MrRedhawks: Ryktet om Kristian Kuusela stämmer mycket riktigt. Han håller hög finsk klass och om vi får honom och Fedorov (han har inte fått visum än), då borde vårt offensiva spel bli bättre igen.
Men Calle kommer saknas oavsett, man dominerar inte så som han gjort hur som helst. Han är inte bara bäst i år utan alla som är på isen samtidigt som honom höjer sig flera snäpp. Helt underbart att se såna spelare när de är heta. Men som vanligt har vi all tur i världen med oss...
Ibland kan man undra om inte "gud" är en missnöjd Röglesupporter som hatar vårat kära Malmö. Ingen skit menad till alla Röglefans nu ;)
cjb: Statistiken på killen finns i bifogade länk.Men för att han har gjort bra ifrån sig i Finland är ingen garanti för att han skall vara bra i Malmö.Bra spelare som på papperet brukar inte göra succe i Malmö.
Kristian Kuusela från Ässät är på väg till sverige, min källa sa igår att han var ett namn man pratar med, Men vad får Kuusela att välja Malmö när det finns 11 andra lag framför oss ??
MrRedhawks: Hoppas verkligen du har fel där...det som kan tala för att vi klarar kvalserien är att vi har spelat jämt och även slagit många av topplagen. Men det krävs en bra start så att det blir lite possitiva tongångar från början.
mattias - 74: Rangersfansen verkar ju nöjda med honom...
"Same here. I was happy when Fedor was brought to New York. I guess I thought that, with his North American career on the line, he'd have the incentive to put up big numbers in the AHL, in the event that he didn't make the Rangers.
What we got, though, was a guy who made pick-up hockey players look talented. Sloppy play, bad penalties because of poor defensive habits, disrupting the offense with his aimless puck-hogging and skating around... it would be hard to imagine someone who could be more useless (though I suppose I could come up with a few, if given enough time).
Still, it's hard not to like the guy. I'm not sure why, either."
"He reminds me of some hockey version of Paris Hilton. But with less of a work ethic."
Skall Martin Wiita från Almtuna ersätta Calle? Jag hittade följande länk på RS.com Är det den nivån på spelare som skall in i laget så spelar vi med all säkerhet i AS nästa sesång.
Magnus: Hur som så har vi bytt ut halva laget mitt under en sesång bara det visar väl vad vi har för ledning som låter en sportchef som PA sitta kvar. PA gjorde ett bra jobb under förra året men räcker tyvärr inte till för ES.
pajo: Stana har inte floppat även om han varit lite för ojämn för att vara värd de pengar han säkert fått. Varför Stana får gå måste ha med antingen pengar att göra eller att han själv är missnöjd med att ha blivit petad av Korhonen.
Magnus: Jag kan för visso inte se att Stana har floppat. Med tanke på hur vårt försvar har spelat och Stanas räddnings procent. Han har gjort tabbar han med men inte så många så att han har floppat. Tyckte det var bra när vi nu fick in Korhonen så att vi hade två stabila målvakter inför kvalserien. Går Korhonen sönder nu så är det kört, för jag tror inte att Wesslau klarar av den pressen som ställs på honom om han ensam skall stå alla matcher.
pajo: Klart jag är missnöjd, men vi försöker åtminstone göra något åt saken genom att skicka iväg floppar och försöka ersätta dem (skitsvårt mitt under säsong).
MrRedhawks: De kan väl gott dementera ett rykte som rör redan anställd personal...till skillad från spelare som eventuellt är eller inte är aktuella.
Jag tycker att det är rätt att skicka spelare som inte funkar, ja. Sist vi var i ES behöll vi skräpet men skickade iväg Richard Park efter bara några matcher.
Magnus: Så du menar att klubben agerar betydligt mer intelligent genom att sparka HALVA truppen utan att ens ha ersättare redo ??
De säger att de måste frigöra pengar, så var blev alla pengar från dyre Lupaschuk,Moravec mm vägen?
naj allt från klubben just nu är bara massa lögner hit å dit, tex Stana é skadad? OJAAAAA.. skit snack, för övrigt så har alla våra spelare varit skadade eller ja hetat SKADADE innan de har fått lämna...
ett annat exempel på att de bara snackar skit i ledningen är komentaren efter värvningen av Korhonen.. "Det är bra att vi har 2 st slagkraftiga målvakter nu när Korhonen kom så Stana kan få kämpa till sig en plats" å tex " Wesslau lånas ut för vi vill ha en bättre kamp om målvakts positionen"... Så nu duger Wesslau igen då? ...
nää jag é så trött på klubbens agerande å deras jäkla skit snack till allting..
ett exempel som de har i sin policy om vi nu snackar det.. DE SKA EJ KOMENTERA RYKTE... varför dementerade ryktet som stod i sydsvenskan för ett tag sedan om att Peter Andersson skulle få kliva åt sidan till förmån för Stephan Lundh ? ... ännu en skit sak från klubben..
å vad jag kan säga om Peter Andersson vill jag inte ens skriva här, det kan ni själv tänka er.. åå ja ni fleste tycker nog samma sak...
Magnus: Jo då det stämmer att det är idrott vi sysslar med det vet jag oxå. Synd bara att man inte kan följa den. Med tanke på vad som händer i klubben just nu så tycker jag detta är ett skämt.
pajo: Det låter väl som sunda värderingar och en bra policy...även om den inte funkar i år så gjorde den det i fjol och kanske nästa år. Det är det ingen som vet, det är idrott vi sysslar med...
"Malmö Redhawks är regionens största ishockeyförening och målet för föreningen är att vara etablerad i landets toppskikt. Verksamheten består av elitlag och utbildning från bredd till elit i vår ungdomsverksamhet.
Malmö Redhawks är en ishockeyförening som vill förknippas med högklassig ishockey, fair play, gemenskap/kamratskap, glädje, social fostran och sunda värderingar.
Malmö Redhawks vill på ett aktivt och positivt sätt vara med och påverka ungdomarnas värderingar gentemot omvärlden och sina medmänniskor. Arbetar vi för en positiv attityd utanför arenan, bör den attityden också visa sig på isen"
ja vad ska man säga,... är skrattretande nästan som man hoppas att Korhonen blir skadad, för det kvittar ju. NU tror man ju på Wesslau.. det gjorde man för 10 omgångar sen osså va?...
nä lägg ner nu Malmö, är rätt så säker på att det blir ett ännu mer dystrare slut för oss supportar till slut, vad det handlar om kommer ni få se själv...
Magnus: Jo, jag är väl medveten om detta. Men för att Pantern ska ta det steget så behöver de uppbackning, hade man planerat lite långsiktigt i Malmö så hade man öppat ögonen nu. Satt sig ner med Pantern och kommit fram till något bra.
Med dagens regler för utlåning till klubbar på hur kort tid som helst och att man kan kalla tillbaka dem när som. Så är det optimalt att låta vissa på gränsen till A-lag spelare spela lite extra med Pantern. Få upp dem ett hack i systemet och sen bygga vidare på det samarbetet.
Nubben: MIF har haft avtal med Mörrum som liknar det du beskriver men allt tog slut när de föll ner i ettan. Ettan räcker inte skulle jag säga, det bör vara Allsvenskan.
Vad gäller Pantern är väl mer än halva laget föredetta Mifjunisar:
Metal Guru: Om man ska slussa in juniorer är det ultimat om det är lugnt och avslappnat. Lag som med 10-15 omgångar kvar är klara för slutspel där deras misstag inte betyder speciellt mycket.
För övrigt anser jag att de juniorer som kan gå från J20->ES utan att passera Allsvenskan är mycket sällsynta.
Magnus: Ja men för att komma upp i seriesystemet kanske man hade behövt lite hjälp av MIF. Pantern hade kunnat bli samarbetsklubb eller "feeder club" som man säger inom den internationella fotbollen.
Man skriver ett avtal som sträcker sig över en viss tid där klubbarna hjälps åt så att det gagnar båda. Om sen Pantern lyckas gå upp tjänar ALLA på detta.
Ytterligare en sak som MIF inte varit aktiva inom.
Magnus: Annars hade det ju idag varit ett guldläge att slussa in junisar, och ge dem skinn på näsan mot kvalificerat motstånd - när både fans och lag accepterat att nästa viktiga passage blir KS.
Under förutsättning att man har junisar med sådan potential, förståss.
svennis: Juniorer får aldrig eller sällan chansen i lag som sladdar. Inte i de högre serierna i varje fall och det är inte heller rätt att lägga det ansvaret på spelare som behöver få utvecklas i lugn och ro.
Det optimala hade givetvis varit om Pantern kunnat masa sig upp i Allsvenskan så vi kunde skicka våra juniorer dit för att få rejäl fart på karriären.
Jag har funderingar så här 6 dagar innan fönstret stänger den 31 januari.
Att vi kommer att få förstärkningar tror jag är lika med noll.
Westerling i all ära så tror jag att Kim Johansson eller Robin Alvarez hade gjort ett minst lika bra jobb ute på isen.Men jag tor inte att klubben har någon större tilltro till våra juniorer.Jag frågade en på kansliet angående Robin Weihager i samband med att Trnka kom varför vi inte satsade på juniorer.Han svarade tänk om de floppar det skulle vara förödande för självförtroendet.Det är så det ses på våra juniorer där uppe.Jag ställer mig frågan VARFÖR HAR VI JUNIORVERKSAMHET?Jag skulle kunna säga till våra juniorer att gå till andra klubbar för här får ni inte chansen.Inte ens i ett så här prekärt läge som vi befinner oss i och kör slut på våra A-lags killar p g a för lite folk.
Jag tror inte vi överlever en kvalserie då vi kommer att ha utbrända spelare.
Nubben: Kan tyvärr inte annat än att hålla med Stefan i kritiken och det är ju inte lönt att posta den på SF längre eftersom den raderas direkt. En produkt inom data världen som inte är färdig utvecklad ÄR en beta oavsett vad du själv tycker.
Ta med dig en sak, nämligen att det optimala som situationen ser ut nu hade varit att köra med båda. Länka till gamla gästboken oxå så kan folk använda vilken dom vill, sen när nya forumet är helt klart med alla funktioner kan man göra en utvärdering om man även då vill köra med båda eller inte, det hade ni vunnit mkt på. Många sidor gör just detta vad jag vet iaf.
Stefan: Jag tänker inte tjafsa mer om detta. Du tycker en sak, jag tycker en annan. Tyvärr så har jag lite mer fakta den här gången och tro mig, hade du suttit i mina boxers så hade du nog sett annorlunda på situationen.
Men nu lägger vi ner det hela?
Hoppas du hittar tillbaka till forumet när det kommit ur "betastadiet", som du så fint kallade det.
som alla inlägg "vi bryr oss om vad folk tycker" och så är det ett en klar övervikt som inte gillar forumet vilket syntes väl i forumet både i Malmös och i andra lags. Men enda "redaktionen" som gick ut och talade om att man "bryr" sig om vad andra tycker var Malmös, och den redaktion som rent ut sagt sket i vad folk tyckte var ja just ja Malmös.
Ungefär som moderaterna och deras ändringar med akassan och alla protester som man skiter fullständigt i.
Om nu omröstningen var manipulerad, varför då inte ta upp det? Varför då ens ha omröstningar på sidan om de nu är så lätta att manipulera ? Det säger väl det mesta om SF ett kast omröstningssystem som går att manipulera, ett forum som fortfarande är i betastadiet osv.
Har lagt ned min del av Malmös sida på SF då jag fortfarande anser att forumet är skit och ni i "redaktionen" har skött det hela på ett kasst sett. Vilket flera jag pratat med också tycker tyvärr, från att ha varit en sida man besökte xx gånger om dagen ja xx inte x ggr om dagen mycket pga gästboken och dess aktivitet är det nu nere i 0ggr om dagen, nu stannar jag bara till hos Liverpool och deras gästbok som de har kvar TROTS att de kör forum också! Hur de nu klarar av att köra både gästbok OCH forum samtidigt är ju ett mysterium då ni inte klarar av det trots att Adam BS eller vad han nu hette sa att gästboken skulle tillbaka så sent som igår.
Fick höra i dag att Calle är tillbaka på sjukan och troligen skall opereras efter som trycket i ögat inte sjunker. Detta är inte bra efter som det troligen dröjer ytterligare innan vi får tillbaka Calle på isen igen. Krya på dig Calle
Stefan: Du brukar vara en man som vet vad han pratar om, därför sitter jag här som ett stort frågetecken och gapar som en fågelholk just nu.
Anledningen till att omröstningn togs bort var att vissa individer manipulerade den. De tog bort sina cookies i webbläsaren och kunde på så vis rösta massvis med gånger. Lönt att redovisa en sån omröstning?
Så snälla sluta skriva massa ogrundade saker, oavsett var du skriver dem. Ta reda på fakta o var inte så illsinnad och tro att bara för att man sitter med i en Redaktion så är man en hemsk människa.
Det trodde jag inte om dig.
Läs nyheten, klicka på länken, tycker du sen inte om idén. Då får du ju helt enkelt skriva mer frekvent här eller nått ;)
Hoppas fler gör som jag i och med deras byte till ett kasst forum dvs dumpar skräpet och slänger länken dit.
Patetiskt folk som "bryr sig om vad folk tycker och tänker" och sedan skjuter dem i ryggen typ genom att göra tvärtom är precis tvärtom hur jag anser en bra sida skall fungera, speciellt efter en undersökning där 70% (om inte mer) var väldigt missnöjda med skräpet de installerade till forum.
Från att ha varit ett givet ställe efter HS så var SF och MIFs sida ett välbesökt ställe från min sida men inte längre, blir till att hålla sig till Liverpools gästbok (och ja även de har ett forum).
Nja, vi och vi, men Malmö i alla fall :)
Han gjorde ju ingen vidare glad när han spelade i MoDo, men han kanske lyckas bättre nu?