Jag är av den tron att Elitserien måste ändras för att den ska bli mer rättvis. Alla ska möta alla lika många gånger. Det är grunden till alla serier, men inte till Elitserien som den ser ut idag. Vi har Derby-grupper, som alla vet, vilket gör att vi möter lag som Frölunda och HV sex gånger, medans vi möter lag som Mora och Luleå färre gånger...
Jag har fått "order" från folk inom Svenska Hockeyligan... Att säga till ALLA er som vill ha en ändring på serien, ni ska göra er röst hörd! Maila hockeyligan (de som ansvarar för Elitserien) och säg vad ni tycker o tänker.
Vore inte en bra lösning att låta två lag komma upp men inget åka ur? 14 lag i serien nästa år, alla möter alla 4 gånger. Det blir 52 omgångar och som sagt, alla möter alla lika många gånger. Inga orättvisa derby-grupper...
Vi har Derby-grupper, som alla vet, vilket gör att vi möter lag som Frölunda och HV sex gånger, medans vi möter lag som Mora och Luleå färre gånger...
Jag har fått "order" från folk inom Svenska Hockeyligan...
Att säga till ALLA er som vill ha en ändring på serien, ni ska göra er röst hörd! Maila hockeyligan (de som ansvarar för Elitserien) och säg vad ni tycker o tänker.
Vore inte en bra lösning att låta två lag komma upp men inget åka ur? 14 lag i serien nästa år, alla möter alla 4 gånger. Det blir 52 omgångar och som sagt, alla möter alla lika många gånger. Inga orättvisa derby-grupper...
maila på ([email protected])