Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Forum

« · 9928 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Lycka till MIF mot SSK!!!!!!!!
Måste bara önska MIF lycka till i morgondagens match mot SSK. Tyvärr kan jag ej se matchen vare sig på plats eller via canal plus. Jobbar tyvärr kvällspass och lyckades inte byta. För jävligt egentligen men nu får man väl lida framför radion istället. Hoppas bara inte Mats Strandberg kommenterar ifrån Scaniarinken för han är så ruskigt tråkig att lyssna på. Han maler om samma saker oavsett match, han kör efter samma procedur. Nåväl lycka till en än gång och hoppas att våra stjärnor gör succé direkt. Att det lossnar för Linkan o Jussi samtidigt och att vår nye lagkapten sätter några pytsar samt att även Hadelöv får hålla nollan. GE ALLT MIF REDHAWKS!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

MADHAWKS UPPDATERAR
INFÖR MATCHEN MOT TÄLJE

Eftersom Madhawks inte fungerar idag heller så kör vi "Inför matchen mot Södertälje här:

Laget som går runt på 3 backpar och 4 kedjor ser ut enligt följande imorgon då man bekvämt tagit flyget till Södertälje:

1 femman:
55 Peter Andersson - 67 Roger Öhman
19 Juha Riihijärvi - 13 Marcus Thuresson - 21 Jesper Mattsson

2 femman:
22 David Petrasek - 4 Joakim Lundberg
28 Tomas Sandström - 17 Daniel Rydmark - 51 Mika Hannula

3 femman:
45 Johan Norgren - 5 Christian Due-Boje
23 Fredrik Lindquist - 29 Xavier Majic - 9 Henrik Malmström

4 kedjan
11 Jan Hammar - 26 Mikael Wahlberg - 12 Marcus Magnertoft

På bänken börjar:
8 Peter Hasselblad och 3 Frans Nielsen

Tränarna låter meddela att laget inte har toppform men att det är hyfsad form för att kämpa ner Södertälje ändå.
Man känner sig även laddade som satan då man längtat efter denna stund ett bra tag!

Vårt tips i denna matchen blir: 2-2 och Malmö vinner på straffar

© Copyright 2001 Madhawks.com
Kommentera

Sv: Alkoholtest
Ja, det stämmer. Absolut ingen alkohol i kroppen när du tittar på hockey. En annan ny regel är att man måste ha byxorna bakochfram, annars blir man inte insläppt på arenan.
Kommentera

Alkoholtest
Har hört rykten om att dom har infört alkoholtest på samtliga elitseriearenor.

Någon som vet om detta stämmer?
Kommentera

Sv: Tyvärr, det blir kval...
För Luleå behöver nog ingen vara orolig, de komer få kämpa för en eventuell slutspelsplats. Mif kommer spela slutspel, även om de bara ställer in skridskorna i hälften av matcherna. Laget är minst lika bra som i fjol och då hamnade vi på femte plats. Mellan 1-5 plats är rimligt och högst troligt i år också.
Kommentera

Sv: Orolig
Du verkar väl inte heller så positiv, eller? Jag anser att min oro är befogad och ej bör skämtas bort.
Kommentera

Sv: Orolig
Kom inte och kraxa din olyckshök.
Kommentera

Tyvärr, det blir kval...
Tyvärr blir det nog så. Alla tror att Bäckman ska styra upp något bra men om man ser på truppen så blir det tufft. Vi kan inte lira under press(vilket vi har efter pressen skrivit upp oss) och spelare som sandström och rydmark är knappast bättre i år. Jag tror mer på Färjestad och Luleå.
Men jag hoppas att jag har fel.
Kommentera

Orolig
Jag är orolig. Vi ser inte så starka ut som media tror. Kanske ska vi dämpa förväntningarna
Kommentera

PÅ TISDAG
UPPDATERING FRÅN MADHAWKS.COM 01-09-16 kl 16.35

MIF Redhawks spelar nu på Tisdag den 18 sept sin Elitseriepremiär och givetvis ska ju X antal hökar upp och se matchen.

För att det ska bli så bra som möjligt har nu Madhawks tagit tag i det hela och abonerat 30-35 platser på Puben/Restauarngen "Nablos" där chefen för stället Said hälsar att vid köp av Mat och Dryck samtidigt har alla hökar 10 kronors rabatt vilket innebär mer än 10 % i rabatt då priserna redan innan var låga.

"Nablos" ligger 200 meter från Scaniarinken och erbjuder såväl pizza som svensk husmanskost. Puben är belägen på Klockarevägen 106 och har telefonnummer 08-550 19 260 för den som eventuellt vill boka ännu ett bord.

Från klockan 16.30-tiden kommer vi finnas på plats och vi kommer finnas där fram till vi känner oss redo att gå på match och sjunga MIF Redhawks till första segern i serien.

Väl mött på Nablos på Tisdag! Alla lokala Miffare är givetvis också välkomna.

© Copyright 2001 Madhawks.com
Kommentera

Sv: HÄRLIGT!
OK Tunnan jag hadde vell fel igen då Ishockeyföreningen Mif Redhawks,

Driver du med mig eller?!......."skratt"
Kommentera

19 Nicke: Vi heter inte ens Mif Redhawks utan vi heter Ishockeyföreningen Mif Redhawks
Kommentera

Sv: Foppa Slutar
tat lungt! han dycker kanske upp i modo fortare än ni anar
skulle tro att det som hände i USA är största orsaken
till hans beslut för vem faan vill flyga i USA ca 200ggr denna säsong
jag har full förståelse för foppa om nu detta är en av anledningarna till hans beslut!
tycker även att övriga svenskar i NHL bör tänka över situationen
dollar eller livet??
det som hänt i USA nu är tyvärr nog bara början på ett långvarit
elände det kommer nog att smälla mer där tror jag!!!

adjö
saly
Kommentera

Wahlberg
Varför är inte Wahlberg med i Dream Team? Är han ur slag?Vad händer....
Kommentera

förlåt för en del stav fel i mitt tidigare medelande nedan, exempl ..en lite små sak= lite små saker...

Men det är sånt som händer,,,,,,,ÄLSKA MALMÖ IF ??? ooops!

M I F R E D H A W K S heter vi ju,,, "Skratt".
Kommentera

HÄRLIGT!
En lite små sak så här innan Elitserie starten på tisdag är att Aftonbladet rankar idag lördag MIF/s matchdräkter till elitseriens snyggaste fast den vita är snyggare endå tycker man,,jaja Luleå rankade dom som etta men MIF var som delad etta också med Lule,

Dags att gå återgå till arbetet nu på tisdag REDHAWKS SUPPORTRAR, i år ska vi fan visa vilka som är sveriges bästa hockey lag så att man får tyst på alla Rögle p... osv..

FORZA MALMÖ
Kommentera

Smått o gott..
En del smått och gott har man kunnat läsa idag.
AIK:s "supporterklubb" (finns dom verkligen??) har beslutat att ställa in premiärresan till Linköping.
Intresset var helt enkelt för klent....
Ressträckan är ungefär hälften av vad MIF har till närmaste bortamatch!
Håhåjaja...
Ett annat besked vi har fått höra är att Floppa visst ska lägga av...
Det måste vara ett tråkigt besked för världens tillverkare av hockeyklubbor... ;o)
Kommentera

Foppa Slutar
FOPPA lägger av.
Man tror inte det är sant.
Kommentera

Sv: Tråkiga Redhawks Support . com
Finns inget på din sida siom är unikt på något sätt och vis. Finns inget på din sida som gör att man vill besöka den. Det enda du har en chans att vara bättre än Madhawks på är dels uppdateringar (du har ju alla tidningar) samt matchrapporter (vilka du lägger ner tid på och vi anser vara tråkiga att skriva). Jag gratulerar så mycket till detta.
Kommentera

Sv: Tråkiga Redhawks Support . com
Tråkigt??? Vad jag vet står det att ni uppdaterade 15.08 på er sida, alltså efter rs.com! Tråkigt att se! Se efter själv innan du uttalar dig för helvete! Dessutom kanske det står mer fakta dessutom, för jag verkar köpa Kvällsposten/Expressen varje dag!
Kommentera

Tråkiga Redhawks Support . com
Rickard - det är sorligt att se på vilket sätt RS.com sköts. Inget är unikt, allt är ett försök att inte missa något Madhawks skrivit. Inget mot dig personligen, men detta stinker!!
Kommentera

Sv: Censur!!!!!!!
två inlägg är borttagna från igår... båda var mer eller mindre påhopp på Sandström och Timo Lahtinen och hör då INTE hemma här på Hockeysnack
Kommentera

Censur!!!!!!!
Vem har rensat bland inläggen. Har hockeysnack infört censur. Det saknas ju inlägg ifrån gårdagen.
Kommentera

Självmål
Jag skulle vilja sända en hälsning till ex-miffaren Johan Tornberg.

"Barn gör inte som du säger. Barn gör som du gör"
Kommentera

Sv: dreamteam
Matchen ssk-malmö blev 1-1
Kommentera

Sv: dreamteam
Vad stär det i matchen i kväll mot södertälje?
Kommentera

dreamteam
Tjeena rödhökar!!
Jag har startat en liga på dreamteam som heter hockeysnack...alla som skriver här är välkommna.. så kan vi ju se vem som blir champion of hockeysnack..hehe
Just nu är vi 8 st!
Kommentera

Sv: Asså hallåååå:(
Om du menar den matchen idag så spelas den på Södertälje SK och inte LHC. Jo, dom vet att det är på neutral plan. Närmare bestämt i Lidköping, runt 36 mil från Malmö.
Kommentera

Asså hallåååå:(
Madhawks... Jag undrar faktiskt hur ni skall kunna se matchen mot LHC, eftersom att matchen spelas på neutral plan..........

Mitt tips: 7-1 till malmö el. Ishockeyföreningen MIF Redhawks!!
Kommentera

Kvällens match
Tjenare

Någon som vet om det finns någon online-rapportering av kvällens match mot södertälje ?
Kommentera

Sv: DREAMTEAM
Slå till med Jocke Lundberg.
Kommentera

Tyst minut!
Klockan 14.48 svensk tid uppmanas svenska folket att stanna upp, med formuleringen:
"Visa din avsky mot terrorismen redan idag, visa din medkänsla mot alla de som direkt har drabbats! Stanna din bil, stanna upp på din arbetsplats och gå ut på gatan för en tyst minut idag Kl. 14.48 svensk tid.
P.S. Vidarebefordra detta till alla du känner, så fort som möjligt."
Kommentera

Sv: FY FAN!!!!!!!!!!
Måste instämma i föregående talare. Denna händelse är det mest fruktansvärda som har hänt världen sedan andra världskriget. Och det visar också tyvärr hur sårbart vårt moderna samhälle är, detta har man ju inte sett annat än på film. Det är så overkligt, så skrämmande och tankarna går ju givetvis till de som skadats i tragedin samt alla anhöriga till döda och skadade. Vi den övriga västvärlden måste nu stå enade tillsammans med USA och hitta de fega kräcken som har gjort detta och se till att denna grupp aldrig någonsin mer kommer att göra något liknande. Denna händelse kan om det vill sig illa utlösa ett tredje världskrig och det blir då förmodligen det sista krig som utspelas på denna planet. För moder jord klarar inte mer sedan. Detta är ju givetvis det värsta av alla skräckscenarion men inget är omöjligt efter denna ofattbara katastrof. Aldrig i min ens vildaste fantasi kunde jag tro att någon/några skulle få den vansinniga idén till att köra in två stora jumbojets rakt in i det amerikanaste som finns nämligen The twin towers-World Trade Center. Men någon gjorde det, man är i fullständig chock ännu ett dygn efteråt.

Jag vet att detta är en sida som skall handla om hockey men det känns inte som något viktigt nu. Just nu känns denna tragedi som det enda som är av en betydelse.
Kommentera

FY FAN!!!!!!!!!!
Detta inlägg har absolut inget med hockey att göra. Jag vill bara visa min avsky till terrordåden som utförts i USA idag! Att det fins människor i modern tid som kan utföra sådana här bestialiska och helt ofattbara handlingar mot helt oskyldiga och oskyddade människor är totalt ofattbart för mig! Jag hoppas att hela världen tar varandra ihand och gör allt i dess makt för att se till att sådana här handlingar aldrig kan hända igen! Dom här människorna måste stoppas med alla tillgängliga medel, människorna som skyddar dessa satans jävlar måste också stoppas. Jag brukar inte vara den som tar till svordomar, men det som hänt idag har gjort mig fruktansvärt arg och mycket ledsen. Måtte bara världen gå samman och se till att det aldrig händer igen! Jag vill och hoppas att alla vi går samman och håller en tyst minut för alla dom TUSENTALS människor som mist sitt liv, mist sina anhöriga, blivit skadade på något sätt idag! Just nu känner jag inte för att skriva mer. Ha det bra alla mina hockey vänner! Visa din nästa kärlek och solidaritet! Michael (Loke) Halmstad
Kommentera

Sebben!!!!!!!!!!!!!!

Vad sägs om typ Roger Öhman,Björn Nord, Joakim Lundberg kanske inga fynd prismässigt men visst är dom bra
Kommentera

har ni något tips på något backfynd??
Kommentera

DreamTeam liga
Tjenare

Jag har skapat en DreamTeam liga som heter "MIF-fans". Alla som vill är hjärtligt välkomna att deltaga.

Må bäste man ...
Bob
Kommentera

Fransmannen känns som en given spelare i ett Dreamteam lag, billig och lär få många "gratisassist" om han bara får lite speltid. Och det borde han väl få?
Kommentera

Varför skulle jag ha något emot han? Har jag knappast, är väldigt nöjd med att vi fått hit en så bra spelare som han. Däremot så fattar jag inte varför han ska hyllas så himla väl av alla REDAN! Ingen har ju sett killen, förutom i hemmamatchen mot Rögle och där var han inget lysande direkt. Han ska inte favoriseras hos alla, får fullständigt spel på det. 17 år är grabben, vi får lugna könet liiiiite hör nu. Han ska inte ha någon form av press på sig.
Kommentera

Sv: Premiären mot DIF!
Borde bli extremt mycket mer än 6 miljoner! Ta med Mackan Thuresson!!!
Kommentera

Sv: Premiären mot DIF!
Dream Team!

Vet ännu inte vad spelarna kostar , men jga väljer
Backar.Björn Nord, Roger Öhman
Forwards.Juha Rihajärvi, Dieter Kalt, Jörgen Jönsson
Ser ganska bra ut va?
Kommentera

Premiären mot DIF!
Hallå alla Miffare!!

Stefan, Jojo,Johan eller nån annan Miffare som vet när biljetterna till hemma-premiären mot Djurgårdens IF släpps?
Kommentera

Majic skulle jag inte ta med i DT, inte heller Dieter Kalt.

Z, Majic och Fralle är spelare man bör fundera över iaf.

Jag har redan fixat två lag och har Fralle med i ett av dem.
Kommentera

>>>Stefan

Inte har jag något emot att Hlinka öser in poäng i vinter;-)
Hlinka 900 000 i Dream Team. Njae, kanske blir för många utvisningar...
Frans Nielsen 275,000 Ganska gratis.
Henrik Zetterberg Timrå 375 000. Det är väl ganska billigt?
Xavier Majic 875,000. För dyrt. Där blir det många utvisningar kontra för få poäng.
Dieter Kalt 1,050,000
Skojade bara, Z kostar 1 975 000.
Kommentera

Ska vi ha någon "liga" i Dreamteam ? Det hade varit ruskigt skoj att tävla mot varandra.

/Bob
Kommentera

jämt var kanske att ta i.

fast de matchrapporter jag läst från MoDos hemsida och det varit gruff/bråk så har Hlinka varit inblandat....därifrån slutsatsen att han "jämt" är i bråk :)

tror tyvärr oxå att han kommer att göra en hel del poäng :(
Kommentera

Sv: Madhawks åter under kvällen
sluta ljug Johan :)

Madhawks fungerar ju klockrent juh... iaf för mig haha...

nädå servern som Madhawks ligger på e tydligen klar tidigare än beräknat...
Kommentera

Sv: Fan va dött!
Är det någon som skall till Lidköping på onsdag då Malmö möter Södertälje, ville bara veta om jag är den enda miffaren som är där då.

Kram på er alla härliga Malmöiter
Kommentera

Sv: Fan va dött!
Nu blev det visst liv i gästboken igen. Men vad tog min tråd om Dreamteam vägen. Är jag den enda hockeyfantast i MIF som spelar dreamteam. Denna tävling som för mig är inledningen på det härligaste som finns nämligen hockeysäsongen!!!!!!
Kommentera

Madhawks åter under kvällen
Information från Madhawks.com:

Madhawks har varit nere under helgen för underhåll av servern. Detta problem är nu uppklarat men tyvärr kan jag inte ändra något förrän Måndag kväll (dvs ikväll). Hoppas alla har förstelse för detta.

Madhawks har inte lagt av på något sätt och vis utan jobbar för närvarande till exempel med de nya spelarprofilerna - de flesta ägde rum i Boden. Sug på den!
Kommentera

« · 9928 · »