1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Brynäs - Modo Hockey, Läkerol Arena, 2010-09-16

1278439 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Modo Hockey, Läkerol Arena, 2010-09-16
Poffa: De var ju två som trätade. Plötsligt avslutades det hela. Bremberg skulle också haft utvisning.
Kommentera

Gustafsson: Vill man ha svar så måste man vända sig direkt till Trollsås. Det blir nog den vägen man får gå angående forumet också.
Kommentera

Petey21: Jo men då borde också ett forum ha legat uppe för ett bra tag sedan.

Hade det handlat om någon annan klubb så hade jag förväntat mig en rejäl förklaring, nu tror jag inte att så blir fallet. På sin höjd kommer de väl gå ut med att Lumberjacks har gjort ett bra jobb och kommer fortsätta driva forumet, eller liknande.

Hakar gärna på diskussionen om Tomas Roos som var en bit ner, utöver det ni skriver så verkar han vara precis omöjlig att få tag på via mejl. Mejlade Roos mina tröjförslag och fick inte något svar på över en månad, mejlade då Trollsås och fick svar på två dagar. Kort och ganska intetsägande svar egentligen, men det krävs oftast inte mer än så för att uppehålla en positiv dialog med supportrarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Petey21: MODO-TV kanske kan reda ut saken? Om man vågar...
Kommentera

Gustafsson: Om det nu inte blir något nytt officiellt forum borde de ju köra med raka puckar och ta bort texten "Målsättningen är att vi ska kunna öppna vårt nya moderniserade forum i lagom tid till Elitseriestarten i september", och ersätta den med någon väl vald motivering till varför man inte kommer att driva ett nytt forum. Om inte annat så åtminstone för att det känns mer professionellt och ärligt att vara tydliga i frågan.
Kommentera

Dragan 2k: Nja, det här forumet har sina fördelar, men det är sällan lönt mödan att skriva riktigt konstruktiva filosoferande inlägg här. Om ingen hugger direkt så faller det snabbt i glömska. Det beror mer på uppbyggnaden än deltagarna.
Kommentera

Dragan 2k: Gärna ett forum som inte ser ut att höra hemma på 90-talet då.
Kommentera

Gustafsson: Det finns det redan - och du har hittat det.
Kommentera

Make Believes: Nä, något nytt forum på modohockey.se känns det inte som att det blir, inget tyder egentligen på det.

Dags att starta upp ett nytt oberoende forum som det har snackats om så länge.
Kommentera

spAps: Håller med spAppe. Var in och kollade Lumberjacks forum och tyckte att det osade mer Axe Wild Musk och clearasil än på barnens dag.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker det är olyckligt att Lumberjacks forum pekas ut som ersättare till det officiella forumet. Endera så har man ett officellt forum eller så har man inte det.

Personligen var jag aldrig intresserad av att flytta till Lumberjacks nystartade forum, kopplingen dit känns helt enkelt för onaturlig för mig. Däremot reggade jag mitt användarnamn bara för att ingen annan tomte skulle börja skriva i samma namn. Sen dess har jag inte besökt det en enda gång.
Kommentera

lustigt trådval ;)

Satans så gött det känns efter en premiärvinst, dock finns det mycket att jobba på, men att bortaslå brunäs är helt över mina förväntningar iaf.

detta skall firas med en drink mina vänner
Kommentera

Nikki Nine: Tommy Roos framstår tyvärr som en person vars bäst-före-datum gått ut för länge sen. Det är möjligt att han har många positiva egenskaper, men marknadsföring via nätet är inte en av dessa. Det har jag en mycket bra källa på.

Det var olyckligt att man överlämnade forumet till Lumberjacks med så kort varsel. Jag är rädd att det kortsiktiga tänket kommer att kosta klubben ganska stora belopp. Ett forum måste inte drivas av föreningen själv, men ett fungerande forum skapar intresse. Det är möjligt att Lumberjacks forum spottar upp sig nu när säsongen är igång, men det återstår att se.
Kommentera

Nikki Nine: Jag tänker inte lägga någon skuld på Roos i det här fallet, även om bollen nu permanent verkar ligga hos honom. Det officiella forumet har varit en nagel i ögat på föreningen en längre tid och jag tycker tyvärr att det verkar handla om en generationsfråga. Om surgubben sitter hos Modo eller hos ÖA spelar mindre roll för mig, det är alltid gamla gubbar som gnäller och underkänner kritik som framförs i kanaler de varken förstår eller klarar av att hantera.
Kommentera

spAps: Det här är inte uppgifter som ska tas som 100% sanning, men vad jag vet så ligger det till såhär:

Tommy Roos har fått ansvaret över den delen, och han vill/kan inte (osäker på anledningen, så ta inte mitt ord på det och sätt honom i skiten) öppna ett nytt forum, det finns inte manskap nog för att driva det. Tror jag.

Tror dom tycker det är rätt skönt att "officiella" forumet ligger hos LJ, så slipper Modo ha något ansvar. Tyvärr.

Redigerad kommentar

Kommentera

Make Believes: Det har ryktats om att det officiella inte kommer igång alls, men jag är verkligen fel person att uttala mig om sanningshalten i dessa påståenden.

Det ska oavsett bli spännande att se hur Modo väljer att förvalta arvet, dvs många års loggade hockeydiskussioner från en rätt spännande tid i föreningens historia. Bara för att surgubbarna vid rodret tyckt att det fria ordet på nätet varit ett jobbigt inslag tycker iaf inte jag att man behöver släcka ner och slicka såren för att sen bara famla efter formatteringskommandot.
Kommentera

Make Believes: Om det nu händer så ofta borde de vara bättre på att träffa bröstkorgen än vad Bom Bom är. Han siktar medvetet högt och minst tre matchers avstängning borde vara givet.
Kommentera

Poffa: Min kommentar kring Bom Bom: drhockey.blogg.se/

För övrigt, är det någon som vet när officiella kommer igång igen. Det har ju stått inför seriestart i flera månader nu.
Kommentera

Frisco: Hur mycket boxning är det i att crosschecka någon i ansiktet?
Kommentera

Paddan: De går ju till attack mot varandra. Bremberg vore helkass som boxare.
Kommentera

Poffa: Hmm, Boumedienne påstår att crosscheckingen i ansiktet var "en olyckshändelse".

Det var väl säkert så att han upptäckte att matchtröjan hade fastnat i handskarna och den satt lite snett, så han tänkte att han då skulle sträcka ut armarna så kanske matchtröjan lossnar. För det är så obekvämt när såna där saker händer.

Oturligt nog så råkade det vara match och han hade Bremberg öga mot öga med sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bellman-femman, där har ni Aftonbladets nya smeknamn på vår förstafemma. En norsk, en dansk, en grek, en svensk och en kanadensare.
Kommentera

Paddan:

Numera är det förhoppningsvis bara namnet som väcker de associationerna..
Kommentera

bisterfinnen: Tomma Starköl, en ramsa som går att misstolkas för en målvaktshyllning... eller var det tvärtom på något vis
Kommentera

Vallin: Solen skiner, till och med gud tyckte det var riktigt kul att MoDo vann igår.
Kommentera

Vallin:

Tycker om att det sjöngs så mycket om Tomma Starköl i Läkerolen igår. Måste tyda på att det var en bra fest!
Kommentera

spud:

Precis hemkommen efter att ha sett matchen på plats. Kan konstatera att Brynäs faktiskt hade publik denna match, om än alldeles för få för att vara en hemmapremiär men de levde iaf om ovanligt mycket.

Håller med i de allmänna omdömena om spelarna hittills men jag var även grymt imponerad av OKT:s stabila backspel, såg väldigt lugn säker ut.
Kommentera

Paddan:

Jag bara konstaterar att vi hade skönt gung högst upp på ståplats. Hofors-mannen showade rejält!
Kommentera

MorganaLefaey: Det var väl något som Challe nämnde i Elitseriebilagan i Allehanda, att Rosén, Hedman och Blomqvist ännu inte ser elitseriemässiga ut i tempo med mera.
Kommentera

MorganaLefaey:

Så länge dom tar 3 poäng är jag nöjd :). Det är poängen som räknas inte hur spelet ser ut.
Kommentera

shinzawai: Kan inte annat än hålla med. Riktig skitmatch med lågt tempo och en hel del fimmel med pucken och grillorna.

Noterat -. Rosén är ingen fysisk spelare och hade problem så fort de kom inpå honom.

Noterat -. Hasse och Cook var ganska ofta farliga men åt fel håll.

Noterat -. Hedman och Blomqvist hade lite problem med tempot fastän det var långsamt.

Noterat +. Danielsson, Josefsson och Tarkki ruskigt bra.

Sen så strunar jag i hur matcherna ser ut på bortaplan så länge man plockar poäng. Är det denna metod Modo skall köra så fine by me.

Sen skall man som någon skrev inte dra så mycket slutsatser från första matchen som också är på bortais. Sen ska man kanske inte heller tänka på skillnaden mot Dif-HV matchen som hade så mycket mer fart och korrekta passningar. De har ju ändå spelat ET och kännt på det hela lite mer.
Kommentera

Gustafsson: En ny skön statistik är på gång med wolmer
Kommentera

Poffa: Det var en riktigt tråkig pissmatch med undermåligt underhållningsvärde. Var var tacklingarna vi hört så mkt om?

DOCK! Äckligt skönt med premiärseger, viktigt viktigt!

Tarkki, Danielsson och Josefsson grymma!
Kommentera

Bad_Brett: Jag får lite Bäckman-vibbar, när jag såg matchen. Så här spelade Modo under Pelle Bäckmans tid. Ta ledningen, backa hem, spela enkelt och kontra när tillfälle ges.

Okej, det har gått en match och den känslan kanske är borta sent lördag kväll, men jag bara älskar att dra slutsatser alldeles för tidigt.

Förresten, hur kunde DIF släppa Danielsson?

Kommentera

Nikki Nine:

MoDo gör en fantastiskt bra bortamatch. Danielsson är redan min favorit. Fortsätter han såhär kommer inte saknaden att Zuccarello vara lika stor. Danielsson kämpade stenhårt matchen igenom, bjöd på läckerheter, var grym i boxplay, ja, vad mer kan man begära?

Josefsson verkar vara precis så bra som jag hoppades på, underbar skridskoåkning.

Däremot tror jag att Anton Hedman kommer att få det svårt i MoDo i vinter. Tyckte redan nu att man kunde se att hon hade problem med tempot (som MoDo ändå lyckades dra ner rejält).

Men återigen. Starkt jobbat av Challe, det verkade finnas en tanke på bakom precis allt som hände på isen, någonting som jag inte har upplevt sedan guldåret.
Kommentera

spud: Danielsson och Josefsson ser ut att vara snuskigt bra värvningar.
Kommentera

Gustafsson: Ja detta var alldeles för enkelt. Försökte BIF ens? Är detta ett taktiskt drag att försöka vagga in oss in nån form av säkerhet genom detta lama motstånd?
Kommentera

Minns hur det gick förra gången en ny målvakt höll nollan i debuten...

Helgrym premiär, känns nästan lite för bra.
Kommentera

Håll detta nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Lite vågat att kasta ankare redan nu.

Nicklas Danielsson måste vara årets värvning.
Kommentera

NuMo: Hela målkameran måste vara inne.
Kommentera

65selander: Dom kollar nu om målkameran är innanför linjen.
Kommentera

NuMo: Grattis till segern ikväll. 54 matcher kvar att spräcka nollan.
Kommentera

spud: Nu nickade Sverige in ett mål. 2-2. Det luktar sm-guld.
Kommentera

NuMo: det känns oroväckande lugnt..
Kommentera

mikenomad: Det var ju jag som gratulerade oss. Det får jag väl göra, för det var vi värda.
Kommentera

NuMo: Men lilla vän, det har jag gratulerat färdigt för. Och ja, visst var ni det....har du hyst tvivel eftersom du känner dig nödgad att förtydliga?
Kommentera

MEN! Ha n´dänn gått in ha de vörte mål!
Kommentera

mikenomad: Å grattis för det 2007! Det var vi värda.
Kommentera

spud: Tänkte vara den 1:e att glida in här och gratulera till SM-guldet 2011.
Kommentera

1278439 · »