Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

MIF - MODO

« · 54066 Till forumet

Sv: MIF - MODO
Läste i sydsvenskan, precis som Stefan skrev, att spelarna var rätt slitna. Men allt var enligt planerna, och nu hade de tänkt att pricka in en formtopp till slutspelet.

Läste också att MIF ska möta två finska lag under OS-uppehållet, ett av dem var Jokerit.
Kommentera

Cosmicboy

Formen är la okej!
De spelade inte dåligt mot Luleå (30-22 i skott), men effektiviteten tog väl slut i Hv71 matchen *ler*

Luleå hade flyt och Hade gjorde väl inte sin bästa match direkt, men Henriksson i Luleåkassen gjorde en mycket bra match!

Mif kunde likaväl vunnit den matchen egentligen!
Kommentera

Stefan

Okej, får hoppas dom vinner idag!

Tänkte mest ur spelsynpunkt. Vi brukar ju ha svårt för MoDo, och om man nu är nertränade så lär det ju inte bli lättare. Förlusten mot Luleå senast säger ju att formen inte är på topp... kan nog bli tufft ikväll tror jag...
Kommentera

Stefan

Ja vi hoppas att spelarna som varit långtids-skadade verkligen kommer tillbaka efter OS!
De har varit borta länge nu, Peter Andersson längst av alla har jag för mig!

Kunde varit skönt med en mindre spelande Hasselblad, det är oroligt när han är inne på isen, okej han har ju målat ;-) men det är nervöst med honom på isen för mycket!

Ha det bra!
Kommentera

CosmicBoy

spelarna är rejält slitna nu efter ett hårt matchande, dels pga många matcher och dels pga att vissa spelare saknats under en längre period vilket gjort att man slitit mer på vissa spelare.

Och man tränar medvetet hårt och kommer att träna stenhårt under OS-uppehållet för att få en ny formtopp till slutspelet... så den svacka man nu är på väg in i är enligt planeringen.

Fast Gunnar försäkrar att man kommer ge 100% för att avsluta med seger mot MoDo idag.
Kommentera

Stefan

vad tror du om matchen ikväll? Det verkar ju som våra grabbar är rejält nertränade? Sa Gunnar eller vem du pratade med något om det? Vad förväntade dom sig för matchbild?

mvh
Kommentera

MIF - MODO
Vad tror ni om matchen ikväll. Jag tror det kommer bli en jämn match som MIF vinner efter förlägning eller straffar. Tippar på 4-3 till MIF.
Kommentera

« · 54066