1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506680 inlägg · 4103 ämnen

Apropå Mästarcupen '05s rätt till en egen tråd...

« · 564790 · » Till forumet

Sv: Apropå Mästarcupen '05s rätt till en egen tråd...
Paddan:

Okej, så du svarade alltså underförstått på frågan innan jag hunnit ställa den... Fast då borde du ju kunna svara på det ändå? Om du tyckt att exempelvis Sicak sett bra ut på träning så är det egentligen Touminen som gjort det och tvärt om, eller...? :D
Kommentera

Vallin: Det är det jag inte riktigt vet eftersom Poffa gjort så jag strulat ihop siffrorna med namnen. Jäkla Poffa!
Kommentera

Paddan:

Hur har de två sett ut då?
Kommentera

Vallin: Jag får skylla på Poffa vad gäller försöken att hitta åt Tuominen på isträningen, det tog nästan en hel träning för oss att försöka lista ut vem som var vem av Sicak och Tuominen.
Kommentera

Paddan:

Har också riktigt höga förväntningar på Lill-Milo. Sedan hoppas jag VERKLIGEN att Touminen inte blir ännu en av MoDos klassiska flopp-finnar. Tror inte riktigt på det där med att ha en ensam utlänning i ett lag. Bättre då att satsa på flera av samma nationalitet, lite som MoDo gjort tidigare år med tjecker/slovaker.
Kommentera

Vallin: Jo, verkligen, känns som att Milo kan få ett riktigt genombrott i vinter. God klubb- och skridskoteknik och riktigt fina avslut.

Skall bli intressant att se, eller rättare sagt läsa, hur matchen mot TIK imorgon kommer att gestalta sig. Tror att vi kommer att åka på en ganska klar förlust även imorgon, fast samtidigt hoppas jag att jag har fel.
Kommentera

Paddan:

"Aha, så kedjan Milo-Gästrin-Pettersson svarade alltså för 75% av MoDo-målen. Trevligt trevligt."

Hoppas bara att det håller. Vill minnas att Steen och Lindström dominerade den interna poängligan under försäsongen i fjol, något som inte direkt blev fallet när serien väl drog igång...
Kommentera

Det var den kedjan med Horava jag tippsade om innan cupen. Spännande att se hur Krizan sköter sig, jag tror på en bra match för honom i morgon.

Hedlund avgjorde i förlängningen för Leksand mot Jokerit.
Kommentera

Falken: Klippt och klistrat från modohockey.se

"MODO Hockey förlorade sin första match i mästarcupen. Brynäs vann med 6-4 efter att MODO snyggat till siffrona med två snabba mål i slutperioden.
Vår utsände Hasse Andersson rapporterar att försvarsspelet var svagt samtidigt som Zajkowski i MODO-målet inte hade någon direkt lyckad kväll. Det som gladde var kedjan med Horava-Gästrin-Pettersson som var mycket bra. Horava nätade två gånger och har alla de kvaliteter som kännetecknar en riktig målskytt.

Tränarduon Lückner och Andersson var dock inte nöjda med helheten och kräver bättring i morgondagens match mot Timrå.
Då gör Karol Krizan debut i målet."
Kommentera

Falken: Nja, nu vart jag osäker..... Kanske var den andra som stod... öh...
Kommentera

Hawerchuk: "Zacke" stod för er.
Kommentera

Hawerchuk: Läser man i Brynäs gästbok så verkar det som att du har rätt i ditt antagande.
Kommentera

Paddan: Tänkte just fråga det. Men du vågade före. Jag tror på Zacke.
Kommentera

Hawerchuk: Vore ju intressant att veta vem det var som stod i mål också, om det var Zakke eller Krizan. Fast den informationen kommer väl om några grisblinkningar.
Kommentera

Peja: Milo Horvata? Det låter ju inte så snyggt.
Kommentera

Frisco: Tja, på de två första träningarna...fler har jag inte orkat ta mig in till Hörnett för att se... så såg Timander ut att ha riktigt roligt på isen. Bara att hoppas att det fortsätter så, men att han gör tillvaron för motståndarna på isen mindre rolig.
Kommentera

Paddan: Formtoppen kanske har varat och inte läkt sedan i våras.
Kommentera

Frisco: Ojdå, Timander får beröm för backspelet. Det låter ju lovande, men man får hoppas att det inte bara var en temporär formtopp.
Kommentera

Icing-Ove: Aha, så kedjan Milo-Gästrin-Pettersson svarade alltså för 75% av MoDo-målen. Trevligt trevligt.
Kommentera

Klart det är beklagligt att vi inte har med MODOs målskyttar på Svenskafans, men min kontakt på plats var inte riktigt säker och eran officiella sida har inte ett skvatt.
Kommentera

Paddan:
Milo 2, Svartvadet, Pettersson
Kommentera

Paddan:
Om matchen mot BIF genom Brynäsögon. Tyvärr var det tydligen svårt att läsa namnen på MODO:s tröjor (ironi), så han kunde se vad MODO-spelarna hette. Förlåt ett namn var läsbart, Enström får man veta åkte på en bentackling. Det straffades med matchstraff.
Kommentera

Ingen som händelsevis råkar veta vilka som gjorde MoDo-målen i dagens match?

Ove Molin och Andreas Dackell verkar ha varit heta värre idag, matchstraff för de båda.

Kommentera

Paddan: Efter att ha konsulterat Sjusovarens hemsida så var det 7-1 vi förlorade med mot Björklöven den säsongen. Matchen mot Brynäs i Mästarcupen den säsongen förlorades med 1-4
Kommentera

Paddan:

6-0 är ett annat resultat som känns nära till hands, men vem vet, jag kanske bara gissar...
Kommentera

Frisco: Vad blev resultatet? Jag själv vill minnas att det blev mer än 5-1, fast jag tror minnet spelar mig lite väl mycket spratt, särskilt efter 5 koppar kaffe senaste timmen.
Kommentera

Paddan:

Var det tre säsonger sedan? Vad var det resultatet blev? 5-1?
Kommentera

Nej, nu är det dags att börja sammanställa alla järtecken i skyn här, nevermind the brynäsförlust och att vi spelar med sex juniorer.

*MoDo spelar denna säsong med permanentade sorgeband på ärmarna
*Vi har en mumlande västgöte i båset (det är inte västgötars i år, läs: Bert K)
*knaskamilla försöker få till en optimistisk twist på en MoDo-förlust
*Smyg-Miike är fåordig
*NuMo är tvärtyst
*Frisco försöker bjuda på bort sig själv på kaffe, långt från Övik
*och scim, ja han eldar upp sina säsongskortspengar på andra sidan Nordsjön
*Förra gången MoDo spelade åtta raka slutspel blev det tre kvalserier på raken
*och slutligen: så Örnsköldsvik växer vad det gäller folkmängd och arbetstillfällen

Slutsats: Dags att gå och dra täcket över sig.
Kommentera

Frisco: Så har vi då förlorat mot BIF i träningsmatch, härligt härligt, bara synd att det inte blev större siffror till BIF. Kom igen nu Brynäs och ta hem Mästarcupen!

Vilket år var det förresten vi fick dyngstryk av Björklöven, i hallen som jag tror numer heter SkyCom Arena, på försäsongen? I statistiken på modohockey.se listar man vad jag kan se inte träningsmatcherna för tidigare säsongern.
Kommentera

Modoante: Du verkar ha missat att det skrivs lite om matchen iBrynäsboken.
Kommentera

Nalle Sjuh: 6-4 nu. Nån som vet vilka som nätat?
Kommentera

Dream Team:

Men något som fortfarande inte är bestämt är väl om en förlust mot Brynäs i MC ger ett fullgott skydd mot KS. Det finns ju faktiskt två platser där och vi har missat härligheten i 15 säsonger på raken.

Vår tid är nog kommen nu, oavsett vad optimistKamilla försöker tolka ut ut Tommy Sjödins känsla för försäsongsbucklor. Harmageddon - hear, hear!

Sparka något har vi heller inte råd med, så sitt ned i båten och lid.
Kommentera

Modoante: Att ligga under med 6-2 är inge vidare det begriper nog de flesta.
Kommentera

Frisco: 6-2 nu tydligen det går inge vidare det här
Kommentera

scim: Tommy Sjödin är ju rena ungdomen. [SE BILD I LÄNK]

www.frisco.se/hs/ts.jpg
Kommentera

knaskamilla:

Att han lever är väl ingen skräll, man att han orkar.
Kommentera

scim:

Ja. Tänk att gubben lever än.
Kommentera

Timrå IK är dom bästa...
Kommentera

knaskamilla:

Heja Sjödin.
Kommentera

65selander: Oj oj, detta bådar inte gott. Kvalserien nästa.. ;-)
Kommentera

65selander: Verkar som MODO spelar som ett jäkla juniorlag...
öööhh ja just ja.....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
5-2 Sjödin
Kommentera

Nalle Sjuh:

Testade F5-fingret just efter ett väldigt långt uppehåll, men det fungerade inte! Det enda som händer när jag trycker är att volymen höjs...förbannade specialtangenter. Nåja, jag får väl använda Äpple+R istället.
Kommentera

Nalle Sjuh: Hittade iofs ett segt spelarfönster, men nu får det vara med det. Mot eftermiddagssolen!

www.mattep.com/rrn
Kommentera

Nalle Sjuh:

Finns det någon liverapportering från eftermiddagens match? Har inte funnit något på Mästarcupens hemsida.
Kommentera

Dream Team: Hmm...har de tänkt att gå online, eller får man beställa ett gammalt hederligt kasettband i efterhand? ;-)

Iofs hade jag tänkt att passera (landvägen) genom Uppsala län vid tidpunkten för MoDo-Jokerit på lördag, men jag kände ett akut ryck i F5-fingret just nu också.
Kommentera

Nalle Sjuh: Textrapportering kan ju vara oerhört eggande och kan nog stimulera den minst hockeyintresserade till lyckorus. Dock sänder rado Roslagen härlgheten drekt från kvällsmatcherna kl. 19 under onsdag till fredag. Bl.a Timrå-MoDo på torsdagkvällen.

Se länken

Kommentera

« · 564790 · »