Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

MIF-FBK

« · 148774 · » Till forumet

Sv: MIF-FBK
Ja, allt annat än förlust är en skräll. Men det är givevis inte bra att tappa en 4 måls ledning. Problemet med FBK är att de inte blir knäckta av underläge. Hade vi mött exemplevis DIF eller Brynäs hade det nog stått 7-0 nu istället.
Kommentera

Gick laget ner på försvar direkt efter första perioden?

Vansinnigt isåfall, det brukar straffa sig. Bättre att fortsätta åka skridskor o trycka på!
Kommentera

Magnus:han gjorde bra match mot frölunda å södertälje
Kommentera

anders: Jag skulle tro att FBK vaknade, der brukar se ut så då. Som sagt har de hämtat upp flera ganska stora underlägen i år. Det är bara så att när FBK vill spela spelar de ut de flesta lag i ES.
Kommentera

Magnus: 5-4?
Kommentera

MÅL!!! 5-4 målskytt:Johan Norgren
Kommentera

5-5 Dieter Kalt :'(
Kommentera

CoolaKoffe: piss åsså! nåväl, minst 1 pinne mot svenska mästarna ärr väl ok.
Kommentera

nek97raj:jappz men annrs borde d va en kanon match en jämn match
Kommentera

jussi räddade iaf oss kvar i straffläggningen =)
Kommentera

hyfsat många straffar som lagts..
Kommentera

Kom igen nu Mif, vinn på straffar?
Kommentera

TACK THOMAS SJÖGREN FÖR EXTRA POÄNGEN (16 straffar lades!!!)
Kommentera

VI VANN THOMPA AVGJORDE
Kommentera

Merla: Underbart, pågar!
Kommentera

Wally å Hadde e bra på en-en situationer
Kommentera

e det jag som ser fel eller blev det 14-1 i skott till FBK i den andra perioden?
Kommentera

Merla:näe d e sant
Kommentera

CoolaKoffe:uselt då =(
Kommentera

Gött att Thompa fick avgöra. Hoppas det lossnar rejält för han snart?

Ja, FBK vann skotten med 14-1 i andra perioden, inte kul!!!
Kommentera

anders: vilken jäkla dramatik det blev!

men vi vann!
tack o lov! annars vore det kasst av mif!

MIF
Kommentera

Jönsson:d va en jämn match å allihoppa kolla på sporten på 2:an d visar bilder ur mif-fbk
Kommentera

CoolaKoffe:tackar för upplysningen! hoppas de visar rydmarks 2-0, ska ju ha varit ett riktigt snyggt mål..
Kommentera

Merla: Hehehe, annars menade jag att du skulle ha använt ":(" och det meddelandet skrev jag med glimten i ögat(;)).
Men tack för upplysningen. Jag får läsa den när den kommer då.
Kommentera

tbse:ah haha men jag e :) över segern ;)
Kommentera

Varför måste MIF alltid göra matcher så spännande. :P

Efter första perioden njöt man och tänkte tillbaka på gårdagen då MFF utklassade AIK i fotboll. :) Men i början av andra reducerade tyvärr Färjestad, på ett tur mål där pucken studsade lite hit och dit. Men det kändes ändå som MIF jobbade sig lite tillbaka och fick dessutom ett powerplay. Men tyvärr så var MIF's spel under detta powerplay under all kritik, och en liten stund efter det kom 4-2-målet. Det var typ då matchen vände åt FBK's håll. Bäckman tog då time out, men det hjälpte inte mycket och 4-3-målet kom strax där på. Då kändes det väldigt dystert, så snabbt det kan vända i hockey. :(

Men MIF lyckades ju iaf greja 2 poäng tillslut, så man får väl inte vara allt för besviken...men lite mer flyt hade ju aldrig varit fel...
Kommentera

Kul förresten att det var över 5600 i isstadion idag...
Kommentera

Själv är jag nöjd med 2:an, det betyder att Mif tagit 2 poäng mer än jag räknade med på de tre sista matcherna innan uppehållet.

Modo 0p
FBK 0p
SSK 0p

Det vart mitt tips, nu är det upp till boyzen att ytterligare förnedra mitt tips! :)
Kommentera

Magnus:Ja tror att mif vinner på straffar mot ssk
Kommentera

Teus:
Inklusive en handfull nordvästskånska huliganer som förirrat sig ner till Malmö. Varför vet ingen!
Kommentera

Roadrunner: Ok, det förklarar Rögleflaggan i FBK-klacken.
Kommentera

Magnus: Dåligt tips Mange, du får inte ha så dåligt förtroende för pågarna!!

Mot MoDo kunde det likaväl blivit 3 poäng, så även igår, synd bara att FBK maskinen kom igång i 2:a perioden på ett skitmål.

Sägas skall, att vi fortfarande inte har turen eller flytet med oss, det var ju minst ett par skitmål från FBK igår, ett "a`la Salo" till exempel.

Men nu åker vi upp och spöar skiten ur SSK, ta med det spelet som vi hade i första perioden mot FBK, så lär det bli mycket svårt för alla andra lag att kunna komma tillbaka på det, NI VAR GRYMMA DÅ GRABBAR!

HÄRLIG INSATS MIF!!!
Kommentera

Roadrunner:

Varför vet ingen? Anledningen är ju självklar.. de har kommit till Malmö Isstadion för att se sitt favoritlag såklart :) varför skulle de annars komma och se MIF spela i Malmö? :D
Kommentera

christoffero:Ni kan räkna me mejj ;) sen hade ja hört att Johan Norgren sak va i första femman me Peti Liimataien å Jocke Lundberg e skadad så han missar SSK-MIF

mitt tips 2-3
Kommentera

Stefan: För att Jörgen Jönsson spelar i FBK.
Kommentera

Hardmen:

och Casparsson i MIF :p
Kommentera

Stefan: Vi ses nästa år!!!!!
Kommentera

CoolaKoffe: Om Lundberg blev skadad så måste det väl vara läge för Björk igen och INTE hasselblad som var 7:e back igår..men blir väl förmodligen honom & Björk på bänken =(
Kommentera

Merla:japp men vikken femma spelade Casparsson??
Kommentera

CoolaKoffe:

Han "backpolare" var Petrasek och de spelade tillsammans med kedjan som i början av matchen innehöll Valdix, Wahlberg och Hannula.
Kommentera

Merla:
Björk kommer troligtvis inte spela! Hasselblad tog Lundbergs plats i tredje perioden igår mot Färjestad och gjorde det överraskande bra. Han var spelsugen och gjorde inte bort sig. Troligtvis är han med från start tillsammans med 55:an Andersson...
Kommentera

Teus:okejj den 3:e kedjan
Kommentera

Redhawkmatte:jaha hur vet du d dah??
Kommentera

CoolaKoffe:
Hur jag vet det?
Jo, logiskt tänkande...
...eftersom "Fjuss" spelade hyfsat mot Färjestad och Björk har varit nere i j-20 den senaste tiden så bör han spela från start.
"Fjuss" och Andersson spelade tillsammans i tredje mot FBK och lär alltså få göra det mot SSK!

Klart att jag kan ha fel men....
Kommentera

"Fjuss" spelade även i sudden. Tror också att han får spela från start mot SSK, även om jag hellre sett Björk.
Kommentera

Teus: Det som bör avgöra vem som får spela är förmågan, ej åldern. Om nu "Fjuss" gjorde bra ifrån sig mot FBK, så är det väl rimligt att ge honom chansen även mot SSK: Ersätta en defensiv back med en annan.
F.ö. på tiden att MIF tar lite poäng på bortais, även om det blir svårt mot ett starkt SSK.
Norgren borde snart vara lanslagsaktuell.
Kommentera

nek97raj:MIF brukar va starka mot Södertälje förutom d där me 4-0 men ja tror att d blir en jämn match å ett problem me ssk Roffe e i toppform :(
Kommentera

CoolaKoffe: Usch då, är han det, den gode wanhainen?! Då får man hoppas att Hadelöv är bättre slag än i FBK-matchen.
Kommentera

kan man f.ö. hoppas på att MIF slipper fler frånfälle ikväll?!
Kommentera

nek97raj:ja men Färjestad har vunnit över södertälje borta vi ska göra allt vi kan vi ska hjälpa laget te första vinsten fö iår ;)
Kommentera

« · 148774 · »