Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

NYA MIF!!!

Sv: NYA MIF!!!
Noterbart är att Hv spelade i andra perioden samt dessa 8min som MIF gjorde i första perioden dvs stillastående..

Mattsson skjuter, Linkan styr upp pucken mot krysset men Liv han reagera...

crosschecking halv meter från sargen på Hannula utan åtgärd...

Ser matchen på Canal +, snart 8min spelade...

Kan vi inte en gång för alla bestämma oss för att åldern INTE spelar någon roll. Det är vad man presterar som räknas och därmed punkt. Hellre en 38-årig back som är kanon än en 22-årig som är hygglig. Sen är det givetvis tvärt om också, hellre en kanon 22-åring på backen än en erfaren och urusel 38-åring. Men, kontentan är att vad som står i passet spelar noll, nada, zip-roll.

Vart kan du se matchen??

MIF slår ut pucken ur egen zon... när pucken kommer till mittlinjen kommer Wahlberg ut och pucken glider till ICING!! trots att den slogs iväg innan han kom in på isen!

då kan man säga 1-4 te HÅVE.. de klarar inte BOXPLAY!!

Bra boxplay av MIF..... Ola Nilsson motade ett skott från Hv.

Hv spelare mejjar ner Ola och gör sedan mål när målet är borta dock bortdömt.

Noterbart är att man får stoppa in klubbspetsen i klykan som finns i skridskon och riva omkull motståndare utan att åka ut...hände i första perioden när Hv spelare gjorde precis det...

Enligt swehockey är det en MIF utvisning ??

Wahlberg åker ut för tripping...

samtidigt som MIF spelare rivs ned..... Ola Nilsson var på väg till båset....

MIF fan skulle jag säga.

Resutalten just nu

BIF-FBK 1-0

Luleå-MoDo 0-1

MIF-HV 71 1-3

VF-DIF 1-1

Själv har jag varit MIF sedan 10 år tillbaka ungefär.

3.22 spelade och MIF dominerar totalt Hv slår bara ifrån sig.

Hv utvisning nu

Hallo alla MIF-fans...

Ärligt talat, borde inte Malmöledningen insett vilken svag backuppsättning lag har? Backarna blev utspelade hela förra säsongen och denna säsongen har det nästan varit pinsamt dåligt stundtals. Ibland har de dock höjt sig men stundtals har motståndarna fått göra vad de vill i Malmös zon. Inte konstigt att Hadelöv framstår som dålig när han tvingas göra övermänskliga ingripanden.

Man borde väl också insett att lagets ålder är ganska hög. Jag förstår inte hur man kunde strunta i detta.

Hoppas vissa kontrakt inte förlängs och att man letar nya unga spelare.

Att vissa spelare åker om kring och glider på isen nu i slutspelet, talar bland annat om Sandström som man inte sett nåt av är fruktansvärt dåligt. Var är kämparviljan?

Hoppas de hittar den och krigar till sig SM-GULDET!
För även om det går dåligt för MIF älskar man dem, men ibland blir man besviken.

/Andreas

Tuff stämning va i MIFs Istadion

Okjje ja har vart i 5 år!!!!

i 14år har jag varit Miffare... så det är ett tag

då skrev ja fel ja hade bråttom å titta på text-tv har bara com hem digital box!!! hur länge har ru vart miffare??

Ja e nöjd hittills me Ola Nilssons insats.. Han borde stå på torsdag!!!
CoolaKoffe

Äh men ja sa bara TÄNK!!!

men du du fattar väl att Liv e bland de 3 bästa målisarna!!! Å MIFS målisar ligger på 8:e å 6:e plats!!

Men CoolaKoffe det är 20min kvar tänk om Ola släpper in ett eller två skott från mittlinjen? Får han stå på Torsdag ändå? :D

12-4 i skott till MIF i andra talar om hur överlägsna man var i andra... 23-14 totalt tror jag det var... inte helt rättvist med 1-3

Ja e nöjd hittills me Ola Nilssons insats.. Han borde stå på torsdag!!!

Ser ni nu börjar MIF sitt rasande tempo!!

Burra skjuter från egen zon och hoppas på en "Salo" men Liv styr ut pucken i hörnet :(

1-3 efter två perioder...

Avskyr ordet mycket nära :-(

Wahla 75% i tekningar
Davidsson 43% lar skillnad...

Hannula mycket nära att göra mål igen...efter att snurrat med Hv spelarna...

nu ska jag gå o duscha. bara så ni alla vet.
Ni kanske vill skriva in det i eran loggbok ala Thomas :)

Vem vet förut när MIF låg under över frölunda me 2-0.. de gjorde MIF 4 mål på Rönnquist å nu kan de göra 5-6 mål i sista perioden för ja vet att MIF kämpar mer i sista perioden på hemmaplan!!

Mindre än minuten kvar av 2:a perioden nu

Det tog ju sin lilla tid att göra mål, tror tyvärr att det kom alldeles för sent.

Tekning.... skott från blå styrning av Wahla

Peter Andersson helt slut... . orkade knappt av isen

1-3 !!!

Boxplay spelet har varit bättre än försvarsspelet i spel 5 mot 5 i slutspelet..... 2insläppta mål på 8 perioder... 4pp mål gjorda.

Ser det svårt o skylla på någon enskild spelare, efter som hela laget spelar dåligt.
Lättare o peka ut målvakten om dte var som i fbk föra året då laget var bra men målvakten klart sämmre.

aha sådäna mål e skit våra men då måste de träna försvaret å BOXPLAY!!!

Hade MIF spelat som i andra perioden hade man absolut inte legat under med 0-3 nu...

Iofs har Hv backat hem och försvarar ledningen... men nu åker MIF skridskor, tacklar, klarar av att passa, skjuter...

Tror inte det beror på Hadelöv, verkar nästan som att hela laget hade varit på förfest i första perioden.

Jasså Hadelöv har blivit sämre?

0-1 skulle aldrig ha kunnat komma om backarna gjort sitt jobb.
0-2 otagbart efter sidledspass och direktskott vilket innebar sidledsförflyttning för Hadelöv
0-3 slarv i MIF försvaret som lät hv-spelare gör som de ville runt målet...

De får kämpa mer i boxplay å träna "Hadde" han har blivit sämre på sistånde

solklar utvisning på Hv... men man måste ju klaga lite på domaren, det är ju MIF spelarna som ska ha utvisningarna!!!

Linkan lekte bakom mål med ett par läckra dragningar.... MIF har varit bättre i andra perioden än vad Hv var i första perioden.... och ändå inte skapat några jätte chanser....

HV71 behöver ju bara släppa ner pucken i början av matcherna så blir det mål känns det som.

Stefan, visst inget är omöjligt.
Men jag tror ändå inte mif har en chans att göra samma sak mot hv71 i detta slutspel.

Om det handlar om psykologi så har MIF ingen vidare chans just nu.

Tror inte att de kommer att vinna resten av matcherna jo kanske en till men inge mer!!

Och det kan inte MIF spelarna vara?

Så Brynäs är mindre motiverade mot Färjestad nu i slutspelet än i grundserien då de hade jämna matcherm mot FBK i grundserien och torskade nu senast med 7-3?

Klarar man av att göra 6mål på en period i grundserien så gör man det i ett slutspel mot samma lag oxå... allt handlar om form och psykologi!

Tror du MIF gör 2 mål ???
Jag tror det blir 4-0

coolakoffe: ja du, inte så svårt o tippa matchen nu :)

« · 65415 · »