Skellefteå & Löven

« · 605714 Till forumet

Sv: Skellefteå & Löven
mattias - 74: Jag säger som så här 90% av hokcey Sverige vill ha 14 lag i ES. Om det inte blir 14 lag, med en serie där alla möter alla lika många gånger till nästa säsong...

Då blir jag MÖRKRÄDD!
Kommentera

Nubben:

Ramlar leksand och Djurgården ner i Kvalserien skall du se att det blir 14 lag direkt :-)

du vet.. det gullas ju med Stockholmslagen och Leksand .-)
Kommentera

mattias - 74: Om man kollar lagen på pappret så har Malmö bäst lag utan tvekan. Men det är ju som alltid så här att matcherna spelas på is o inte på papper...

Med 14 lag i ES så hoppas jag verkligen att Malmö, Rögle och SAIK är med där uppe. =)
Kommentera

Nubben:

Ja men Ni blandar ju och ger verkligen.. men normalt sett håller jag SAIK lite högre än er men de kan ju gärna få vinna AS för vi vet ju båda hur det går i Kvalserien för Skellefteå :-)
Kommentera

svennis: Asso jag anser att det är en styrka att kunna stänga matcher osso. Man måste inte vinna varje match med 10-3. Helre några matcher där man ser att försvarsspelat fungerar osso.

Osten har varit rätt bestämd när det gäler den biten nu på slutet, vi har släppt till för mycket. Man hade åkt på storstryk om man mött ett ES-lag o spelat på det viset.

På hemmaplan ska vi se offensiv o rolig hockey ALLTID. På borta is är det ok med några såna här matcher.
Kommentera

Målet skall det naturligtvis vara
Kommentera

Nubben: klart att måley är 6 poäng.Jag sade till en kompis att jag är nöjd om vi tar 10 poäng på de här 5 bortamatcherna.3 av matcherna ansåg jag vara svåra nötter att knäcka, vi knäckte den ena och har 2 kvar.Dock är jag lite besviken på att vi inte spelade bättre mot Sundsvall, trodde faktiskt på en mer överlägsen seger.Vi förlorade t o m skottstatistiken, men vi fixk 3 viktiga pinnar ändå.
Kommentera

svennis: Jag säger som så här, 6 poäng är målet...
Sen om vi kommer hem med 4-5 poäng är det ok.

Men 3 poäng och därunder får man ju se som en klar missräkning. Så länge man håller skärpan uppe så kommer det här gå hur bra som helst.
Kommentera

mattias - 74: På förhand känns det som en rätt naturlig känsla ja.

Men om det blir en jämn, tät o tuff match mot Skellefteå kan ju pågarna få det rätt tufft även mot Löven. Samt om man vinner mot Skellefteå finns en viss risk för sämre intensitet mot löven...

Det här med roadtrips gör att det är helt andra förutsättningar.
Kommentera

Jag är nöjd om vi tar 4 poäng,även om full pott vore en bonus anser jag.Jag vill inte kalla att jag är negativ utan bara realist.Vi vet alla att SAIK är ett bra lag men inte omöjliga,Björklöven vet man inte var man har ibland är de fågel och ibland fisk.Men med rätt inställning bland spelarna och de inte slutar att åka skridskor och tar onödiga utvisningar så skall vi nog klara av dom.
Kommentera

Nubben:

Skellefteå blir väl tuff men Löven borde ni köra över...
Kommentera

Skellefteå & Löven
garfield: Om bara fler kunde inse just det där! Då vore välden en mycket bättre plats =)

Vad tror ni om den kommande veckan då? Två nya 3-poängare eller hur går det?
Kommentera

« · 605714