Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Derby-grupper

« · 486280 Till forumet

Sv: Derby-grupper
Banditen:

Med lite tur kan t.o.m Malmö gå till slutspel men hur troligt är det :)

Själv vill jag ha med Brynäs ned i Kvalserien för det är det bästa för Malmös del.
Kommentera

Stefan och Freddan: Kanske, kanske inte. Tror vi kan undvika kvalspel trots allt. Med lite tur t.o.m. gå till slutspel.
Kommentera

Stefan:

Det gör dom.
Kommentera

Banditen:

det gör vi och förhoppningsvis kommer Gevalia näst sist
Kommentera

padda88: Egentligen spelar det ju ingen roll alls, eftersom ni kommer sist!
Kommentera

padda88: Inte så extremt stor betydelse. Det handlar om 2 gånger extra på dessa lag och är man bara bra nog plockar man nog poäng av alla andra lag. Men visst jag kan hålla med bort med derby grupperna fär dom är orättvisa och det är trist med för den delen.
Kommentera

mok: Så du menar att det inte har någon betydelse att vi möter VF, HV ovh Lhc extr amånga ggr?
Kommentera

mok: INGEN har sagt något om tabellplaceringen.

Men Faktum är att vi har inga "6-poängs matcher" i vår grupp. Vi har inget självförtroende för vi har mött HV, LHC och VF så gott som konstant de senaste veckorna och laget fungerar inte i dagsläget.

Men vi kommer resa oss, var så säkra. derbygrupperna kommer försvinna... Och Malmö kommer åter igen vara ett lag som slåss om SM-guldet.

Var så säkra.
Kommentera

Stefan: Det är ju 2 matcher extra mot berörda lag det handlar om och det förklarar absolut inte Malmös position i tabellen. Den kan man bara förklara på ett sätt. Laget är helt enkelt för dåligt.
Kommentera

nappen:

nu är det iofs inte hela förklaringen till varför Malmö ligger sist men visst har det säkert en inverkan på Malmös poängantal.

Att spela mot Luleå och Brynäs extra många gånger istället för Frölunda och Linköping skulle öka chanserna till poäng radikalt den saken är säker, men det gäller att vinna mot ALLA lag oavsett vad.
Kommentera

Nubben: Ja, ni spelar i den bästa gruppen.

Bäst (Sydgruppen):
1. Frölunda
2. Linköping
8. Hv71
12. Malmö

Inte bäst, inte sämst (Mittgruppen):
4. Färjestad
5. Mora
6. Djurgården
9. Södertälje

Sämst (Norrgruppen):
3. Timrå
7. Modo
10. Luleå
11. Brynäs

Inte så konstigt att det går så illa för er...
Kommentera

Derby-grupper
Vill bara påpeka att vi har VF (serieledare), LHC (2:a i serien) och HV (regerande svenska mästare) i vår grupp...
Det är inte så jefla konstigt att gapet är så pass stort som det är. Luleå, SSK, Brynäs o de andra i bottet har lättare matcher. Det är fakta...

Förhoppningsvis får vi en serie med 14 lag där alla möter alla lika många gånger redan nästa år.
Jag har påpekat detta förr, jag vet. Men finns säkert någon som får upp ögonen om man tjatar lite extra...
Kommentera

« · 486280