redan före ES startade i höstas trode jag att modo skulle sluta utanför top 3, det blir som de blir med salo i mål:), nä personligen toror inte jag att man kan plocka ihop ett lag med bara stjärnor och hopas på attt det går vägen
Nubben: Till skillnad mot oss så har ni en positiv trend att luta er tillbaka på men efter ES så blir det ett uppehåll till 17/3 då det drar ihop sig till ett helveteskval för oss båda.
Under det uppehållet hoppas jag att alla lag utom Brynäs tappar all kunskap om Hockeyn ;-)
Och vi möts ju första matchen också om dom inte gör om spelordningen i år.
Nej men ni förstår säkert vad jag menar. Ordet skandal, har blivit lite väl använt på sistonde.
Det som ska bli kul nu är KS och satsningen till nästa säsong. Har snackat med en del inom klubben, o det är verkligen nått nytt på g känns det som.
Man vill klara KS, sen vill man rensa truppen. Ut med det dåliga o in med hög klass. Det kommer kosta, men pengarna kommer finnas i klubben. Det är spikat nu. Men som sagt. Årets KS är väldigt viktig. Åker man ur... Nä vi tänker inte ens tanken!
Personligen tycker jag inte något av de två sakerna vore skandaler. VF har varit bäst på alla punkter, går inte de till final är det mycket överraskande!
Saken är den att man saknar verkligen de gamla goa tiderna. Det är mer stämning på Malmö stadion mitt i februari när Malmö FF spelar Royal Leauge än vad det var i isstadion ikväll.
Visst är matcherna betydelselösa. O visst är det lite si så där med inställningen på vissa spelare. Men nog måste vi kunna få fram liiite bättre stämning än det här...
Man undrar i sitt stilla sinne hur så många "stjärnor" kan göra så fantastiskt lite nytta som i Modo? Det är skandal att de inte ligger åtminstone topp fyra.
pajo: hehe, drömma kan man alltid ;) Nej, men varför inte? 3-0 skulle inte vara helt otroligt.
Men det som är mest intressant nu är väl egentligen hur publiksiffran kommer se ut. Ingen Foppa = mycket mindre folk. Men jag tippar nog ända på en publik runt 4500. O det är banne mig helt ok när man ligger sist, är klara för KS...
Ikväll kommer Modo på besök, de har inte så mycket att spela för o de saknar några namn. Men deras lag inehåller ändå en hel del stjärnor. Men jag tror verkligen att vi vinner (om bara grabbarna vill vinna). Kämpar vi på så viner vi.
4-2
De kommer säkerligen få några PP-mål. Giftiga värre där :P
pajo: Måste säga att Melin och Matthiasson är två spelare som verkligen krigar för laget. Jussi var väldigt loj och seg sista året, han visade inte mycket till lagmoral då.
Sen att han kunde glida igenom kvalserien tack vare sin talang, det är en annan sak.
Nubben: Klart att siktet är inställt på ES även nästa år. Det jag vill få fram är att vi har ett bra lag på pappert men ingen tycks villja kämpa under en och samma match. Sen är det som du skriver att vi saknar topparna som övriga ES lag har. Min största oro just nu är om vi verkligen har lika hög lagmoral i år som förra året? Ärligt talat tror jag inte det vi har många nya spelare i år och det finns ju inte en chans att Matiasson,Melin,Humlan mm. har samma känsla för laget som Matsson & Jussi t.ex. så det kommer bli mycket tuffare i år.
pajo: Förstår din frustration, men det vi måste göra är att se framåt...
Några nya spelare? ... NHL kanske drar igång? Ja mycket kan hända de kommande dagarna/veckorna.
Nu måste vi sikta in oss på att spela ES-hockey nästa säsong. Att vi skulle klara oss från kvalserien nu, det är inte ens värt att tjata om. Det vi behöver är stabilitet. Ända sättet att få det är att brygga från grunden, vi har många bra juniorer och unga spelare, vi har en del stöttepelare i laget som håller hög klass. Men det är den där toppen som saknas...
Frågan jag ställer mig är den här... Har verkligen lagen i den kommande kvalserien några toppar? Hur många matcher vinner de om de ställs mot lag som VF, LHC ja Modo o.s.v ?
Jag tror fortfarande på det här laget, det som saknas hos oss. Det har de övriga ES-lagen. Men som tur är har inte lagen under oss det.
pajo: Nej jag kan inte annat än hålla med. Man säger att det är bättre att sparka en tränare än ett helt lag, men då kan man i allla fall sparka ett halvt lag ju! Nä men allvarligt talas så skulle det behövas "konkurrens" (obs jag skriver inte mer konkurrens) på varje plats.
padda88: Usch räcker inte långt! Det var det sämsta spel jag sett. Ett pojklag hade gjort bättre i från sig. Vi kommer aldrig i hel... att klara av en kvalserie med den inställningen grabbarna hade i dag. Det borde vara bestraffning att spela på det viset. Men det är klart har man en given plats i ett lag så behöverman inte kämpa i varja match för man vet ju att man får spela nästa match ialla fall. Det är så ... ah det finns inga ord för hur besviken man är på hela klubben just nu.
knutarne: Japp lite mer positiva tongångar i laget nu verkar det som. Troligtvisa kan vi ta någon/ra pinanr idag. Luleå har inget större självförtroende nu, men det är ett väldigt ärekämpande lag så en mkt jämn fight kommer det sannolikt att bli!
Jag tror på en bra kamp idag... Vill egentligen inte tippa men okey då jag tror det blir 5-3 till Malmö. Malmös mål görs av: McLean(2mål idag) Matthiasson(1mål idag) Luoma(1mål idag) och till slut tror jag att Hannula gör mål i tom bur.
Jag vågar mig på ett tipps inför matchen i morgon Nurminen får ordentlig hjälp av backarna och är själv riktigt på topp. Samtidigt som vi fortsätter att göra mål så jag tror på 4-1 i morgon.
Imorron komer HV på besök, och då ska banne mig TRE pinnar hamna hos oss, för omväxlings skull.
3-1 slutar det. Nurminen gör en kanon match och Hannula hittar målet igen.
Sen kan jag säga att klubben jobbar för fullt just nu. Syltan m.fl är fast beslutna om att få hit klassspelare vid nästa fönster. Antingen för att nå slutspel / slippa kvalserien eller för att (ta i trä) klara oss igenom en eventuell kvalserie.
Boråsindian: Du har sett Malmö möta Frölunde några gång i år... Det ger dig rätten att uttala dig om ett lag som spelat 30 omgångar?
Inse att tabellen inte ljuger på så sätt att lagen i toppen förtjänar att vara där o de i botten förtjänar det. Men sen är där en viss summa poäng som man får/inte får varje år. De lagen med flyt får de där extra domsluten, de där extra tur målen o.s.v
Men tur förtjänar man, jag är den siste som gnäller. Tro mig.
Allt jag är trött på är alla som skrattar och tycker det är så jävla roligt när det går dåligt för just oss. Inte fan heller sparkar jag på AIK-fansen, eller lekands dito. Man kan vara en dålig förlorare, visst. Men det är fan värre att vara en dålig "vinnare".
Nubben: VIsst det e typ 19 matcher kvar och många poä'ng att ta. Slutspeltslatsen är ännu inte för långt bort men dete dags att börja vinna. Sen sade jag inte att ni inte skulle klara kvalserien utan att risken finns att ni inte gör det o då går det snabbt nerför.
Tabellen ljuer sällan säger ju folk. Och kan du verkligen skylla eran taskiga placering på domare etc är du blindare än WInnerborg.