1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506708 inlägg · 4104 ämnen

Apropå Mästarcupen '05s rätt till en egen tråd...

« · 564790 · » Till forumet

Sv: Apropå Mästarcupen '05s rätt till en egen tråd...
Paddan:

Okej, så du svarade alltså underförstått på frågan innan jag hunnit ställa den... Fast då borde du ju kunna svara på det ändå? Om du tyckt att exempelvis Sicak sett bra ut på träning så är det egentligen Touminen som gjort det och tvärt om, eller...? :D
Kommentera

Vallin: Om jag ska vara helt ärlig så har jag faktiskt inte den blekaste. De båda tillhörde den träningsgrupp som "lekte" på den andra kortsidan mot där vi stod. Men vi gjorde ett tag ett försök att bena ut det hela men då lyckades Poffa virra bort mig totalt och Nicke på kansliet var heller inte till någon hjälp.
Kommentera

Paddan:

Tiden får utvisa helt enkelt.
Kommentera

Vallin: ...eller Lärking
Kommentera

Paddan:

Jag skyller allt på Hedin som sa fel till mig. Så kom inte här och jäkla mig. Jökla dig själv, paddskrälle.
Kommentera

Poffa: Jökla? Ska Hedin köpa Brynäs gamla Islänning Arnason?
Kommentera

Frisco: Äh, han har ju fått nytt kontrakt i NHL så Arnason kan nog fortsätta att botanisera bland hamburgerrestaurangerna.

På tal om tistlar och annat så tänkte jag publicera en länk till TÅ:s artikel om gårdagens match.
Kommentera

Vallin: Här har du några ord från Harald om bland annat Tuominens insats igår:

"Till sist, hur klarade sig de nya spelarna? Du har redan berömt Horava.
– Pasi Tuominen skötte sig mycket bra med Svartvadet och Salomonsson och Vladimir Sicak var också duktig, även om han fick spela ett backspel som han inte var van vid."
Kommentera

"Mikael Zajkowski hade väl inte sin bästa dag i kassen, men han kan inte lastas för förlusten." Ur Paddans länkade artikel.

Jag har sagt det förrut och säger det igen, Zacke kommer aldrig att bli den stormålvakt som många hoppas på. Han är för liten och redan sönderläst, höga skott i samband med sidoförflyttningar, det vet alla redan tyvärr. Jag hoppas verkligen att han utvecklas och på något sätt lär sig att kompensera sin litenhet, men tror inte en sekund på det.
Kommentera

Paddan: Om juniorformationen..."- Det är inte lätt att ställa om tempomässigt, de var givetvis inne på ett par av målen bakåt. Men det är sånt man får ta. De måste ju få chansen att visa upp sig. "

En tredjedel av formationerna var alltså inne på en tredjedel av baklängesmålen, om man ska ta honom på orden. Men de måste ju få chansen att visa upp sig...
Kommentera

Nalle Sjuh: Eller var det en fjärdedel som var inne på en tredjedel kanske? Nåväl, in med Peter Hagström!
Kommentera

Lumber Jack:

Instämmer till fullo det du skriver om Zacke. Under fjolårssäsongen visade han verkligen inte att han har något i elitserien att göra, om han inte tar ett enormt steg framåt så blir det allsvenskan för hans del. Tråkigt men sant.
Kommentera

Vet någon om man kan lyssna på Radio Roslagen på internet ?
Kommentera

yaqop: På länken nedan, men det verkar bara vara lokal musik som gäller. Vi får väl vänta en tio minuter innan vi vet.
Kommentera

Dream Team:

Okej tack, säg gärna till om det kommer igång, jag hör nämligen ingenting varken i IE eller Firefox, inte ens lokal musik.
Kommentera

yaqop:

Nu verkade det dra igång.
Kommentera

Nikki: Av musikvalet att döma så skulle jag tro att medelåldern på lyssnarna är någonstans runt 70 år.
Kommentera

Dream Team:

Hur bär man sig åt för att få igång skräpet då? Jag får bara upp en bild på en spelare men det går inte att jaga igång den...
Kommentera

Paddan:

Härlig start, 0-2...
Kommentera

Paddan: Hörde jag rätt att TIK leder med 2-0 efter 1.55?
Kommentera

Paddan:

Ser dom här snubbarna matchen eller? Mycket golfsnack nu
Kommentera

Fan va mycket hockey på radion.... eller inte
Kommentera

Herregud vilken koll de har...
Kommentera

Nikki: Jaja, det där var ju ungefär lika intressant och stimulerande som att äta en riskaka. Hockeysändning, jo tjena.

Kommentera

Olle påstår att MODO ligger under med 0-2 mot Timrå när snart första perioden är slut, eller hur det nu var. Vet inte om han bar en MODO-tröja, men han kände sig nästan som en MODOit :-).
Kommentera

kärran: MoDo reducerade till 2-1 just. Men herregud! Vilket jävla pucko som sitter och "kommenterar". Tycker målvaktens hjälm ser ut som något från rymden, typ.

" - Oj, nu vart det tydligen mål. "
Kommentera

Falken: Har de sjungit några snapsvisor än? En kvarts misshandel av mina öron var fullt tillräcklig.
Kommentera

Paddan: Haha, jag vet inte. Men herregud! Har "kommentatorn" sett hockey någon gång.

Honken - Oj, ett ribbskott!
"Kommentatorn" - Är det en fackterm?
Honken - Hehe
" Kommentatorn" - Vad är ett ribbskott?
Honken - När man skjuter i ribban, då är det ett ribbskott...

så lät det typ. HERREGUD!
Kommentera

Reducering av Duracell. Alltid något.
Kommentera

Undra om det var Modo el Timrå som skjöt i ribban/stolpen
Kommentera

Frisco:

Ska MP bli vår bäste målskytt i år...? :D
Kommentera

Men snälla, kan nån slänga ut gubben och ta in nån från Timrås klack, det kan ju inte bli sämre.
Kommentera

Vallin: Verkar bli han och Milo som ska slåss om interna poängligatiteln, om man nu mot förmodan skulle kunna dra några slutsatser av försäsongsmatchandet så här...kort.
Kommentera

Paddan:

Nej, vi dömde ju av igår att de som gör mycket poäng på försäsongen sällan fortsätter produktionen när serien drar igång. Dock har ju inte MP gjort sig känd som någon större målskytt varken under försäsong eller seriespel. Undrar just när han gjorde mål två matcher i rad senast?
Kommentera

Hipp hurra, tror aldrig jag blivit så glad av att höra Curre.
Kommentera

Paddan: Hade ju tänkt att bila hemåt under lördagen men man kanske skall ta "the scenic route" via Norrtälje och ta en korvpaus på 3*20 (exkl moms). Det kanske gör de övriga 50 milen kortare (alt jävligt långa).
Kommentera

Salle: Med Radio Roslagens hockeyexperter ljudande i bilstereon så skulle jag säga att färden blir evighetslång och segare än kola.
Kommentera

Nenne: 3-1 till Timrå nu, och Curre dominerar i radion!
Kommentera

Kevin O Shea: Hmm vet inte om jag är så glad längre det kanske är bättre att vara lyckligt ovetande men vi har ju en hel säsong på oss att slå timrå.
Kommentera

Nenne: Ni skall inte alls slå Timrå!
Kommentera

Salle: Det här var ju strålande, vi lyckas minska antalet insläppta mål med 50% fast samtidigt var det en smula mindre utdelning på mål framåt. Men det var nog så enkelt att de klubbor man hade plockat med sig till matchen idag bara innehöll ett mål, jäkla kompositklubbor...
Kommentera

Så här säger modohockey.se om dagens match mot de där rödvita från där nere vid flygfältet.

"

MODO Hockey åkte på sin andra raka förlust i Mästarcupen.
Timrå vann rättvist med 3-1 i en bra match, där MODO efter en svag inledning spelade upp sig betydligt.
Debuterande Karol Krizan i målet fick en tung start. Inom loppet av 7(!) sekunder i början av den första perioden gjorde Timrå två mål - det ena på ett skott från nästan halva planen. Karol och MODO reste sig dock efter chockstarten och presterade därefter betydligt bättre hockey än i gårdagens match mot Brynäs.

Återigen var kedjan med Horava-Gästrin-Pettersson bra, i synnerhet Magnus Gästrin. Det var också den kedjan som gjorde MODO:s enda mål (Micke Pettersson).

Unge Tommy Wargh som debuterade i A-lagssammanhang gjorde också en bra match.

Våra mer namnkunniga och rutinerade spelare har dock varit väldigt annonyma hittils. De måste kliva fram betydligt mera om vi skall ha någon chans mot finska Jokerit på lördag, rapporterar vår utsände Hasse Andersson.

I dagens tidiga match vann Brynäs över Jokerit med 4-2."

Kommentera

Paddan:

Härligt att båda våra målvakter verkar inleda försäsongen starkt...
Kommentera

scim: det är dock glädjande att formationen Gästrin-Horava.mickeP Funkar bra,En kedja att satsa på i höst verkar det som.
Kommentera

Paddan: En utveckling av Rullstol-Hasses referat är på sin plats; Tommy Wargh var bäste Modoit. Vad det säger om den kollektiva insatsen skall vi i skuggan av försäsongens tidighet låta vara höljt i dunkel.
Kommentera

Mano: Blir intressant att läsa vad Tidningen Ångermanland skriver om matchen. Ju fler skribenter desto större klarhet får vi kanske av det där som försigick i bakgrunden medan farbröderna på Radio Roslagen lekade Café Norrköping. Eller om det var "Hockey for Dummies".
Kommentera

Mano: Alltså Tommy Wargh är en riktigt fin talang som tagit ett enormt steg den senaste säsongen. Jag är inte förvånad om killen konkurrerar ut Viklund. Kanske t.om Hedman.
Kommentera

Paddan: För att ytterligare klargöra ett par saker så är min högst personliga åsikt att Timrås första kasse var en större tavla av Krizan än det omskrivna långskottet - som ju styrdes på en back-klubba och seglade över den gode keepern. Vid 0-1 var till att börja med markering överhuvudtaget inte ett begrepp, men Aalto passade mer än sköt i mål. Det var precis lagom hastighet för att få kallas för styrfart.
Till Krizans försvar skall sen sägas att han gjorde en rätt bra match där han utnyttjade både ribba och stolpe för att hålla nere siffrorna.
Kommentera

Skönt att se att vi inte dömer ut våra målvakter efter två matcher.
Kommentera

« · 564790 · »