Nubben: Jo, delvis rätt har du. Men jag tycker nog att flera backar gjort bättre ifrån sig offensivt än vad många forwards gjort. Kanske inte så många mål men Liimatainen och Andersson är relativt offensiva och är lika ofta vid mål som vid blå i anfallszon tycker jag. Att släppa in 16 mål på 7 matcher är inte något att höja ögonbrynen över, men att göra 7 mål på 6 matcher är katastrofalt dåligt. De som måste ta skiten för det är till 80% våra forwards.
Magnus: Hahahaha SVT Text har en solklar analys: Mif:s problem är deras orörliga backar. Bra kommentar om ett lag som gjort massiva 7 mål på 6 matcher, känns just nu som om backarna är vårt minsta problem!
CoolaKoffe: Man kan också fundera på hur bra Vas egentligen är, han tar tydligen bara plats i fjärdekedjan i Troja och det är ingen höjdare. Ingen höjdare alls faktiskt.
Nubben: MFF har kommit rejält stärkta ur sin visit i Helvetet, jag är inte helt främmande för att även Mif skulle ta ett år i Allsvenskan och få vinna 95% av matcherna, matcha in juniorer m.m. Detta önskar jag givetvis inte men jag är inte helt säker på att det är bara negativt.
Excalibur79: Jag kan lugna dig på den punkten. Mycket är möjligt men att Rögle skulle gå upp till Elitserien är helt omöjligt. Chansen är möjligen en promille och det är nästintill omöjligt åtminstone. Löven, Skellefteå och Hammarby är de lag jag ser har en möjlighet, även om de också saknar på tok för mycket talang och skicklighet. De har tillräckligt bra lag för att slå ner ett Elitserielag som har fått problem med skador på nyckelspelare exemplvis.
Nubben: Tycker inte du det känns skönt att ligga och vrida sig i sängen funderandes på lösningar för Mif? Känslan av att vara helt borta och tom i skallen när ännu en hälig nollpoängare bärgats. Jag är lite ironisk faktiskt, det är ett HELVETE man går igenom. Men kommer ju stärkt ut på andra sidan säger mig min livserfarenhet.
Nubben: Det är HÄRLIGT att lida i botten! Det är nu man skiljer på vilka som är supporters och vilka som är medgångare! Det är en underbar tid, trots att man lider och bara vill spy konstant!
Men jag räknar kallt med att vi snart vänder uppåt, 9:e plats är fortfarande mitt tips. Som jag sagt innan kommer vi trilla ner till 11:e innan vi vänder, var lugna...jag har alltid rätt! :)