Ja, en del saker som skrivs håller jag med om till 100%, men en del kan jag inet hålla med om...
Men Magnertoft är överlägset den mest underskattade spelaren i MIF, han gör aldrig en dålig match... han gör altid sitt jobb, och sånna spelare behövs altid...
men due-boje, ska inte få lira så enkelt är det... han borde lagt av med hockeyn innan förra säsongen, han hänger inte med, o han kan inte kompensera det med en enorm räckvidd somm t.ex fjuss (Hasselblad)... men men, som sagt den som lever får se, laget ser ok ut, men är det ett lag som ska stå som vinnare av SM-Guldet ? jag är helt klart klyven, jag älskar mif med hela mitt hjärta, men jag tror inte att det räcker ända fram den här säsongen heller... tyvärr...
Jag tror faktiskt att detta är ett bra nyförvärv. Vi har tillräckligt med stjärnor.Vad MIF behöver är en slitvarg. Jag har länge hävdat att MIF skulle behöva värva en transatlantisk spelare,med den intensiva viljan att vinna och att kriga frenetiskt varje match. Jag tror att hans närvaro kommer att ha ett stor betydelse för MIF inte bara rent spelmässigt, men framförallt inställningsmässigt. Man såg bara på våra befintliga stjärnor, vilken skillnad det blev när vi närma oss slutspel. Från omg 45 och framåt spelade alla på sin rätta nivå.Kan han implementera sin vilja på de andra spelarna så kanske det kan bli fullfart tidigare på säsongen.
Vad det gäller Magnertoft tycker jag faktiskt att han är MIF mest underskattade spelare. Förmodligen också den lojalaste. Han är faktiskt den spelare som spelat flest matcher i MIF sedan man gick upp i Elitserien. Hans kontrakt går ut nästa säsong, men jag hoppas verkligen att dom inte slarvar bort honom som man gjorde med Staal.
letar febrilt igenom backuppsättningen men finner med bedrövelse i sinnet det väntade, att du har utelämnat Tornberg. Är det definitivt nu?
Både Hammar, Mattsson och Magnertoft är lite grann sånna spelare som har varit "lovande" hur många säsonger som helst nu. Inte alls otroligt i mina ögon att någon eller några av dem får ett lyft och blommar ut helt i och med de nya tränarna. Kan ju dessvärre bli precis tvärt om också...
Truppen lär nu med största sannolikhet vara spikad, men man ska aldrig säga aldrig. Dock - om vi nu låtsas att den är det har vi alltså: Målvakter: 2 (Hadelöv, Nilsson) Backar: 8 (Petrasek, Lundberg, Due-Boje, Hasselblad, Persson, Norgren, Andersson, Öhman) Centrar: 4 (Wahlberg, Thuresson, Rydmark, Majic) Ytterforwards: 8(Malmström, Hammar, Magnertoft, Riihijärvi, Mattsson, Lindqvist, Sandström, Hannula).
Ser bra ut tycker jag! Tror att de spelare som kommer göra bättre säsonger än fjolårets är många. Malmström, Hannula, Wahlberg och Linkan slutade alla bra. Petrasek kommer kanske överraska i konkurrensen. Kanske kan Hammar lossna?
Jo visst, men tycka och spekulera kan vi ju. Det är ju trots allt därför vi vistas på det här forumet eller communityn eller va fan de nu vill kallas för :)
Dessutom tror jag att folk som Rydmark och Linkan med flera kommer att spela bättre än vad de gjorde förra säsongen, de har ju lite att bevisa för sig själva, tränarna och publiken Dessutom vill spelare som Malmström, Hanulla, Wahlberg och Ola Nilsson bevisa att det inte var nån engångsföreteelse att de gjorde bra ifrån sig. Det ser bättre och bättre ut tycker jag
Mja. Vet inte vad dumenar med tvärr. jag är rätt nöjd jag.
Vad är det som säger att man måste göra sig av med Due-Boje för att ta upp en junior eller tre? Jag tycker dte börjar se rätt ok ut jag. Bra läge för att låta de mest framstående juniorerna luftas lite ibland och hoppa in för att ersätta skadade spelare och så. Kanske t.o.m börja konkurrera om de ordinarie platserna så att folk som just Due-Boje får lägga i extraväxeln för att få vara permanent i laguppställningen. Sen tar de klivet upp och blir ordinarie nästa säsong och ersätter till sammans med lite stjärnvärvningar folk som due-boje, sandström, hasselblad m.fl.
Men jag vet inte riktigt om Rydmark är ett så bra alternativ till Jussi... Rydmark är ju inte jämn, och det Jussi behöver är en jämn stabil spelare som vet sin uppgift i laget... Jag är inte säker på att Rydmark är den typen nu längre, men vi får som sagt vänta o se... Det är ju inte vårt jobb att ta ut laget, det är ju därför vi har tagit ner Bäckman och johansson..
Visst är det viktigt att se till annat än statistiken, något annat har jag aldrig menat. Det är väl antagligen också som defensiv forward han är värvad kan jag tänka mig.
Fast de där målen han gjort internationellt kanske man ska ta med en nypa salt, han har mig veterligen aldrig spelat i ett kanadensiskt landslag värt namnet, utan var med ett tag i en av de där team canada-upplagorna som består av klubblösa och mer eller mindre heltidsanställda spelare och turnerar runt och möter diverse nationer och klubblag.
Missförstå mig nu rätt; Visst visar det att han kan göra mål och visst tror jag att han kan bli en tillgång för MIF om han bara ger sig fan på det. Jag är inte fullt så skeptisk som jag nog kan låta till killen men han har en hel del att bevisa, vilket jag dock är fullständigt övertygad om att han också kommer att göra. Välkommen till Malmö mr. Majic :-)
En sak till bara: Vem det nu var som skrev på madhawks att han kan vara en framtida kedjekamrat till Jussi, tror du/ni verkligen det? Är det inte mer troligt att Rydmark som verkar vara en bättre version av samma spelartyp får den rollen om man vill ha ett sådant par? Jag har svårt att se Majic och Jussi i samma kedja, åtminstone till en början, skulle sen Majic få en toppensäsong så kanske men till enbörjanm tror jag väl knappt det.
Är detta allt ? eller tror ni att Mif kommer att värva nån mer ? personligen så tror jag tyvärr inte att man kommer göra några fler värvningar... Det jag skule vilja var att sälja Due-Boje och antingen flytta upp en junior som kan utvecklas, eller värva nån yngre lovande spelare...
annars måste man värva ett alvt lag inom några år... en del spelare börjar bli aldeles för långsamma för elitserien, och det håller inte...
Precis, o kan folk bara titta på vad en spelare presterar framåt ? man behöver defencivt skickliga spelare osso... det flesta ser bara på statistik, o glömer bort det viktiga, hur han är som person o hur han kommer att passa in i laget o spelet... o när man ser på det, så ser det riktigt lovande ut...
Majic har 18+22 på 54 internationella matcher i Team Canada. Säsongen 98/99 gjorde han 16+28 på 33 matcher i ECHL. Nog kan han göra mål också. Jag tycker också det lovar gott
Nu har jag läst alla inlägg har under, o jag måste säga att vissa har helt rätt för sig... Klart att han måste visa framfötterna, men det jag såg av honom förra säsongen lovar gott...
Nu är våran 4:e center klar, den defencivt skicklige o tekningssäkre Kanadensaren... Xavier Majic. Han lirade ju i Modo förra säsongen, o han kommer definitivt vara en möcket nyttig spelare... eller vad tycker ni ?
kan iofs hålla med om att det är en bra värvning för att vara den 19:e juli, men jag håller nog mackan för en bättre spelare än majic i alla fall, åtminstone tills mr. majic bevisat motsatsen.
Jag har ingen koll på hur många utvisningsminuter magnertoft hade förra säsongen och jag finner inte för lönt att kolla upp det heller eftersom du säkerligen redan vet det :) men ytterligare en spelare som är lite halvseg, defensiv, småful och tar mycket utvisningar vette fasen om vi behöver.
fast visst, bättre än en junior är han ju alla gånger, och som du säger så måste det ju ändå betyda något att MoDo gett honom kontraktsförslag. Dessutom kan han ju Bäckmans stil nu efter MoDo tiden
(ville bara nämna det att mackan i mina ögon är en grymt bra spelare och väntar, liksom mattsson, år efter år efter år på sitt riktigt stora genombrott så kanske i år då med nya tränare. bara så att ingen tror nåt annat ;-)
Stefan: Ja det Lillis sa har jag försökt berätta hele tiden!
anders: Det är klart man kan hata i sport. Dessutom MÅSTE man hata eftersom gör man inte det har man antingen en grymt sund inställning eller inte tillräckligt mycket känsla för sin förening. By the way - Stalle spelade inte boxplay under tiden i MIF.
Henricson: Jag tycker värvningen är kanon, speciellt för att vara den 19:e Juli. Okej, 4+11 är inget kanonfacit, men om han kan gräva fram puckar till folk som gör poäng spelar det väl ingen roll? Tänk på Mackan M som gjorde 9+8 under säsongen... Det är ett jämnbördigt resultat och de evrkar vara samma typ av spelare. MoDo har gett Majic ett kontraktsförslag... det säger väl en del...?
vill ta tillfället i akt att påpeka vissa saker innan nån annan gör det:
* Jag är medveten om att det inte är tränarna som skriver kontrakten * Jag kan ha citerat fel men innebörden är i princip densamma * Statistiken är förmodligen fel (jag har för mig att det var 4+11) * Visst kan man ha förtroende trots att man spelar i tredjekedjan och trots att man inte är en stjärna, det var inte så jag menade utan jag bara fick intrycket av att det egentligen inte verkade vara någon alls som trodde på killen överhuvudtaget.
Läste i tidningen (sydsvenskan) i all hast i morse att Bäckmans gamle bekant Xavier Majic (MoDo senaste säsongen) tydligen blivit klar för Malmö.
Jaha? Vad ska man tycka om det då? Känns lite som just en sådan panikvärvning som oftast inte är så där hemskt lyckad (han är forward och svarade för sisådär 4 mål och en tio ass har jag för mig), men å andra sidan har han ju mer rutin och står förmodligen upp bättre än en junior så det kanske inte är helt dumt ändå.
Fast han verkar inte åtnjuta något större förtrtonde från tränarna (som "bara" skrev ettårskontrakt med honom). Man skulle ju kunna tro att det är en av Bäckmans små gullegrisar från MoDo men så verkar icke vara fallet. Bäckman sa något i stil med att "Han är absolut ingen stjärna, utan han jobbar i det tysta och gör vad han ska" eller liknande". Inte heller sydsvenskans skrivbent verkar ha några större förväntningar på honom utan skriver att han "Förmodligen kommer att bli en rollspelare i tredjekedjan".
Känns väl motiverat med tredjekedjan och kanske ett inhopp eller två i boxlay med tanke på att han är en defensiv forward vars största bedrift senaste säsong var hans +10 i +/- statistiken och att han senaste säsongen satt utvisad en hemsk massa vilket kan tyda på att han är stor och stark och smäller på bra (eller att han är slö och inte hänger med...).
Som ni kanske märker har jag inten järnkoll på killen, så någon som har det kan gärna få komma med en mer ingående analys av hans framtida roll i MIF.
Xavier Majic har skrivit ett 1 års kontrakt med MIF, enligt sydsvenskan pappers tidning, står inget på sydsvenskan.se än. Men kommer nog upp där inom kort. // R
Intervju med båda tränarna finns tillgänglig på www.madhawks.com sen intervjuer så finns den där. De ville inte uttala sig speciellt mycket om lagets chanser utan ville uttala sig precis när serien ska starta...
Är det någon av er fans nere i Malmö som har sett någon intervju med Bäckis o Gunnar i de lokala tidningarna. Vore kul o se hur de ser på laget och vad de tror om Mif:s chanser i elitserien respektive slutspelet.
Ja, jag förstår inte heller "hatet" mot Stalle, däremot så blev jag väldigt besviken när han sade varför han ville lämna MIF för MoDo. Anledningen sades vara att han ville spela i en förstaline och även spela mer i powerplay respektive boxplay. I MIF så fick han både spela i förstalinen med bl a Jussi (få förunnat att få göra det) sedan spelade han både i powerplay o boxplay. Sedan hade han innan också sagt att han bara skulle kunna spela för MIF i elitserien. Så man kan verkligen säga att jag och många andra miffare är väldigt besvikna på honom, däremot att som vissa fans börja hata en spelare är bara löjligt. Väx upp säger jag bara till de fansen. Man kan inte hata i idrott, däremot tycka illa om någon/några. Detta är ju i grund och botten en lek.
Håller i stort med, även om DIF JUSt NU ser svaga ut, men de kommer SÄKERT att förstärka, innan slutspelet närmar sig. I år får DIF känna på, vad MoDo fått genomgå varje år sen -94, dock (lustigt nog) inte i år. Om nu Brithen håller måttet någolunda, så borde MoDo ha ett rätt hyfsat lag i år. BIF, lär ju inte vara så värst mycket snabbare med alla 'gamlingar' i vinter. AIK, floppen nära?? SSK/LHC har jag dålig koll på, enl SSK:are verkar ju guldet vara klart....;-D. Nåja, spekulationer,spekulationer. Må det sluta Regna nu, innan snön kommer!
Varför detta HAt mot MoDo? Har Ni tänkt på de fans som genom åren tappat spelare till Ert MIF?? Men när en spelare går åt 'andra hålet' blir det ett jäkla liv! Gläds åt att Ni fått 'Bäckis ' ifrån MoDo istället, jag önskar Bäckis lycka till, o tack för Dina år i MoDo!
Lite fegt tips med tanke på att jag bara puttar in dom i en grupp. Vad jag menar att MIF exempelvis kan både bli etta och fyra. Brynäs allt mellan femma och åtta, osv.
Angående Lindros så har jag faktiskt varit på Lillis om honom.
Men Lillis bara skrattade och sa att vi skulle inte ha en möjlighet att få honom till MIF och så lär han nog inte göra någon nytta då han lär nog spendera mer tid i utvisningsbåset än på isen.
Johan: Vsst är det en ointressant debatt. Men just nu den enda debatten. MIF:s hockeysnack dräller ju inte av en massa olika debatter om vare sig MIF eller elitserien i övrigt. Är verkligen alla ni miffare nöjda med hur det är, är ni verkligen så tråkiga. Min slipsnissedebatt och min tråd om backproblemen är väl de som har dominerat på sistone. Men det var väl pågrund av att de var perfekta grejer att föra en debatt om, de visar hur olika vi miffare tycker om saker och ting, och så ska det ju vara. Vi ska ju inte vara överens om allting eller hur.
Nubben: Du har kanske rätt i att han inte är jättelångsam, men "snabb" är väl överdrivet... Jag liknade inte honom vid Hasselblad direkt.. :) Få det inte att låta som att jag är så negativ! Alltså - jag anklagar dig inte för att hitta på mygel, jag tror dig att du har läst det! Luugn o fin! :)
anders: Saken är denna - Lindros har blivit ovän med GM Bobby Clarke i Philadelphia av en eller annan anledning. Jag tror det är högt lönekrav kombinerat med kass personkemi. Lindros vill till New York Rangers (och en del andra klubbar som han har på "önskelistan"), men Flyers vägrar trada honom! Clarke ser hellre att Lindros inte får spela alls än att han spelar i någon annan klubb än Flyers. Så ligger det till. Den som nobbar är alltså Philadelphia. Visst tror Big Eric att han är kugnen av NHL - vilket han inte är - men ändå finns det många klubbar som vill ha honom! Angående succé elelr inte i Europa... Marek Malik är väl ett lysande exempel på hur det kan gå. I MIF var han katastrofal och i Carolina en bra back. Han hängde inte med alls i elitserien och blev så pass utvisad att Mats Lusths rekord var i fara (nästan, he-he). Visst hade han sina småfula stunder men många utvisningar togs för att han var stor och tacklade en liten hårt. Tror Lindros hade kunnat åka på en del sådana utvisningar också... Han spelar dessutom fulare än Malik juh.
Kom och tänka på en sak - varför har vi denna debatt om Eric Lindros?! Så totalt ointressant egentligen! :)
Jag såg innan jag loggade in på hockeysnack ställningen i veckans gästbok, vi är klar 2:a men enormt långt efter Timrå. Är det verkligen en sådan skillnad på dom och oss. Lever de mer med deras lag än vad vi gör med vårt. Sätt igång nu miffare ute i landet och börja snacka hockey och kör igång debatter om allt möjligt inom MIF, svensk hockey, europeisk hockey, NHL, VM, OS, doping och precis vad som helst som intresserar dig och som du vill skapa en debatt om. Vi är väl inte alla nöjda med hur vi har det i MIF, elitserien, NHL eller landslaget. Jag menar inte att vi skall bli veckans gästbok, men en sådan skillnad på inlägg mellan klubbarna får det inte vara. Vi skall väl klå Timrå även utanför rinken eller hur!!!!!!!!!!!!!
Du skriver att Lindros status skulle sänkas genom spel i Europa. VILKEN status menar du. Efter alla turer i NHL där den ena klubben efter den andra har sagt nej till fam. Lindros sanslösa lönekrav så vill inte en enda klubb ta i honom ens med en tång. Tänk på att till och med en storklubb som New York Rangers med NHL överlägset största och mest välfyllda pengakista inte har signat #88. Lindros har inte den status som han har haft innan. Han tror fortfarande att han är efterträdaren till the "Great One", men han är numera en spelare i mängden. Jag tycker att han vore smart om han nu skulle börja spela i Europa och börja om lite från början igen och bygga upp sitt anseende och sin status genom att kämpa i de europeiska ligorna i några år och sen komma tillbaka till ett NHL där klubbarna står på rad för att få hans signatur på deras kontrakt. Och givetvis så borde väl han lyckas i Europa där det inte smäller alls lika mycket som i NHL.
du har väl iof rätt, men jag har inte sagt att han kommer... jag bara medelade vad jag hade hört... så om du inte tror han kommer så e det lugnt, jag tror nog ingen tror på det heller (inklusive mig själv).
Men en sak håller jag inte med om... du tor inte han skulle ha lyckats, o du säger att han inte är snabb, kolla upp faktan där, #88 e rätt snabb på skrillorna... men men, det kvittar, det skulle varit kul att se honom i Malmö Isstadion iaf, eller håller du inte med om det heller ? hehe
Det är möjligt att du sett det i en tidning, och självklart ger det en mer seriös prägel på det hela men faktum kvarstår att det låter helt orimligt och anledningen är enkel.
Eric Lindros har ingenting att vinna på att spela i Europa!! Han har sådan status för tillfället att den endast kan sänkas genom spel i Europa. Håller han sig bara lugn och fin kommer han få ett toppkontrakt i NHL där han kan ånga på. I Sverige kan han spela för skitpengar och riskera att få sin status sänkt eftersom han kanske får problem med de europiska rinkarna och det europeiska spelet.
Det är lustigt hur folk spekulerar i detta ämne. Jag har som sagt hört att både Sudden och Lidas varit på väg, Salo har nämnts och en amerikans krönikör placerade till och med Nummer Nittinie i MIF. Visst är det härligt att drömma, bara man kan vakna upp och inse att man saknar en center.
Första gången jag hörde/såg ryktet var faktiskt i en kvällstidning... sen har man inte hört ett ord om det, men nu här om dagen så sa någon till mig att han (#88) tydligen hade sagt i en intervju att om han inte kunde lira NHL hockey detta året så kunde han mycket väl tänka sig att bege sig till Europa, t.ex Sverige... så jag vet inte hur man ska tolka det, men detta ryktet är inget o jag har hörts av han som hörde av den o den... nej det stod fakttiskt i en tidning så lite sanning lär det ligga i det....
Kommer nog aldrig hända att Lindros #88 kommer spela i MIF. Dessutom är jag tveksam till om han ens skulle göra succé. Han är ingen fartdåre precis och hans regelrätta men tuffa tacklingar hade gett honom många minuter i båset eftersom i mes-elitserien kan man åka ut för tacklingar har vi märkt. Jag är trött på alla rykten som säger "oo jag har en polare som känner en so jobbar i MIFs ledning och de har ett nyförvärv klart... det är jättehemligt... men det är Mats Sundin/Nicklas Lidström/etc bla bla bla". Finns massor av dessa och de är alltid lika troliga och intressanta...
Nu har jag precis fått höra det kanske sjukste ryktet igen... För ett tag sen så var det ett rykte som spreds runt, o det var att Eric Lindros skulle vara aktuell för spel i Sverige, och då Malmö som en av de stora kandidaterna till hans signatur... sen blev det tyst, men nu har jag hört det ryktet igen, det kan väl ändå inte stämma... men det kvittar om det stämmer eller inte, vad tycker ni, skulle Lindos varit rätt man för MIF ? personligen så säger jag bara en av världens bästa hockeyspelare är altid välkommen hit... eller ?
Lägg ner allt tjafs om Stalle nu, vem bryr sig om vad han gör på träningarna... Om han sätter en pyts mot mif eller så, då kan vi börja snacka om han igen... Men nu är det faktiskt så att jag inte ser intresset för hur eller vad han eller nån annan gamal miffare gör på träningara i deras nya klubbar...
Har bara läst i MoDos forum och där var beskrevs Stalle som vassast, gladast och "såg stor ut". Vad är det egentligen för pygméer som spelar i MoDo?! Hursomhelst. Som svar på din fråga så kommer Stalle få en otrevlig afton i Malmö den 13 november 2001 klockan 19:00 till 21:30 (ungefär), men Stalle förstår oss och älskar oss ändå.
Nu skiter vi i Stalle tycker jag, Han e inte MIF/are nå längre, Om han gjör succe i Modo så skit i samma, Vi har gu JUSSI som gjör succe varje år i MIF, Vi har Hannula som kommer att vara skytte kung i MIF till vintern, Vi har Sandström som lovar att sluta karriären på ett mycket bra sätt, Vi har Mattson som kommer att bli lysande i år tack vare Bäckman/Johansson tror jag kommer att ge Jeppe mer speltid, Vi har Roger Öhman som kommer att bli MIF/s mest betydelse back, vi har speed kulan Janne Hammar som också han nog kommer att få mer speltid,
Också HOPPAS jag att The Speed on ICE JOHAN TORNBERG kommer att fortsätta i vårt kära MIF REDHAWKS,
MoDo hade sitt första ispass igår och jag läste i Allehanda att Staal verkade trivas...Jag tror också att han kommer att göra en kanonsäsong. Och att det kommer att ta honom till NHL låter väldigt troligt, men den här säsongen spelar han i allafall i MoDo-tröjan. Hur Staal blir mottagen i Malmö blir förresten intressant att höra...
Det känns för jävligt... i början va jag liksom fullständigt knäckt men det växte bort på något sätt... men nu e de igång igen.
För det första så tror jag Stalle kommer lyckas i MoDo och göra en kanonsäsong som förhoppningsvis tar honom till NHL (så vi slipepr se honom i MoDo-tröjan). Jag vill ju att han ska lyckas i MIF!
För det andra så kommer Stalles succé glädja MoDo-fansen (som jag hatar, exklusive Frisco). Han kommer trollbinda dem med sin charm och alla varma leenden. Det känns för jävligt.
För det tredje saknar jag Stalle som person. Hans humor och hans schyssta humör, hans härliga stil och framförallt hans kontakt med fansen.
All lycka åt Stalle men sällan har jag hatat ett lag så starkt som jag hatar MoDo nu. Taket ska lyfta på Isstadion (av visslingar och burop) i vinter när MoDo kommer in på isen... tyvärr kan jag inte bevittna det.... :( *snyft*
anders: Jag är inte jätteinsatt i juniorlagen om jag ska va ärlig, men en del vet jag ju!
MIF J20 (som man brukar kalla "juniorlaget") spelade först i J20 Elit Södra (eller vad det nu hette) där man mötte lag som Tingsryd och HV71. Man vann denna serie om jag inte minns helt fel. Därefter blev det J20 SuperElit Södra där man slutade trea i serien efter Leksand (som var fenomenala, överlägsna) och Frölunda (som senare vann Sm-finalen mot just Leksand). Man gick till slutspelskval (spelades i Kiruna) där man inledde bra men förlorade på straffar mot Frölunda (1-2). Sedan utklassades Kiruna med 14-2. Men Luleå lyckades slå våra killar med 5-3 och man missade slutspelet (semifinalsplats) eftersom man slutade trea i gruppen.
Spelare som glänste under säsongen var väl Mikael Tomasson (f, klar för Nyköping), Markus Loostrand (f, Kiruna), John Nyh (c), Eric Persson (b) och Niklas Holm (mv). Johnny Carlsson (b, Nyköping) gjorde även han en mycket stabil säsong. Jocke Nilsson (b, Skellefteå) var het, han spelade förhållandevis mycket med A-laget och gjorde bra ifrån sig även där! Men de största ögonen har jag på Janos Vas som endast är 17 bast tror jag som lirade i J20s förstafemma stundtals och var lysande. Han kan nog bli något stort.
Vilka juniorer är det som skall spela i MIF nästa säsong och vilka står på tröskeln till seniorspel. För en utsocknes som jag som inte har den där järnkollen på juniorna och juniorlagen som ni i Malmö har så kan ni väl dela med er av er kunskap om detta. Vad håller t ex MIF:s juniorlag för klass gentemot övriga lag i Sverige.
Man är nöjd med truppen förutom en aspekt och det är en center som ska in i laget. En center som man komemr hämta från juniorlaget, och allt tyder på John Nyh. Vad tror du, junisexperten?
Målvakterna är vi klart nöjda med. Hadelöv och Ola är enormt bra målvakter.
Backarna är väl sisådär, de kan bli succé elelr flopp där. Eric Persson är rolig att se på i alla fall. Tror även Andersson och Norgren kan göra mycket nyttigt. Vi har åtta backar därför inga fler!
Forwards. Där har vi fyllt alla platser förutom fjärde centern (Nyh?). Vi har helt enkelt inte tappat så många spelare och därför har vi inte behövt värva så mycket!
Att Percy har sagt "semifinal" betyder väl bara att han blivit gammal.. :) Nej men seriöst, det är lättare att slå ur underläge... vilket MIF förvisso aldrig kommer kunna göra... men ändå!
Nu har Mr Leth varit på semester i en vecka och därmed inaktiv i dessa domäner under lika lång tid... Efter lite läsning här så hitta jag väl inte direkt nån diskution som jag ville blanda mig i.. Så jag skriver helt enkelt ett helt oberoende inlägg. Under min semester-vecka har följande hänt här hemma.....: Inget! Norgren blev klar innan jag åkte...och efter det har MIF endast sagt typ: Det var allt...nu får ni va nöjda med nyförvärven! Hävelid kommer inte och antagligen inte nån annan heller... Betyder detta att MIF helt enkelt sparar pengar för att storsatsa när nya arenan är klar? Det är uppenbart att denna säsongen inte innebär nån satsning från ledningens sida. Percy har tillomed sänkt den ständiga målsättningen "Sm-guld" till endast "semi-final"!! Man undrar ju lite smått vad sponsorerna tycker om detta? Själv tycker jag det känns ganska trist...visst kommer man gå på alla matcherna ändå...men motiveringen är inte överdrivet hög...åtminstone inte nu...
Årets serie tror jag kommer att bli den jämnaste på flera år, de två nykomlingarna Linköping o SSK känns inte alls som de stryklag som t ex Björklöven o Västerås brukade vara förr. Deras satsningar lovar gott. De har stärkt upp hela laget och inte bara någon lagdel, visst har det kostat men de har insett att vill man hänga kvar i elitserien så måste man satsa rejält. Vidare så känns övriga lag ruskigt jämna gentemot varandra. Mycket svårt att sia om vilka lag som kommer att åka ner i kvalserien. Men jag tror ändå att HV får det svårt. Många av deras spelare har tvingats sluta som idrottsinvalider, och man har fyllt på med nya. Det gick under föregående säsong att fylla på med nya spelare och ändå hänga med hyfsat. Det kan dock bli svårare att börja en säsong med flera så bra nyckelspelare borta för alltid. Även Luleå ser svaga ut o jag undrar om en spelare som Suursoo skall kunna fylla Renbergs plats, även förlusten av Myllys kommer att märkas, likaså förlusterna av Hostak o Kucera. Som tur är för LHF så har man fått "Skuggan" tillbaka men det blir nog tyvärr inget slutspel. Även Timrå får nog det svårt, andra året är det svåraste och nu vet övriga lag var man har Zäta någonstans. Det blir ett jobbigt år för "Örnarna", men jag hoppas de klarar nytt kontrakt. De hör hemma i elitserien. AIK är ett lag som ändrat skepnad och bytt ut flera gamla poängrävar som Myran, Frasse o Gahn mot finnar och Thomas Sjögren. Svårt att sia om hur det kan gå, vi har ju sett att finnar inte alltid är det bästa. Vårt kära MIF är ju ett lysande exempel -tyvärr. Sedan har vi då vårt kära MIF som jag tror kommer att ligga i mitten av tabellen eller nedåt plats 7-8. Går vi till slutspel så får vi nog tacka främst Hadelöv som nu är elitseriens bäste målvakt (när Tellan är i Toronto) Även MoDo tror jag kommer att finnas bland dessa platser. Sedan har vi då topplagen kvar. Samma trio som föregående år, nu med skillnaden att Brynäs vinner elitserien, de har förlorat minst spelare och då främst nyckelspelare som Larsson, Molin o Asplund. Ser mycket starka ut. DIF har som vanligt förlorat många till NHL och nu tror jag att det kommer att märkas. FBK ser också starka ut, men där ser målvaktssidan ut att bli den som avgör. Och så har vi då Frölunda som jag tror under Conny Evenssons ledning kommer att bli årets stora överraskning, En Evensson som är sugen på hockey igen och vi vet hans kvaliteter sedan hans år som förbundskapten. Frölunda tror jag kommer att bli ett roligt o offensivt lag i vinter. Nedan följer en sluttabell som jag ser den nu mitt i den svenska högsommaren. Den kommer säkert att ändra skepnad med tiden.
Jag har en fråga nu, det var ju en hel del snacka om den nya arenan som skulle byggas vid Hyllie... MEn de senaste månaderna har man inte hört ett dugg, är det någon som vet hur det blir, ge gärna detaljer om det finns någre, ha det gött, o simma lugnt nu....
Men Magnertoft är överlägset den mest underskattade spelaren i MIF, han gör aldrig en dålig match... han gör altid sitt jobb, och sånna spelare behövs altid...
men due-boje, ska inte få lira så enkelt är det... han borde lagt av med hockeyn innan förra säsongen, han hänger inte med, o han kan inte kompensera det med en enorm räckvidd somm t.ex fjuss (Hasselblad)... men men, som sagt den som lever får se, laget ser ok ut, men är det ett lag som ska stå som vinnare av SM-Guldet ? jag är helt klart klyven, jag älskar mif med hela mitt hjärta, men jag tror inte att det räcker ända fram den här säsongen heller... tyvärr...