Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

skrämmande

Sv: skrämmande
Nubben: Jo, delvis rätt har du. Men jag tycker nog att flera backar gjort bättre ifrån sig offensivt än vad många forwards gjort. Kanske inte så många mål men Liimatainen och Andersson är relativt offensiva och är lika ofta vid mål som vid blå i anfallszon tycker jag. Att släppa in 16 mål på 7 matcher är inte något att höja ögonbrynen över, men att göra 7 mål på 6 matcher är katastrofalt dåligt. De som måste ta skiten för det är till 80% våra forwards.

Magnus: Jo men, anfallsspelet blir ju dåligt p.g.a att backarna inte kan bidra till nått offensivt.

kolla på VF, o FBK.

Där snackar vi rörliga och offensiva backar.

Magnus: Hahahaha SVT Text har en solklar analys: Mif:s problem är deras orörliga backar. Bra kommentar om ett lag som gjort massiva 7 mål på 6 matcher, känns just nu som om backarna är vårt minsta problem!

CoolaKoffe: mmm, men varför inte de nbästa av dem alla.

Robert "KUNGEN" Svehla

Bästa backen i Elitseriens historia.

Nubben:Hävelid kan kommatebaxs å Ricard Persson

Magnus: Kim och Andreas är alltid bra ;)

O VF på tisdag är en baggis ja, helt klart ;)

Magnus:näe ja tror 2-1 e str te MIF

Nubben: Nej, nu ska jag gå och ha ångest igen. Men Frölunda på tisdag blir en munsbit, baggis. Ska vi säga 4-1 till Mif, låter väl troligt? ;)

Kim Johnsson och Andreas Lilja var visst bra i natt, välkomna hem säger jag!

Allt som behövs nu är att få igång målskyttet igen. Det är inget som är lätt, men om bara det lossnar kommer allt annat osso.

Nubben:lr så kan d ha krismöte

CoolaKoffe: Man kan också fundera på hur bra Vas egentligen är, han tar tydligen bara plats i fjärdekedjan i Troja och det är ingen höjdare. Ingen höjdare alls faktiskt.

CoolaKoffe: Det kvittar nog vad de än gör på träningarna nu faktiskt, ALLT sitter i huvet. om det bara lossnar så kan det lossna rejält.

Nubben:lr så måste d träna mkt mer me försvaret å när d skjuter sån missar d målet me 2-3 meter

Sen en till dum sak... Lånar ut alla bra d viktigaste juniorerna Björk,Brandting,Blomqvist å Vas!!!

Magnus: Du kan inte jämföra superettan i fotboll , med allsvenskan i hockey.

Det är som natt o dag... Faktiskt.

CoolaKoffe: Det är mer än tempot som saknas, men vi ger inte upp...

Nubben: MFF har kommit rejält stärkta ur sin visit i Helvetet, jag är inte helt främmande för att även Mif skulle ta ett år i Allsvenskan och få vinna 95% av matcherna, matcha in juniorer m.m. Detta önskar jag givetvis inte men jag är inte helt säker på att det är bara negativt.

Asså nu får Bäckis ta me hårdhandskarna skriker på d så d får upp tempot

Excalibur79: Jag kan lugna dig på den punkten. Mycket är möjligt men att Rögle skulle gå upp till Elitserien är helt omöjligt. Chansen är möjligen en promille och det är nästintill omöjligt åtminstone. Löven, Skellefteå och Hammarby är de lag jag ser har en möjlighet, även om de också saknar på tok för mycket talang och skicklighet. De har tillräckligt bra lag för att slå ner ett Elitserielag som har fått problem med skador på nyckelspelare exemplvis.

Magnus: Det som inte knäcker en, gör en starkare, men tänk om vi skulle åka ur, då tror jag INGEN kommer starkare ur detta ;)

Men hemska tanke, vi kommer inte ens komma till kvalserien, LHC m.fl kommer vara efter.

Är det nå'n mer än jag som börjat tänka tanken "Tänk om Malmö åker ur och Rögle kommer upp"???

Aj aj aj.... Jag som tidigare varit glad för Rögle :/

Nubben: Tycker inte du det känns skönt att ligga och vrida sig i sängen funderandes på lösningar för Mif? Känslan av att vara helt borta och tom i skallen när ännu en hälig nollpoängare bärgats. Jag är lite ironisk faktiskt, det är ett HELVETE man går igenom. Men kommer ju stärkt ut på andra sidan säger mig min livserfarenhet.

Magnus: Man kan säga mycket, viss försvinner allt medgångs pack nu ;)

Men inte fan är det härligt att losa konstant

Nubben:kom nyss hem från matchen MIF spelade skit dåligt målet va inte ens snyggt d missade målet ungefär 2 meter

å när d hade pp så slarvade MIF så SSK fick chansen

å sen i slutet av matchen så smilade ja fö kameran me ett peace teacken :D

Nubben: Det är HÄRLIGT att lida i botten! Det är nu man skiljer på vilka som är supporters och vilka som är medgångare! Det är en underbar tid, trots att man lider och bara vill spy konstant!

Men jag räknar kallt med att vi snart vänder uppåt, 9:e plats är fortfarande mitt tips. Som jag sagt innan kommer vi trilla ner till 11:e innan vi vänder, var lugna...jag har alltid rätt! :)

skrämmande
Vad mer kan man säga....

Man blir så trött på det här.

« · 194907