1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504388 inlägg · 4100 ämnen

20080221: Frölunda - Timrå

989988 · » Till forumet

Sv: 20080221: Frölunda - Timrå
Lumber Jack: Det här är ju sjukt. Sitter och försöker leta upp "Smack my bitch up" med Prodigy på Youtube. Har vissa problem med det, när plötsligt videon kommer på tv mitt framför mig på MTV.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tycker att det var fint gjort av Rådbjer att hjälpa Brynäs. Han är nog en sann poliskommunist denna man.
Kommentera

Efter fyra raka kom vändningen. Undra om den är permanent?

För att tala om något annat var det en präktig domarskandal i kvällen elitserieomgång när Rådbjer petade fram en klubba. Bedrövligt.
Kommentera

knaskamilla: Jasså ? då missade jag något.
Kommentera

Cyklob:

Det var ju match ikväll.
Kommentera

En dum fråga kanske men varför denna tråd här inne ? :), vart tvungen att dubbelkolla så jag inte valt fel forum.
Kommentera

AM: En riktig Nubbe glömmer aldrig nubben.
Kommentera

Lumber Jack: En riktig Timråit glömmer aldrig nubben...
Kommentera

Lumber Jack:
Challe rimmar på hästballe...
Kommentera

Frisco: Ja, men lite hjälp på traven hade han av Kenta.
Kommentera

Frisco:

Jag sitter och letar en bild på den där gamla arga gubben som brukar vara med i gamla katten Gustaf filmer. Jonte Hedström idag var ju en exakt karbonkopia av den gamle uven.

Jonte gav som vanligt ett sympatiskt intryck. Tyvärr kan man inte beskylla honom för att ha utseendet med sig...
Kommentera

Frisco: Fast han borde sluta gnägga mot domaren... Man skulle ju kunna tro att han har (H)ärliga Harald som idol.
Kommentera

Salle: Blanda inte in Challes svärfar i hans framgångar. Jag tycker Challe gjort ett hästjobb med Timrå.
Kommentera

AM: Borde inte Challes svärfar kunna fixa lite ordentlig doping så att laget kan få lite klass på de spelare vi har. Borde kanske anlita hanses veterinär så vi slipper lite skador åtminstone.
Kommentera

Kingen: Skärp dig, jag är också sur över förlusten. Men det är lungt vi kommer igen nåt annat år i stället... Gäller bara att Challe får in travtipsen så kommer laget börja vinna igen.
Kommentera

JAAA... 2-1 till Villareal på stopptid. Fick in lången där.
Kommentera

Salle: Perfekt, det är bättre vi anställer dig, du verkar ju inte vara längre än Nubben, men bredare. Precis som övriga Modosupportrars käftar, om det nu går att le med tandställning som Bolibompaklacken eran har.
Kommentera

Poffa: F-n det är ju bara 9 pinnar ner till ingensmanland och 17 till kvalspel.
Tänk att tvingas möta Leksand. Sparka Nubben!
Kommentera

Frisco: Frölunda spelade koncentrerat och har fått tillbaka några spelare, samtidigt som Timrå inte var med från start och med sina många skador så var det inte oväntat.

Segern var tvärsäker. Och det är otroligt vad Frölunda är starka hemma.
Kommentera

Frisco:

Det var lite nervöst där vid 2-1. Skönt att få ett dubbelmål sen.
Kommentera

Timrå jagar sin femte raka seger
2008-02-20 kl 14:35 Timrå åker till Göteborg och gör det med fyra raka segrar mot Frölunda i bagaget. Det har börjat ljusna på skadefronten för Timrå och frågan är om man ska kunna lyckas vinna samtliga matcher i år mot göteborgarna?
Frölundas tränare Roger Melin tycker att laget inte jobbade tillsammans nog bra i den senaste förlustmatchen mot Mora.

- Nej, det var en riktigt bra match vi gör, den var utan samlad energi i anfallet. Försvarsmässigt är det inte alltför tokigt men vi tappar efter 2-1 målet. En ganska medioker match från vår sida där det kändes som att Mora var det laget som ville mera.

Inför mötet mot Timrå har Melin en klar bild över vad som ska förbättras i lagets spel.

- För oss gäller det att hitta kraften och få samlad kraft i anfallen för att få länge anfall på motståndarna, sen ska vi även flytta pucken snabbare i powerplay. Vi måste komma mer samlade i anfallen, gör vi det i komination med att vi håller ihop i försvarsspelet så att vi blir jobbiga att möta. Vi måste få bättre struktur så vi inte bara far runt och blir lättfångade.

Timrå tar med sig positiva faktorer inför mötet
Timrås tränare Charles Berglund säger på klubbens hemsida att det finns mycket positivt att ta med sig från den senaste matchen.

- Vi gjorde en riktigt bra match mot Modo och att ”bara” få med sig en poäng kändes tufft. Vi hade hög fart, gjorde mål i powerplay och vann många närkamper matchen igenom. Det, plus mycket, annat tar vi med oss till Göteborg och matchen mot Frölunda.

"Challe" ser fram emot bortamötet och vet vilka faktorer i matchen som kommer att bli avgörande.

- Frölunda borta är en rolig match med bra stämning på läktaren och allt som oftast bra ishockey, och det finns väl inget som talar för något annat den här gången heller. Sen är det precis som vanligt mycket som avgörs i powerplay och boxplay, vilket vi återigen såg mot MODO i tisdags och det lär säkert vara så även nu.

www.hockeyligan.se/index.php?pregame=287
Kommentera

Hälge: Själv föredrar jag, konstigt nog, att vinna mot er efter sju jäkligt krokiga matcher. Sedan så undrar jag om den där uppställningen i trådnamnet är någon form av matematiskt problem. I sådana fall blir svaret "grönt"
Kommentera

Frölunda HC

--------------------------------------------------------------------------------

1. GISTEDT, Joel
Goalkeepers 31. AHONEN, Ari

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 20. MÄNTYLÄ, Tuukka 23. SUNDIN, Ronnie
71. KALLIO, Tomi 30. JOHNSON, Jonas 24. ANDERSSON, Niklas

2nd Line 7. NIEMI, Antti-jussi 26. SÖDERHOLM, Toni
11. KAHNBERG, Magnus 16. NORDQUIST, Jonas 12. FABRICIUS, Karl

3rd Line 81. HOLMQVIST, Andreas 33. GRÖNHOLM, Ossi-petteri
32. ANDERSSON, Johan 17. HOLMQVIST, Michael 8. ELLER, Lars

4th Line 25. ACKESTRÖM, Oscar 44. AHNELÖV, Jonas
10. PETTERSSON, Fredrik 21. JOHANSSON, Mikael 22. ESBJÖRS, Jonas

24. LANDER, Anton 30. KOKKO, Petri 12. CARLSSON, Robert
4th Line 3. ERIXON, Sebastian

26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus 17. ANDERSSON, Johan 7. HYNNING, Fredrik
3rd Line 8. LINDSTRÖM, Sanny 2. MOE, Eric

16. AXELSSON, Anton 13. REGIN, Peter 10. SUNDH, Oscar
2nd Line 29. LOTVONEN, Kimmo 36. STYF, Pär

19. SVENSSON, Björn 32. HAHL, Riku 62. TENKRAT, Petr
1st Line 9. KOSKINEN, Kalle 4. JONSSON, Robin

Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus
31. BACKLUND, Johan
Kommentera

Hälge: fyra ska det naturligtvis stå.

om man inte räknar med nästa år dåra...
Kommentera

MoDoFille: Sju raka ?
Kommentera

Bragd-Birger: då är nog risken stor att du får vänta ett ganska bra tag.. för vi komma ju ta er i sju raka i kvarten så :)
Kommentera

Bragd-Birger:
Är du kvar här? Det var en ny match idag eller hur var det du sa?
Kommentera

Icing-Ove: Jaha. Är 2 ggr/halvtimme ett mått på komplex? Låt oss spika det.
Kommentera

MoDoFille: Klart jag kommer. Vi förlorar ju, ni vann. Jag samlar krafter till den dag då Timrå vinner och Modo förlorar. Om nu hockeygudarna låter ett sånt scenario inträffa denna patetiska säsong. Då, men först då, lovar jag att jag ska ha mundiarré här inne.
Kommentera

Bragd-Birger:
Du är här nu och har ju hunnit nämna Modo (-lider) två gånger den senaste halvtimmen i din egna gästbok...

Komplex?
Kommentera

Bragd-Birger: bara du håller dig här ifrån så.
Kommentera

scim: Härligt. Lovar ni att ni håller er här inne då?
Kommentera

20080221: Frölunda - Timrå
Här diskuterar vi kvällens match.
Kommentera

989988 · »