Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Silly seasong =)...

« · 725800 · » Till forumet

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: Oj, fint nyförvärv.

Gillar reklamen på hemsidan. "Perkele, en schiitgo macka" Hoho.
Kommentera

Db_04:

Kan säga såhär.. Pirjetä valde till 100% Malmö för han ser ljushet i framtiden. Å att han har med stor sannolikhet fått reda på vilka fler som kommer komma/ aktuella till Malmö.. för helt klart såg Timrås trupp starkare ut det måste jag medge..
Kommentera

MrRedhawks: frågan om hans ens var aktuell för Timrå
Kommentera

svennis:

Fin värvning.. sno han framför näsan på Timrå..
Kommentera

Lars Pirjetä en 32 årig finsk center klar för malmö i 2 år.
Kommentera

Magnus: Ja, jag såg nu den länkenmen man vet aldrig. Han kanske stannar kvar trots allt.
Kommentera

jande: "Nu stack Patrik Hersley till NHL."

Eller inte ändå kanske?
Kommentera

Känn lugnet, vi värvade förra säsongens toppspelare mitt i sommaren. PA är stabil som sportchef, han värvar inte i panik som Masken Carlsson exempelvis utan är seriös och kollar först om spelarna ställer upp på Mifs villkor.

Ni ska se att vi har full backbesättning och forwardbesättning när det är dags för ES-premiär.
Kommentera

MrRedhawks: Jo, men det tar tid som borde använts för att hitta klasspelare...
Kommentera

nek97raj:

Ang förlusten på Hersley så känns den som den kvittar.. nu kan vi få in en bättre back direkt.. han är inte så svår att ersätta tänk på det..
Kommentera

jande: Mif börjar likna Agatha Christie deckaren Tio små negerpojkar. Peter Andersson lär få göra comeback...
Kommentera

Nu stack Patrik Hersley till NHL.
Kommentera

Förlåt frågan, men det verkar som att han är niog på väg till Buffalo.
Kommentera

MrRedhawks: Jag det får nog reda, men vet vilken NHL- klubb han är på väg till?
Kommentera

Ang Hejda så verkade som att det blir NHL eller Malmö.. hoppas på det sistnämda.. det vore en rejäl förstärkning som heter duga..
Kommentera

Enligt sydsvenskan idag förutom att Moravec så lämnar Christian Sjögren och Marcus Olsson Malmö. Marcus Olsson klubbadress kommer nog att bli Örebro. Dom hade också kontaktat VM- backen Jan Hejda, men sportchefen Peter Andersson tror att han kommer att välja NHL.
Kommentera

jande: ja äntligen ett glädjande besked! Nu känns det mycket mycket bättre!
Kommentera

Härligt att vi får ha Moravec två år till i Malmö.
Kommentera

Db_04: Jo, det var glädjande, det var ett tag sen det kom någon positiv nyhet. Och, förvisso har moravec en klassisk tjeckisk hockeyfrilla. 80:es are back!
Kommentera

Db_04:

Hade han inte varit bra.. hade han ej fått kontrakt ;)

han håller en riktigt bra nivå och kommer vara en klass spelare i elitserien.. het kandidat till poängligans vinnare kanske??
Kommentera

Kul för er...hockeyfrillan var väll ganska bra ?
Kommentera

svennis: Gott! Ska bli kul att se vad Moravec och hans utomjordiska handleder kan åstadkomma i ES.
Kommentera

Moravec stannar i 2 år till!!
Kommentera

MorganaLefaey:

Nog ingen större risk dessa 2 killar kommer att spela för Malmö..
Kommentera

jande: Presenterar man de 2 namnen så har ju lyckats. Inga dåliga producerande killar det inte. Dessutom skulle det vara roligt att se de 2 i samma formation då väl ingen av dem väger mer än 77 kg. (Har inte orkat kolla men det bör väl ligga under 80 i alla fall.)

Lyckas malmö med detta så skulle man verkligen bli lite avis.
Kommentera

Enligt www.elithockey.net så är Steve Kariya och Kimmo Kuhta på gång till Malmö. Enligt någon så är det från sydsvenskan det står om det fast det det är en felfri dag för dom.
Kommentera

svennis: Skulle tro att de flesta lag som inte har truppen full sitter och väntar på att NHL skall ta slut och att man passerar datumet 15juni. Då kommer nog en hel del nyförvärv och rykten komma.

Nu må jag säga att jag inte har speciellt koll på Malmö men saknas det typ inte 2 backar och 3 forwards för att komma upp i full trupp. Om dessa skulle bli toppspelare så blir ju slagkraften på laget riktigt förändrat.
Kommentera

jande: Det är ganska dött vad gäller malmö för tillfället.Att semjonov står som klar förlust där.Det har stått där ganska länge nu.Men det sades redan när han värvades att han skulle återgå till Arboga,men hur det blir med den saken kan man leta i stjärnorna för jag tror inte han själv vet hur hans framtid blir.
Kommentera

Enligt www.elithockey.net så står det att semjonovs får inte nytt kontrakt, någon som vet det, eller? Jag har ingen länk till det.
Kommentera

MrRedhawks:

nog vill Stalle stanna, men skriver han på ett kontrakt med Malmö så måste han rita på för en NHL före 15/6. Om han avvaktar nån månad till med kontraktsskrivandet med Malmö så kan han närsomhelst rita på ett ev. NHL kontrakt.

Hade jag varit i Stalles kläder hade inte jag heller ritat på ett kontrakt med Malmö om chansen fortfarande funnits till NHL spel, jag hade också avvaktat medans samtidigt haft en stadig konversation med Malmö om framtiden.
Kommentera

Ang Staal så hade han velat stanna i Malmö hade vi redan vetat om att han hade ingåt i årets trupp så det kom verkligen inte som en överraskning att han nu kanske lämnar.. inget är förvisso klart men enligt Kim´s agent så verkar inte ens Malmö vara ett alternativ.. men jag håller med Stefan.. det är på gott å ont.. Hjärta är inte allt... se bara på Norgren.. 100 % hjärta för Malmö men resten vet ni själv om hans spel.. Visst Kim var bra I KVALSERIEN.. men där finns bättre spelare som vi kan ta in som dessutom säkert är mer hungrig än Kim hade varit i år...
Kommentera

Nubben:

Helt klart fick Calle ett kontrakt som man bara kan drömma om.. vet att Calle ej gick dit för pengarna skull bar å det känns bra.. bara hoppas han lyckas nu.. synd för Malmö å för svensk hockey att vi ej kan se honom lika mycket mer..

Visst laget ser ej bra ut.. Även Sekeras har samma kontrakt som Tomik å tänk på hur backlinjen ser ut idag utan Sekeras i början osså.. man får rysningar kan bara säga stackars Staná... sen att man ville ha Reichel och Damgaard gör det inte bättre..

vi får helt enkelt hoppas på det bästa.. mer kan vi tyvärr inte göra fast att vi vill ha mer..... finns säkert guldkorn där ute..tjeckiska,slovakiska ligan har säkert några ess...
Kommentera

MrRedhawks: Väntat var det ja, men Calle har hela tiden sagt att han vill göra allt för att inte fastna i farmarligorna under NHL. O vilken deal han har lyckats få asso!
Det är ett helt perfekt kontrakt för honom, och för MIF!

Men nu kan vi bara önska Calle lycka till, o så får vi verkligen hoppas att vi får in någon ny nu i veckorna som kommer.
Truppen ser inte stark ut, o tyvärr är marknaden väldigt svag, finns inte många klasspelare som är lediga.
Om man sen tänker på att en spelare som Tomik missar inledningen eftersom han ska spela på artistkontrakt. Då ser starten på serien oerhört tung ut...

Men det är tid kvar och det finns trots allt en del guldkorn på marknaden, frågan är bara om jag vågar hoppas på de namnen fortfarande...
Kommentera

Ja.. ganska väntat tycker jag att Calle försvinner..

men måste ta fram en postiv sak å det är ju att Moravec ser verkligen ut att stanna.. upp till David själv nu..

säger som såhär.. skriv en fortsättning med Savage nu..
Kommentera

svennis: Det får man sannerligen hoppas, Söderberg är den största talang Mif fått fram på ett bra tag. För hans egen del skulle en säsong i ES säkerligen också vara till fördel, d.v.s. öka möjligheten att slå sig in i St. Louis.
Kommentera

Vet inte men har för mig att Calle har sagt att skulle det bli spel i AHL så trodde han att det kunde bli spel i Malmö i alla fall till hösten.Men det är ett tag sedan han sade det.Så kanske han kan göre en anti Kopitar som var Kings spelare men spelade i SSK under förra säsongen.
Kommentera

Stefan: det tycks än en gång bli bottenstrid i ES för Mifs del, tyvärr.
Kommentera

Någon som har koll på hur mycket NHL skulle få böta om inte spelaren de tar över lirar det antal matcher som skrevs i avtalet? Eller gäller detta bara spelare som draftas efter det nya avtalet trädde i kraft?
Kommentera

Stefan: Bara att önska Söderberg lycka till och tacka för det han gjort för MIF så här långt.
Hoppas att han inte glömmer oss när han skall hem igen :-)
Kommentera

MrRedhawks:

Calle är nu iaf borta, han har klottrat på för St.Louis.
Kommentera

Nubben:

mm dessvärre blir det nog som du säger...

Men ang nhl så plockar de väldigt okända svenskar höger å vänster.. tror Calle är försvunnen för oss.. även Björk kan försvinna.. men vi får se.. Malmö bör iallafall värva för att täcka upp såren efter Calle redan nu.. IN med SAVAGE säger jag..
Kommentera

pajo: Tyvärr har jag inget kul o skvallra om alls.

Det är rätt dött när det gäller "nyheterna".
Man jobbar metodiskt och vill ha klasspelare nu som alla vet. Det är många spelare som är på gränsen till att få NHL kontrakt har jag fått höra. Så efter 15:e Juni lär det lossna rejält, kanske t.o.m innan dess...

Men sen är det ju som alltid innan, även om en agent säger att man mer eller mindre är överrens (så länge spelaren inte får spela i NHL), betyder det inte att det blir så i verkligheten. Vi har ju varit med om detta förr...
Kommentera

Nu MÅSTE det snart hända något!!
Ingen som har något nytt att dela med sig av?
Nubben har inte du något smarrigt att dela med dig av :-)
Kommentera

Nu har det snart gått en hel vecka sedan VM slut.. å fortfarande inget nytt..

Får se nu den kommande veckan.. hoppas få besked om Moravecs framtid iallafall.. fattar ärligt talat inte vad PA mm sysslar med..

Just nu är jag lite orolig.. efter vad man ser hur de andra lagen värvar för spelare kommer en fråga upp i skallen direkt.. ? är marknaden så svag ?...

men vi kan helt enkelt inte göra något annat än att bara luta oss tillbaka å vänta på att truppen ska bli klar.. å hoppas på det bästa.. det gick bra förra året å hoppas det kan gå bra detta osså..
Kommentera

Nubben:

Mycket kommer ju hända.. sen om det ej löser sig med de hära spelarna som Nubben nämner.. Slovaken å Finnen så har man fler alternativ..
Kommentera

padda88: allt jag menade var att det är först när man snackar med spelarna öga mot öga som man får en klar bild av hur de känner. Stalle har verkligen varit tveksam till spel i Malmö, och klubben har också varit tveksam. Därför får vi ser vad det hela landar...

Nått trevligt tips vet jag inte om jag har, men jag kan iaf säga att en finsk back och en slovakisk forward snackar med klubben fortfarande. Där är även fler givetvis, men vissa vill avvakta lite.
Kommentera

Nu när VM är över så tror och hoppas jag på lite nya namn.
Det brukar vara rätt tyst under VM så snälla släpp bomberna nu :D
Kommentera

Nubben: Man behåller inte en spelare som inte vill spela för klubben. Det har du helt rätt i. Har han fått ett bättre kontraktsförslag av en annan klubb så är det klart att han ser över sina möjligheter.

Som supporter i malmö redhawks har jag dock ganska starka känslor till stalle beroende på vad han presterat på isen och att han minst sagt är en förgrundsfigur i laget. Så vart du vill komma med frågan "Hur ofta pratar du med stalle öga mot öga?" förstår jag inte riktigt!

Jag förstår nog ändå vart du vill komma. Osten vill ha ett hårt arbetande lag och där passar kanske inte stalle in 100% hela tiden. Det förhindrar dock inte att han kan ha en annan betydande roll i laget än i "first line". Klubben har redan värvat ett par rollspelare och det börjar bli ont om plats. De platser som är kvar förutsätter jag är till för spelare av lite mer spetskvalite än dom vi redan har. Det går inte så många rykten längre så det känns lite dött på värvningsfronten. Nubben du har kanske något trevligt tips på vad som komma skall???
Kommentera

padda88: Hur ofta pratar du med stalle öga mot öga?
Att behålla en spelare som verkligen vill lämna är nog nått av det dummaste man kan göra som sportchef.
Nu säger jag inte att Stalle vill lämna, men han är verkligen sugen på en ny utmaning och har fått nått att tänka på. Om klubben ska ha kvar honom är krav nummer ett att han måste brinna för MIF och framtiden. Sen är det så att han är inte alls den spelaren som man har i en 1:e line i Elitserien... Var ska han passa in i dagen trupp?

Där är många intressenata namn som förhandlar med klubben just nu, allt vi kan göra är att hoppas på dem. Låta spelare som Stalle hitta rätt bland känslorna, vill jag stanna eller lämna?

Frågan är dock inte bara vad han vill, utan frågan är mer vad "klass spelarna" vill...
Kommentera

MrRedhawks: Det måste vara riktigt, riktigt bra spelare som vi anser oss kunna knyta till oss om vi låter stalle gå. Det är en sak som är säker. Sedan vet vi inte hur de blir med varken calle eller moravec, men visst håller stalle i sinda stunder väldigt hög es-klass?!?!?!
Kommentera

« · 725800 · »