Nu börjar det röra på sig

« · 550597 Till forumet

Sv: Nu börjar det röra på sig
svennis: Jag kan säga som så här... Truppen är inte spikad =)
Men det visste ju alla redan.

Asso jag vet ett par spelare som ligger i förhandling med Peter o co.
Men nått helt nytt har jag inget o komma med nej, tyvärr...
Kommentera

Läs om "Osten" som kom igår till Malmö, han säger bla vad han begär av spelarna mm, och hur många spelare minst till som ska värvas.
Kommentera

Nubben? Har du hört något?
Kommentera

kan bli tufft att få hit Ling, läste att han har fått ett drömbud från ett ryskt lag där han ska ha en lön på 5 miljoner netto, men som sagt han har tidigare sagt NEJ till alla ryska bud.

Även Nyköping vill ha Ling nu, men som Lings agent berättar så vill han avvakta att se vad som händer.

Men det verkar som om det just nu står mellan Malmö och Nyköping, dom ligger nog närmast om man ser till dom svenska lagen att få LING att spela i deras tröjan den kommande säsongen, vi hoppas förståss på Ling nu.

!!!Fortsättning följer i LING affären!!!
Kommentera

Jag tror att det kommer att bli ett nyförvärv som man inte har hört en susning om innan precis som när dom presenterade Coleman,
Annars så blir jag väldigt nöjd om vi får Casparsson,Jussi,Thure,??Nyström??,??Ling?? men det ända som känns konstigt är Sjögren, men vem vet kanske en spelare som Matthiasson lyfter med han, dom lirade ju ihop i Timrå, och det såg man ju hur det gick för Matthiasson, men som sagt Sjögren känns som en ny flopp, om vi nu får han, men det kan bli en Lindman/Hammarström typ.

Jag tror att årets överaskning i Malmö tröjan blir Mäkiaho. 114 utvisnings minuter på 53 matcher hörs mycket men är det dé svar NEJ, det är ett snitt på 2 per match, jag tror att Mäkiaho kommer sluta på en poängskörd med 20 mål och 15 assist.
Kommentera

Det hade varit skönt om killen hette DAVID LING som gör ett avgörande mååål :)

nej men ärligt det är shit samma bara vi kommer tillbaka så är vi där för att stanna sen (förhoppningsvis)
Kommentera

Nu får vi nog vänta till nästa vecka innan det blir några nyförvärv. Men jag hoppas att det kommer fler namn fram emot onsdag-torsdag.

Kärra: Hoppas att Öberg gör det avgörande målet som gör att mif kommer upp i ES igen!
Kommentera

MrRedhawks:

Tyvärr är jag rädd att Öberg kan blomma upp i en ny omgivning. Han har inte bra statistik på +/- ligan precis. Men vi som sett honom spela vet att han kan vara hur nyttig som helst i boxplay. Dessutom kan han spela på alla platser i laget utan att göra bort sig, målvakt kanske är tveksamt, det har han ej provat. Kan tänka mig att han kommer att trivas med en längre säsong för golfspelande.

Vi får hoppas att inte Öberg är den som hjälper Malmö tillbaka till ES, även om jag önskar att han personligen kan utvecklas.
Kommentera

Det är synd att Nyström inte ville komma, nu får man ju hoppas att man kan knyta till sig poäng maskinen David Ling istället.

Ling gjorde 88 poäng i AHL förra säsongen varav 26 mål och 60 assist.

Enligt Lings Agent så vill han till en klubb som har ett bra koncept. han utesluter inte allsvenska klubbar, några som har hört av sig eller som t.o.m förhandlar är klubbar som Skellefteå, Malmö, Halmstad och Nyköping,
Men enligt agenten så ligger Malmö respektive Skellefteå bäst till.
Där har osså varit vissa Elitserie klubbar som har ryckt i han men det är bara klubbar som typ i Brynäs kaliber som riskera att kanske åka ut, och då vill Ling hellre till en klubb som har allt att vinna, i detta fall Malmö och Skellefteå.

Fortsättning följer i Ling affären, man får ju hoppas att den slutar gott :)
Kommentera

MrRedhawks: Enligt Hallandsposten så kan vi nog avskriva ryktena om Nyström. Se länk.
Kommentera

Stefan: Bra exempel!
Kommentera

nek97raj:

Det kan han säkert, se hur Martin Lindman utvecklades till landslagsback i Timrå för att sedan bli en otroligt dåligt back.
Kommentera

Nubben: Kanske skulle han växa som spelare med ökat förtroende?
Kommentera

nek97raj: Jo, hoppas kan man ju alltid :P

Men Björken är i mina ögon en typisk utfyllnadsspelare som inte kommer bli nån NHL-back... Om han har typ blir han 5-6:e back i nått ES lag.

Han var grym förr, men har stannat upp i utvecklingen helt enligt mig.
Kommentera

Nubben: Jo, dessa två Du nämner verkar ha stor potential. Sedan får man hoppas att Björk tar chansen.
Kommentera

Dragan 2k:

Jussi är ju på väg 36år =)
Kommentera

MrRedhawks: Kan försäkra dig om att klubben behandlat honom på helt rätt sätt...

Sen om han trots detta inte vill hit, då får det ju vara så.

Jag vill iaf inte ha hit nån som inte helhjärtat vill spela för oss.
Kommentera

Nubben: japp då är hela skulden betald nu av Malmö,
Det var ett mycket skönt och lungnande besked, då är ju frågan? Presenteras det fler spelare idag av Malmö ledningen med Peter Andersson i täten.

Jag håller med att om inte David Nyström hakar på i tåget nu så vet jag inte om den grabben kommer att få fler erbjudande av Malmö.
Han har ju som sagt i ett utalande att han vill till en klubb som satsar för elitserien och just nu gör Malmö det, och ABSOLUT inte Halmstad Hammers.
Jag blir väldigt besviken om inte vi får se David Nyström i vår tröja nästa säsong.
Kommentera

MrRedhawks: Japp, jag tror dock inte på några namn som får mig o skaka precis.

Men de stsar ju rätt rejält så... Vem vet :P
Kommentera

Det ska bli intressant och se vilka spelare som Leksand presenterar idag

Dom har en presskonferans kl 11.00
Kommentera

Nubben:

Jag tror eller hoppas att följande spelare kommer att presenteras:
David Nyström - En måltjuv
Juha Riihijärvi - Kungen(har allt)
David Ling - poäng kung. 88 poäng i AHL förra säsongen
Marcus Thuresson - Har en grym blick för spelet
Peter Casparsson - Stabil back
Kommentera

nek97raj: Jag är helt övertygad om att några tar chansen. Calle o Patrik tror jag stenhårt på.

Kommer NHL igång, lär de åka över inom nått år.
Kommentera

MrRedhawks: Det Sjögren visat på senare tid imponerar inte...
Jag ser helt klart helre att man ger en junior chansen INNAN man satsar på en äldre utfyllnadsspelare.

Men Jussi, Nyström, Casparsson o.s.v
De namnen är ju alla rätt överrenas om att vi vill ha.

Sen tycker jag att EN utpräglad målskytt är ett måste.
Även om vi får Nyström :P

Jussi kan ju lägga drömpass i PP, men vad hjälper det när det är grovjobbarna som får mackorna...
Kommentera

nek97raj: Om vi ska upp så ska det inte satsas på juniorer, ok med Hersley och Björk. Söderberg kallar jag inte för en junior i och med hans storlek,
Vad gäller dom 2 som har fått ett try out respektive sommarkontrakt så tycker inte jag att dom ska tillhöra Redhawks A-lag ännu.
Kommentera

Nubben: Ja, man får verkligen hoppas att juniorerna får, och tar, chansen nu.
Kommentera

Stefan: Jag är lite orolig för er i Malmö. Ni har väl inte värvat någon överåldrig spelare ännu? Ingen Humlan om man säger som så. Det måste väl komma någon sådan inom kort också?
Kommentera

svennis:

precis ser bättre och bättre ut, nån playmaker (Jussi) samt en spelskicklig back a´ Johan Tornberg och det ser mycket bra ut på pappret.

Sen skall det svåraste ske dvs få ihop ett lag av detta.
Kommentera

MrRedhawks: Nu har vi visat Nyström att vi menar allvar.Det kanske är lättare för honom att bestämma sig,då han har sagt att han vill till en klubb som vill upp.
Kommentera

Nubben: Om man ser på vilka spelare som mer har nämnts så är det följande:

Backar: Casparsson

Forwards: Nyström
David Ling
Jussi
Thure
Sjögren
mm :)

och får vi ala dom så kan inte jag se att vi inte går upp direkt
Kommentera

MrRedhawks: Peter gör ett bra jobb, helt klart. Men det har jag varit övertygad om hela tiden. Han brinner för klubben. Härligt o se.

Men om några år är väl han osso en seg o gå gubbe som blivit bekväm i sin position, det blir ju lätt så :/
Kommentera

Nubben: Jag är väldigt glad att det blev Corey, han är en stabil målvakt,

Vad gäller Jan Öberg så tror jag det är en utfyllnads plats istället för Hammar.

Sen var det skönt att se att man fick en back och med Coleman får vi en riktigt bra back, han är bra bara så ni vet, typ en Petrasek/Lilja back typ.

men men dagen är inte över det kanske kommer mera, som det känns nu så breakar Peter Andersson loss....
Kommentera

MrRedhawks: hehe, japp.

David är fortfarande aktuell. Iaf så var han det senast jag hörde :P
Kommentera

Nubben: Nu hade det suttit fint med att David Nyström osså presenteras, men vilken dag hittills :)
Kommentera

Toni Mäkiaho har skrivit på ett tvåårskontrakt

Jonathan Coleman har även han skrivit på

som sagt, det händer saker nu grabbar ;)
Kommentera

Dragan 2k: Ja absolut, än så länge känns det bra. Men några till namn av rätt hög klass behövs.

Utfyllnadsspelare behöver vi inte lägga pengar på, vi har som sagt många juniorer som verkligen håller hög Allsvensk klass.
Kommentera

Nubben: haha, ja, ornitolog är jag ju inte, så det kan jag ej uttala mig om.
Kommentera

Nubben: Sett till förvärven som kommer in till Malmö borde man väl vara riktigt nöjd som supporter till laget?

Det känns som er trupp ser ännu bättre ut än ifjol?
Kommentera

nek97raj: Klart det kan. Fåglar har ett annat pocentsystem än vi homosapiens ;)
Kommentera

Nubben: En bra fågel! Men, strikt talat kan väl inte ett påstående stämma till mer än 100%? ;-)
Kommentera

nek97raj: Japp, nyheten släpptes till allmänheten igår...

Äntligen kan man konstatera att allt snacka från min "fågel"... stämde till 110%
Men enligt samme kvittrande fågel är där fler intressanta namn på g. Några namn närmner jag dock inte här.

Vi får ju helt enkelt avvakta o se vad som händer de kommande veckorna :P
Kommentera

Nu börjar det röra på sig
Corey Hirsch, tidigare Timrå, & Öberg från MoDo, alltid något
Kommentera

« · 550597