Arenan 2008

497495 · » Till forumet

Sv: Arenan 2008
MrRedhawks: De flesta har en ålder på 30+

Men där är även några yngre som man förhandlar med.
Kommentera

MrRedhawks: Jag säger som så här. Det är bra hockeyspelare.

Jag har inte sett Guerin live på flera år. Man har ju bara sett honom i USA-tröjan nån enstaka match. Svårt att säga hur pass het han är just nu.

Men jag säger som sagt inget mer nu. Det kommer komma fler namn, sen är det bara en fråga om exakt vilka det blir. Jag vet inte mer just nu.
Kommentera

hur gammla är dom här spelarna som det rör sig om Nubben???
Kommentera

Nubben: är en av dom spelarna Guerin??? eller det är spelare i hans klass??
Kommentera

MrRedhawks: Det låter mycket intressant. Jag tror inte vi får världsstjärnor hit, men de namnen som för samtal med klubben är helt klart bra hockeyspelare.

Sen är där två namn som jag personligen alltid gillat lite extra. Så jag sitter här och håller tummarna för fullt nu.
Vi får som sagt luta oss tillbaka och ladda rejält inför kvalserien nu. Där behöver grabbarna ALLT stöd.
Kommentera

Nubben: tack för informationen !!

Vad tycker du om det eller dom namnen du har hört. ???
Kommentera

MrRedhawks: Japp, kom precis hem. Där är en del rörelse i klubben om vi säger som så.

Där kommer komma fler namn, det kan jag säga. Men jag får/kan inte säga vem än. När jag pratade med min fågel var kontraktet/kontrakten inte påskrivna. I skrivande stund kanske det är klart ;)

Allt jag kan LOVA er alla är att om inget helt otroligt händer så kommer det något namn till. Luta er tillbaka o vänta på kvalserien nu grabbar, töser.
Jag har fått tillbaka lite optimism nu, känns som om det kommer greja sig det här.
Kommentera

Nubben: Står på aftonbladet att man väntar på svar från Bill Guiren som ska bestämma sig idag eller imorrn annars är det nog kört med han. Men enligt Guirens agent så väljer Guiren mellan att inte spela eller att spela och isåfall blir det Malmö och det låter väl bra då...

Nubben har du hört någoting nytt idag???
Kommentera

nek97raj: Det lutar väl ändå inte alls åt det hållet. Alla jag pratat med säger samma sak. NHL kommer inte igång den här säsongen, även nästa säsong är tveksam.
Kommentera

pajo: Snart kanske NHL-konflikten dessutom är till ända...
Kommentera

MrRedhawks: Känns ärligt talat lite som det kvittar just nu.
Det viktiga just nu är att hålla sig kvar i ES.
Kommentera

MrRedhawks: Där är fler namn än 4 som är aktuella, men det är mycket som ska klaffa för att man ska skirva kontrakt.

Klubben kräver:
*Spelaren ska vara i fin fysiks form.

*Spelaren ska tillföra något speciellt, inte vara en medelmåtta. Då kan man lika bra låta de unga som redan är i klubben spela.

*Man vill ha "rollspelare". t.ex En grym tekare. En utpräglad målskytt. o.s.v

+ i kanten om spelaren brinner för klubben, jussi är en kanon värvning för vårt PP. För "vår publik" (medgångspubliken) det kommer komma några fler om jussi kommer hem.

Det finns många saker som ska klaffa som sagt.
Ska snacka med min fågel imorron igen, får se vad för nått nytt som kommer fram då ;)
Kommentera

MrRedhawks: Kanske kan Göteborgs Kex gå in och köpa namnet.
Kommentera

Nubben: ja det håller jag med om.

kan berätta till alla här inne att Malmö sitter i förhandlingar med 4 namn ett av dom är Jussi
Kommentera

Nubben:

PNB kan nog uppstå igen. Percy har ju en förmåga att dyka upp där man minst anar det.
Kommentera

Poffa: fins inget som heter PNB mer så det kan vi utesluta

kan bli namn som : Zoegas Arena tex

eller det företagets namn som ska bygga arena
Kommentera

Poffa: PNB finns inte längre.

Häng med mannen =)
Kommentera

MrRedhawks: Man kommer "sälja" namnet. Något stort företag kommer betala miljoner för att få ha sitt namn i arenanamnet.

Men som sagt, det är 2008 + förseningar ;)

Vi ska vinna kvalserien och ha ett lag till nästa säsong först. En sak i taget.
Kommentera

mok:

Skall vi gissa på att "PNB Center" eller "PNB Arena" ligger nära till hands?
Kommentera

MrRedhawks: Hökens arena får jag säga låter otroligt lamt. Det blir väl nått klatschigt företagsnamn som alla andra nya arenor har.
Kommentera

Arenan 2008
Någon här inne som har ett bra namn till arenan..

Mitt förslag är Malmö Hökens Arena.

det positiva verka vara att Percy ska börja satsa redan nästa säsong
Kommentera

497495 · »