Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Match

« · 332543 · » Till forumet

Sv: Match
Nubben: Jag undrar lite varför Lillis Lusth inte testat "superkedjan" från Lundh/Wikegårds tid. Hammar/Riihijärvi/Staal?
Kommentera

Magnus: Han har varit en mycket bra hockeyspelare, idag skulle det krävas 2 enormt skickliga spelare i samma kedja för att han ska lyckas.

Han är fortfarande en ok spelare, men inte en som ska ha så hör lön och så mycket istid. Jag skulle hellre sett en satsning på en "ny Hannula". En lovande från de undre divisionerna.

Men men, kommer Nicke igång med ett två mål, då kan det rulla på.
Kommentera

Nubben: Sundblad har ju helt klart potential, men just nu får inte Mif någon nytta av den tyvärr.
Kommentera

Magnus: Hur många sa det innan säsongen ?

De flesta sa "Han kan nog vara rätt nyttig, iaf nu när Hannula stack"

Det är lätt att vara klok i efterhand...
Kommentera

pajo: Helt rätt, det får gärna vara en smålänning som styr in pucken :-)
Kommentera

Sundblad är en "onödig utgift" om någon.
Kommentera

nek97raj: Ja men igentligen så skiter jag i vem som står där bara det är nån
Kommentera

pajo: Bättre att ha Norgren där
Kommentera

Stefan: Det är han om nån som skall stå och böka och ta stryk framför mål han skall fan inte sitta utvisad
Kommentera

pajo:

så sant så då han skall göra målen...
Kommentera

Stefan: Den jävern har man ingen som helst nytta av. Fy fan!
Kommentera

Stefan: Han har inte gjort ett rätt sen han kom
Kommentera

Stefan:

Sundblad tar en idiotutvisning genom att köra på Liv... i anfallszon, i powerplay så jävla dumt!
Kommentera

Stefan: Det blev inget i detta powerplay heller men bara dom spelar klokt och inte drar på sig onödiga utvisningar så skall nog detta gå bra
Kommentera

pajo:

jätteläge av Wahlberg som frispelades av Peter Andersson med Liv räddade.
Kommentera

pajo: Låt oss hoppas på att de följer våra eminenta råd :-)
Kommentera

nek97raj: Powerplay för Mif nu
Kommentera

pajo: Ja, det är märkligt att de inte gör det, såg att Peter Andersson åsså hade noterat att man ej offrade sig tillräckligt framför motståndarmålet.
Kommentera

nek97raj: Ja men då måste det oxå stå någon framför mål och skymma
Det har dom inte gjort i många matcher dom snurrar mest i hörnen.
Nä dom måste gå rakar på mål
Kommentera

Magnus: Synd att Lundberg är skadad, annars kunde man gott bänka Österby, han gör sig bara bemärkt genom att ta idiotiska utvisningar.
Kommentera

pajo: Jag tror att man i tidigare matcher mot Hv skjutit väl högt, det är ju välkänt att den sprattelgubben går ner tidigt. Bättre att skjuta när han är skymd.
Kommentera

nek97raj:
Ja bara bomba Liv med skott och hugg på returer
Kommentera

Magnus: Jag sätter min tilltro till Mattsson, han har varit het de senaste matcherna...
Kommentera

nek97raj: Verkligen inte!
Kommentera

pajo: Ja, in med folk framför Liv och skjut som fan, då kan det bli nått.
Sen får man hoppas att Hadelöv inte släpper in nått eller några billiga mål, sin vana trogen.
Kommentera

pajo: Ja, det är ju så det bör se ut från vår sida. Vi får inget för att försöka spela kul ishockey förutom mål i baken. Det är tråkig, förstörande ishockey som gäller för oss. Försöka tråkasönder motståndarna och slå in något mål.

Skönt att Hadelöv håller så här långt. Det är man inte bortskämd med. Det oroväckande är väl att hah har för vana att släppa in något skitmål per match och det är en period kvar...
Kommentera

nek97raj:

24-12 i skott Hadelöv värkar bra i dag :-)
Kommentera

Magnus: Lillis har ju skrutit med Österbys skott, det har man inte sett mycket av...
Kommentera

nek97raj:
Vet ej dom sa bara att han sköt och att det tog på en back och in.

Paus nu 0-1 hoppas dom kan sätta 0-2 i början på 3:e
Kommentera

Magnus: Nä, killen är ju ung, men verkar ha potential. Åsså har han låg lön, hihi!
Kommentera

pajo: Låter ju bra. Sköt Björk från blå, eller?
Kommentera

nek97raj: Haha, knappast! Han kan bli bra men än är han för grön. Noterar att SSK:s paniksatsning kan funka. Lubomir Sekeras 1+1 och Teemu Riihijärvi 0+1 i kväll och 3-0 mot Frölunda!!! :O
Kommentera

nek97raj:

Sitter och lyssnar på radiosporten och det har varigt en slö match vad jag kan förstå tills Mif gjorde 0-1
Men dom verkar spela bra i boxplay (det är ju bra) Powerplay så tydligen oxå bra ut men inga mål ( Så så jäkla bra är det väl inte)
Kommentera

Magnus: Då kanske han kommer igång nu då :-)
Kommentera

nek97raj: Det var faktiskt inte bara hans första mål utan även hans första poäng i ES.
Kommentera

pajo: Onekligen. Otroligt vad mycket oflyt MIF haft, både hela förrra och hittills denna säsong.
Hur verkar laget spela ikväll?
Kommentera

nek97raj:

Ja tydligen tog skottet på hen HV back och stälde Liv.
Lite flyt för en gångs skull :-)
Precis vad som behövs
Kommentera

Magnus: Kul!
Kommentera

nek97raj: Ja det var det.
Kommentera

såg att Björk gjort mål, det 1:a i ES?
Kommentera

Nubben: Låt oss hoppas
Kommentera

Nubben: mmm, skrivs så mycket skit i media. Jag orkar inte längre se på sportnytt o tv4-sporten. De njuter säkert av Mifs läge. Såg att Snacka om Nyheter drev om Mif också. Där den ena tävlanden frågade vad Mif var för något och så skrattade alla andra gott åt det=(

Tycker dock det är ett friskhetstecken att Mif:s ledning kör med öppna kort. Stefan Krueger verkar vara en mycket vetig vd.

Tror nog Mif kan skrälla ikväll med lite tur, 3-2 efter straffar. Kom igen pågar=)
Kommentera

pajo: jo, men tur förtjänar man...

Även om MIF haft en jävla massa emot sig i år.

Domsluten i förra matchen var skrämmande o se, men men det är nya poäng på spel idag.
Kommentera

Nubben:

Kommer aldrig tappa tron på MIf
Det som behövs nu är lite flyt!
Kommentera

pajo: titta en till som tror/hoppas, trevligt ;)
Kommentera

nek97raj: mmm, det hade han verkligen behövt.

Men det som jag hoppas mest på är att Danne o Jussi kommer igång. Utan Hannula har de varit som två koner på isen, stillastående och segt...

Men vars ett mål (eller fler ?) o det kanske lossnar igen...
Kommentera

Nubben:

Ja i kväll blir det seger!

Tippar 1-3 till Mif
Kommentera

Nubben: Absolut. Alltid lätt att sparka på den som redan ligger...
Hoppas Hadelöv gör en bra, HEL, match.
Kommentera

nek97raj: hehe, jo men nån måste ju vara det.

Asso jag är så trött på allt skit i tidnigarna. Vet själv hur det är, inte ens hälften stämmer. Framförallt inte när det är nån journalist som sitter i sthlm o skriver nån artikel om MIF. Det är ett under om de ens stavar rätt på "Jussis" namn då...
Kommentera

Nubben: Skönt med optimister:-)
Kommentera

« · 332543 · »