Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 122906 · » Till forumet

Sv: Nubben tipskungen =)
Jaha MIF Redhawks losade sin fösta match fö säsongen tråkigt men sant.

Men ta d lugnt d e ju 48 omgångar kvar
Kommentera

3-1 Burström gjorde målet
Kommentera

Tryckte nyss på radion, är de nära Mif???
Kommentera

Stefan:
in med puck h-lvete nu.... :)
Kommentera

Nubben: Visst tar det tid, men att spela med 3 kedjer i några veckor till blir allt för tungt
Kommentera

ro:

åhhhhh... den tar i stolpen.

Ett perfekt skott egentligen, tar i isen och sen i stolpen.

hmmm härliga kommentatorer
Kommentera

valdix spelar....
Kommentera

Thomas: Det tar tid, flera veckor...

Det är mååånga matcher som ska spelas, så de måste få istid innan dess.

Jag tycker att de borde ändra om lite i kedjorna. Nielsen är så pass bra att han helt klart ska få istid rätt ofta redan nu...
Kommentera

Thomas:aaa vi får hoppas att han kommer snart
Kommentera

Nubben: klart att de kommer att få spela annars håller det aldrig.
Och så klart tycker jag inte att de ska spela i samma kedja.

kanske blir ändring då Magnetoft kommer tillbaks. Kanske lättare för dom och matcha in dom då.
Kommentera

Nielsen - Vas - Valdix

De ska inte spela alla tre på en gång, det håller inte i defensiven.

Tyvärr...

Bäckman och Johansson vet helt klart vad de gör, de vill matcha in de gamla spelarna nu i början, så att de kommer igång. Nielsen och de andra kommer få sina matcher, vänta o se. Det kommer...
Kommentera

Nubben:Ja d skulle va bra... helst vändning me 2-4
Kommentera

CoolaKoffe: Du har så rätt så rätt, men vissta hade det varit skönt med en vändning i 3:e perioden..

eller ? ;)
Kommentera

Nubben:Vem vet kanske kanske inte men en match e inte hela världen vi har ju 48 omgångar till
Kommentera

Idag är jag lite sent ute... 2-1 står det ju till lulää efter 2 perioder...

Men tipset lyder som så här. 3-3 efter full tid.

Sen talar mycket tyvärr för Lulää.
Kommentera

Nubben: hoppas att du har rätt..det vore kul om någon av juniorerna gör en riktigt bra match
Kommentera

Nubben: Hoppas att du har rätt om Mattsson..
En av mina favoritspelare när han är på topp!

Men ikväll får ni däng!! =)
Kommentera

Då är Elitserien äntligen här för MIF's del, UNDERBART !!! Första matchen är mot våra fiender i Göterborg, de kommer ha en mycket fin säsong framför sig, men ikväll får de inte ut mycket av sitt spel.

MIF vinner ikväll och det med säkra 4-2. Hadelöv storspelar och Mattsson är hetare än på flera år...

Nu återstår det bara en sak:

SLÄPP PUCKEN DOMMARN !!!
Kommentera

Nubben:Ja tror 3-1 te MIF
Kommentera

Imorron smäller det här hemma i våran egen islada ;)

MIF - DIF

Hur kommer det här att sluta tänker sig nu alla...

Då är det väl tur att Nubben är här, och kan dela med sig av sina otroligt vetenskapliga och stensäkra framtids syner...

MAtchen imorron kommer sluta 3-2 till MIF, resultatet spelar egentligen mindre roll, men men. Visst vill vi alla att vi ska vinna imorron...
Kommentera

Nubben: haha ok.
Fick ingen uppenbarelse idag så jag får köra en chansning 3-1 till mif.

//
Kommentera

Nästa match är en öppen historia.

Men på något sätt får jag upp 5-2 i huvet.

Mif vinner med 5-2 med andra ord...
Kommentera

Nubben: precis, träningsmatch...

Nu har jag iallfall bokat billjeter till fbk - mif 1/10. Fast det har inte ploppat fram något om hur den matchen slutar, fast det kanske det gör när det närmar sig :)
Kommentera

CoolaKoffe: Du går i mina fotspår...
Kommentera

Thomas: Klart att man ska gå på det som känns rätt.

Och eftersom det bara är en träningsmatch så kvittar det ju egentligen vad slutresultatet blir ;)
Kommentera

ja tror att d blir 2-2
Kommentera

Nubben: Varför skulle jag hoppas på det för? FBk är det lag jag verkligen gillar minst av alla lag. Men som sakt får man en syn så bör man kanske följa den :)

//
Kommentera

Thomas:

Då säger jag 2-1 till MIF. :)
Kommentera

Thomas: Haha, det bara ploppa upp va ?

Erkänn du hoppas på det inners inne
Kommentera

2-1 till FBK, vet inte alls varför men det ploppa bara upp :)

// Thomas
Kommentera

Nästa match är en väldigt svår match att tippa.

Men jag drar väl till med ett tråkigt resultat men det är det ändå som känns litte rätt...

2-2

Helt enkelt
Kommentera

BJ: jaja men han skrev kan/kommer iaf inte bara kan men men skit i det.

Stefan: kan du svara på frågan jag ställde till dig eller?
Kommentera

Natten:

Jag skrev "kan" med versaler för att understryka att det var det ordet han skrev, inte komma.
Kommentera

BJ: föresten så skriver stefan "kan/kommer" inte kan komma
Kommentera

BJ: Jag har INTE ifrågasatt om de är eller kan bli bättre jag bara frågade OM han sett brynäs nya finska spelare spela. Om han inte sett dom spela så ska man inte jämföra spelare. Jag har inte sagt ett ord om MIF spelarna är eller kan bli bättre.
Att jag nämnde dom som finska landslagsmän var att det var det han kallade dom för. Och men han menar jag Stefan.
Kommentera

BJ: och alla andra som tjafsar om landslagsmeriter hit eller dit..

Hur som helst lovar jag er att alla, oberoende om ni letar landskamper i statistiken eller om ni går efter spelarens kvalitéer, kommer att bli chockade av vad Tommi Miettinen åstadkommer i vinter, han har varit helt otrolig på försäsongen enligt rapporter..

Och att kedjekompisen Niklas Anger är i sitt livs form är ingen hemlighet i hockeysverige..
Det kommer att gå undan när vi drar fram i vinter, det ända som oroar lite är defensiven.. Men anfall är verkligen bästa försvar!!!
Kommentera

Men ja tror att Brynäs kommer sämre plats än MIF
Kommentera

BJ:

MYCKET bra skrivet BJ.... du är en klok man i vissa stunder :p
Kommentera

Natten:

Stefan skriver att de KAN komma att BLI bättre INTE att de ÄR bättre.

Landslagsmeriter är enligt mig något överskattat nu för tiden. Många förbundskaptener testar ett otal spelare och vips så har de fått landslagsmeriter. Sverige är ett lysande exempel på detta. Därmed inte sagt att dessa spelare är dåliga, men man bör inte hänga upp sig på landslagsmeriter som en garanti för att de är bättre än andra.
Kommentera

BJ: Har man inte sett en spelare så ska man inte uttala sig om hur bra han är anser jag iaf.
Även mindre kända spelare kan vara bra ta tex Gerber han visade sig vara minst sagt bra och han var okänd för allmänheten i sverige.
Kommentera

Natten:

Troligtvis inte eftersom han anser dem vara mindre kända, vilket även jag håller med om.
Kommentera

Stefan: Har du sett brynäs såkallade okända finska landslagsmän spela?
Kommentera

Nubben:Vi förstår Take it easy =)
Kommentera

Jag ber om ursäkt för alla min hemska felstavningar, vet inte vad som är fel på mig idag riktigt, hoppas ni förstår ändå =)
Kommentera

Tjosan på er allesammans !

SAken är den att MIF har alltid fårr dåliga stämplar på sig, först var det köpelag, sen nu senaste tiden har det varit ett gäng gamla gubbar.

Jag tycker det är på tiden att alla inser att MIF är uniks, och har gjort mycker bra för svensk hockey. på 12 elitserie säsonger han man trots allt vunnit 2 SM-Guld och man har tagit ett Europamästerskap dessutom.

Sen har vi ju Hockey i hela landet tack vara Percy och pojkarna som satsade i slutet på 80-talet. Det är ju så det ska vara, vad vore Elitserien om den bara bestod av lag från norra delen av landet ?

Kanske något som kallas Bandy plingar upp i huvet på någon ? jätte hett i norra sverige men helt och hålet ointressant för alla andra, tyvärr.

Nu har jag väl babblat på bra länge för den här dagen ;)
Kommentera

ssk är bäst:Oj ja menar bättre än BIF men MIF kommer bli giftiga iår
Kommentera

CoolaKoffe: du har rätt
Kommentera

Stefan:Ja MIF e faktiskt bättre än MIF mif ponkarna kan bli giftiga iår me sina nyförvärven
Kommentera

Lingonben86:

Hacka? Tror nog att du vaknat på fel sida eller så är det nått som är galet med dig.

Har inte skrivit nått om att MIF är så "jävla" mycket bättre än Brynäs utan att de är ganska likvärdiga.

Gamlingar? Det var du som sa INTE jag!!

Och Anger är enligt mig en "okänd" landslagsspelare som dessutom är mer känd som kompis till prins Carl Philip.

Visst kan kan Vas, Nielsen, Valdix floppa men de är fortfarande unga och lovande och kan/kommer att bli bättre än 24?-årige Anger och de okända finska landslagsmännen.
Kommentera

Magnus: tja jag har aldrig påståt att dom tar sm-guld heller.
men skulle nog tro att Brynäs har större chans en Malmö eller MIF som do heter nu.
Kommentera

« · 122906 · »