1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519814 inlägg · 4121 ämnen

BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Keriksson: Ohlsson lovar det han säger i intervjun. Han sätter den!!!

Inte för att va den, men det ser jäkligt osynkat och rörigt ut i Modo. Halloran åker mest runt runt i åttor.

J F K: Härligt Sebbe. Modo har börjat bra i tredje

Gavelo: Det är mer slag på benet än de Näsén åker på. Så antingen är den Näsén åker på helt felaktig eller så ska man ta för allt.

Jag får för mig att du faktiskt hellre ser oss förlora så du får rätt, än att vi vinner.

J F K: SEBBE!!

Gavelo: Jaaaaaa Sebastian Ohlsson

modomille: Ohlsson!!!!

Bättre start på tredje kom igen nu!

OHLSSONNNNN

J F K: Olssons friläge är verkligen ingen utvisning, men då förstår jag att du är upprörd på domarna 24/7 om du anser att det är en utvisning.

Gavelo: Projicera inte. Själv har jag gått domarkurs. Misstänker att du aldrig gjort det.

{9108}: Happ, klubba framför benen på modo och sen trycka spelaren så klubban fäller är såklart ok om BIK gör det

Sigge:
Vilken tränare anses vara en skicklig matchcoach?

Robin Ztorken L: Karlin har aldrig varit en mäktig matchcoach. En skicklig taktiker i all ära men när det väl kommer till kritan har han inget att sätta emot.

Rytter: Mjo håller med dig där helt och hållet och det gäller väldigt mycket när det kommer till domarna även vilken match / serie det är just nu, istället för att kanske diskutera lite granna eller varning på spelaren så är det direkt utvisning..

snacka om att vara lätt kränkta, och folk undrar varför man klagar så mycket på domarna i dessa serier.

klart man blir frustrerad som spelare när det bara gå emot en med utvisningar och när man ser att det andra laget kommer undan med exakt liknande situationer så brinner det av och vill klaga lite, mänskligt men ( försvarar inte aagard nu men ) det är lite så jag ser på det.

J F K: När 2 spelare slår efter en spelare utan att försöka spela på pucken så är det utvisning, lär dig regelboken Karl!!!
Sen är just den väldigt billig men det börjar bli sjukt tröttsamt att det enda du gör är att gnälla på domarna när det är Modospelarna själva som sätter sig i dessa situationer, hade Näsén gått på kropp ist för att peta med klubban så hade det aldrig skett.

{9108}:

Det värsta är att våra domare är så speldumma så sedan när spelarna blir frustrerade och reagerar så åker de på en tvåa för osportsligt.

Jag försvarar inte aagaard, men lite jävla känsla bör man ju ha. Åk och prata med honom och säg "ja jag håller med den är tveksam och jag kan nog gjort fel, men dömt är dömt och jag kan inte ändra på det nu tyvärr, du har säkert fått någon felaktig med dig någongång också. Menndu får lägga ner det du håller på med nu, en gång till och jag tar ut dig på 2 min".

Men våra domare kan inte göra fel enligt dem själva eller dommarchef och de vägrar att ha någon dialog med spelare och tränare.

Gavelo: När han var fri och man slog undan det bakre benet. Han medgav att de slog på honom, men han är för snäll för att klaga.
Titta på det bakre benet vid frilägen.

Tyler Durden: Vi få sluta tjata på hur dåliga dommarna är.
Vi måste bestämma själva och med en så dysfunktionell förstafemma blir det nog svårt ändå.
Vi har en enhet som funkar och det är fjärde.

Testa nya enheter i tredje perioden, gör något!!!
Karlin ska ju vara en mäktig matchcoach enligt många, det ser vi inte mycket av, tyvärr

J F K: Vilken situation med Olsson som du menar ska vara utvisning undrar jag?

Gavelo: Nej det är han inte.

Tyler Durden: Ja, om vi återigen blir någorlunda vassa i avsluten är domarinsatsen av underordnad betydelse, VINN!!

Gavelo: Du som tycker att det är utvisning utan att man ens rör spelaren. Då förstår jag att du tycker att de spelar fult.

{7639}: Sveningsson ska såklart boxa ut som ytterforward, men han är inte bättre.

J F K: Och du tycker Bik spelar snällt haha, du är nog ensam om att tycka det.

J F K:

Jag säger inget om utvisningarna vi åker på, dom kan man ta. Men man kan ju kräva att man ska ha samma nivå åt bägge håll.

Sedan var det ju en märklig situation när bik spelaren la handen på pucken och bdrog in den under sig och la sig ner på den. Det om något är ju spelförstörande och borde man väl ta för.

bar mofftak: kul att du slipper honom nu mera å kanske du focka på Timrås grymma,laget

{9108}: Jo, för oss som ofta ser hockey extremt tveksam. För Galevo solklar. Det är olika.

J F K: Svennis agerande på kvitteringsmålet kan vara det värsta jag sett. Står på riktigt helt stilla och skymmer egen målvakt, tänk om han gjorde lika i anfallszon.

J F K: Vet inte vilken du refererar till?

twitter.com/DoktorHockey/status/1621584162095353856 jäkla fin hakning här, skulle varit 5+gm där på modo spelaren

Bad_Brett: Less man är på avslut i magen på målvakten. Hoppas grabbarna kan släppa fokus på domarna i 3e.

Gavelo: Om man inte tar för den solklara på Ohlsson så blir det bara löjligt. Riktigt löjligt. Båda två utvisningarna som tas för tripping är väldigt tveksamma.

BIK spelar inte alls särskilt fult. Bland de snällare lagen.

bar mofftak: Spelare ska precis som barn sitta ner stilla som ljus, domaren kan bli ledsen annars.

modomille: Modos utvisningar är solklara, vi kan inte skylla på domarna när vi tappar huvudet, det är såhär åt båda håll i allsvenskan, vi måste börja fatta det och acceptera det även om det är tufft!

Bik spelar fult, bråk och griserier efter varje avblåsning, precis så som man skall spela för att få våra spelare ur balans, det vet dom om och vi kan inte hantera det.

{7639}: Inte tycker jag det är så underhållande med hockeyspelare som bankar klubban i sargen i alla fall, men det kan kanske bli en musikgenre det också.

Jag undrar vad Halloran tänker att han ska vara för sorts hockeyspelare egentligen, han får ut rätt lite av allt mer eller mindre planlösa skridskoåkande. En märklig spelare.

Robin Ztorken L: Woods och Aagaard har aldrig fungerat bra ihop. Det har nog exakt alla utom MoDos ledarteam sett.

{7639}: BIK har alltid gigantisk fördel av domarna på hemmaplan, det är bara att ställa in sig på.

Nu har äckliga Löven gjort sitt mål också, står detta sig så har Löven allt i egna händer och kan vara förbi oss på fredag. Nu får de ta 3p ikväll!

Gavelo: Vette fan om jag skulle säga att BIK har spelat grisigt å fult kanske lite i första men inte i andra. Irritationen handlar snarare om att domarna är inkonsekventa.

Varför försöker aldrig modospelarna ta avslut innan man kommit för nära och vinklarna tagit slut? Alla passningar in framför mål är mot en spelare som mer eller mindre står på mållinjen. Det fungerar inte.

Det finns en anledning att endast en spelare gör mål Han är back och fjuttar in hårda handledare gång på gång. - Han har avståndet från målvakten.

Bad_Brett: Vi får hoppas det, Dansken o Woods odugliga i förstafemman.
Andra femman sådär och tredje helt osynliga som vanligt.
Fjärde gör sitt som vanligt.
Går inte vinna matcher ned en oduglig förstafemma och dessutom göra ett mål/match, vi har ingen enhet som kan sätta tryck.
Vi har fixat fina nyförvärv men tyvärr har dom bara gjort laget sämre, ingen bra tendens

Pinsamt konstig dömningsnivå idag. Oskönt spel av bik ena stunden fulsmällar och nästa stund filmar. Inte mycket till offensiv denna period. Bik lyckas psyska ut oss denna period med denna nivå tyvärr. Bp äter upp mycket av denna period. Jobbig kommentator känns mest som att han försöker psyka i intervjuerna med oss. Ne nu steppar vi upp i tredje

Foppatofflan: Absurd utvisning, Sveriges mest underhållande liga.. Klappa inte med klubban i sargen..

Foppatofflan: Absolut, men det är så märkligt att man tar två väldigt tveksamma utvisningar för tripping åt ett håll, men när de hugger ned Ohlsson så blir det ingenting.

Det är sedan gammalt att Sveriges sämsta och lataste domarchef rikspuckot Peter Andersson styr domarna från Värmland.

bollan123: Ja, vi kan gnälla på domarna hur mycket vi vill. Faktum kvarstår att spelarna fortsätter tappa huvudet i matcher som dessa. Pinsamt! Vi borde kunna döda dom med vår fart och passningsspel.

Bad_Brett: Modo visar åter igen att man inte är redo, Bik spelar grisigt och fult som vanligt medans Modospelarna dras med i psykologiska spelet och hamnar i utvisningsbåset.

dempa: fasiken bilen dålig disciplin vissa har, bryr man sig inte om laget o resultat längre

bollan123: Den där ska ju han aldrig ta inte Aagaards fel att domarna vill stjäla showen

Keriksson: Aagaard. Man ska vara rädd om sargen i nobelhallen

J F K: Vi kommer aldrig ta oss förbi en semi med detta lag tyvärr. När Aagaard med tre säsonger i ligan nu inte kan hålla sig för att ta dessa korkade utvisningar så kommer det aldrig hålla i ett slutspel.

Keriksson: Nej för helvete, kommer de snart? Hellre när vi hittat formen litegrann….

« · 2461198 · »