Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

T. SJÖGREN

« · 132829 Till forumet

Sv: T. SJÖGREN
Det ska bli väldigt spännande o höra imorron vilka formationer som kommer ställas på isaen, jag är väldigt nyfiken.

Nu kommer vi se vad Bäckis o Gunnar egentligen har för förtroende hos juniorerna...
Kommentera

Nubben: Ok! Men varför sker inte dessa värvningar innan säsongen börjar???
Kommentera

anders: De har klagat på bredden, lillis samtalar givetvis med Bäckis o Gunnar...

Han värvar inte en spelare om de säger blankt nej...
Kommentera

Nubben: Undrar vem som bestämde om den här värvningen? Tvekar över om det är Bäckis o Gunnar? Det är väl Lillis som bestämmer allt?
Kommentera

anders: Håll lite låg profil nu...

Vi får se om han kommer lyckas eller inte. Vi får se vad Bäcman gör, kommer han peta Nielsen som har spelat enormt bra, eller vad händer, vi får se...
Kommentera

christoffero: Lintner, kom inte som 34 åring från AIK, och senast inget spel i Tyskland som Sjögren, jag tror ingen här inne hade gnällt om vi hade fått hit en yngre slovakisk landslags back.

Sluta jämföra päron o tomater, tack....
Kommentera

anders: han gjorde 9 mål i fjol för aik, för att va petnoga :-)
Kommentera

christoffero: Herregud, du jämför väl inte Jussi med Sjögren??? Det är ju en hel ocean emellan för guds skull!!!

Hur många mål gjorde Sjögren i AIK? Han kom väl inte ens upp i tio ens??? PISSDÅLIGT KALLAR JAG DET!!!!

Men visst, köp in en massa "gubbar" o visa juniorerna att de inte duger!!!

Blir så jävla trött på Mif ibland, men jag älskar klubben för det!!!
Kommentera

anders: Jag håller med till viss del.

Vi ska inte såga honom än, han kommer säkert göra bra amtcher i MIF. och vi behöver bredare trupp.

Men jag är som sagt väldigt tveksam om just den här värvningen kommer bli bra för laget...

Fast nu har vi ju Mattsson tillbaka och kanske Sjögren klar till imorron, då är det ju bara att rulla runt lite mer på ytterforwards, så har vi nästan 4 kedjor, men det lär väl inte hända.

Nu bänkas väl nielsen o Valdix igen, och inget nytt händer...

Den som lever får se...
Kommentera

19 Nicke: Hmm hemskst så har ju Färjestad oxå gjort, gått och värvat en spelare mitt i säsongen, det har ju aldrig hänt förr, eller hur?

Man kan värva ganska lång tid till, det vet ni väl?

Ricard Linter i Modo i fjor, var väl en hemsk värvning av Modo, sådär mitt i säsongen??

Huga huga
Kommentera

anders: Kan bara instämma, varför vänta så länge, man ska ju ha laget klart för säsongen innan serien startar, MIF har länge vetat om att om man får skador så blir truppen enu tunnare..Nog för att det bara har gått 7 omg, men det vore endå bättre om man försöker o fixa ordning laget i tid så man inte spiller bort en massa poäng i onödan..
Kommentera

Nubben: Håller med dig! Äntligen börjar Mif satsa på juniorerna tror man. Men icke det, så fort man får lite skador så visar man direkt att man inte tror på de yngre o värvar en föredetting som Thomas Sjögren. Det stinker Burravärvning lång väg!!!

Blir så trött på dessa meningslösa huvudlösa värvningarna!!!
Kommentera

anders: 50 omgångar har den varit rätt länge nu grabben!

Men jag fattar inte dig egentligen, varför går du inte över och håller på DIF eller nåt annat lag istället.

Det enda du kan göra är att klaga och klaga och klaga, jag har nog aldrig sett nåt speciellt positivt inlägg från din sida här, och jag är moderator här så, jag vet!

Sjögren är ingen föredetting, är 34 år nån ålder?

Då får vi snart slänga Jussi på sopehögen med!?? eller?

Vem vill du ha i laget då?
Kommentera

Stefan: Jag håller med om att många hackar lite för mycket.

Men att många anser att den här värvningen luktar panikvärvning, tycker jag inte är konstigt. Visst bredare trupp skadar inte, kostar bara lite mer...

Vi behöver en 4:e kedja helt klart, det är ingen som säger emot det. Men är det verkligen rätt att plocka hit en 34 åring som inte precis har glänst de senaste åren ?
Jag tvivlar på att detta är en bra värvning för MIF. Men vi får se, bredare trupp får vi iaf, eller kanske en till som tar plats på bänken och tar ut lön varje månad ?

Vas har inte fått en ärlig chans än.

*Nubben startar här med en ny rörelse*

"IN MED VAS, och det är NU" ;)

Någon mer än jag som tycker att Vas borde få mer istid? Jag har sett en hel del matcher med honom och jag måste säga att en så pass målfarlig och bra forward har jag inte sätt på länge. Inte i den åldern iaf...
Kommentera

anders: Men hallå eller, hr det gått 7 omgångar hos dig med eller 47???

Vi är mitt inne i en start av ES, och samspelta, det vettefan, så länge sen är det inte som alla lag i ES, hade sin första isträning för säsongen!!!

Men klaga på!!!! Det hjälper ju!!
Kommentera

Stefan: Ja du har sååå rätt, det är SORGLIGT att det skall finnas såna sumpna såkallade supportrar, är inte det ena fel så är fanimej det andra fel, jag vill ibland ställa frågan till såna supportar... Va faen håller ni på Malmö för, när det enda laget och ledningen gör är fel??

Det skall klagas ideligen.

Men visst Stefan, du och jag vet ju hur det ligger till, det ändrar sig ju aldrig, vi ser det ju varje dag här på sidan, och har sett det länge.
Kommentera

Stefan: Tror du vi är dumma eller??? Så tycker varken jag eller säkert inte heller jonsson. Men tycker inte du det är märkligt att man inte lagt ner mer kraft på att värva innan säsongen och slippa dessa panikvärvningar och då försöka spela in helt okända spelare i ett samspelt lag. Är det inte bättre att ha en bred trupp, särskilt nu då det oftast är mycket skador under en så lång serie som elitserien numera är???
Kommentera

Stefan: Jag tycker oxå det verkar vara en kanonvärvning, han har gjort en hel del poäng tidigare säsonger, så det kan bli bra!!
Kommentera

christoffero:

det bör du vara van vid nu... att vissa personer ständigt ska klaga och hacka på allt som händer..

Det hackas för att man bara har en massa gubbar i laget och inte satsar på juniorer..

När man plockar upp juniorer och inte köper spelare så hackas det på det.

Det klagas på att det är tunn trupp, när sedan spelare köps in för att förstärka den tunna truppen så klagas det på det..

Så är det... tyvärr
Kommentera

anders, jönsson:

ja det är bättre vi väntar 10omgångar till och jussi och nån mer går sönder och vi inte hittar någon ersättare att plocka in.

Det vore ju kanon..

Personligen tycker jag att det är en kanonvärvning i Sjögren, det som ligger imot är "lagmoralen" efter hans ständiga flyttande fram och tillbaka mellan klubbarna så vet man aldrig hur det ligger till..

Men ger han järnet i varje match så är han en kanonvärvning i mina ögon.
Kommentera

Jonsson: Faen vad ALLA skall klaga direkt!! En forward extra kan behövas framåt, för det lär bli flera skador under säsongen.

Sen att de ej värvat innan, det har liksom inte funnits pengar tidigare att ta av, iaf har man inte velat det.

Nu har Percy efterskänt lån på 10 miljoner, så därav har man helt plötsligt lite kapital att använda sig av.
Kommentera

Jonsson: Mmmm, luktar panikvärvning lång väg! Tragiskt egentligen, det har bara gått sju omgångar!!

Varför såg man inte till att ha en bred trupp innan säsongen började???
Kommentera

Förstår inte alls denna värvning. 34 årig f.d AIK are som inte har gjort något av värde på länge. Det hade varit bättre att bygga vidare på vad man startat. Vas och Valdix borde fått växa in i laget istället. Det stinker panikvärvning om det här.

Laget har haft bra fart framåt i år. Visst, det har inte gett full utdelning alltid men om man har is i magen kommer resultaten förr eller senare. Det är synd att MIF gör så här.

Hade haft mer förståelse om man hade gått efter R Persson istället. Backsidan hade behövt lite konkurrens.

Kolla gärna in mitt länktips och Elitserieguiden jag har skrivit där.
Kommentera

Får hoppas bara att Herr Sjögren gör fler mål i Mifdressen än vad han gjorde i AIK???
Kommentera

Jao, mif får iallafall en bredare trupp, sen om han är ett bra nyförvärv e jag inte riktigt säker på, men man kan alltid hoppas han lyckas mkt bra i mif.

// Thomas
Kommentera

T. SJÖGREN
Skönt me Sjögren, hoppas han blir en saftig förstärking, tvekade lite granna idag om man skulle ta o åka upp till globen, inte så bra odds på MIF vinst, men me Sjögren i laget så tvekar ja inte en sekund..

STOCKHOLM ÄR EN FÖR ORT TILL MALMÖ!!
Kommentera

« · 132829