Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Forum

« · 5191 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mif-FBK
Trots förlusten så verkade MIF spela med mer disciplin i försvarsspelet och det måste vi fortsätta att göra även i serien. Och då speciellt mot lag som FBK, DIF o Brynäs som är väldigt skridskoskickliga och vänder spelet hypersnabbt. Härligt att läsa att backarna skötte sig och att Hadelöv också håller sin höga och fina form. Det kan bli något väldigt bra trots allt.
Kommentera

Mif-FBK
Verkar varit en betydligt bättre match med mindre slarv idag. Hadelöv given etta i mål som jag ser det, fast Ola är inte dum han heller om han får lite hjälp av backarna.

Tyvärr verkar några FBK ägg ha skämt ut sig rejält och brukat våld mot Mif-supporters. Har inga fakta och ska inte uttala mig om händelsen därför, men att det överhuvudtaget har hänt är en skandal och svärtar ner FBK-anhängarna än mer.
Kommentera

Sv: LIVE
Tackar!!!

Nu slipper man att vänta på matchrapporten......
Kommentera

Sv: LIVE
Inte live direkt men man kan följa resultatet på Hockeymagasinet.com under träningsmatcher.
Kommentera

Jocke Nilsson
Joakim Nilsson gjorde Skelefteå AIK:s enda mål i matchen mot Lukko Rauma som därmed slöt 6-1 till Finländarna.
Kommentera

LIVE
Är det någon som vet om man kan följa dagens match mot Färjestad i grums Online?!

Tackar för ett snabbt svar.
Kommentera

Sv: Kapten
Jag anser att den som ska va kapten ska ha rutin och ska kunna lugna ner sina lagkamrater. jag mins hur sandstöm rammade ner en målvakt i slutspelet. Om han är så vårdlös så är han inte rätt man för det jobbet
Kommentera

Härlig seger
Härligt att MIF kunde besegra HV och dessutom göra en hel del mål däremot att släppa in fem mål är inte bra. Desto mer härligt att se att Linkan o Sandström gjorde en kanonmatch. Kanske det lossnar för spelgeniet Linkan i år, hoppas det. Hoppas bara inte att mina farhågor om försvarsspelet blir lika darriga som jag har siat och vad denna matchen visade iallafall i andra perioden. Men hur som helst det är alltid roligt att vinna och då speciellt mot HV.
Kommentera

Sv: GÅ EMOT ARENAN
Roger Öhman och Peter Andersson!!!!!!!!!!!!

Detta backpar blir elitseriens vassaste, med all rutin dom har ifrån utlandet.Det kommer att bli mycket mål ifrån deras klubbor i år.

Hälsningar
Ola
Kommentera

Sv: Kapten
Hmm fick inte Juha Riihijärvi pris för bästa lag kapten 00/01?
Har för mig det, helt fel om han inte får fortsätta.
Visst Sandström har lite mer rutin, men vafan det e juh inte så att Juha har noll i rutin.
Jaja får se vad som händer..
Kommentera

Kapten
hallå vad håller dom på med, låter kanske Jussi bara ha kaptens bindeln i ett år för att sedan nu kanske lämna över det till Sandström, skam skam skam alla som är Malmö fans vet vad jussi kan för det bevisar gu han om och om igen år ut o år in, en stjärna i hög rank också stor o tung, Det kunde man säja om sandström också för 7-8 år sedan, SKÄRPNING

FORZA MIF
Kommentera

Sv: Staal
fast jag bjuder på min andel bara för att det är torsdag och för att jag är trött
Kommentera

Grums
Jaha, då var det snart dags för grums då...
Hoppas alla packat sina väskor fulla av Shorts, matchtröjor och glatt humör (ev. på flaska/burk för den som föredrar det)

I väntan på att avresan skall komma kan ni och alla andra läsa "Inför Grums-turneringen" på madhawks.

ha det trevligt och krossa HV, FBK och Mora!
Kommentera

Sv: Grattis
Nä, Röglematcherna nuförtiden är inte helt betydelselösa...
Men om man jämför med intresset när Rögle låg i samma serie så känns dessa träningsmatcherna som ganska...tja...ointressanta.
Kanske är det därför som Mif-fansen hellre åker till försäsongsmatcher i Borås, Grums m.m..(elitserielag som motståndare) även om avståndet är mycket längre.

Nåja, hursomhelst så har väl även jag börjat få lite mer hockeykänslor nu.
Fast det ser tunsått ut med träningsmatcher för min del...inget Jönköping/Grums tyvärr...
Får väl knalla ner och kolla om juniorerna har nån match man kan kolla på istället. :oI
Kommentera

Sv: Madhawks
Håller med dig om att det var överdrivet skrivet, kanske Jojo bara var lite förargad över Canal+... ta det inte så hårt och låt inte ett utbrott försämra synen på sidan.
Kommentera

Madhawks
Nya madhawks e ju helt okej...men det har nog blivit lite överdrift i det hela... citat: "men den jävlen som föredrar Canal + framför att vara på plats förtjänar inget annat än stryk." Jag kommer att se matchen på Canal + och ser fram emot att få stryk...
Kommentera

Sv: Madhawks nya sida
Oops, they did it again... Starkt jobbat killar!
Kommentera

Faktura kommer på posten, humor är inte gratis vet du. :)
Kommentera

daniello>>> Har du varit och kollat på MIF-DIF någongång då??? Det KAN ju ha att göra med takhöjden eller det faktum att klackarna står bredvid varandra (Malmö har ingen säkerhetschef, va..?) eller att de aknske skulle hata Stockholmare (inget jag har erfarenhet av, men man vet aldrig...) men det låter allt om dem - högt.
Kommentera

Henricson och Magnus:
Skrattade högt för mig själv när jag läste era inlägg och nu är jag beredd att ge mig. Kul med folk som besitter lite humor.

"Lappen"
Kommentera

Sv: Madhawks nya sida
Instämmer till 100%...
Kommentera

Madhawks nya sida
Eftersom ingen säger nått så måste ju jag bara få berömma Johan Cedervall och Jojo för en grymt snygg layout på nya Madhawks.

För er som inte har sett sidan än, besök den NU! på adressen www.madhawks.com
Kommentera

Sv: Staalmannen har vaknat
Håller inte på att spricka, men lite uppblåst är jag nog allt :)
Kommentera

Sv: Staalmannen har vaknat
Staal kommer säkert bli bra för er, men dra inte på så du spricker efter en match mot Sundsvall är du snäll. Visst är tre mål bra men det är mer eller mindre som ett internt träningspass vad gäller motstånd, eller hur!
Kommentera

Staalmannen har vaknat
Sundsvall - MODO 3-8

Kim Staal 3 mål

Staalmannen har vaknat och kommer göra en kanonsäsong....
Kommentera

Håller med både JoJo o Stefan om hallens volym. Den är alldeles för stor för MIF Redhawks. Hallen kommer förmodligen aldrig att vara fullsatt när MIF spelar förutom när hallen är nyinvigd då kanske. Det hade varit bättre att bygga en hall för 9000-10000 personer istället. Om hallen skall fyllas nu så måste isåfall Rögle gå upp i eliten så att vi får skånderbyna. Men Rögle kommer ju givetvis inte att gå upp iallafall inte än på ett tag. Tanken att stänga av eller täcka de övre sektionerna så att hallen får en mindre rymd låter väldigt bra, hoppas bara att Percy o hans arkitekter tänker på det. Det är synd att den gamla hallen inte blir upprustad och utbyggd istället. Men jag har hört att den är nästintill K-märkt och därför inte får byggas om eller ut. Synd mycket synd för det är ett jävla tryck där inne.
Kommentera

Lappland tillhör Sverige och Sverige tillhör Skåne. Det finns vissa utposter i obyggden kvar...Stockholm kallas en och en annan är hamnen på västkusten. Renstängslet går vid gränsen till Lappland...där Skåne slutar.

Jag är själv boende mitt i skogen här i Umeå. Intressant ur rent vetenskaplig synvinkel att se hur urinnevånarna lever. Lite som att vara på zoo varje dag faktiskt. :)

Nä, nu kanske man ska komma ner på jorden igen och höja nivån från denna nya osannolika bottennivå. Det behövs helt klart mer hockey nu innan diskussionen uraratar totalt.

Norrland är bra trots allt...allt för stort, allt för glesbefolkat, makalöst outhärdlig vinter, på tok för kort sommar och inte minst allt för få besök av Mif är de huvudsakliga nackdelarna. För att vara rättvis kan jag ange de huvusakliga fördelarna också, naturen, tempot och sommarnätterna...
Kommentera

Men Lappland tillhör i alla fall Sverige. Det gör inte Danmark. Det måste alltså vara bättre att vara lapp och svensk än skånsk och dansk. Renstängslet går fö precis norr om Upplands Väsby.
Kommentera

Bygga bort ert tryck!!!?? Ha ha malmö har väl aldrig haft något tryck!!??

Svergie skrattar åt malmös små knattar!!!

Wanna be Bajen-fans..
Kommentera

Det har du helt rätt i, Ängelholm och nordligare belägna "orter" tillhör lappland. att de sen envisas med att dela in det i olika s.k. landskap och städer för att tona ner det hela har ingen som helst betydelse.
Det är lappland
Kommentera

Men Ö-vik ligger ju i Lappland...eller, har jag fel? Har alltid trott att Lappland är det här obebyggda området övanför Skåne!?!? :)
Kommentera

Ligger Ö-vik i lappland då? Och påhoppet om "R" var ett skämt, hoppas du förstod det.
Kommentera

Uttalet av R är dialektalt, att aa är samma som å tillhör allmänbildningen.
Kommentera

Sv: Grums
det är bara att komma dit och hoppas det inte är fullt när du kommer det är grumshockey som håller i det så ska du kontakta nån så är det dom
Kommentera

Jo, liksom ni vet hur man uttalar ett "R" och att Örnsköldsvik inte ligger i Lappland... :-)
Kommentera

Kan inte hjälpa att fortsätta Stalles fortsatta karriär i Lappland. MoDo:s gullejournalist Hasse Andersson fällde följande kommentar om Staal efter Umeå Hockeyfestival:

"Nye intressante Kim Staal (efternamnet uttalas Stål)* såg trög och allmänt desorienterad ut, men i varje fall sanslöst glad efter att mot Björklöven gjort sitt första mål i MODO-dressen."

*Den där parantesen som han lagt in om att Staal uttalas Stål trodde inte jag skulle behövas. Det vet väl varje liten förstaklassare att aa i danska är samma som å...eller? Men det är klart, i fjol höll man ju på att svimma när MoDo:s sekretariat uttalade Staal som Stall!!!!! Det kanske behövs trots allt, man är kanske inte så internationella uppe i Ö-vik vad vet jag. :)
Kommentera

Grums
Någon som vet priser och var/vem osv man ska kontakta angånde biljeter till matcherna i Grums i helgen?

// thomas
Kommentera

Sv: Percy har fått klartecken för arenan
Så nu har du hittat ut här också. Roligt!

Först och främst så är det skillnad på reklam och reklam. Sådan reklam som jag inte gillar är när det enbart står webbadressen och inget annat. Nu skrev jag en hänvisning för att jag inte pallade skriva ner allt. Och du, vem fan har bett dig att läsa gästboken då?
Kommentera

Det vore trist om Malmöklackens tryck skulle byggas bort i den nya arenan. Vilket helt säkert skulle bli fallet om det blir en liknande Globen... Men blir den mer lik Kinnarps arena så vete katten om det inte skulle lyckas.

Så många byggherrar det finns i landet, varför har ingen kommit fram emd en fungerande lösning på att "stänga" övre sektioner så det blir en liten hall på mindre matcher? Det är märkligt tycker jag. Snacka om att konstruktionen skulle sälja om nån kom på det! Om inte annat, med en rymlig arena skulle säkert chanserna öka för att Malmö skulle få dit artister som i dag bara lirar i Sthlm och Gbg. Marknaden lär väl finnas, nu kan ju danskarna cykla över och allt. :-)

Fast jag skulle sakna er nuvarande hall. Den är verkligen speciell, insprängd mellan en idrottshall och en kyrka. Fan, den borde K-märkas! (även om jag inte ksulle sakna misstaget jag gjorde när jag fick en biljett längst ute på kanten på A, satt jag rakt fram hade jag bara er klack där, matchen var typ 50 meter åt vänster...)
Kommentera

Med en vettig planlösning av arenan kan man mycket väl stänga övre sektioner vid hockey så att det fortfarande blir en "liten" arena fast med hög i tak om man inte kan fylla den med folk. Snittet förra säsongen på hemmamatcherna var 5153 pers, det kommer givetvis öka med några tusen i varje fall när det finns fler platser som inte säljs på säsongskort. Men det kommer till 99,9% aldrig kunna bli 15000 pers, stänger man då bort en 6000 platser på en överliggande sektion vid hockey får man en arena med 9000 platser och det bör man kunna fylla vid intressanta drabbningar.

När man ska ha konserter/evenemang betyder de extra platserna hundratusentalskr vilket säkert är livsviktigt för att inte arenan ska kursa på en månad.
Kommentera

Ska han göra reklam för sin hemsida så kan han f-n ansluta till Hockeysnack han oxå istället för att envisas min sin döda gästbok.

Gästböcker är till för att diskuteras i, inte för en massa reklam och du JoJo brukar vara den mest kritiske mot all reklam i gästböcker!
Kommentera

Där måste jag hålla med JoJo
om AIk och Djurgården har problem att fylla Globen även i sina derbyn och då tar Globen "bara" 13000 åskådare.

Vad lär då MIF ha i Tower Arena? Bättre att de bygger en arena med 7-9000 åskådare... men så lär det aldrig bli.

SÅ om några år väntar en tom arena med 3-4000personer i och 11-12000 tomma platser allt som oftast...skoj.
Kommentera

Vad talar för att vi ska vara mycket folk i nya arenan!? Ta en med 9000-10000 åskådare istället för det enormt naiva på 15000!!! Vad fan säger att intresset skulle öka på 6 år, när vi inte ens har fullt hus varje match med vår nuvarande arena. Tycker det är rimligt att göra något likande Hv och Färjestad har gjort, även där kan man ha konserter, mässor etc. Och priset är egentligen oväsentligt, för vem fan vill betala ens 50 spänn per match för att höra skridskoskären, höra vad spelarna på isen säger och mycket mer sånt. Att vi har en sliten arena är jag väl medveten om, men den är ju fortfarande bra och det enda jag är emot är att det blir så förbannat folktomt, sluta med 15000 och kom ner på jorden för fan... BOJKOTTA TOWER ARENA!!!!
Kommentera

äsch, skit i att hacka på att han gör reklam, man får väl ta och göra reklam för sidan nu när det är den enda sidan med vettig uppdatering just nu... Mad ligger ju nere, men det ska väl snart vara ur världen.... HOPPAS JAG!
Kommentera

Enligt Percy så ska det kosta lika mycket i den nya arenan som nu. En sida ska vara avsatt till klacken, där det skulle vara billigare. Men det är fortfarande ett par år kvar innan den står klart, så det kan hända mycket.
Kommentera

Jag vägrar uttala mig förrän man vet hur det kommer se ut, vad det kommer kosta att gå på hockey osv. Huvudsaken är ändå att Mif slipper spela i Sveriges mest nerslitna arena (nu när Umeå Ishall blivit Umeå Arena och hottats upp avsevärt) vilket inte är så lite pinsamt må jag säga.
Kommentera

hittade detta under Hockeysnacks regler (finns nedanför svarskommentars rutan):

Masspostande (spam) och reklam undabedes.
Kommentera

Rickard om du nu sköter Supporterklubbens hemsida så borde du väl veta att man INTE gör reklam i andras gästböcker!

Och helt klart är dessutom inte avtalet än, det ska undertecknas först sen är det klart! Och vad är nyheten i det hela? Att det åter igen är klart? Om jag inte minns fel så var det klart för några månader sedan oxå väl?
Kommentera

GÅ EMOT ARENAN
Till arenan som jag läste om på SVT Text som nu tydligen ska vara klar för byggning eller något i den stilen, bara bojkotta den fucking arenan!!!! Visst bygg en ny arena, men fan heller för 15000 pers... Det är en skam om arenan byggs, då ska jag fanemaj bara gå på bortamatcherna och skita totalt i hemmamatcherna... Fy fan alltså!! Kommer ju bli värre än Globen... Och dyrt som fan... EN SKAM!!!!!!! Hata detta jävla naiva bygget, fy fan alltså!
Kommentera

Percy har fått klartecken för arenan
Idag fick Percy klartecken från Malmö kommun, markavtalet, angående jättearenan ute i Hyllie med diverse byggnader.

Läs mer på www.redhawkssupport.com!
Kommentera

« · 5191 · »