Snälla!!! Sluta nu med det där "köpa till sig framgångar"-snacket. Vi har varit där förut och ska inte dit igen. Vi har ju för jävlen bra juniorer. Med den trupp Malmö har i år ska vi kunna klara oss till slutspel men jag tror inte vi ska ha högre ställda förväntningar. Mif måste få en ny mentalitet uppbyggd på slit, vilja, motivation och en jävlig rätt inställning. Detta åstakommer man inte genom att köpa en massa spelare. Visst kan man köpa en eller två men det ska inte vara frågan om några färdigkläckta stjärnor redan när de kommer. Stjärnorna måste få kläckas i klubben under elitseriens gång. Det behövs SCOUTING!!!! Det finns säkert massor av Hannulas där ute och väntar. Nä, det är nästa säsong vi ska blicka mot. Jag tror på Bäckman/Johansson och det behövs tid och tålamod om man skall kunna forma om ett lag som tränare. Juniorerna har mognat och blivit ett år äldre och någon av dem kanske kan skrälla, vem vet? Vi måste i alla fall våga satsa och våga förlora. Gör vi inte det är det omöjligt att vinna. Det kanske inte tar oss till slutspel alla säsonger men det gör defenitivt Mif till ett storlag för framtiden.
Fan... Jag har nästan glömt känslan av att ligga etta i ES-tabellen. Mmmm va' jag kommer njuta den dagen.... Men det ska göras på rätt sätt.
Mif måste få en ny mentalitet uppbyggd på slit, vilja, motivation och en jävlig rätt inställning. Detta åstakommer man inte genom att köpa en massa spelare. Visst kan man köpa en eller två men det ska inte vara frågan om några färdigkläckta stjärnor redan när de kommer. Stjärnorna måste få kläckas i klubben under elitseriens gång. Det behövs SCOUTING!!!! Det finns säkert massor av Hannulas där ute och väntar.
Nä, det är nästa säsong vi ska blicka mot. Jag tror på Bäckman/Johansson och det behövs tid och tålamod om man skall kunna forma om ett lag som tränare. Juniorerna har mognat och blivit ett år äldre och någon av dem kanske kan skrälla, vem vet? Vi måste i alla fall våga satsa och våga förlora. Gör vi inte det är det omöjligt att vinna. Det kanske inte tar oss till slutspel alla säsonger men det gör defenitivt Mif till ett storlag för framtiden.
Fan... Jag har nästan glömt känslan av att ligga etta i ES-tabellen. Mmmm va' jag kommer njuta den dagen.... Men det ska göras på rätt sätt.