Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Xavier Majic

Xavier Majic
Läste i tidningen (sydsvenskan) i all hast i morse att Bäckmans gamle bekant Xavier Majic (MoDo senaste säsongen) tydligen blivit klar för Malmö.

Jaha? Vad ska man tycka om det då?
Känns lite som just en sådan panikvärvning som oftast inte är så där hemskt lyckad (han är forward och svarade för sisådär 4 mål och en tio ass har jag för mig), men å andra sidan har han ju mer rutin och står förmodligen upp bättre än en junior så det kanske inte är helt dumt ändå.

Fast han verkar inte åtnjuta något större förtrtonde från tränarna (som "bara" skrev ettårskontrakt med honom). Man skulle ju kunna tro att det är en av Bäckmans små gullegrisar från MoDo men så verkar icke vara fallet. Bäckman sa något i stil med att "Han är absolut ingen stjärna, utan han jobbar i det tysta och gör vad han ska" eller liknande".
Inte heller sydsvenskans skrivbent verkar ha några större förväntningar på honom utan skriver att han "Förmodligen kommer att bli en rollspelare i tredjekedjan".

Känns väl motiverat med tredjekedjan och kanske ett inhopp eller två i boxlay med tanke på att han är en defensiv forward vars största bedrift senaste säsong var hans +10 i +/- statistiken och att han senaste säsongen satt utvisad en hemsk massa vilket kan tyda på att han är stor och stark och smäller på bra (eller att han är slö och inte hänger med...).

Som ni kanske märker har jag inten järnkoll på killen, så någon som har det kan gärna få komma med en mer ingående analys av hans framtida roll i MIF.
Kommentera

« · 1494