Tror inte något av lagen vill förlora matchen, även om spelarna tar det lite lugnare än de skulle göra i en elitseriematch. Men som Jönsson säger är detta en bra värdemätare för båda lagen. Det finns ju också spelare i lagen som kämpar för en plats i någon av femmorna, och de lär ju inte ta det speciellt lugnt.
Jönsson: Men du kan väl knappast påstå att de ger allt i denna match? tror jag iallfall inte. nåja nu måste jag skynda mig till affären innan de stänger
CoolaKoffe: de har sparat krafter sen feb mars! det e flera veckor tills premiären! i elitserien splar man ca 3 i veckan! då sparar man inga krafter i en sån här match!
CoolaKoffe: jag tror inte att man tar det så jäkla lungt bara för att det e träningsmatch! FBK är svenska mästare-inte gudar! visst man kollar lite formationer, men träningsmatcher är nog så viktiga. man kör nog på ganska bra ändå!
Tydligen så storspelat A.Hadelöv, låter bra, Men om jag kommer ihåg rätt så har fbk startat dåligt de 2 första perioderna och sedan tagit igen i den 3:e i några träningsmatcher denna sommar.