mattias - 74: Jag tänker INTE räkna bort SSK, på pappret har de en grym trupp och det skulle inte förvåna mig om Hallin lyckas få ut det som behövs när det som mest behövs.
Känns hur som helst fantastiskt skönt att gå in i en KS utan skräck för första gången. Det positiva för oss om vi inte går upp är att det måste satsas ännu hårdare, vi kommer INTE spela Allsvenskt när nya arenan står klar 2008. Det negativa är att man måste genomlida ännu en pajasserie som är avgjord innan den ens börjat. Visserligen kul att glida fram på en räkmacka i 42 omgångar men inte specielt spännande...
Dom flesta på Hs som tippat verkar tro att Leksand och Malmö skall klara det... SSK verkar ju redan avsågat innan KS börjat.. Måste vara för att de saknar Kvalserierutin!!
Nubben: Bofors ska vi bara slå så är det..som jag ser det..så OM vi ska gå upp krävs det först och främs vi vinner alla 5 hemma matcher + 2-3 borta matcher...
svennis: Japp, asso Bofors är inte "lätt", men under de här omständigheterna så måste vi vara väldigt nöjda med lottningen! För en gångs skull ser det bra ut på förhand för vårat kära Malmö. Sen är det ju upp till spelare, ledare o domare att se till att bästa lag vinner.
I förra årets kvalserie var vi dåliga, ja rent ut sagt usla! Men en del dommarinsatser var av ännu lägre standard....
Låt oss hoppas att spelet blir avgörande o inget annat den här gången.
På papperet skall det vara 2 lätta matcher i början men det handlar om kvalserien och då är det nerver med i spelet.Så det gäller att vara fucuserad på uppgiften och vara väldigt nogrann i förberedlserna annars så kan vi råka på otrevliga saker.
Nubben: håller med dig...Vi börjar med 2 lätta mötet som ska vara 6 poäng..sen SAIK efter det..som har 2 svåra direkt..har de 0 poäng där så tar vi SAIK och får 9 poäng..och de fortfarande 0..då är de redan avhängda...
MrRedhawks: Har suttit o tänkt rätt länge på hur man ville att lottningen skulle se ut, o detta är nog det absolut bästa som kunde hända. Vi får matcher som är lagom svåra i början för att sedan ta oss an de stora matcherna.
För har vi inte 6 pinnar efter 2 omgångar, då ska det mycket till för att vi ska spela Elitseriehockey nästa år. Men med 6 pinnar i ryggen o allt att vinna, då blir vi farliga.
MrRedhawks: Vi behöver inte vinna varje match. Om man ser till det historiskt så kan det räcka med 7 segrar.Men visst skall man ha 3 poäng som mål i varje match men det tror jag inget lag i kvalserien kommer att klara.
SSK saknar rutin från kvalserien och det kommer bli deras fall tror jag, SAIK har inte nerver som vanligt :-) Leksands dilemma kan bli förväntningarna från fansen att de bara skall fixa detta. men med seriens bästa lag enligt mig samt 2 jämna målvakter vinner Leksand kvalserien överlägset ....
För egen del ser det helt klart intressant ut med de 2 första matcherna. Det " skall " bara vara 6 p. SSK borta kan man inte begära att dom skall vinna. Skellefteå ser ut att få 3 tuffa öppningsmatcher.ser ut som om dom mycket väl kan ha 0 p efter 3 matcher och i praktiken vra borta redan där.
Mitt tips: Leksnad och MIF tilll Elitserien 2006 - 2007
så här kommer Kvalserien till Elitserien 2006 spelas...
Kvalserien till Elitserien 2006 Omgång 1. Ons 15/3 19.00 Södertälje SK - Bofors Bobcats - - Ons 15/3 19.00 Leksand IF - Skellefteå AIK - - Ons 15/3 19.00 IF Malmö Redhawks - IF Björklöven/Rögle BK - -
Omgång 2. Fre 17/3 19.00 IF Björklöven/Rögle BK - Leksand IF - - Fre 17/3 19.00 Skellefteå AIK - Södertälje SK - - Fre 17/3 19.00 Bofors Bobcats - IF Malmö Redhawks - -
Omgång 3. Mån 20/3 19.00 IF Björklöven/Rögle BK - Bofors Bobcats - - Mån 20/3 19.00 Södertälje SK - Leksand IF - - Mån 20/3 19.00 IF Malmö Redhawks - Skellefteå AIK - -
Omgång 4. Ons 22/3 19.00 Södertälje SK - IF Björklöven/Rögle BK - - Ons 22/3 19.00 Leksand IF - IF Malmö Redhawks - - Ons 22/3 19.00 Skellefteå AIK - Bofors Bobcats - -
Omgång 5. Fre 24/3 19.00 IF Malmö Redhawks - Södertälje SK - - Fre 24/3 19.00 IF Björklöven/Rögle BK - Skellefteå AIK - - Fre 24/3 19.00 Bofors Bobcats - Leksands IF - -
Omgång 6. Tis 28/3 19.00 Bofors Bobcats - Södertälje SK - - Tis 28/3 19.00 Skellefteå AIK - Leksand IF - - Tis 28/3 19.00 IF Björklöven/Rögle BK - IF Malmö Redhawks - -
Omgång 7. Tor 30/3 19.00 Leksand IF - IF Björklöven/Rögle BK - - Tor 30/3 19.00 Södertälje SK - Skellefteå AIK - - Tor 30/3 19.00 IF Malmö Redhawks - Bofors Bobcats - -
Omgång 8. Mån 3/4 19.00 Leksand IF - Södertälje SK - - Mån 3/4 19.00 Skellefteå AIK - IF Malmö Redhawks - - Mån 3/4 19.00 Bofors Bobcats - IF Björklöven/Rögle BK - -
Omgång 9. Ons 5/4 19.00 IF Björklöven/Rögle BK - Södertälje SK - - Ons 5/4 19.00 IF Malmö Redhawks - Leksand IF - - Ons 5/4 19.00 Bofors Bobcats - Skellefteå AIK - -
Omgång 10. Mån 10/4 19.00 Södertälje SK - IF Malmö Redhawks - - Mån 10/4 19.00 Skellefteå AIK - IF Björklöven/Rögle BK - - Mån 10/4 19.00 Leksand IF - Bofors Bobcats - -