Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Fågel

« · 474771 Till forumet

Sv: Fågel
Mike Mowers klar för Malmö,,, inte riktigt vad man väntade på tyvärr
Kommentera

MrRedhawks:

vad finns det för nyheter att rapportera när inget hänt?
Niiniimaa kommer inte tillbaka och inga nya spelare är klara som det ser verkar.

Kommentera

nu är det klart att Niinimaa lämnar Malmö, han är klar för finlänska Kärpät
Kommentera

är det inga som har några nyheter här
Kommentera

Malmö -Vi skulle behöva en back
och tre forwards. Men vi ligger lågt
just nu. Vi har väl inte hittat något
somn kan hjälpa oss just nu. Vår
ekonomi är inte bra, det är inget att
sticka under stolen med. Vi har inte
hittat någon som är värd det det
kostar helt enkelt, säger Patrik
Sylvegård.

ett medelande från Malmö, så man ska inte hoppas för mycket
Kommentera

Aucoin klar för MoDo, nu måste vi också agera med något namn
Kommentera

MrRedhawks: Nej.
Kommentera

Någon som har hört något om eventuella nyförvärv???
Kommentera

Niinimaa lämnar troligtvis Malmö. + det blir väl inga nya spelare tyvärr
Kommentera

Någon som vet om Malmö ska ha presskonferans idag isåfall när vilken tid???
Gäller det nya spelare eller att dom vill bara säga det inte blir några???

Snälla svara ni som vet
Kommentera

Acke:

Med tanke på att Draper dissat både Luleå och Timrå på grund av vädret så känns väl Malmö minst lika tänkbart som Timrå.
Kommentera

MrRedhawks: Tvivlar kanska kraftigt på att Chris Draper skulle lira i MIF i stället för i Timrå med sin polare Zäta. Bara en liten reflektion..
Kommentera

Någon som har hört om någon eller några spelare blir klara idag eller om någon/några är inskriven i truppen????
Kommentera

MrRedhawks: ;)

Mer säger jag iaf inte.

Avvakta o se vad som händer, det är allt jag säger. Tror verkligen att laget kommer ha några nya namn de närmsta dagarna, sen exakt vem det blir det får vi se.
Kommentera

Nubben: skulle bara säga att dom visar ju matchen linköping mot allstar nu på viasat och där nämde dom att malmö och hv har lagt ett bud på Draper och Whitney
Kommentera

MrRedhawks: Bill Guerin och Keith Tkachuk och Kariya håller hög klass.

Det gör även de andra namnen som jag har fått höra. Något säger mig dock att antingen kommer det ett flertal spelare av hög klass, eller så kommer ingen. Antingen eller...
Kommentera

Nubben: Okey jag förstår men é det spelare i Katiya klass dom andra
Kommentera

MrRedhawks: Jag har som vanligt lovat att inte nämna spelarna i fråga till någon. Har hänt att namn kommit ut i pressen på de konstigaste sätt...

Kariya är som sagt ett rykte, är inget mer än så.

De andra får vi se vad som händer med...
Kommentera

Nubben: Var har du hört dom ryktena och vem är dom andra 3 spelarna???När kan det bli klart isåfall????
vill gärna ha svar så fort som möjligt...
Kommentera

Bill Guerin och Keith Tkachuk vet vi alla att de har kopplats samman med klubben den senaste tiden.
Jag har lite ny info vad gäller de namnen och några andra saker.
De båda har blivit kontaktade via sin agent, inget mer konkret än så.

Kim Johnsson och Niinimaa för samtal med klubben fortfarande.

Jag kan inte lämna ut namn som kommer direkt från min fågel, men jag har hört ett rätt intressant "rykte" från annat håll.

Paul Kariya ska ha varit med bland de intressanta spelarna för klubben.
Jag hoppas bara verkligen att något av dessa namnen eller någon spelare med samma status kommer. Det är precis vad som behövs.

Kan även säga att där är tre till spelare som jag fått namnen på, och alla är verkligen stjärnor. Jag håller tummarna nu!
Kommentera

Har lite ny information så här på kvälls kvisten...

Kim kan mycket väl komma hem o spela. Mycket hänger på vad klubben kan fixa för andra namn. Om man t.ex skulle få två riktigt starka namn på forwardssidan, då kommer förmodligen även Kim.

Jag har bara hör detta nu precis o vet inte riktigt hur mycket som stämmer. Men det låter minst sagt lovande.
Nu hoppas vi på två riktiga kanoner de närmaste dagarna!
Kommentera

pajo: Kan tyvärr inte säga att jag har nån ny info alls...

Laget ska förstärkas, det är allt jag kan lova. Sen vilka det blir, det vet ingen till 100% än.

Men en målspruta och en riktigt bra forward till, det är vad man ska försöka fixa.
Kommentera

Nubben: Har du hört någott nytt?
Kommentera

Nubben:

Paul Kariya vore en spelare som hade kunnat passat i Malmö, smart spelare med bra speed under rören som även klarar av att peta in puckar. Dock haft ett par sämre säsonger men i Elitserien skulle han nog kunna imponera.
[bild]www.mif.nu/bilder/miflogga.gif[/bild]
Kommentera

Magnus: Han säger inte så mycket... Mest p.g.a av den stora ovisshet som råder just nu.
Det är inga klubbar som riktigt vet vilken väg som är den rätta just nu.
Men som det verkar kommer Niinimaa stanna, om han inte ändrat sig sen senast jag pratade med honom.
Sen vet jag inte hur det blir med firma McLean o Park. De jobbar på bra, men det är ju inte två mega stjärnor. Om man får tag på två starka kanadensare eller Amerikaner tror jag de rycker.

Men som det ser ut i dagsläget blir det så här...
Laget förblir intakt, men man försöker krydda med en eller två riktigt stora namn (Sudden klass). Sudden verkar dock vara förlorad, han har sagt en del positiva saker tidigare men nu verkar det som om dörren rätt stängd.
Djurgården lockar mer än jumbon i ES. Men det är inte säkert att DIF har råd, då KANSKE det skulle gå. Men jag tror inte sudden spelar i Sverige alls.

Det är väl så det ser ut just nu ;)
Kommentera

Nubben: Hur kvittrar din fågel nu för tiden? Det är 9 dagar till fönstret slår upp på vid gavel igen och jag har inte fått några som helt antydningar på något alls. Kommer det några nya? Stannar McLean, Park och Niinimaa?

Låt oss säga att lockouten fortsätter och att vi får behålla alla samt även får in en två till av högsta klass. Då är det nästan så att man hoppas vi får kvala om vi inte fixar slutspel, det laget kan ju inte misslyckas i en kvalserie ens i teorin!

Jag hoppas ju lite på slutspel fortfarande även om jag inser att det börjar bli mer och mer osannolikt...
Kommentera

Min lilla fågen kvittrade nu under eftermiddagen igen. Sudden ska tydligen har sagt sig vara mer än intresserad nu. Men vi får avvakta...
Jag personligen tror in det kommer bli så, tyvärr.

Men om inte Sudden kommer så har man en annan mycket meriterad och välkänd center på ingång. Krafttaget är inte någon sak som ska hålla i nån vecka bara, de ska satsa vidare är det tänkte.
Kommentera

Danne_l: Jag sa ett S T O R T namn, kan tyvärr inte säga de två namnen som kom upp under samtalet.
Men det var betydligt större namn än H.H...

En finländare och en tjeck nämdes iaf. Så mycket kan jag säga.
Kommentera

Danne_l: Om vi skulle värva Hyvönen blir det ytterligare spelare. Den som är på väg in är en NHL-spelare.
Kommentera

Nubben:

Min röst faller på Hyvönen.
Kommentera

Fågel
Har snackat en del med Percy och han är verkligen nära en lösning nu. Kan komma en riktig klasspelare till oss inom några veckor.

Antingen blir det ett stort namn eller inget alls som det ser ut i dagsläget.
Kommentera

« · 474771