Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Malmö - Djurgården

« · 498547 Till forumet

Sv: Malmö - Djurgården
Nubben: Men kan du inte få lite insides nyheter av din "Fågel"????

Tror du det kommer att komma fler spelare Nubben??
Kommentera

Nubben: Usch er situation med just väntan på eventuella nyheter påminner mig om när man på sommaren sitter och väntar på att NHLs transferfönster ska stänga och man vet vilka av de egna kontrakterade spelare som de facto kommer att spela i ES.
Kommentera

MrRedhawks: Du får hålla dig hårt i stolen o vänta på att nyhterna släpps till pressen ;)

Jag kommer inte få reda på något före pressen som det ser ut just nu iaf. Jag lutar mig tillbaka o väntar bara, inget mer att göra ;)
Kommentera

nek97raj: Japp, jag säger som så här...

Får vi hit en spelare av hög NHL-klass, då är det inget att snacka om.
Men att "chansa" på en kille som ses som en "medelmåtta i NHL". När man redan har en kille som Brett?
Det tycker jag icke.
Kommentera

enligt sylvegård så tror han ej att Malmö kommer få Guerin men man kan ju fortfarande hoppas...

Sen tror jag verkligen att McLean vill malmös bästa och det bästa just nu skulle varit om vi fick in en riktigt vass målskytt och i detta fallet vore Guerin perfekt. men om inte så håller jag med om att McLean borde stannat och dom skulle istället försökt värvat en riktigt bra målskytt som är en EU spelare för det finns det väl gott om???

Någon som har hört något nytt om den finske backen som var på väg in i klubben eller om någon annan spelare och då tänker jag på spelarna Barnaby och Guerin???
Kommentera

Nubben: Ja, Mclean har kämpat föredömligt i varje match.
Kommentera

MrRedhawks: Japp, natten mellan måndag - tisdag.

Så måndag kväll borde allt vara spikat o klart.

Jag hoppas att Brett får stanna trots allt. Han har varit kanon hela säsongen och han brinner för klubben. Vore fel att ta bort honom kanske. Men det beror ju på vilken spelare som kommer o ersätter såklart. Men om det inte är ett relativt stort namn, tycker jag Brett gjort sig förtjänt av platsen i laget.
Kommentera

Nubben: kl 24.00 är det den stänger va???
Kommentera

MrRedhawks: Där är som sagt en del namn som är aktuella ja ;)

Imorron vet vi hur tuppen kommer se ut. Fönstret stänger ju då.
Kommentera

Nubben: enligt aftonbladet idag så är Barnaby på väg till Malmö om inte Guerin kommer läs mer på länken....
Kommentera

Teus: de har några matcher på sig nu, att hitta rätt i alla backpar och kedjor. Sen är det bara att köra på för fullt i kvalserien.

Jag tror vi grejar det. Inte lika lätt som förra året, men vi vinner serien. Brynäs, Leksand och Rögle gör upp om 2:a platsen ;)

Man hoppas nästan på Rögle där :P
Kommentera

Teus: Vad gäller McEachern gissar jag att han är i ganska bra form men saknar matchtempi i kroppen givetvis. Anledningen är att alla spelare däröver vet att om NHL skulle komma igång nu är det med extremt kort varsel varför det inte finns tid att träna upp sig under någon månad.

Vi får de helt enkelt.
Kommentera

Härlig seger idag och på vilket sätt man gör det på.

Angående nyförvärven...

McEachern: Den spelare som lyckats bäst i NHL av alla de Malmö värvat denna säsong, tror inte han kommer göra oss besvikna. Frågan är nog bara vilken form han är i.

Somik: Flyers är mitt favoritlag i NHL, så jag såg rätt många matcher med dem förra säsongen. Han har haft lite otur med skador, men jag gillar det jag sett av honom. Somie kommer bidra med mycket i defensiven, men kommer nog även kunna ge sina kedjekamrater lite extra utrymme i offensiven.

Stanton: Vet inte riktigt hur hans spelstil är, verkar spela ganska fysiskt med tanke på alla utvisningar. Förhoppningsvis får vi se lite hårda och rena tacklingar. Har ju massvis med rutin, även lite från kvalspel, men formen är som sagt ett stort frågetecken. Har personligen inga stora förväntningar på honom, så han har allt att vinna. Han verkar ju iaf inte kosta mycket och man kan ju hoppas att han t ex tar Lindmans plats.
Kommentera

Dragan 2k: Som sagt vi får se.

De två forwardsen är jag helt övertygad om att de kommer tillföra mycket. Men den här 37 årige backen har jag noll kolla på. Fick höra hans namn här om dagen, o jag har kollat upp lite om honom sen dess.
Svårt att säga vilken form han är i idag. Men som sagt, floppar han är det ju bara att bänka honom, skadar inte att ha en till rutinerad back.
Kommentera

Nubben: Det känns som helt rätt väg tycker jag. Här gäller det att satsa och det gör man. Bra.
Kommentera

Dragan 2k: Det görs saker för att klara kvalserien.

Sen om det är rätt väg, det vet vi inte förrän just kvalserien är färdigspelad.
Kommentera

Nyförvärven haglar för er märker jag.

37-åringen Paul Stanton den senaste i raden. Är enligt passet irländare och tar således inte upp en av EU platserna.

Svenska Fans har rapporterat. Se länken.
Kommentera

pajo: Grattis MIF Härlig seger mot feg dif !!!
Kommentera

Helt underbart att få damma av stämbanden ordentligt för en gång skull :-P
6-1 hemma när hände det senast?
Kommentera

nek97raj: klart jag ska ;)

Men jag har börjar studera nu, så det är inte varje match jag kan gå på ändå :/ Men men, det löser sig alltid på nått sätt.

Grabbarna ska ha allt stöd vi kan ge nu, klubben ska hållas uppe i ES.
Så enkelt är det!
Kommentera

Nubben: Skämt åsido, klart Du ska gå om Du har årskort.
Kommentera

nek97raj: Funderar på att skippa matcherna fram till kvalserien :P

Men jag vet inte om jag kan hålla det ;) Inte billigt med årskort, känns dumt att bara skita i matcherna. Har ju en polare som jag går med osso, bull att låta honom gå själv ;)

Men, jag ska nog vänta tills nyförvärven gör hemma-debut iaf.
Kommentera

Nubben: Gå ALDRIG på matcherna fortsättningsvis i så fall :-)
Kommentera

nek97raj: Japp, det känns så iaf. Man missar en match, då vinner grabbarna med 6-1...

Känne lite surt men men. Man kan inte göra annat än att le just nu. Det är precis det här vi behöver nu. Lite medgång innan kvalserien. O sen blir det till att tugga taggtråd innan den stratar.
Kommentera

Nubben: Visst hade det varit så, ty Murphys lag gäller ALLTID .-)
Kommentera

nek97raj: Japp, som sagt. Typiskt att jag skulle missa just den här matchen. Men men, hade jag suttit på min plats som vanligt hade väl siffrorna varit omvända ;)
Kommentera

Nubben: Man undrar ju litta vad Animal farm sysslar med...
Kommentera

MrRedhawks: Japp, det är helt klart positivt att spelare som Melin och Hannula får trycka in några mål nu innan kvalserien.

När det gäller spelare som McLean kvittar det ju. Han kör på likadant alltid, oavsett motstånd o form ;)
Kommentera

6-1 nu till malmö detta är mycket bra för deras självförtroende
Kommentera

5-1 nu Mika Hannula
Kommentera

MrRedhawks: Det positiva idag är att vi gör mål, och att vi får en liten pust av själförtroende till grabbarna.

Nyförvärven ser att vi kan vinna matcher vi med ;) Jag tror mycket på Somik och "Meck" (han kallas så av vissa inbitna hockeyälskare) det blir nog en kanon kvalserie i år.
Kommentera

Metal Guru: njae, det är väl oftast när det är relativt jämnt o tätt som man kanske vill "drämma till nån".

Tror inte på några skandaler idag direkt.
Kommentera

MrRedhawks: det positiva med dagens match måste vara att man gör MÅÅL
sen är det ju ännu bättre att man lyckas göra mål mot en nhl målvakt och det är väl inget lag i allsvenskan som har en nhl målvakt rätta mig om jag har fel!!!
Kommentera

Nubben:
Är det inte just då som Odoya har sitt existensberättigande?
Kommentera

Nubben: den var bra Nubben hehe
Kommentera

Metal Guru: Blir nog inget "tjafs" i denna matchen :P

Bara ett lag på banan. (Måste få vara liiiite "kaxig) Inte ofta vi kan vara det ju :/
Kommentera

MrRedhawks:
nu 4-1 mot jurgårn.
Kanske dags för Wikegård att damma av Odoya.
Kommentera

MrRedhawks: tagga ner med spammandet.

=)

De borde hålla detta nu ja, men som sagt. Poängen nu spelar nada roll. Det är i Kvalserien vi ska ta poäng, poäng i stora lass.
Kommentera

MrRedhawks: det var inte Hannula som gjorde Malmös förste mål utan det var den fantastiska spelaren Brett McLean som fick passen av Hannula.

rätt ska va rätt :)
Kommentera

MrRedhawks: 3-1 nu
Kommentera

MrRedhawks: 1-0 och 3-0 målet gjordes i Powerplay. kanske har dom börjat kommit igång med det med....
Kommentera

MrRedhawks: 3-0 nu till malmö. målet gjordes av Björn Melin. nu kan dom för f_n inte tappa detta
Kommentera

Nubben: samma här just nu avvaktar jag att gå till kvalet för det är då dom behöver vårt stora stöd.
Kommentera

MrRedhawks: Långt kvar ;)

Vi har haft ledningen förr och klappat igenom, men visst vore det skönt med en vinst här hemma. Jag kunde inte gå på matchen idag, vore väl rätt så självklart att grabbarna ska vinna just den matchen som jag missar...
Kommentera

Malmö - Djurgården
2-0 till Malmö efter den första perioden.
Mika Hannula gjorde 1-0 och Johan Norgren gjorde 2-0.

Nu tar vi fanemej 3 poäng... men det är två perioder kvar...
Kommentera

« · 498547