sak han gör, utan han sänker Thörnberg, jagar efter honom när han glider på isen och checkar i huvud och rygg, flera gånger. Jag kan inte smälta det här alls, faktiskt...
Kommentera

Dysso: Ähh, jag påpekade det bara för att du tyckte det var klassskillnad på Hassinens och Lintners grejer och jag tyckte det var skandal att dom inte fick någon avstängning, medan våra killar fick avstängning för slagsmål.

Var väl inte direkt menat till dig utan mer till diciplinnämnden, tror jag. :-)
Kommentera

Hälge:

Det har jag aldrig sagt något om, så jag förstår inte riktigt varför du påpekar det för mig. :)

Det var ju matchstraff för slaggis i matchen mellan HV och VF som inte ledde till några avstängningar heller. Den delen var ju helt korrekt...
Kommentera

Kan väl ge en länk för den late också...
Kommentera

Dysso: Nää, jag har inte heller sagt att det går att jämföra, men med tanke på att vi fick ett par spelare avstängda i ett par matcher för slagsmål, så...

Jag tycker att det är farligare att slåss med klubban än med handskar.
Kommentera

Portello, DIForever:

Kolla på HV's hemsida, där finns det eftersnack där bl.a. Wikegårds kommentar är med. Även Thörnberg, som var den som utsattes för överfallet, kommenterar.
Kommentera

DIForever: Läste det på expressen.se.
Tror det är TT:s reporter.
Kommentera

Hälge:

Jag sa det då, jag säger det igen, jag tycker/tyckte att han skulle bli avstängd. Tycker dock inte det han överhuvudtaget går jämföra med det Lintner sysslar med. Ska man först slå ner någon och sen upprepade gånger crosschecka dom i ryggen och huvudet så måste det vara något koppling som brunnit i huvudet!
Kommentera

Portello: Var har Wikegård kommenterat händelsen?
Kommentera

Dysso: Det kan hända att det är skillnad, men det Hassinen gjorde var ju menat att skada, så givetvis ska han ha en avstängning.
Kommentera

Paddan: Så här säger Wikegård angående Lintner: - Dåligt av Lintner, han gick över gränsen.

Gick över gränsen? Det är det snällaste man säga om det.
Tycker det är i klass med Toporowskys överfall på en FBK:are för några säsonger sedan.
Där gjorde faktiskt diciplinnämden rätt och gav honom en längre avstängning.
Kommentera

Hälge, Paddan:

Fast det här är faktiskt klasskillnad. Jag håller med om att både Hassinen och Ackeström borde blivit avstängda, men det som Lintner gjorde ikväll saknar motstycke. Jag har aldrig sett någon gå loss så, på en *liggande* spelare, som bara försöker skydda sig. Misshandel är ett ord som jag tycker beskriver det hela rätt bra. Det hade då inget med hockey att göra iallafall.

Hassinen har föresten fixat sin avstängning på egen hand genom att skada sig. Blir borta ett tag...
Kommentera

Paddan: Att inte dom fick någon avstängning är faktiskt så nära skandal man kan komma, tycker jag.
Kommentera

Portello: Tycker att disciplinnämndens beslut känns väldigt mycket som lotteri, speciellt efter de där slagsmålsavstängningarna och det faktum att Ackeström, tror jag det var, och Hassinen inte fick någon påbackning på sina matchstraff.
Kommentera

Portello: Tänkte inte på det...
Kommentera

Hälge: Men nu är det ju att diciplinnämden tar och stänger av folk speciellt för slagsmål.
Det är ju det värsta som kan hända, vad är det för fjanterier att ta och stänga av för slashings och spearings som verkligen kan skada spelare?
Kommentera

scim: Jag tror det var 9 matcher, men värre är nu när vi fick Hagos och Kapanen avstängda 2 matcher för slagsmål. Crippe blev avstängd 1 match.

För slagsmål, alltså.
Kommentera

scim: Det var nio matcher om jag inte minns helt fel.
Helt klart borde detta rendera i en längre avstängning, men när det gäller diciplinnämden vet man aldrig...
Kommentera

Hälge:

Hur länge var det Sjögren blev avstängd för sin våldsamma tackling mot ... hmm, var det Bulan? Detta borde ju rimligtvis rendera i en betydligt längre avstängning hursomhelst.
Kommentera

Hälge: Saxat från dagens Nsd:
Jag tycker att Luleå själva borde agera och markera att man inte kan bära sig åt hur som helst. Han gör saker som inte hör hemma på en hockeyplan. Jag menar, Ledin fortsätter att spela medan Mika har hjärnskakning - det är ett tecken på att något är galet.

Dags för Wikegård visa att han är handlingfgskraftig.
Hela artikeln i första inlägget i länktipset.
Kommentera

scim: Ingenting, förmodligen.
Kommentera

Hälge:

Måste bli många matcher, sånt här KAN man inte tolerera!
Kommentera

Hälge:

Ja vilket otroligt korkat överfall, vad tänkte han med?
Kommentera

Portello: Jag tycker att det ska bli väldigt intressant att se hur många matcher han kommer att bli avstängd.
Kommentera

Albert Hall:
Har precis sett bilderna från Tv 4:as hockeykväll.
Ska bli väldigt intressant vilka åtgärder Wikegård tar när det gäller Lintners beteende.
Kommentera

Äh, så här skulle det vara:

[bild]smile.fuggas.net/data/854.gif[/bild]
Kommentera

Smajlisarna blir allt vådsammare:

[bild]smile.fuggas.net/data/854.gif[/bild)

Obs! Detta inlägg har inte särskilt mycket med varken Wikegård eller Ledin att göra.
Kommentera

Et tu Brute:

"Wikegård, en jävla kärring!" .. Den ramsan satte man inte direkt i halsen förra slutspelet, även om man inte kunde prata efter matcherna.
Kommentera

Kickan: Enda förklaringen är ju att han är dum på riktigt...:-)
Kommentera

Kickan:
va bra,,då kan du ju följa vår match mer noggrant då ;-)

det ligger väll i erat intresse oxå att vi lämnar MIF, kringlorna, nolaskogsarna och annat pack bakom oss :-D
Kommentera

matsby: Bara inte Kringlorna får såna däringa dödsryckningar som de hade mot Zippers dårå.

För oss kan det i alla fall svårligen bli vare sig poäng eller poängförlust ikväll eftersom vi är matchlösa : (
Kommentera

Et tu Brute: Han kanske menar att han nöjer sig med att anmäla spelare till höger eller vänster och låter bli att göra både och? : ) Med tanke på incidenten för 9 månader sedan har man ju svårt att tolka dagens grinande på annat sätt om det skall gå ihop.
Kommentera

Kickan:
nähäru lilla Kickan,,
som den gamla slagdängaren
"the only way is up,baby,,for mee and you ...."

ikväll latjar vi med kringlorna och tar tre mycket lätta poäng..

säger jag vov så menar jag vov
Kommentera

Minnet är tydligen inte det allra bästa på herr Wikegård heller.

Saxat från NSD:

"- Vi i Djurgården anmäler inte spelare till höger och vänster."

Artikeln nedan är ca 9 månader gammal. En händelse som inte ens renderade två minuters utvisning, anmäls till disciplinnämnden. Gissa vem som var anmälaren?

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,271379,00.html

Utfallet i artikeln nedan:

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,272120,00.html
Kommentera

matsby: Äh. På söndag är ordningen återställd.

gläfsgläfs menaruväl? ; )
Kommentera

Kickan:
Kolla tabellen *host host*

vovvov
;-)
Kommentera

Kickan: Kan tänka mig att Ledin inte är en favoritmotståndare för många motståndare. Ska inte vara kul att ha en sådan spelare imot sig.

När vi likaså pratar om Ledin så tycker jag han ska spela enklare. Dvs spela spelet han behärskar. Vara en stor plåga för motståndarna och riva och slita. Inte försöka leka Lemieux som han ibland försöker.
Kommentera

Albert Hall: Visst är det kul med folk som inte är totalt jämngråa, men ibland är han faktiskt en aning gnällig.

Ledin tar väl endel onödiga utvisningar emellanåt, men han lyckas ofta dra med sig en motståndare också och är det "rätt" motståndare är ju utvisningen inte helt onödig. Visst är han en retsticka och blir lite entusiastisk och börjar kramas lite ibland, men särskilt fult spelar han inte jämfört med många andra.
Kommentera

Albert Hall: Tycker också att Wikegård är en frisk fläkt.
Helt klart en som vågar säga vad han tycker.
Kommentera

Portello och Kickan: Jag tycker Wikegård är bra. En av dom få som höjer temperaturen och därmed intresset för hockeyn numera sedan Fagerlund slutat.

Däremot har han ju fel i sak denna gång. Ledin är ingen ojust lirare. Tuff och hård såklart, men inte ojust!

Den där utvisningsligan säger egentligen inte mycket om man är ojust eller inte. Ett par kuddkrig med matchstraff som följd och man är ju uppe i ledningen. Om man däremot ständigt spelar fult med klubba och armbågar så märks det inte särskilt mycket i den ligan.
Kommentera

Äh Wikegård vill bara ha publicitet av sig och sitt lag nu när det går så bäst för DIF, Han liknar ju mest Guld osten när han hadde sina verbala saker under presskonferanser och under matcher.
Tillhör hockeyn att piska upp stämningen lite mer med ordkrig istället för ta till handgemäng och annat skit ute på isen, Lika barn leka bäst kanske Wikegård bär säga pax för hink och bästa spaden och leka lite i snadlådan eller???
Kommentera

Kickan: Verkar som att Wikegård gärna läser om sig själv. Och isåfall måste man ju säga att han lyckas.

Har varken sett det som Ledin eller Kronwall gjorde, så jag har svårt att uttala mig om vare sig det ena eller det andra.
Kommentera

Portello: Det finns ingen som skriker så högt som Wikegård. Varenda vecka är det något nytt han grinar om. Vad anser han om det Kronwall gjorde i samma match då? Hur snyggt och tufft var det?
Kommentera

« · 334843 · »