Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Dagens matchtips

« · 32273 Till forumet

Dagens matchtips
Här kommer mina tips på hur dagens elitseriematcher kommer att sluta!

Södertälje SK - HV71=3-5, SSK får lida för att HV åkte på storstryk mot LHC, men det kommer att bli jämnt kan kanske även gå till sudden men mitt utgångstips är 3p till HV.

Linköping - MoDo=4-2, LHC är i sjunde himlen nu och jag tror att det räcker till seger över MoDo men det blir bra mycket tuffare nu än vad det var mot HV.

Timrå - Brynäs=5-2, detta är Timrås chans att hänga med i serien. De möter ett skadedrabbat Brynäs som är i en nedåtgående form. Molla kanske får fason på Timrå nu?

Luleå - Frölunda=3-2 eft. sd, svår match att tippa men VF:s svaga bortafacit gör att jag inte vågar tippa på dom. Annars har Frölunda spelat bra på sistone men om Luleå ska hänga på slutspelslagen så krävs det att de vinner hemma. Men idag får de nöja sig med två poäng.

Färjestad - Djurgården=5-3, repris på fjolårets SM-final men nu tar FBK hand om segern. Dock så kommer det att bli jämnt då Nisse Ekman är väldigt het i DIF. Kanske kan 08:orna fixa förlängning även här. Men utgångstipset är 3p till FBK.

Och så har vi morgondagens match mellan mitt MIF o AIK på Hovet. Svårt att tippa den, utgångstipset ska vara MIF-seger men AIK har förlorat en del nu och vet nog om att de måste skärpa till sig om de inte skall bli alltför avhängda och göra Timrå sällskap i botten. Jag tror det blir förlängning och där drar MIF det längsta strået. Mitt tips blir 3-2 efter sd till MIF Redhawks
Kommentera

« · 32273