1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506529 inlägg · 4103 ämnen

Brynäs - MoDo 6/11 2004

451364 · » Till forumet

Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Paddan: Du måste köpa hela packet, inte Brynäs då menar jag. Jag tror att Sedinarna skulle kunna vara paddor ute på byggena. Dom kan ju redan rotera så att lära dom att vibrera går nog också bra...

ZZzzzZZZZäta ZzzzZZZzzZZäta ZZzzzZZzzZZZäta
Kommentera

mike66: Kan man köpa bara den där dosan? Behöver någon form av radiostyrning så att man kan få Sedinarna att sluta nöta reklam i sarghörnen och istället göra sällskap med de andra grabbarna. Eller om de lägger sig ner så kanske de roterar av sig själva och skulle då kunna tjänstgöra som någon typ av ismaskiner
Kommentera

mike66:

Den perfekta julklappen till våra barn !!!. En Zamboni till alla barn.
Kommentera

håckla: Äh, snacka för dig själv gubbjävul. Det är sånt här vi ska satsa på nångång i framtiden...

[bild]www.fanwear.com/gifts/bendos/zamboni-display1s.jpg[/bild]
Kommentera

westerlind:
Jag har sett det med egna ögon, i NHL har dom ett passagerarsäte på ismaskinen, dom tjänar visst grova penningar på det. Men på löta där mike och jag kör finns det ingen plats över, våra feta rövar tar stoor plats.

Zamboni är bäst.
Kommentera

westerlind: Det finns tre saker i livet som folk gillar att se på: ett strömmande vatten, en sprakande eld och en Zamboni som spolar isen...
Kommentera

håckla:
Jo, min manliga intuition sade mig att du och miiike skulle bli glad om jag tog den bilden. Men Hong Kong var ännu gladare, han tjatade på ismakinsföraren och fick åka med en stund på Gavlerinken.

Någon berättade att i NHL så lottar många arenor ut en vinnare varje kväll som i periodpausen får åka med på ismaskinen - stort jubel hade det blivit när en 80-årig tant vann och med tindrande ögon åkte sin runda.

Låter som en underbar idé tycker jag: Hoppas de börjar i Gävle så snart som möjligt.
Kommentera

westerlind:
Vilken vacker bild, nu fick jag en äkta "Gunde" ståpäls.

Zamboni är det bästa.
Kommentera

westerlind: Det är bara att gratulera delar av Brynäspubliken som får lov att uppleva denna sköna tingest i periodpauserna.

Till gängpackningarna har jag bara en sak att säga;

- Go home...
Kommentera

westerlind:

Jag opponerar mig! Felciterat!
Kommentera

knaskamilla:

Haha, underbara bilder - känns bra fortfarande.

Frisco: Den där tjejen du hade med dig var en makalös retsticka: När jag frågade en ung, söt modoitska om jag fick låna hennes MoDo-flagga, så skrek någon: "Se upp - han vill säkert gifta sig med dig."
Kommentera

NuMo: Kanske klärvojanta biljettförsäljare som kan avgöra hur personen beter sig på matchen han köper biljett till?
Kommentera

knaskamilla: uppenbarligen finns det ju en skillnad på Brynäsare och pack, om de nu inte är brynäsare som är ett pack. Jag tycker att man skall filma folket på läktaren och rensa ut slöddret, om det nu finns något sånt.
Kommentera

NuMo:

I hallen, antar jag att du menar... Själv förstår jag inte riktigt hur en del tänker att man ska kunna hindra personer som gör sådant från att komma in i hallen i framtiden. Bild på dem i alla biljettingångar så att alla som sitter där vet vilka de inte ska släppa in? Fotboja varje gång Brynäs har hemmamatch?
Kommentera

knaskamilla: Konstigt att man har policyn att släppa in brynäspacket i arenan.
Kommentera

NuMo:

Jag skulle nog inte sträcka mig längre än till att de är ett Brynäspack, jag.
Kommentera

NuMo: Timrå är världens bästa hockeylag...ja, antagligen världens bästa lag alla kategorier!
Insikten slår mig lika hårt som underbart, som en uppenbarelse faktiskt....
Kommentera

knaskamilla: Nej. Jag anser att de är brynäsare och ett gäng pack. Har du svårt att förstå?
Kommentera

NuMo:

De är inte Brynäsare, utan "ett gäng pack", skrev han ju. Har du problem med att läsa?
Kommentera

Jesus:

Det är klart de är brynäsare, vad skulle de annars vara. Sen är det en annan sak om brynäsare skäms över vissa av sina andra brynäsare.
Kommentera

Hej alla Modoiter. Jag vill be om ursäkt från oss i Brynäs supporter ledet för den grova förolämpning som Kent Forsberg m.fl i båset fick under gårdagens match.
Det skall inte hända överhuvudtaget.

Det är klubben: BRYÄS IF som blir lidande när såna här idiot fasoner förekommer hemma i Gavlerinken.

Men de personer som håller på så hära, de är inga brynäsare utan ett gäng pack.

Brynäs har riktigt bra supportar ute i landet, mestadels så bor de flesta på andra orter än i Gästrikland...

Tack för en underhållande match igår och lycka till efter uppehållet...

MVH//Marcus Norberg Härnösandsbo och Brynäsare
Kommentera

Frisco: Inne på 4 minus men han gjorde iaf två mål på er förstår att förlusten svider eftersom vi är ett skitlag och ni är universiums gåva till hockeysverige ;-)
Kommentera

250kg kärlek: Glömde: Samtidigt är det det här som visar varför personer inte blir utpekade som de borde. Det kan bli konflikter om saker som man egentligen inte har att göra med. Ett gissel naturligtvis.
Kommentera

250kg kärlek: Det verkar bevisa att man inte behöver ha någon hjärna för att arbeta som polis.
Kommentera

knaskamilla: Jag håller med dig. Det borde vara självklart att man ska peka ut syndabockarna.
Däremot kan det faktiskt hända saker som man inte gärna vill vara med om. Som killen i denna artikel >>>länktips.

Men visst, civilkurage förespråkas av mig också!
Kommentera

p j davydjoos: jo jag hörde inte vad som hände jag såg bara att dom röck tag i en kille så fort det hade kommit en flaska på Foppa Sr
Kommentera

Frisco:

Ur din länk:
"- Och det värsta av allt" när vakterna äntligen kom och skulle kasta ut de skyldiga ville ingen peka ut vilka de var.
- Det satt gubbar och tanter i 60-70-års åldern och låtsades som om ingenting hänt."

Pinsamt. Själv pekar jag alltid ut folk som gör sådant om jag ser vilka de är. Min besökare frågade mig nyss "skulle du peka ut Per också?", och den frågan var ju inte särskilt svår att svara på. Han skulle ju liksom aldrig kasta saker.

Vad var det förresten speakern sa när han skulle uppmana folk att inte kasta in saker? Det var jäkligt kul, minns jag.
Kommentera

p j davydjoos: Ett plexiglasskydd vid båset verkar ju tyvärr vara nödvändigt, kanske. Men tvärtom så kommer det bara att öka kastandet. Då blir det ju plötsligt legitimt att kasta, i mångas ögon, eftersom ingen kan skadas. Nej, det krävs nog mer än så. Vakter och plexi. Hjälper inte det så gäller det att identifiera dem som gör det för att få ut patrasket.
Kommentera

Ahlbom: hmmm, ja, men det sägs ju också att de "två" killarna som blev utslängda tydligen enbart hade buat åt nått, typ dommarna eller så, inte kastat nått... Släng ut de element som missköter sig, inte de som lever sig in i matchen lite extra... Så, det borde alltså finnas vakter närmast spelarbåsen, eller sonika extra plastskydd över de samma...
Kommentera

NuMo: vakterna kastade ut vad jag såg en supporter genast sen hur dom gjorde med resten vet jag ej men det aftonbladet skrev att ingen åkte ut är fel. men håller med er bort med dom som ska förstöra och hålla på så där.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej, men man blir ju ett lått utsatt mål som Brynäsare när folk i hallen som uppenbarligen är brynäsare gör sådana saker och man dessutom inte vågar stå för det man gör. Ännu ynkligare när publiken runt omkring som såg vilka det var inte lyckas påverka dessa puckon att förstå att man faktiskt representerar klubben och dess fans. Håller med dig. Stäng av dem på livstid. De skämmer ju ut er normala totalt. Frågan kvarstår alltså, tyvärr. Vart är civilkuraget att peka ut idioterna, eller att ta sitt eget ansvar?
Kommentera

Frisco: Men en liten hjälte är nog i Brynäs ögon, grodätaren. Först filmar han till sig en utvisning, sen gör han mål med trasig utrustning...
Kommentera

70 Rodrigues: Jag kallade det inte Gävlementalitet utan ställde bara en fråga.

I övrigt så tycker jag att det är kul när Boumedienne hyllas så mkt. Han var ju bara inne på 4 baklängesmål.

Kul också att den nye importen i Brynäs fick nummer 4. Djoos är off och bortglömd:-)
Kommentera

Frisco: Så jävla tragiskt att vissa idioter kastar in flaskor o dylikt, dom ska stängas av på livstid, men kalla det inte Gävlementalitet bara för att det är några rötägg som gör bort sig.
Kommentera

Frisco: H**or, hela bunten, utom W:et, den lilla pussgurkan.
Kommentera

Paddan:

MIF = Skånes lag = ett landslag. Väl?
Kommentera

Frisco: Jäklar, det glömde jag ju. Danska landslaget skulle ju spela landskamp! mot MIF
Kommentera

Äh, kan inte undanhålla er denna (nu när Frisco verkar ha sett klart på Mankellfilmen och allt):

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/petigat.jpg[/bild]
Kommentera

Paddan: Daamgaard ska till Daanmaark.
Kommentera

knaskamilla: Förhoppningsvis funkar det redan från och med den artonde november. Men det är väl för mycket att hoppas på.
Fast backbesättningen borde man ju hinna specialträna riktigt ordentligt, för sånär som på Oscar så är väl alla backar hemmavid under landslagsuppehållet.
Kommentera

Paddan:

Vilket är...? Nästa säsong? Fan, jag tycker att vi ska sluta skicka backar till NHL! De kommer ju bara hem och är sämre än innan de drog...
Kommentera

knaskamilla: Tja, när han börjar att få iväg pucken mer än två centimeter från klubbladet, kanske?
Kommentera

Paddan:

Haha. Underbar bild! Fast sorgligt att det är så, så klart.

Måste säga att jag är lite särskilt besviken på Timander. När ska han börja skärpa till sig, tro?
Kommentera

Paddan: Ja har man ett säsongskort så borde dom visa alla matcherna
Kommentera

knaskamilla: Tja, jag tycker det. Det är förresten egendomligt att de matcher som kostar extra pengar att titta på också är de matcher som har de i särklass sämsta produktionerna och de sämsta kommentatorerna.

Det här beskriver väl förresten lite av MoDo av idag:

[bild]www.cartoonstock.com/lowres/mba0222l.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla: Ja ni har ju en jävligt intressant hall... Lilla Globen??? HAHAHHAHAHAHA
Kommentera

Paddan:

Hmm. Ska man se det positivt att man slapp det, alltså? Idag har jag för övrigt gått varvet runt i Gavlerinken för första gången. Intressant. Eller, ja...trist hall, men ändå.
Kommentera

knaskamilla: ...och stackars oss framför teveapparaterna som fick stå ut med en pinknödig Pär Djoos som bisittare.
Kommentera

451364 · »