1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

1594196 · » Till forumet


Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

spud: Salle hade spelsinne och han var verkligen inte en som spred bra stämning hela tiden. Han har en rätt skön, sarkastisk humor, men någon glädjespridare är han verkligen inte. Dessutom fick han ju "gamnacke" direkt han missade en bra målchans. Han kunde vara lysande i fem minuter och sedan bränna ett friläga och deppa resten av matchen...

Nej, det är VERKLIGEN inga som helst likheter med en ung Salle förutom möjligen då det där med att bränna bra lägen...

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Monno: Påminner han itne väldigt mycket om en ung Salle, bortsett från att han är trevlig och sprider bra stämning?
Salle var väl inte direkt känd för att vara effektiv eller få med sig saker, utan mest åka runt och nästan göra mål.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
McFire: Nja han gör ju faktiskt en del poäng otroligt nog. Iaf ifjol. Men ja hans uppsidor är få. Snabb på skridskorna, och han är ju inte klappkass med klubban så länge det går sakta (vilket det aldrig gör för honom) sen verkar han vara en riktigt trevlig kille och stå för bra stämning i laget. Men nån vidare hockeyspelare är han ju inte egentligen.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
zigge: jag talade om Spina, inte Öhnerud.
Spina är pinsamt dålig överlag och bör inte spela i SHL men kommer undan för att han åker skridskor snabbt.
Detta är hans andra säsong och han är lika bedrövlig som förra, han har helt enkelt ingen bra blick för spelet, löjligt dålig speluppfattning på den här nivån.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

zigge: Jag tog upp det för att jag tycker att Öhnerud var klart värst av forwards. Annars har man vant sig att se Hägg spela svårare än han borde och även att Lööv har lite tendenser till att överarbeta situationerna.

Igår var dock Öhnerud i särklass och därför lackade jag ur...:)

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K: Ne OK, det håller jag med på - men VEM har inte drällt o gjort fel i Modo hittills? Men ändå, på det stora hela rätt OK BoxPlay! ( o det verkar vi få träna mkt på, med domarna av idag!) Öberg täckte nåt hårt skott, o KFopp brukar ju offra sig (orkar inte kolla stats på BP,nån som har koll?)

KUL att de från andra sidan pölen lyfte igår! MÅ det hålla i sig, kan det bli kul framgent!

Vad e status på Possler? Blev det hjärnskakn mot Warulfven?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

zigge: Det var väl jag som initierade kritiken på Öhnerud igår. Jag såg honom vid flera tillfällen drälla med pucken och spela riktigt komplicerat i trängda lägen. Jag ser också honom missa markeringar, tjurrusa i fel lägen och liknande.

Det var redan innan incidenten som Mr Brett dokumenterade för då höll jag på att bli galen.

Öhnerud jobbar riktigt bra, har bra fart på rören och är inte fullständigt ofarlig framåt även om han inte producerat hittills. Jag skiter dock i om han inte gör ett enda poäng i vinter bara man kan slipa bort de tokigaste besluten som sätter oss i kniviga situationer. Jag vill inte se honom dribbla eller försöka sig på ett jättesvårt pass i utsatta lägen. Det är INTE hans roll.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Berka: Nä överlag är det imponerande nivå på Brynäsare. Se bara kommentarerna på AB t.ex. Finns det några supportrar som sågar sitt lag mer?

Och här på HS så verkar det inte spela någon roll att Gurra lugnat ner sig (nåja) han har ett helt koppel av efterträdare. =) 

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

zigge: Att brunäsorna håller extra låg nivå när det går emot är ju ingent nytt, men ibland känns nivån faktiskt oslagbart låg?!

ULTIMAVICI: ? Att du sedan har hockeysnacks töntigaste namn gör inte dina inlägg bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

McFire:har Öne blivit hackkyckling nu? OK ingen stjärna, men han fick ju beröm i Hockeykväll, för sin uppåkning o avväpning. O i BP kan han ju ibland kämpa o slita nåt enormt, är väl ojämnheten jag ser som  största problemet, men viss potential har han väl ändå? Ser allt bättre ut, med RitOla o Lehti i form också, har vi väl ändå en rätt sjysst trupp?

Brynäsorna e roliga, nån kommenterade om "raketforskare" i vårt MoDo-forum, vad ska man kalla deras "avgå alla, sparka alla, Rahms fel, kris " efter varje förlust? Givande, jojo.Roande, ja, ett kort tag.

Vart går Nicky D? Vad tror ni? Tyvärr har vi väl inga muskler, skulle vart roligt se han ihop me PÅge igen , men nu får vi kolla NHL/AHL-line istället.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: det gjorde han verkligen, det är ju det han kan, åka fort rakt fram. Motståndaren hinner inte med och ramlar.
Det är allt annat han är för dålig på, att vara på rätt plats vet han inte vad det är, heller inte att värdera en situation, det är han nog sämst i hela laget på.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
spud: Jag själv är rätt säker på att vi vinner guldet mot Linköping. Skellefteå ser ut att nu ha släppt sitt vinnande Anders Forsberg-lir och yrar runt i en självgod sörja. Back-Stabbing Bert och Lasse Johansson tjatar på Wallson att ta över deras Northland-aktier. Intrigerna är ett faktum...
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Gillar karaktären i laget.
Vi slarvade en hel del i positions spelet i egen zon över hela matchen men kompenserar det med en hög vilja.
Med bättre positions spel så slipper vi rätt många utvisningar som vi drog på oss idag för att vi stod på fel ställe.
Sen är det pinsamt att åka på diving, den klubban han får i ljumsken ger inte den effekten.

Hade jag varit brynäsa hade jag varit orolig. Det laget saknar karaktär. Och det är väl en ytterst klen tröst att man har hockey världens största näsa fäst på thuressons huvud.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Bad_Brett: nu har jag inte sett många matcher, men håller helt med om Önerud, idag hade han inte ett rätt över huvud taget. Jag var helt övertygad om att han satsat allt han ägde och sin morsa på en brynäs vinst.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
zigge: Haha jo. Så fort vi ska få pp så ska dom hitta en "diving"
Fördelen med domarna vi haft i år är väl hur dom är placerade... 

3 poängare börjar rulla in och skönt att vi också kan hämta in 2måls underlägen matcher i rad.



Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Sawchuk: Efter 12:12 i 1:a har MoDo ett pp, några halvchanser. Ja vad är det eg me Domarna, hittar Diving gång på gång?

Håller med, hur f:n kan tränarn i BrAnus snacka om "skitmål", efter de snestudsar BIF får in? Snacka om enögd...

Men TAck Rahm, för segern! Den satt fiiiint!!! :-)  Tror jag ska fira med en BruichLaddich! SKÅL!

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Lite kul att läsa den här analysen. Man får hoppas att Hensick har förmågan at se verkligheten och överföra det till den egna.

Såg du matcher från den här ligan innan du kom hit?

– Nej, jag tittade lite på You Tube när jag hade skrivit på och såg Modoklipp. Men det är en annan sak att se hela matcher. De fyra senaste har jag sett från pressläktaren på grund av skadan och det var en ögonöppnare måste jag säga. Man ser ytorna på ett annat sätt och jag vet inte om det har hjälpt mig nu.

– Alla är bra skridskoåkare här. Jag blev chockad här hur alla åker så fort. I AHL är det inte så. De två toppkedjorna är bra skridskoåkare sedan trappar det av, säger Hensick.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Bad_Brett:

Ja, i den typen av bilder så skulle inte ens Foppa klara sig helskinnad.

Men. Vi har det spelmaterial vi har Vad kan vi göra med det om vi betänker på de möjligheter som finns.

Vi Kanske lyckas bärga Salmela. Bra.

Vi har haft en lottovinst med Cumiskey. Jaha. Där kan du innan säsongen är över rita liknande bilder bra många gånger fler än vad Önerud lyckas åstadkomma.

I övrigt kan vi bara göra oss av med problem, inte skaffa oss några problemlösare. Att gära oss av med problemen då skulle innebära att vi inte hade så många spelare kvar.   

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
ULTIMAVICI: Ser ut som att Hensick tappat runt 10kg!
Dubbelhakan är borta!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

NuMo:

För mig får han gärna gå mållös hela säsongen om han gör ett gediget defensivt jobb, men det gör han inte. Inte ens Spina dräller så mycket med pucken som Önerud gör.

En bild säger mer än tusen ord, så jag ritade lite på detta:

www.badbrett.se/onerud.pdf

En sak är om Cumiskey försöker sig på den här typen av nummer när Modo ligger under med 3-0. Men att en iskall spelare, med bristande teknik och spelsinne, uppträder på detta sätt i spel 4-mot-4 vid en uddamålsledning med tre minuter kvar, är för mig helt oacceptabelt. Det går inte att snacka bort, det är idiotiskt på så många plan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Berka: Ja på denna länk inom 30 minuter
www.shl.se/shl-arena/38546/
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Sawchuk: Ok såg inte matchen själv så jag kan inte yttra mig =)

Jag gillar öhnerud, man måste ta i beaktande att han ofta spelar med öberg och kfop, kanske inte så enkelt att försöka vara kreativ då?!

Kan man se highlites från matchen på nätet?

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Berka:

Håller med några föregående skribenter angående Öhnerud. Få uppsidor men många svaga sidor. Överarbetar med puck och svag i markeringsspelet.

Spina tycker jag kommer mer och mer, lite fladdrig och bristande puckbehandling vilket också kan vara orsaken till att man ifrågasätter spelförståelsen. Sätt han på en enorm dos klubbteknikövningar off-ice.

Starkt att vända och vinna trots att domarna än en gång gjorde sitt bästa för att Brynäs skulle få kvittera. Att ta 2+10 på Salmela efter att han nästan fått armen avslagen var AllanBrallan på hög nivå av domarna.

Noll powerplay för Modo( visst var det så? ) på en hel match med årets domarnivå är ju också AllanBrallan.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Fan. HV och Färjestad i botten efter 13 omgångar. Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden, trots att det lika gärna kunde ha varit vi.

Har ju en värmlänning som arbetskamrat och det är bara att konstatera att han är stor på sig och tar hockeylivet för givet. Fortfarande tror jag inte att han riktigt fattar vad som är på väg att hända.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Ser att hensik stod för 2 mål, skaplig comeback ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
NuMo:

Håller med dig!

Lite väl hårt mot önerud, han har en roll i detta lag. Tung och stark vid sargerna och gör bra jobb i bp. Visst han producerar inte framåt så mycket just nu. Men har ett bra skott så potential finns för att bidra mer.

Angående Spina så visade han sin uppsida vid 3-2 målet.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Monno: Ja det var ju det jag försökte men nu börjar ju ni diskutera Rahm med mig härinne :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K: Rahm sprider en osäkerhet i hela laget. Dessutom dabbar han sig alltid på något vis...sidledsförflyttningen vid ert vinstmål måste ju även du lagt märke till hur jävla långsam den var.

Vi gjorde en sämre match än er, det kan vi nog vara överens om...

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K:

Kolla in vändningen Kyle gör när han vänder bort brynäsaren innan han passar över till Lööv. Alltså vid vårt första mål. Jag får fan stånd av den.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Bad_Brett:

Nu är du hård. Önerud har övertygadt i många matcher enligt mig, men vi saknar målen.

 Vi hade en dansk som jag gärna hade haft i laget fortfarande. Madsen är välkomen tillbägs enligt mig.  

Hensick. Fan vad roligt, trots att det är turligt.

Jag gillar Spina. Han har ett sämre spelsinne i alla fall så tillvida att det kan bli fel när han är stressad. Men potentialen är oomtvistad. Han kan växa fortfarande med rätt lärande. Forsberg rättar till honom. Så krångligt är det inte.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Steenm: Då minns jag galet!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
ULTIMAVICI: Rahm har ALDRIG varit het.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Zappaholic: Ja håll era 10 sidor långa diskussioner om Rahm på eran sida. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
J F K: PP. Svårt med smartphone...
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Skönt att vinna trots många rahmträffar ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Zappaholic: Inte fan var Rahm anledningen till vår vinst. Vi gjorde en riktigt dålig match, förutom en väldigt bra start.
fem mot ett i antalet på känns oerhört märkligt, men man ska alltså vänja sig vid sådant.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Zappaholic: Appropå Rahm, var inte han jävligt het när han kom förra året?
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

ULTIMAVICI:

Ha ha ha brynäs tränare är slut i huvudet. Tycker att vi gör skitmål, hur såg de två som dom gjorde ut?

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Onödigt spännande mot ett lag som behöver flipperpuckar för att göra mål!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
99Bäckis: Diskussionen om Rahm tror jag Modoiterna här skulle uppskatta om vi tog i vårt eget forum, tror du inte?
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Dumpa pucken!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
ULTIMAVICI: Skillnaden är att vi har Rahm
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Utvisning. Typiskt, men vi kan inte slå offside.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Zappaholic: Försvarsspelet har inte varit perfekt, dock är vi hetare framåt!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Zappaholic: Du som alltid försvarar honom. Vad har hänt? Äntligen kommit till insikt att han inte håller?
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
ULTIMAVICI: Vet inte om vi skapar mindre än er. Jag vågar påstå att ert försvarsspel är lika uselt som vårt. Skillnaden är att vi har Rahm...
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

ULTIMAVICI:

Nu har jag tröttnat på Önerud. Bänka killen, han åstadkommer ingenting och agerar otroligt nonchalant.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
J F K: Otippat:) Han förstärker och det är det han åker för. Båda är således korrekta. Precis lika enögd i frågan som förväntat 
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Det är ju det enda de lyckats skapa!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

ULTIMAVICI:

Brynäs är farligast när dom kastar ner flipper puckar från blå.

Kommentera

1594196 · »