Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Silly Season 07-08

« · 863610 Till forumet

Sv: Silly Season 07-08
spud: Tja, imponerar man inte mot danmarks landslag så förtjänar man helt enkelt inte en plats. Med facit i hand så skulle man behållt honom, men sånt kan man ju inte sia om.

Ja ni kan ju vara glada(minst sagt) att ni inte skeppade hem honom. Han har ju utvecklats åt rätt håll helt klart!
Kommentera

padda88: Några träningar och en träningmatch mot danmarks landslag är väl ingen ärlig chans heller?

Å andra sidan höll vi på att skeppa hem Krizan förra säsongen innan han hade fått stå i elitserien också.
Kommentera

spud: Värva och värva. Han var här och vände. Han fick en ärlig chans, men tog den inte så enkelt är det! Idag hoppas jag att vi krossar Rögle. En get, en ko, en röglebo haha
Kommentera

padda88: Men det blir ju som komiskt när man värvar en av hockeyvärldens stora talanger, som är erkännt lat och inte gjort många vettiga träningar sen juniortiden med krav på att han ska leveradirekt.

Nåja nu ska jag inte strö mer salt här på ett tag.

Verkar som om ni och AIK får behålla es platsen, den behöver ni nog.
Kommentera

spud: faktum kvarstår dock att killen definitivt inte var bra när han var här. Talang hade killen men att plocka fram den på isen hade vi inte tid till då! Kanske hade killen blommat ut i AS, men vågar man verkligen bygga ett lag på en sådan chansning när man vill gå upp?!?!?! Vi om några vet hur det är att bygga ett lag på tjeckoslovaker. Tro mig det kommer inte hända igen de närmsta dagarna iaf;)
Kommentera

Stefan: Det står ju överst vad syftet var, om du menar varför den låg i tråden silly season 07-08 så är det bara av lathet. Bitter.
Kommentera

spud:

får man inflika med att fråga VAD har det med Malmös Silly Season 07-08 att göra ?
Kommentera

MrRedhawks: heeh ja, men det måste ju ändå vara så att ni också vet att om ni haft någon som helst kompetent person på ledande befattningar så hade era spemderade miljoner aldrig renderat i kvalserien och allsvenskan.
Kommentera

spud: sa vara helt ärligt... så är det ingen av oss Malmöiter som bryr sig om Brendl, visst han har gjort en massa mål i år... han har haft en jättesäsong det går inte att sticka under stolen med.. å sen till slut, så är det nog inte många här inne som bryr sig speciellt mkt om ett 2 säsonger gammal text... vi lever i nuet min vän
Kommentera

MrRedhawks: hehe ja, Men det jag skrattade åt är Kreugers uttalande? Eller hade Malmö den ordningen att Sportchefen bestämde vad klubbdirektören sj´kulle säga? Nu fnissar jag lite åt ditt brandtal också.

Och det som gör det där så roligt, är att om Malmö hade sett kapaciteten i Brendl och tränat upp honom hade de haft en enorm resurs.

Men som sagt allt är i efterhand, och det gör ju inte mitt skratt tystare, men samtidigt finns som sagt en förståelse för beslutet.
Kommentera

spud: Så ni alla tror att detta var Kruegers beslut? vem var sportchef då, jo Sylvegård, ska ni skyyulla på någon så är han rätt person, men åt andra sidan gjorde de rätt, för hur bra var mr Brendl i övriga lag under den säsongen... plus så var han rikitigt dåligt tränad när han kom hit...
Kommentera

mok: ja det kan säkert ha varit ett rätt beslut då, men nu när man sitter med facit i hand gällande Brendls kunskaper på isen så roas man av Kreuger.
Kommentera

spud: Komiskt när man vet hur det gick för han och hur Malmö agerat under säsongen :)
Kommentera

Såhär i silly season uppblandat med er kvalserie tänkte jag roa med ett gammalt pressmeddelande från Malmö.

Brendl lämnar Redhawks

Det tjeckiska nyförvärvet Pavel Brendl får lämna Malmö Redhawks.

Pavel Brendl anslöt till truppen på måndagens träning. Igår spelade han match mot Danmarks landslag. Och det var det enda vi fick se av det tjeckiska underbarnet i Redhawks för den här gången.

- Pavel håller inte måttet. Han hade säkert gjort det om kanske 10 matcher, men så länge har vi inte tid att vänta. Vi kan inte ta in någon till laget som inte går direkt in och förstärker, meddelar Stefan Krüeger.

Avtalet med Brendl gällde provspel först, för att se om han kunde tillföra Redhawks det man önskade. Det kunde han alltså inte, och Malmö Redhawks önskar Pavel Brendl lycka till i framtiden.
Kommentera

Silly Season 07-08
Petri Pakaslahti sägs vara klar för Malmö om vi stannar kvar i elitserien.

blogg.expressen.se/cityhockey/entry.jsp?messid=196157
Kommentera

« · 863610