Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

DIF skribent på Svenskafans

« · 48783 Till forumet

DIF skribent på Svenskafans
Man undrar ju vad det är för filur som skriver för DIF på Svenskafans.com? Smaka på de här citaten:

"Att MIF är så högt upp i tabellen är ett svaghetstecken för svensk ishockey. Jag har aldrig sett ett lag som spelar med så dålig ambition att skapa rolig hockey. De flesta av MIF:s matcher är målsnåla och det är inte ett bra betyg åt något lag. Ett tecken på MIF:s tråkighet är att en artist som Fredrik Lindquist har blivit till en medioker mellanklasslirare. Näst intill skandalöst för svensk hockey att förlora en sådan bra spelare."

"Bortsett från målen var matchen tråkig, tråkig och åter tråkig. MIF bjöd verkligen inte på något, vilket 13 skott på mål totalt under matchen visar ganska tydligt. MIF:s berömda grishockey fortsätter. Trots att MIF:s tränare Per Bäckman på presskonferensen efter matchen sade att man ändrat sitt spel så kvarstår det faktum att MIF inte kan spela något annat spel än grishockey där man ideligen håller fast sina motståndare, interferar bort dom eller trycker upp en knytnäve i ansiktet när domaren tittar bort."

Snacka om att ha noll koll, om man ska se till hur många mål lagen gör är inte DIF speciellt mycket bättre än Mif. Ser man på de senaste 20 omgångarna är Mif på 5e plats i målligan vilket är högre än DIF. Sen det där om grishockey, ja vad säger man. Tycker att fairplayligan talar sitt tydliga språk, Mif på tredje plats och flåbusarna DIF på sjunde. Nu kommer väl diffarna böla om att domarna inte ser, möjligt. Men lika många Mif utvisningar de missar, lika många Dif utvisningar missar de också. Jag säger bara Edwin Fryhlen, mer behöver inte sägas. Mannen får ju Hasselblad att framstå som NHL-spelare.

Slutligen, MIF gör 2,66 mål per match vilket kanske är dåligt. Men Dif gör bara 3,02 vilket är en marginell skillnad. Alltså måste det enligt denna skribent vara nästintil lika stor skandal att Dif ligger så högt i tabellen som de gör, rätta mig om jag har fel.
Kommentera

« · 48783