MrRedhawks: Det låter mycket intressant. Jag tror inte vi får världsstjärnor hit, men de namnen som för samtal med klubben är helt klart bra hockeyspelare.
Sen är där två namn som jag personligen alltid gillat lite extra. Så jag sitter här och håller tummarna för fullt nu. Vi får som sagt luta oss tillbaka och ladda rejält inför kvalserien nu. Där behöver grabbarna ALLT stöd.
MrRedhawks: Japp, kom precis hem. Där är en del rörelse i klubben om vi säger som så.
Där kommer komma fler namn, det kan jag säga. Men jag får/kan inte säga vem än. När jag pratade med min fågel var kontraktet/kontrakten inte påskrivna. I skrivande stund kanske det är klart ;)
Allt jag kan LOVA er alla är att om inget helt otroligt händer så kommer det något namn till. Luta er tillbaka o vänta på kvalserien nu grabbar, töser. Jag har fått tillbaka lite optimism nu, känns som om det kommer greja sig det här.
Nubben: Står på aftonbladet att man väntar på svar från Bill Guiren som ska bestämma sig idag eller imorrn annars är det nog kört med han. Men enligt Guirens agent så väljer Guiren mellan att inte spela eller att spela och isåfall blir det Malmö och det låter väl bra då...
nek97raj: Det lutar väl ändå inte alls åt det hållet. Alla jag pratat med säger samma sak. NHL kommer inte igång den här säsongen, även nästa säsong är tveksam.
MrRedhawks: Där är fler namn än 4 som är aktuella, men det är mycket som ska klaffa för att man ska skirva kontrakt.
Klubben kräver: *Spelaren ska vara i fin fysiks form.
*Spelaren ska tillföra något speciellt, inte vara en medelmåtta. Då kan man lika bra låta de unga som redan är i klubben spela.
*Man vill ha "rollspelare". t.ex En grym tekare. En utpräglad målskytt. o.s.v
+ i kanten om spelaren brinner för klubben, jussi är en kanon värvning för vårt PP. För "vår publik" (medgångspubliken) det kommer komma några fler om jussi kommer hem.
Det finns många saker som ska klaffa som sagt. Ska snacka med min fågel imorron igen, får se vad för nått nytt som kommer fram då ;)
Men där är även några yngre som man förhandlar med.