Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Vändning

« · 133546 · » Till forumet

Sv: Vändning
CoolaKoffe: Timrå gjorde 5 på MIF...
Kommentera

Vad gäller tredje perioden vågar jag lova att det blir 0 poäng idag, precis som väntat...
Kommentera

kan man göra 3 mål till i sista perioden??
Kommentera

Magnus: jojo, det låter jättre bra ;)

Nu väntar vi spänt på 3:e perioden
Kommentera

Nubben: Nä, jag vet. Men jag sa bara vad man kan misstänka inte att jag gör det. Vad jag misstänker håller jag för mig själv för allas trevnad.
Kommentera

Magnus: jag misstänker osso, men misstankar ska man ha i huvet, inte gala ut på internet ;)
Kommentera

Nubben: Nä man ska inte klaga när man inte ser matchen, men man kan väl misstänka. Vill inte heller säga att det har något att göra med att DIF mer eller mindre är Stockholms representationslag och inte får gå dåligt. (Inte bra för någon när Dif inte ens fyller Globen till en tredjedel) Men man kan väl återigen misstänka.
Kommentera

anders: Tja, Damgaard var bra och billig utfyllnad av backbesättningen. Han klagade inte över att få sitta bänkad och satt still i båten. Nilsson har aldrig gjort något mer än sitta tvåminutare.
Kommentera

anders: Detta verkar inte bra...

Utvisningar i massor och bortdömda mål o.s.v ...

Men man ska inte klaga på domaren om man inte ens ser på amtchen...
Kommentera

anders:Varför dömer han bort målet blev d offside??
Kommentera

Thomas:Hejar domaren på DIF??
Kommentera

Vad faan sysslar domaren med i Globen???
Kommentera

Magnus: Säsongen är ju inte slut ännu! Suursoo lyckades väl inte heller speciellt bra i Luleå heller?

Håller dock med dig lite när det gäller Damgaard, förstår inte varför han fick vara kvar så länge i Mif?
Kommentera

Både Nilsson och Damgaard spelar i repektive lags 2:a femmor idag...båda har noterats i protokollen...för utvisningar givetvis.
Kommentera

Thomas:
domaren verkar bra idag....
Kommentera

Magnus:d beror på oxå att han e halvdansk
Kommentera

Hehe jaha bortdömt mål för mif o istället utvisning för mifspelare....
Låter bra...
Kommentera

anders: Det skulle jag inte alls tro att de har gjort, Nilsson ska väl vara en slags ersättning för Suursoo vilket måste vara det största skämtet på fler år i Elitserien.

Brithén värvar allt som är danskt, Damgaard må vara bra i Danmarks A-Lag men i elitserien är han professionell bänkvärmare.
Kommentera

Magnus: Luleå o MoDo kanske har värvat dom som utfyllnad också?
Kommentera

hopp hadelöv räddade en straff, var nog nödvändigt för matchens skull.
Kommentera

Sen har vi ju alltid pålitlige utvisnings kungen. PETRASEK!
Kommentera

anders: Jo, men Palo hade ju faktiskt talang att vara bra. Det har jag svårt att se varken Nilsson eller Damgaard ha. De är utfyllnad, har alltid varit och kommer alltid vara.
Kommentera

Magnus: Med panikvärvningar så menar jag värvningar i början av säsongen eller mitt i säsongen. När ett lag är i en svacka så börjar man stirra efter nytt folk i truppen direkt!

Sedan kanske inte Magnus Nilsson eller Jesper Damgaard är världens bästa förstärkningar. Men vem vet, de kanske lyckas i Luleå resp. MoDo? Bara för att de inte lyckades i Mif så behöver de inte misslyckas nu? Se bara på Marko Palo, han gjorde succé i HV och floppade i Mif!
Kommentera

CoolaKoffe: Vad orkar inte Jussi? Har aldrig sett honom inte orka så du måste förklara för mig.
Kommentera

Magnus:jahapp men man ser att han inte orkar me men aja du har en egen åsikt har nyss anmält me te Honkens målvaktsskola
Kommentera

Magnus:Ja nu behöver man d fast ja vill ha Kimpa tebaxs
Kommentera

Stefan: Du går helt efter statistik ser jag! Förväntningarna på Sjögren var nog väldigt mycket högre än på Suursoo, eller tror du inte det???
Kommentera

CoolaKoffe: Om du snackar om Jussi är du ute på tunn is grabben. Killen är enorm, en av de 5 bästa spelarna i serien överhuvudtaget.
Kommentera

Nubben:men hur länge har bäckman skrivit på fö Malmö??

å vem va d som tog malö te semi??

JO Wikegård
Kommentera

Magnus: så sant, så sant...
Kommentera

När vi ändå nämner panikvärvningar, vad säger man om Luleås värvning av Magnus Nilsson och MoDo:s värvning av Damgaard. Det är väl panik i den högre skolan enligt mig.
Kommentera

CoolaKoffe:

om Sjögren är slut som spelare efter att ha gjort en "dålig" säsong i AIK förra säsongen med sina 27p borde Suursoo vara "dålig" med sina bara 18p..

Sjögren är en dålig värvning och då bör Suursoo vara en ännu sämre värvning och bör då sparkas väl?
Kommentera

Nubben:han e ingenting längre han har dragit på utvisningar han har förändras han e ingen spelare längre han orkar inte
Kommentera

Stefan: Så sant så sant.

Men jag säger inget om att byta bäckman, så långt går jag inte. Men Niklas är definitivt inte en "skitbrännare" eller vad det var nån kallade honom innan ;)
Kommentera

nek97raj: Är jussi inte en ledar typ ?

Vet du alls vem som snackar i omklädnings rummet ?

Han är en otroligt respekterad och stor spelare, han är en ledar typ.
Kommentera

Stefan:du varför vill du att Suursoo sparkas han kan ha blivit bättre iår 4 poäng i en match
Kommentera

Nubben:

exakt... iofs kanske jag är lite partiskt då jag fortfarande har stadig tfn kontakt med Wikegård sedan han lämnade MIF men så som jag ser det var det ett byte nedåt när man kickade honom mot Bäckis... inget illa om Bäckis men med Wikegård i båset kändes det mer som det fanns mer i laget.. P.p spelet har försvunnit likaså b.p spelet sedan tränatbytet..
Kommentera

Nubben: Jussi är förvisso ingen ledartyp. han är en typisk medgångsspelare. Andersson, ok, han är/ har varit en ledartyp.
Kommentera

Stefan: Jo jag vet, jag har snackat en massvis hockey med Niklas och han är verkligen trevlig och ställer alltid upp och tar sig tid när man behöver det.
Kommentera

Stefan:

Suursoo, Toivo RW 48 15 3 18 kanske ska sparka honom också? Gjorde ju bara 6mål mer än Sjögren som är slut... men totalt 9poäng mindre... i ett bättre lag... sunkigt juh
Kommentera

Nubben:men d va ju fö många år en då hade d bättre spelare
Kommentera

Nubben:

Wikegård är en mycket trevlig person ja.. och kunnig inom hockeyn, skulle utan att tveka byta Bäckman mot Wikegård...

3-0 speglar inte matchen tydligen... :(
Kommentera

nek97raj: PERTI LIIMATAINEN !!!

Bättre ledare finns inte.

Jussi, P.Andersson m.fl, är det nått MIF har så är det LEDARE...
Kommentera

Nubben: det var då det. jag tycker att dagens upplaga saknar ledartyper sde MIF hade då, Lusth, Lindholm, m.fl.
Kommentera

nek97raj: Kan du vara mer negativ ?

ger alla upp så lätt ?

MIF 2 - 5 FBK

vändning på 4 min o 33 sek eller nått

slutade 6-5
Kommentera

Magnus:Mattsson kommer imorrn å Suursoo kommer om 2½ veckor då blir d bättre forward spel
Kommentera

CoolaKoffe: Du kan göra mycket, och säga mycket med du vet verkligen inget om Wikegård isf.

Han är en trevilg person och kan mycket hockey.

Inget skit snack om honom nu....
Kommentera

CoolaKoffe: Nej, man har släppt in tre i boxplay...
Kommentera

Nubben:d kanske beror på att Wikegård va en skitbratränare
Kommentera

MRX: Ska man vara lite pessimistisk kan man ju påpeka att Mif inte verkar orka hålla uppe spelet i tre perioder med nuvarande trupp. Men man kanske sparade sig i första idag för att orka de två sista, så måste det ju vara...lysande taktik! :)

3-0 kommer bli 3-4...jodå...så blir det...eller... :)
Kommentera

« · 133546 · »