1150x200-matchtipsbanner.jpg

Matchtips

22044 inlägg · 1236 ämnen

MatchTipset drar igång

« · 1182649 · » Till forumet

Sv: MatchTipset drar igång
Skönt att man drog in 2 stycken 4 poängare igår! :)
Kommentera

Kakelmannen: Jag hade också 4-1 till LHC. Jävligt otur på slutet när Rögle fick 5 mot 3. Men jag hade iaf rätt i att Fbk blev den enda bortasegern!
Kommentera

Random: fy fasen vad kasst det gick i dag då . 3 poäng haha vad kass jag är , sen hade jag 4-1 till LHC och 4-3 t ill Mora ingen tur med de heller , nej fy vad besviken man blir .
Kommentera

Den enda bortasegern jag kan hitta idag är möjligtvis Färjestad.
Kommentera

Mathias: Så blev det ju inte
Kommentera

Random: Instämmer!!
Kommentera

Om den tredje perioden mellan Malmö-Växjö blir mållös så får jag in det tipset =P
Kommentera

Random: gäller att ha lite flyt , ett mål hit eller dit kan göra rätt stor skillnad i poäng , jag började riktigt bra nu har jag inte skrapt i hop mycket poäng de senaste omgångarna , men de har ju inget gjort , darför är det oerhört jämnt , snart kan man vara långt ner om man inte skärper sig , kolla igenom tabellen så ser du att det är kusligt tight . Gäller att sätta kryssmatcherna med , blir inte många kryss men lyckas man sätta dem så ger de ju lite extra poäng .
Kommentera

Kakelmannen: Men du ligger ju trea! Ja fattar inte hur ni kan tippa så bra :O
Kommentera

Jag tippade kryss mellan Modo-Brynäs men ändrade till en 1a ett par timmar innan matchen började . Surt är de , men lika för alla .
Kommentera

Ja tippade 3-1 till Rögle, failade med ett mål!
Kommentera

mattias - 74: Men Rögle var nära på att rubba Hv hemma.
Kommentera

Dream Team:

ja Luleå får nog bära favoritskapet ett bra tag när dom spelar så här bra.

Kommentera

Random: Nej, det blir bortaseger i Ängelholm. Säkra papper.
Kommentera

Ikväll blir det bara hemma segrar.
Kommentera

Kakelmannen: Jag tippade faktiskt att Leksand skulle göra 6 mål. Men ja säger inte hur många Örebro mål ja tippade :P
Kommentera

Är längesen Leksand vann nu , tror många saknar 1 poäng där , om man nu tippade Leksandsvinst och inte satte 6-4 som slutresultat ....
Kommentera

Lägg ner matchtips innan det blir min död :/
Kommentera

Ett mål till av Färjestad. ETT mål, det var det enda jag bad om =P
Kommentera

Marcus: Finemang! :P
Kommentera

Jag har nu fixat så att man ser tidigare tippningar.
Kommentera

Johnny Hazard: Håller med om tidigare tippningar, ruskigt trist att man inte kan se :P
Kommentera

Abron: Har för mig att det var samma problem till en början. Men Marcus fixade till det.
Kommentera

Johnny Hazard:

Håller med, måste vara en bugg somewhere?

Men förra året gick det ju, om jej inte miss minner mig?
Kommentera

Det vore skoj om man också kunde få se sina tidigare tippningar.
Kommentera

Hence: Bra gick det dock inte =P
Kommentera

Random: Yep
Kommentera

Imorgon är det alltså tippning som gäller?
Kommentera

Kakelmannen: Jag säger: Slutspel, slutspel ge oss ett slutspel.
Kommentera

Marcus: Det är alltså från och med Lördag den 26e ppoängen börjar räknas ? Då har man inte missat något ännu . inte vart inloggad på ett par dagar nämligen ....
Kommentera

Nu går det att tippa igen. Matchtipset är härmed öppnat!
Kommentera

Dream Team: Vi gör på det här viset. Vi drar igång tävlingen med slutdatum efter att sista matchen är spelad. Känner vi att vi vill korta ner tävlingen så gör vi det då. Det viktiga är att vi kommer igång. Jag öppnar upp matchtipset om en liten stund. Så stay tuned!
Kommentera

Marcus: Jag har efterlyst en omröstning i den här gästboken rörande just det här. Det skulle väl ge svar på vad de som röstar vill..?? Eller är det för ont om tid?
Kommentera

instämmer tryck på start knappen nu.
Kommentera

Marcus:

varför inte starta nu och stoppa innan nedsläpp i sista omgången?

Kommentera

Det går att slå igång tävlingen på 5 minuter om vi kommer överens om ett start och stopp-datum.
Kommentera

Dream Team:

Hoppas nån tar tag i det och drar igång det innan nedsläpp ikväll.

Kommentera

Dream Team: Eftersom Alisandali och jag inte längre är ledare/moderatorer för Matchtipset, så kan ingen annan än Marcus, köra igång tippandet, eller bestämma vilka matcher som ska ingå.
Kommentera

SwärdH: Med "sköter" menar du alltså även att han ska bestämma villkoren, eller? Visst är det Marcus som gör hela den här "nya" tävlingen möjlig iom den automatiska rättningen, men jag tvivlar på att han har några större synpunkter på vilka matcher som ska ingå. Ja, annat än att han får dela ut priser då, förstås ;-)
Kommentera

Dream Team: Nu är det ju Marcus (tror jag) som sköter Matchtipset, så jag har ingen aning om vad som händer.
Däremot känns det lite tråkigt att elitseriestarten verkar ske utan att tippandet kommer igång. Vi har ju tidigare haft som ambition att alla matcher ska tippas.
Kommentera

SwärdH: Ja, hockeyallsvenskan har ju tuffat igång redan och elitseriestarten är endast två dagar borta. Kom vi fram till någon ordning som passar flertalet tipstörstande hockeyälskare, eller står vi och stampar?
Kommentera

ante08: Dom gör så att bara dom själva kan tippa ;)
Kommentera

Random: verkar inte så tyvärr nån som vet när tippningen börja om igen då.
Kommentera

Kan man inte tippa idag?
Kommentera

SwärdH: Kan det inte vara en idé att lägga ut en omröstning i den här frågan? Det borde ge en rättvis bild av hur deltagarna vill ha det.
Kommentera

SwärdH: Visst har allsvenskan sin på sitt sätt självklara roll här, men för egen del skulle alternativet att helt ta bort den och återinföra slutspelet tas emot med öppna armar. Slutspelet var ju själva kryddan på hela säsongen tidigare.
Kommentera

Marcus:

Har funderat lite över Matchtipset. Vad som är bättre nu och vad som var bättre med den gamla varianten.

Tippnings och rättningsfunktionen är ju självklart en stor förbättring.

Däremot tycker jag inte att tippandet av AS blivit någon hit. Fler som tippar har det inte blivit. Det är ytterst få av förra säsongens tippare som har angett ett allsvenskt lag som favoritlag. Dessutom är de flesta av de som gjort det, sådana som också tippade på det gamla Matchtipset.

Skulle allsvenskan slopas, så skulle det gå att köra den gamla varianten med slutspel. Då skulle det gå att köra hela säsongen och intresset skulle bibehållas även för de som ej ligger i toppen, eftersom det finns en slutspelsplats att kriga om.
En förändring av den gamla slutspelsmodellen skulle kunna vara att öka antalet som går till slutspel frår 32 st. till 64 st. Sedan 32 st. till semifinal och 16 st. i final.
Priser till de 10 första i grundserien och till den som vinner slutspelet.
Kommentera

Gusten: Nu behöver du inte vänta längre :D
Kommentera

Marcus: Jag röstar på att dela upp det i två delar, även om jag inte kommer att tillhöra just den hälften ;)

För övrigt så väntar jag fortfarande på vinsten sen sist ;)
Kommentera

Marcus:

Ok förstår vad du menar.

Kommentera

« · 1182649 · »