Bad_Brett:
Båda kollar efter pucken och krockar, det händer faktiskt i hockey, solklart.
Carl Lejonkräk:
Krock när en spelare står still och den andra kommer i 180 från blindeside?
Förvisso ingenting nytt under solen, ni ansåg ju att det var justitiemord när Bertilsson blev avstängd i fyra matcher efter att ha tacklat icke-puckförande Berglund till sjukhuset med en av seriens fulaste tacklingar genom tiderna...
Carl Lejonkräk:
Tittar på Västerås-Karlskrona. Icke-puckförande Urbas får en stenhård tackling och blir utburen på bår. Alexander Bergström är besviken över att Urbas inte blev utvisad för interference. På frågan om det är jobbigt att se en spelare ligga medvetslös, svarar han "Ja, Urbas verkar ju vara en bra kille, så det är ju tråkigt". Urbas lagkamrat pratar om hur det är "en del av ishockeyn", hur "Urbas behövs på isen", men att nu får "någon annan kliva fram istället".
Helt sjukt. Känns rätt skönt att Brashear är tillbaka...
Sven Tuta: En skänk från ovan att Malmö kapsejsat för på förhand såg ju både Rögle och Malmö ut som starka lag. Nu ser det ju ut som att både ni och Leksand kommer att få en lätt resa.
Redigerad kommentar
S-vikaren:
Så Brynäs spelar sämre men vinner mer, jävligt korkad teori...
Vi kan ju jämföra lite siffror
PP Brynäs 19.54 - Modo 9.60
Vunna matcher Brynäs 19 - Modo 12
+/- Brynäs -27 - Modo -49
Insläppta mål Brynäs 159 - Modo 176
Gjorda mål Brynäs 132 - Modo 127
Tekningar Brynäs 49.5 - Modo 47.5
Poänggörare
Brynäs
Greg Scott 42p
Bill Sweatt 41p
Anton Rödin 40p
Modo
Per Åge Skröder 25p
Simon Önerud 22p
Gustav Possler 21p
Modo har varit sämst i år men vi kommer att klara kvalet
och nästa år har Modo lärt sig läxan och kommer förhoppningsvis
inte sätta sig i den här situationen igen de närmaste tio åren.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
"sämst spelande laget.." JFK menar inget annat än att Brynäs spelar dålig ishockey, och att deras spel är sämre än MoDos. Sen att man vinner fler matcher tar han inte med i beräkningen. För det är spelet som Brynäs presterar som han anmärker sig över.
Sen håller jag inte med om det han skriver. Jag tycker att Brynäs har varit smarta mot MoDo. Man har spelat defensivt och gjort mål när det har behövts. MoDo har haft en väldigt trubbig offensiv och slarvat hemskt i försvaret. Det har Brynäs utnyttjat.
J F K: Jo det var precis vad du skrev. jag citerar.
" Ingen er till lag har ens i närheten varit så usla som Brynäs. De är nog det sämst spelande laget jag sett i SHL någonsin."
"Modo har Varit usla i vinter. Det enda lag man känner har varit sämre är Brynäs."
Kommer du inte ihåg dina egna inlägg eller förtränger du dem?
Jag vet att du verkligen inte gillar Brynäs, det gör inte jag heller men någonstans måste man ju också inse fakta.
Carl Lejonkräk:
Hur mycket Modosupporter jag än är så har Modo varit klart sämsta laget i SHL den här säsongen tätt följda av Leksand. Om man inte förstår det då man kollar på tabellen så kanske man förstår det om man börjar kolla igenom statistiken.
Att vissa kör en Bagdad Bob här förändrar inget...
Redigerad kommentar
J F K: Du får tycka vad du vill men jag måste ju få argumentera emot om jag anser att du är fel ute. Sen skerv du inte det du påstår utan du skrev:
"Modo har Varit usla i vinter. Det enda lag man känner har varit sämre är Brynäs."
Det är som jag ser det ett rent horribelt att se det hela på det viset även om inte Brynäs rosat marknaden heller.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: På förhand kan man känna att Brynäs chans hade varit Luleå som vi haft fasligt enkelt för. FBK blit tufft men chansen finns ju alltid till en skräll.
Det är väl lika stor chans att vi går vidare som att ni åker ur kanske?
Monno: Igår kan man ju säga att Brynäs dominerade kraftigt men det var ju ingen viktig match direkt.
Bättre spel hit och dit kvittar då det är poängen som räknas. Spelar man klapp-klapp men inte kan göra mål och har en slips i ribban så går det ju som det går. Sen har ju Brynäs ett otroligt mycket jämnare lag än Modo vilket ofta avgjort lagen emellan måste jag säga för Modo har ju bjudit på ett eller annan mål emot oss.
bradberry: läs vår genomgåenda analys genom säsongen så förstår du. gör du inte det så bry dig inte.
ULTIMAVICI:Med den grymma form som Löven är i så vill då inte jag ha dom som kvalmotståndare och tänk tanken på fyra tusen Umeå bor i FC som total sjunger ut oss.
Satan i gatan vad spelarna i Löven då kommer att höja sig och våra lär väl göra tvärtom då.
Om jag inte är helt ute å cykla nu så har vi tagit NOLL poäng mot Brynäs denna säsong !
Rätta mig om jag har fel
Redigerad kommentar
2000 pass, men inget avslut. Det är då fan vad mycket ovija det är.
tjern: Rolf Zetterlund-citat:
"Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i den andra halvleken byter jag ut er direkt."
Sawchuk:
Krock när den ena spelaren står still på samma fläck? För övrigt intressant åkstil att använda axelkåpan som murbräcka.
Jag gissar att han blir avstängd i efterhand.
Redigerad kommentar