1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509072 inlägg · 4107 ämnen

Alexander Steen

« · 392147 Till forumet

Sv: Alexander Steen
Martin S:

Nä, den får man nog inte räkna. Håll fast vid två, du. Jag kom för övrigt på ett annat tips på boende för blivande MoDospelare: nya lägenheterna nere i hamnen. Fast de kanske inte är färdiga förrän om länge?
Kommentera

knaskamilla: Tänker du på lägenheterna som de håller på att bygga nu? De ska vara inflyttningsklara hösten 2005, perfekt för Salo, Bertuzzi, Kariya, Gretzky, Howe, Makarov, Fetisov och alla andra spelare som spelar för MODO nästa säsong.
Kommentera

Martin S: Nygatan naturligtvis.
Kommentera

Frisco: På Nygatan har man bott en gång i tiden..Det du
Kommentera

Martin S: Hösten 2005? Menar du inte nu i höst?
Kommentera

Frisco: 2004 menar jag så klart..
Kommentera

Martin S:

Första augusti kan man visst flytta in. Det är ju perfekt, det!
Kommentera

knaskamilla: Hade jag haft båt hade jag flyttat in där.
[bild]www.danasoft.com/sig/lang-sign.jpg[/bild]
Kommentera

Undrar om Skellefteå AIK försöker att skriva kontrakt med alla spelare som någonsin spelat i MoDo? Enligt taif.nu ryktas Xavier Majic vara på väg till Skellefteå.
Kommentera

Paddan:

Låt dem... De kommer som vanligt att spela lysande fram tills det gäller något, då kommer de klappa ihop. Enda chansen för dem är väl om man bestämmer sig för att utöka ES till 14 lag från och med säsongen 2005/2006.
Kommentera

Poffa: Det är knepigt hur man i denna föreningen traditionsenligt kan få någon form av kollektivt hjärnsläpp lagom till avgörandets timme.
Kanske har något att göra med att man byter ut 95% av alla spelare i laget från säsong till säsong, eller så har det något med Skelleftesjukan att göra.
Kommentera

Poffa: Skellefteå kommer nog inte att gå upp om det blir 14 lag heller. Möjligen om det utökas till 16 lag.
Lite bilder från en 2-3 match i vintras finns på länken. Om Skellefteå vunnit den hade de spelat i elitserien nu.
www.frisco.se/sportforum/saikhif/
Kommentera

Frisco: Just ja, det är dig och Kickan som Werna ska skylla på för att han inte får tillfälle att spela i elitserien till hösten...
Kommentera

Paddan:

Det hela handlar nog om att SkAIK överskattar av sig själv och underskattar alla andra lag. Dessutom har man nu snart värvat ihop en femma med gamla MODO-spelare som kommer hamna i samma tänkande.

"- Vi som spelat i ES är så bra så vi kan gå på halvfart mot de andra lagen och ändå vinna."
Kommentera

Paddan:

Jag som trodde att det var agenten han skulle skylla på. Precis som Frölunda skyller på Steens agent. Dessa jäfla agenter.
Kommentera

Poffa: Tja, nu har man ju fått ännu en sak att skylla på om något så otänkbart som en förlustmatch skulle inträffa nästa säsong.
Att motståndarna spolat motis borde väl också vara en rimlig förklaring.
Kommentera

Ifall någon inte läst gårdagens pappers-ÖA kommer här slutklämmen på deras intervju med Steen:
"[f]Ångrar du att du lämnade Frölunda för Modo?[/f]
- Inte en sekund. Nej, herregud, det här är det bästa jag gjort. Jag trivs kanonbra."
Kommentera

knaskamilla: Undrar varför han sa så. Under hemmapremiären frågade intervjuaren - som jag tror var "NykteristHasse" - vad Steen tyckte om stämningen i hallen. "Det öhh?det...bästa? jag någonsin varit med om.", svarade han. Vi var nog ganska många som kände att han inte var riktigt sanningsenligt då. Men han sa rätt sak i alla fall.
Kommentera

NuMo:

Så glad som Steen ser ut varenda gång jag ser honom tror jag att han var rakt igenom ärlig när han svarade på den där frågan. Jag tror alltså att han sa så för att han kände så.
Kommentera

knaskamilla: Det tror inte jag. Men vänta till slutspelet och när domarna för första gången fösöker hjälpa storstadslagen, då jävlar blire tryck i hallen.
Kommentera

NuMo:

Meen. Inte angående det du skrev, utan det jag skrev. Juh.
Kommentera

« · 392147