Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

MÅL 100

« · 45093 Till forumet

MÅL 100
Enligt TV4 Sporten så satte Jussi sitt 100 mål idag för MIF...men det kan vell endå inte korekt?!..jag har för mig att han satte de målet i mitten på förra säsongen...SOM VANLIGT....08:er bakom flötet.
Kommentera

Sv: MÅL 100
Snälla nicke, det blir bara pinsamt när du sitter och kallar folk, gärna alla från samma region, för ´bakom flötet´. Särskilt när du själv stavar sämre än kungen. Dessutom har du ingen aning om vem som tagit fram den ev. felaktiga statistiken ang. hur många mål din Jussi har gjort. Du verkar inte speciellt säker på det själv ens.
Kommentera

GONE ja! jag kallar er för att vara bakom flötetnär man inte har koll på nå statistik så ska man fan inte stå och gissa sig till något, jag menar TV4 har en ganska så stor sportkanal, och det kan vell inte vara så jävla jobbigt att surfa in på nätet och kolla in rätt statistik... det är ju precis som om någon skulle säja inför hela sverige på TV att DIF tagit 10 Sm-guld.... Vad är skillnaden?!...en lite sak men endå..jag tycker att det är dåligt av dom...och det är ju inte precis första gången det här sker i just er 08 region.
Kommentera

Du vet fortfarande inte vem som tagit fram den felaktiga statistiken och bara för att tv4´s studio ligger i Stockholm låter det som en rätt förhastad reaktion att ge sig på oss oftast så sakkunniga huvudstadsbor.
Kommentera

Ja men som sackt det är ju inte första gången Stökhölm media och sporten skriver och visar en massa skit utan att kolla upp... Jag tror knappast att det är samma person som ligger bakom allt...för ett tag sedan nu så var det ju Stockholms tidningen Aftonbladet som stod för en blund, man skrev när Andreas Lilja satt sitt första mål i NHL så var han en produkt från stockholms området... Jag tycker bara att det är så jävla dåligt....

Och du tycker att inte jag har koll på statistiken...se bara på intervjuver på www.mifredhawks.com... eller jag kan ge dig den på en gång...

det här är en fråga som man gav Jussi i en intervjuv förra säsongen.

-3.Hur kändes det att göra mål 100?
Svar: Det var jätteroligt. Det tog en stund att göra så många mål. Folk började prata om det när det var fem mål kvar. Det kändes jätteskönt när det kom.
Kommentera

Jag tycker ingenting om dina statistikkunskaper, det var du själv som sa att du "hade för dig". Det låter inte särskilt klockrent.
Kommentera

Nicke: Men... Andreas Lilja är ju faktiskt från Stockholm? Och du vet, Aftonbladet är en tidning som allt som oftast plockar notiser från TT, som är ett hyfsat riks och världstäckande organ. Skulle inte bli förvånad om just den notis du nämner är en sådan så återigen är du alltför snabb med att döma oss, som sagt, oftast rätt sakkunniga Stockholmare.
Kommentera

Nej, Lilja är skåning (från H-borg), vilket även idiomet avslöjar.
Kommentera

Bara som en liten parentes vill jag klargöra att jag är fullt medveten om att det finns otroligt många idioter här i stan. Ni skulle bara se hur det ser ut i tunnelbanan ibland... för den skull tror jag inte att vi är speciellt unika på det sättet. Jag har varit i malmö mer än en gång och jag kan väl inte säga att ett bestående intryck därifrån är hur fantastiskt allmänbildade alla är...
Kommentera

NIX NIX NIX Lilja är en skåning från H-borg...som det står här under..
Kommentera

Jag trodde i alla fall å det bestämdaste att snubben var född i stockholm och att han lirade i Landskrona som bupp.
Kommentera

Ja, jag tror nog du har rätt Gone. Enligt flera sidor på nätet är han född i Stockholm. (75-07-13)
Kommentera

Tja, här kommer man lätt in på hårklyverier. Vad krävs för att t.ex. betraktas som skåning? Att man är född där, eller räcker det med att man växt upp därstädes? Ni kan ha rätt i att Lilja föddes i Stockholm, men han växte upp i Skåne och fick sin hockeyskolning i H-borg.
Kommentera

Poängen är inte var Lilja är ifrån utan snarare om det kan betraktas som lite förhastat att kalla någon bakom flötet bara för att man säger att han är från Stockholm. Tydligen är han född i Stockholm och då kan man undra vem det egentligen är som är bakom nämnda flöte...
Kommentera

Gone, jag tycker inte heller om den typen av generaliseringar.
Kommentera

Visst kan man kalla Lilja Stockholmare om man vill det (om han nu är född där, det har jag aldrig hört men det kan säkert stämma). Men då ska i rättvisans namn Fredrik Lindquist kallas för Skåning eftersom han är född i Malmö.
Kommentera

Jag tycker inte att denna fråga överhuvudtaget förtjänar mer uppmärksamhet. Detta är ett forum för ishockey-intresserade, ej för resonemang om regional tillhörighet. Att tv4s sportredaktion är situerad i Stockholm, för att ta ett exempel, får naturligen vissa konsekvenser för rapporteringen. Det kan man ogilla, men det är inget att hänga upp sig på.
Kommentera

Vissa hävdar att man är skåning av börd, men jag menar nog att man kan bli skåning. Således är Lilja skåning. End of discussion.
Kommentera

Tycker snarare man ska kolla på vad spelaren har för moderklubb och var han har växt upp. Om en spelare har fostrats i skåne ja då är han skåning även om han är född i stockholm. Man kan ju vara född i stockholm men sedan kan man ha levt hela sitt liv i Malmö.
Sedan kan man ju säga att spelare som Frans Nielsen är skåning också eftersom det är här vi hoppas att han får sitt stora genombrott, dessutom är ju Danmark nästan = skåne :-)
Kommentera

« · 45093