1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519813 inlägg · 4121 ämnen

BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 2023-02-03
Hakning-Henrik:
Woods har blivit en Gris/retsticka.
Aagaard/Woods ( Bill o Bull.)

J F K: Haha! Bessewisser som har onödigt behov av uppskattning för att vara dräglig verkar det som här.

Att komma med "Min mamma har sagt att jag är duktig..." räcker inte alltid

Uuuuup på denna vita äng,
spelar Sveriges bästa gäng.

Tre poäng ska vi ha!
MoFo är riktigt bra!

Greenwolper: Hahaha kommentatorn tycker alltså att Woods borde bänkas för att han är grinig, KOMMENTATORN!!

Endast på Cmore ladies and gentlemen!!! Tjääna!

J F K:
Bernhardt bäst idag

Trilske: Aagaard, Sveningsson och Woods känns lite som om de vore i dålig balans ikväll. Samtidigt tycker jag att vi haft oflyt i domsluten. Minst sagt.

Trilske: Bernhardt har varit riktigt bra idag. Hade en ovanligt fokuserad blick när han som enda Modospelare stod upp i båset

Foppatofflan: gillar när han bombar.

Foppatofflan: Han kommer vara extremt viktigt så stabil som han är i dag. När det väl kommer till ett slutspel

Trilske: Brickley väldigt stabil ikväll!

Sigge: Woods borde fått typ 10 utvisningar med sig med tanke på hur mycket smällar crosscheck och jävulskap han får ta efter varje avblåsning.
Senaste bytet fick han en klubba på handskarna rätt uppenbart utan åtgärd.

J F K: Om du är utbildad domare så bör du veta skillnaden!

Nu bråkas det igen efter avblåsning från Karlskogas sida, men dom gör ju inte sånt, dom är ju bland dom snällaste i Allsvenskan.

Rödluvan:

Man vill ju ha spelare som är lite småtjuriga.

AP kändes riktigt ”slutspelssur” sist vi mötte bik borta, tyvärr helt iskall just nu.

Sigge: Ah kommentatorn verkar ju hylla BIK spelarna när dom blir arg men gnäller så fort vi blir det

NuMo: Märkligt. Har ett stort umgänge där då jag anses kunnig

Greenwolper: fan vad de skall vara på riley hela tiden!

Andra gången de drar in pucken med handen å lägger sig på den🤣

Rödluvan: Kommentatorn är inne på samma som undertecknad. Woods borde bänkas för att markera

Tarasov: ”Jag skulle bänka Woods om jag var Karlin” ursäkta?

Gavelo: Nej den håller jag med dig om, men finns många andra lägen där de kunde plockat BIK med samma petighet de haft emot oss.

Tarasov:
Slog precis på , 2-1 känns bra !!!

J F K: jaaa Ohlsson! Häpen kommentator🥳🥳

J F K: Vad är problemet? Kan du inte lägga in en kommentar i det s.k. samtalet om matchen utan att samtidigt ge personen du svarar ett nedlåtande instick. Din självhävdelse får dig ju att se ut som en mindre självsäker kille. Hade du gjort likadant i baren i Hägglunds Arena så hade du inte fått var i något sällskap många sekunder.

Keriksson: Ohlsson lovar det han säger i intervjun. Han sätter den!!!

Inte för att va den, men det ser jäkligt osynkat och rörigt ut i Modo. Halloran åker mest runt runt i åttor.

J F K: Härligt Sebbe. Modo har börjat bra i tredje

Gavelo: Det är mer slag på benet än de Näsén åker på. Så antingen är den Näsén åker på helt felaktig eller så ska man ta för allt.

Jag får för mig att du faktiskt hellre ser oss förlora så du får rätt, än att vi vinner.

J F K: SEBBE!!

Gavelo: Jaaaaaa Sebastian Ohlsson

modomille: Ohlsson!!!!

Bättre start på tredje kom igen nu!

OHLSSONNNNN

J F K: Olssons friläge är verkligen ingen utvisning, men då förstår jag att du är upprörd på domarna 24/7 om du anser att det är en utvisning.

Gavelo: Projicera inte. Själv har jag gått domarkurs. Misstänker att du aldrig gjort det.

{9108}: Happ, klubba framför benen på modo och sen trycka spelaren så klubban fäller är såklart ok om BIK gör det

Sigge:
Vilken tränare anses vara en skicklig matchcoach?

Robin Ztorken L: Karlin har aldrig varit en mäktig matchcoach. En skicklig taktiker i all ära men när det väl kommer till kritan har han inget att sätta emot.

Rytter: Mjo håller med dig där helt och hållet och det gäller väldigt mycket när det kommer till domarna även vilken match / serie det är just nu, istället för att kanske diskutera lite granna eller varning på spelaren så är det direkt utvisning..

snacka om att vara lätt kränkta, och folk undrar varför man klagar så mycket på domarna i dessa serier.

klart man blir frustrerad som spelare när det bara gå emot en med utvisningar och när man ser att det andra laget kommer undan med exakt liknande situationer så brinner det av och vill klaga lite, mänskligt men ( försvarar inte aagard nu men ) det är lite så jag ser på det.

J F K: När 2 spelare slår efter en spelare utan att försöka spela på pucken så är det utvisning, lär dig regelboken Karl!!!
Sen är just den väldigt billig men det börjar bli sjukt tröttsamt att det enda du gör är att gnälla på domarna när det är Modospelarna själva som sätter sig i dessa situationer, hade Näsén gått på kropp ist för att peta med klubban så hade det aldrig skett.

{9108}:

Det värsta är att våra domare är så speldumma så sedan när spelarna blir frustrerade och reagerar så åker de på en tvåa för osportsligt.

Jag försvarar inte aagaard, men lite jävla känsla bör man ju ha. Åk och prata med honom och säg "ja jag håller med den är tveksam och jag kan nog gjort fel, men dömt är dömt och jag kan inte ändra på det nu tyvärr, du har säkert fått någon felaktig med dig någongång också. Menndu får lägga ner det du håller på med nu, en gång till och jag tar ut dig på 2 min".

Men våra domare kan inte göra fel enligt dem själva eller dommarchef och de vägrar att ha någon dialog med spelare och tränare.

Gavelo: När han var fri och man slog undan det bakre benet. Han medgav att de slog på honom, men han är för snäll för att klaga.
Titta på det bakre benet vid frilägen.

Tyler Durden: Vi få sluta tjata på hur dåliga dommarna är.
Vi måste bestämma själva och med en så dysfunktionell förstafemma blir det nog svårt ändå.
Vi har en enhet som funkar och det är fjärde.

Testa nya enheter i tredje perioden, gör något!!!
Karlin ska ju vara en mäktig matchcoach enligt många, det ser vi inte mycket av, tyvärr

J F K: Vilken situation med Olsson som du menar ska vara utvisning undrar jag?

Gavelo: Nej det är han inte.

Tyler Durden: Ja, om vi återigen blir någorlunda vassa i avsluten är domarinsatsen av underordnad betydelse, VINN!!

Gavelo: Du som tycker att det är utvisning utan att man ens rör spelaren. Då förstår jag att du tycker att de spelar fult.

{7639}: Sveningsson ska såklart boxa ut som ytterforward, men han är inte bättre.

J F K: Och du tycker Bik spelar snällt haha, du är nog ensam om att tycka det.

J F K:

Jag säger inget om utvisningarna vi åker på, dom kan man ta. Men man kan ju kräva att man ska ha samma nivå åt bägge håll.

Sedan var det ju en märklig situation när bik spelaren la handen på pucken och bdrog in den under sig och la sig ner på den. Det om något är ju spelförstörande och borde man väl ta för.

bar mofftak: kul att du slipper honom nu mera å kanske du focka på Timrås grymma,laget

{9108}: Jo, för oss som ofta ser hockey extremt tveksam. För Galevo solklar. Det är olika.

J F K: Svennis agerande på kvitteringsmålet kan vara det värsta jag sett. Står på riktigt helt stilla och skymmer egen målvakt, tänk om han gjorde lika i anfallszon.

« · 2461226 · »