Ja, allt annat än förlust är en skräll. Men det är givevis inte bra att tappa en 4 måls ledning. Problemet med FBK är att de inte blir knäckta av underläge. Hade vi mött exemplevis DIF eller Brynäs hade det nog stått 7-0 nu istället.
hehe jag ångrar att jag INTE gjorde det.... funderade att byta till Henriksson i Luleå istället men tänkte att Hadelöv skulle göra en stor match idag och hålla nollan :p
nöjd med att smälla in fyra puckar på en period... det hade jag inte räknat med... missnöjd med att tappa en fyra måls ledning oavsett motstånd... det är dåligt.
Men på förhand hade jag räknat med förlust... vilket det nog kommer att bli också.
Stefan: Vi får väl vara glada att vi förnedrade FBK i en period, sen att vi inte räcker till är väl mer något man får acceptera. Synd bara att andra lag så ofta får sådana otroligt löjliga mål mot oss. Studsar, skridskor, ben och annat sånt skit.
Rickard: Ta det lungt, ifjol låg vi sist och blev dessutom frånåkta ganska bra i tabellen men kom starkt på slutet. Samma sak bör ske i år när vi får tillbaka folk.
Det var ingen bra andreperiod. Färjestad spelade som Malmö i första perioden medan Malmö spelade som Färjestad... Jaja, vi har fortfarande ledningen med 4-3, alla målen i samma kasse. Så om det håller i sig så är det MIF:s period nu att göra mål... ;-)
Nej, ska ärligt tala säga att det ser inte alls bra ut. Men MIF tog sig samman i slutet av perioden och såg till att inte släppa in fler mål än de tre man redan släppt in. En intressant notis som visar hur taggade laget är att Färjestad gjorde samtliga sina tre mål på onödiga målvaktsreturer från Färjestadsbackar som inte MIF Redhawks fick undan. Dåligt av Hadelöv dåligt av backarna...
Då börjar snart tredje perioden och man sitter med magknipor. Måtte MIF Redhawks vinna denna matchen, annars ligger man ännu risigare till i tabellen. Vi ligger redan fyra poäng bortom slutspelsstrecket, det får inte bli mera!
anders: Realist är jag åtminstone. Jag har kallt räknat med noll poäng efter MoDo, FBK och SSK och det vore dessutom realistiskt med tanke på att truppen är ganska sliten.
Det är bra att han gjort 4-0 på FBK, men att släppa in 3 måste betyda att man inte orkar riktigt.