Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

MIF Trupp 2003/2004?

211558 · » Till forumet

Sv: MIF Trupp 2003/2004?
CoolaKoffe: Nej det ryktet har funnits länge i luften att Jussi ska tebax till Kärpät för att sedan lägga skridskorna på hyllan för gott!
Kommentera

Von Vettet:E ru Von Vettet lr?? Jussi te Kärpät han e trogen miffare så han stannar där tills hans kärriär e över
Kommentera

MIF: Jag har hört följande:

KOMMER:
* Mike Dunham - New York Rangers
* Joe Juneau - Monreal Canadiens
* Ed Jovanowski - Vancouver Canucks
* Bobby Holik - New York Rangers
* Scott Gomez - New Jersey Devils
* Brendan Shanahan - Detroit Red Wings
* Martin Straka - Pittsburgh Penguins

LÄMNAR:
* Roger Öhman - Inget Nytt kontrakt - Tyskland
* Peter Hasselblad - Inget Nytt Kontrakt - Rögle eller Utomlands
* Jan Hammar - ?
* Henrik Malmström - ?
* Juha Riihijärvi - Kärpät
* Marcus Thuresson - Ligger i förhandlingar med MIF - Rykten placerar honom i HV71 igen.
* Peter Andersson - Inget Nytt Kontrakt - Utomlands eller sluta

I love Silly Season!!!
Kommentera

liepins:

helt seriöst så har jag ingen aning om vad han menar med det uttalandet =)
Kommentera

Stefan: Hehe..jadu varför tänkte jag inte på det...

Men helt seriöst...:)
Kommentera

liepins:

men du vet väl att vi möter Frölunda 2ggr mer per säsong :D
Kommentera

CoolaKoffe: Va fan spelar det för roll om han är "van" mot Frölunda? Är han ovan mot FBK och därför ni släpper in fler mål mot dem? Låter som en klockren analys Koffe!*suck*
Kommentera

liepins:HAn e van mot Frölunda
Kommentera

CoolaKoffe: De gånger VF har mött MIF tycker jag Hadelöv har varit dominant. Problemet ligger inte där utan i att era backar är gamla och slöa. Ledningen borde testa att värva nån under 30 nästa gång.
Kommentera

anders:Vi har skitbra backar fast d e Hadelöv när d skjuter så släpper han bara returer
Kommentera

CoolaKoffe: Nä, vi har en kanonmålvakt i Hadelöv. Får han bara ett FÖRSVAR framför sig så kommer han lätt att tillhöra de fem bästa målvakterna i elitserien. Men som det är nu så får han jobba grymt hårt för att hålla tätt. Allt beroende på våra alldeles för dåliga backar (dock inte alla)!!!
Kommentera

MIF:ja vill se Hirsch i MIF tröjan ;)
Kommentera

Ljunggren: Varför inte, i Rögle hade han väl varit en klass spelare? :)
Kommentera

MIF: Hasselblad spelar INTE i Rögle - varken nästa säsong eller någon annan!
Kommentera

Har Peter Casparsson lirat mycket i LHC, sen han kom tillbaka dit efter hans korta tid i MIF?

Hävelid är önsketänkande, han har spelat riktigt bra i år. Bara en spelare i Anaheim lirar mer minuter än honom i snitt per match och han ligger typ 4:a eller 5:a i deras interna poängliga.
Kommentera

MIF: Mmm, låter mer som en önskelista ifrån dig. Rykten ska man definitivt ta med en nypa salt. Jag kommer ihåg ett år när det var på gång en massa nhl-lirare till Mif, men de var nog mest bara tidningsankor. Spelare som Alexei Kovalev, Petr Nedved o Alexei Gusarov talades det om, och det var för bra för att vara sant.

Däremot synd att Ricard Persson har förlängt med Eisbären Berlin, mycket synd. Han verkar vara riktigt bra den här säsongen och hans spel mot Tjeckien sist i Sweden Hockey Games såg riktigt bra ut. Hade varit ett drömscenario o sett han o Petri som backpar i Mif.

Men det som MÅSTE förstärkas i Mif kommande säsong är nya yngre backar. T ex Rikard Franzén eller Thomas Johansson? Den sistnämnde kan väl knappast vara nöjd med sin säsong i LHC och jag antar att han vill tillbaka till landslaget. Chansen lär vara större om han lirar i Mif då. Hävelid är nog ett önsketänkande och frågan är om han väljer Mif när han kommer tillbaka. Som det ser ut nu så lär han istället välja SSK då AIK inte lirar i högsta serien. Han väljer nog inte DIF då han är ur-aik:are.

Jag har ingen koll på hur kontrakten är i t ex LHC, men det skulle vara väldigt intressant o se Peter Casparsson i MIF-dressen nästkommande säsong. Eller kanske Leif Rohlin också? Han har inte lyckats i vare sig DIF eller SSK fullt ut, det kanske lossnar i MIF??? De här sistnämnda är lite drömmar ifrån mig!=)
Kommentera

MIF:

Ricard Persson lär nog inte komma då han nyligen förängt sitt kontrakt med Berlin med 2år.

Tycker dock att din lista ser mer ut som en önskelista från din del, Mikael Karlberg, Marko Jantunen, Niklas Anger skulle alla vara för dyra för MIF attl lösa... Jantunen har kontrakt med FBK har jag för mig... men sägs vara på väg till Finland.

Jakob Johansson från Rögle har varit på tapeten för MIF i några säsonger... så vem vet.

Hävelid ordinarie i Anaheim tveksamt om han flyttar hem då.

Vesa Toskala njae... i och med att man räknar med att göra klart med Hadelöv så låter det tveksamt. Hadelöv vill vara kvar i MIF, MIF vill ha Hadelöv kvar så han blir nog kvar.
Kommentera

MIF: Jakob Johansson kommer inte att gå till MIF. Kanske till någon annan ES-klubb (högst troligt).
Kommentera

MIF Trupp 2003/2004?
Enligt rykten tänkbara nyförväv till MIF Redhawks nästa säsong(dock lätta rykten):

* Kim Staal - MoDo Hockey
* Niclas Hävelid - Anaheim Mighyts Ducks
* Ricard Persson - Eisbären Berlin
* Niklas Sundblad - Köln
* Roger Nordström - Kreefeld
* Vesa Toskala - San Jose Sharks
* Mikael Karlberg - Leksand Stars
* Niklas Anger - Brynäs Tigers
* Jakob Johansson - Rögle
* Mats Lindgren - Vancouver
* Marko Jantunen - Färjestad

Spelar som lämnar: (rykten igen):
* Roger Öhman - Inget Nytt kontrakt - Tyskland
* Peter Hasselblad - Inget Nytt Kontrakt - Rögle eller Utomlands
* Jan Hammar - ?
* Henrik Malmström - ?
* Mika Hannula - Skriv på 2 nya år igår - Minnesota i NHL
* Marcus Thuresson - Ligger i förhandlingar med MIF - Rykten placerar honom i HV71 igen.
* Peter Andersson - Inget Nytt Kontrakt - Utomlands eller sluta

Det är vad jag har hört i ryktes vägar till nästa år! skriv gärna till mig om ni vet nåt eller så!

Man ska dock inte ta för stort allvar på dessa rykterna.
Kommentera

211558 · »