Ja, MIF har kanske inte världens vackraste klubbmärke men det finns iallafall på tröjan. Det är mer än vad man kan säga om t ex Djurgården Lions, Brynäs Tigers o Färjestad Wolfs som inte har sina nyare klubbmärken på tröjorna. Mycket besynnerligt, eller vad tycker ni övriga här på hockeysnack. Det kanske är så att dessa klubbar bara vill ha de här djurnamnen på sina souvenirer eller vad tror ni??????
Det sitter kameror i flera arenor. De får (?) dock inte användas innan alla har monterat sådana och ett beslut fattas i förbundet. Det har velats och lovats länge, vi får hoppas att de kommer igång så fort som möjligt. Har ännu inte hört något konkret om att det blir till seriepremiären dock.
Hur som helst är i varje fall rödhöken MIF:s egna logga. Under säsongerna 93/94 - 95/96 hade man liksom FBK mfl. sålt sig till en sponsor och placerat en grip ovanpå den gamla loggan. Jag bär alltid det märke som representerar Mif men att man satte en grip på den i övrigt snygga loggan hade jag svårt att acceptera, inte minst för att man gjorde det för att huvudsponsorn mer eller mindre krävde det (Kockums).
För bövelen - Carl von Linné skulle ha vänt sig i sin grav. Det finns inget som ens heter "rödhök" i naturen! Och ännu mindre är det Skånes landskapsfågel.
Skånes landskapsfågel är den röda gladan (Milvus milvus)
För det första så har MIF Logo fått ett pris för en av de tio snyggaste idrottslogotyper i Europa. För det andra är faktiskt rödhöken skånes lanskapsfågel. Tycker det är kul att man kunnat använda något med lokal anknytning.
Har ni många lejon i Linköping? Det finns väl inte allt för många indianer i Göteborg i heller, men deras logo är åtminstående snygg.
Hur är det nu med målkameror, kommer de äntligen att användas nästa säsong eller? Jag förstår inte varför man har dröjt med detta, det är ju något som är helt givet. Jag vet att MIF har haft ett flertal puckar inne i målet ett flertal gånger och domarn har inte dömt mål. Så det är verkligen på tiden att målkameror blir standard i svensk hockey. Så konservative Fagerlund får nog vika sig nu!!!
Sov du på biologilektionerna eller ser era kråkor ut så i Linköping. Detta är kan jag meddela alla hockeyfans i vårt avlånga land, en hök och om man samtidigt förstår engelska så finns ordet hök med i ordet redhawks, red=röd, hawks=hökar. Se vad enkelt allt kan bli om man är lite lärd. Rödhökarna forever!!!!!!!!!!!
Han får väl ha sin åsikt... man kan ju inte direkt älska alla, eller hur... om han nu tycker något så låt han göra det... Men det är nog bättre att han "försvarar" sig själv...
Som tur är så får alla ha sin egen åsikt, men jag vet i fan om vissa åsikter är värda att dela med andra... din åsikt verkar ju inte vara vidare intressant eller så... men men, tyck vad du vill, MIF ÄR och kommer ALTID att FÖRBLI ett hockeylag som inte ens är lönta att jämföra med ett "lag" som LHC... MIF är så enormt mycket bättre, det kan ingen säga något emot... LHC kommer inte vara i elitserien nästa år, det kommer definitivt MIF...
Han verkar ha en hel del problem, i alla fall om man ska tyda hans egna presentation av sig själv här på "hockeysnack". Jag har tittat runt en hel del bland olika personer här på denna gemensamma gästboks-sajt. Hittills har jag inte hittat någon mer person med oseriösare och med mer hat än JoJo. Killen hatar mer än vad han älskar, hoppas att du inte lever ut detta hat, det brukar då kunna leva till en hel del obehagliga effekter. Bara att härröra till alla demonstranter i tid och otid som gör utlopp för sitt hat.
Själv har jag aldrig förstått hur folk som man oftast tror är normalbegåvade kan hata idrottsklubbar, hur kan människor lägga ner sin tid på såna här skitsaker. har man inget viktigare att "hata" eller bli förbannad på så måste väl ens liv vara tragiskt?
Inte nog med att killen har problem med sig själv(JoJo alltså), han är ju också kriminell, som de flesta svenskar vet så är det sen en bra tid tillbaka förbjudet i Sverige med "hets mot folkgrupp". När JoJo skriver att han "hatar blattar" så råder det väl ingen tvekan om detta inte skulle klara den "nya" lagen.
Att vara emot svensk flyktingpolitik är en sak som inte har med detta att göra. Vilka personer är "blattar" i JoJo:s Sverige?
Ha en trevlig sommar hockeyvänner, vilket lag eller stad och land ni än kommer ifrån! Åskan
Musakka kommer förmodligen inte... men jag föredrar honom helt klart framför Due-Boje... men mne vi får se... förhoppningsvis så kommer vi inte ha en till defensiv back som inte direkt var elitseriens bäste back senast han var här...
Läste på Madhawks.com att Musakka kanske eventuellt möjligen kan bli aktuell för MIF under serien. Ve o Fasa, det är väl det sista vi behöver, ytterligare en defensiv back som inte kan sköta uppspel. Ta hem Hävelid igen i så fall (Han står väl fortfarande utan kontrakt ?) /Bob
Vad ska jag svara på detta ? du har ju verkligen missuppfatat allt jag sa TOTALT.... läs det igen så kanske du kan få en annan uppfattning....
jag vill att mif ska satsa på sin juniorer , och inte köpa in gamla spelare för dyra pengar.... HUR KAN JAG DÅ VARA MOT UNGA SPELARE ? tänk lite innan du börjar kläcka ur dig saker....
men men, alla kan missförstå saker... men det du påstod stämmer inte iaf... men men...
det ryktet är gamalt , och dessutom helt fel..... Lindros kommer inte lira i MIF..... det kan jag garantera..... tyvärr, jag hade gärna sett honom här, men men...
ett svar till Nubben igen Visst kan det vara dyrt att köpa spelare om man vill köpa dyra överreklamerade gamla stjärnor. Men som tur är så finns det UNGA duktiga killar i både Sverige o övriga Europa som inte behöver bli så dyra att köpa. Sedan så kan MIF även vara ett stabilt lag med unga spelare, det låter som att du är anti mot unga spelare, visst så har de inte samma rutin som de äldre men de är desto mer hungriga på att vinna. Och rutin är väl det sista MIF behöver nu, det finns ju i massor. Utan vad Malmö behöver är ungt och friskt blod istället för gamla avdankade gubbar som Hasselblad, Due-Boje o P. Andersson.
Pengar å pengar, Där är så grymt mycket som går till pension osv och det ska säkras rejält därför tar han en vända ner igen. Som sagt, jag har hyfsat säkra källor till det hela.
anders: Du har förvisso rätt i att man kan skicka e-mails istället men ingen kunde väl ana att det skulle leda till sura miner ifall det behandlades i Hockeysnack. Vi glömmer det!
Vad jag vet så MÅSTE man inte vara positiv till MIF, sportchefen , tränarna, spelarna eller någonting som har med MIF att göra. Sen att många är det är en annan femma, kanske för att MIFs fans liksom de flesta andra supportrar tänker med hjärta istället för hjärna när det gäller hjärtelaget.
Nubben: Ingen aning om målkameror ska införas, det vet väl knappt Herr Fagerfjong?
Tycker också det är löjligt att inlägg raderas, förutom sjalvklart när de innehåller personangrepp eller grova ord.
Ett av mina välformulerade inlägg blev raderat, förmodligen för att ni gröthalsar inte tål att höra sanningen.
Jaja, synd att ni ska ha denna inställning eftersom det gör debatter här ganska meningslösa, får väl ta debatterna nån annanstans fortättningsvis då...
Jag har en fråga... tidigare så snackade vi om målkameror... Är det någon som vet hur det blir till den här säsongen... kommer det att vara målkameror eller inte ?
Du säger att MIF inte är lika stablit idag som när vi vann SM-Guld, till viss del jag hålla med... men jag måste säga att med laget de har haft de senaste säsongerna så har det verkligen kunnat vinna...
Denna säsongen kan det mycket väl räcka ända fram... vi får se.... MEn om du nu ska klaga på Lillis så får du väl ha lite annat i tankarna.... det är enormt dyrt att värva spelare idag.... Och jag ser hellre att MIF är ett stablit lag som tar sig till semi och har chans på final o SM-Guld , än en klubb som satsar allt på en säsong o förlorar massvis med pengar.... o misslyckas....
Vinna matcher gör man inte på pappert.... jag lovar dig att du hade inte så höga förväntingar på Hannula inför förra säsongen, o kolla vad han gjorde.... däreomt hade du en "stjärna" Lindqvist, som vad dyr.... han uträttade definitivt minde.......
JAg la in ett inlägg om det med lackeringen... så du borde kanske titta lite nogrannare... MEn men, det kvittar....
Ni som säger att Burra är överskattad, vad snackar ni om? han är kanske inte direkt material för 1:a femman.... men han är helt klart en spelare som är hur bra som helst i en 2:a 3:e kedja.... O det kan ingen säga emot....
Burra ville inte tillbaka till Malmö. Han vill ta sista chansen i Tyskland och tjäna pengar och säkra pensionen. Allt detta är enligt min arbetskamrat Anette Burakowsky, ROberts lillasyster.
För det första så blev jag inte satans upprörd utan bara irriterad på mj:s o dina inlägg om lackeringen av mj:s dator (inte din dator, ursäkta mig). Det jag menade var att ni kunde fortsätta er privata diskussion sinsemellan, för ni har väl varsin mailadress. Vad jag kunde se så hade inte någon annan något inlägg om detta och då så behöver ni väl knappast skicka era brev till varandra genom hockeysnack. Sedan över till detta när det gäller censuren, jag har inte vare sig sagt eller tyckt att det har varit någon censur, däremot så verkar det vara fult att vara negativ till sitt egna lag. Är man miffare så skall man automatiskt vara positiv till laget, tränarna, spelarna m.m. Många verkar ju tro att MIF är givna till att vinna guld säsong efter säsong, många är fortfarande kvar i guldyran från början av 90-talet. VAKNA UPP, MIF är långt ifrån det stabila lag som man var då. Man hade då flera spelare i sin bästa ålder hockeymässigt (25-30 år) samt VÄLDIGT starka ledargestalter som Mats Näslund, Peter Sundström o Pekka Lindmark. Samtidigt hade MIF sitt bästa försvar någonsin, något som man inte har nu. Så jag tycker att jag har rätt i att vara negativ mot laget och mot sportchefen Lillis som jag tycker har gjort ett dåligt jobb att värva spelare inför den här säsongen. Detta är nu inget personangrepp, Lillis är säkert en toppenkille och han är definivt en av Malmös och Sveriges bästa tränare någonsin. Men han har inte lyckats att värva rätt sorts spelare tycker jag.
mj: Burra är överskattad, han är dyr är bara bra ibland annars är osynlig, han gjorde väl knappast succé i Leksand, det enda han är bra på det är att skjuta, han skjuter ruskigt hårt men ni har ju redan Sandström så...
Japp.. det jag menade.. jag sommarjobbar på ett måleri, så jag har fått 40% billigare på spray-lack! Har köpt gult,vitt,rött,blått.. som i den gammla MIF loggan, dock en duglig bild kvar!
Och det är lätt att göra.. men kanske tar lite tid att göra mallen ;)
anders: Jag kan inte förstå hur du kunde bli så s a t a n s upprörd över det som skedde. Personen från Boden kom hit och eftersökte en gammal MIF-logga, det var väl inte så hemskt tokigt tänkt av honom. Sedan svarade jag lite kort. Ta nåt lugnande för bövelen! Det var ju knappast så att detta upprepades om och om igen! Vad häller ditt påstående om att jag skulle lackera min dator så är detta rent felaktigt.
Von Vettet och alla andra som har negativa synpunkter på detta forum av en anledning som kan relateras till censur eller tillrättavisande: Att tillrättavisa någon genom att kontra en åsikt mot en annans är just det forum är till för! Om det nu är så att de flesta tycker en sak och Ni en annan så är det väl inte mer än det? Jag är inte socialdemokrat, ska jag då börja tycka att landet vi bor i är orättvist uppbyggt och man får inte tycka vad man vill och inte minst - de flesta tycker inte som mig och därför är det orättvist?
Nåväl, jag ska ta och lugna mig jag också. Vill bara meddela att jag har makten att radera inlägg men har än så länge inte gjort det eftersom jag personligen gillar hetsiga debatter och åsikter av alla de olika slag.
Och till sist: Man kan inte bli avstängd för att man är negativ mot MIF. Däremot om man utför personangrepp eller på annat sätt smutskastar någon kan man. Men helt seriöst - vanligt sunt förnuft räcker både länge och väl.
Du ska ju lägga ner... han ville ha hjälp av någon som kanske hade den gamla mif loggan, då är detta väl en helt normal plats att be om den hjälpen eller ?
för helvete det e sin sak att bara skriva in skit som en gjorde nån gång (kommer inte ihåg vem) han skrev, "nu ska jag gå och äta".... det e onödiga inlägg, men om nån har en fråga eller nått liknande så är det näst intill aldrig fel... inte i detta fallet iaf....
När man censurerar en annans åsikter så är detta rent idioti. Att plocka bort meddelanden med grova ord eller ovårdat språk är däremot okej.
Men skriver man ett mededelande där man skojar med spelare i klubben eller med dåliga värvningar så ska det väl vara okej. Men MIF-mastern verkar vara ovanligt rödögd och har svårt att se humor från en andra sida. Fram med saxen och under mattan.
Tyvärr verkar detta forum vara det hårdast censurerade, möjligen sitter det en humorbefriad i andra änden och tycker att han är fullkommlig i sitt styrande över inläggen.
Glasnost på er och lycka till i eliten, för vi vet ju ändå hur det slutar.
Det var huvudet på spiken det! Inskränkt yttrandefrihet, utbrett företräde för ja-sägare och andra nickedockor är den förhärskande normen inom ramen för detta forum. Jag har vid upprepade tillfällen blivit tillrättavisad då jag ventilerat mina åsikter kring laget och föreningen utifrån mitt perspektiv och mina kunskaper. Forumet styrs tydligen av en åsiktselit som ögonblickligen slår ner på varje kritiskt inlägg och som ser genom fingrarna med diskussioner som jag personligen har svårt att koppla till hockey i allmänhet och till MIF i synnerhet. Det kan bla. handla om att Rydmark är söt, den och den har slips på jobbet men väljer att byta till tröja inför en match, samt det senaste; lackering av dator...
Det har tidigare hotats med avstängningar här inne och jag förväntar mig inga förändringar vad bätraffar den biten fortsättningsvis...
Jag blev mest irriterad på herrarna mj från Boden o Johan från Lund som hade sitt alldeles egna ointressanta inlägg om hur de skulle lackera sina datorer. Detta är ju av ett stort intresse för övriga miffare i vårt avlånga land. De har möjligtvis inte varsin mailadress så att de kan maila sina funderingar emellan sig. Denna sida skall väl handla om hockey och inte om vilken färg man har på sin dator. Visst så har inte hockeysäsongen börjat än, men så lite finns det väl inte att diskutera och debattera om, men ni övriga miffare kanske inte tycker om att debattera och tycka olika om saker o ting. Det är väl bättre om alla tycker lika och speciellt inte säger något negativt om MIF. För det har jag märkt att man ska enbart vara positiv när det gäller vårt kära lag. TRÅKMÅNSAR!!!!!!!!!!!!!!
JAg vet inte riktigt... det är väl bäst att det e blandat.... ett sånt här inlägg kan ibland säga mer än ett inlägg på 50 rader.... men men, folk får ju skriva vad de vill... eller hur .......
Jag kan bara tacka och ta emot! Jag vill bara säga det att Madhawks blir väldigt glada när folk yttrar positiva kommentarer, sådant kan man aldrig höra för ofta. Målsättningen förra våren/sommaren var att skapa sveriges bästa websida för supportrar (i synnerhet MIFs) och det tycker jag kanske vi har klarat. I alla fall tyckte Aftonbladet det, och det glädjer oss att så många besöker sidan varje dag - och uppskattar den!
Ni ska veta hur svårt det är att sköta en sida med måttot att ha minst en uppdatering varje dag under sommaren, men vi försöker så gott det går! Hoppas ni MIFfare och även andra supportrar uppskattar vår nya mini-serie där vi ställer ett par frågor till ett antal spelare från de olika lagen. Detta är nämligen också någonting Madhawks är ganska nöjda med - de flesta elitseriespelare vet vad Madhawks är och håller på med (det talas om shorts i Ö-vik). Malmös fans har alltså under de senaste 1½-2 åren gått från att vara mest hatade alla kategorier till att vara i toppen av trevlighetsligan. Hoppas alla MIFs fans kan hjälpa till genom att bete sig lika trevligt och icke-våldsamt som vi alltid gör.
Observera att man kan hata och ändå vara trevlig... ;)
Ha de bra kära Madhawksbesökare! Idag kommer en ny uppdatering... Som alltid!
Antagligen att det blir allt vanligare med korta, mer eller mindre personliga enradsmeddelanden istället för att längre, argumentsfyllda debattartiklar. Eller har jag fel?
Inte så jäkla dyrt, jag har haft funderingar på det men det har inte blivit av. Det finns/fanns ett ställe på södra förstadsgatan (?) som gör det, kommer inte ihåg vad det skulle kosta men det var inte så farligt.
fast det blir ju ännu billigare om man kan göra det själv... det kanske var det mj hade i tankarna?
Säsongskorten säljs för fullt nu... bara att ringa 040-192070 och fråga efter Monica så får du all information om hur du går till väga för att få/köpa ett årskort